handdator

Visa fullständig version : EAA avger dålig lukt


Onigiri
2009-12-30, 15:21
Rubriken suger, vet inte hur jag skulle skriva det kort.

Det är så att när jag använt samma shake länge, sköljt ur eller slarvdiskat i ett par veckor och luktar i shaken, luktar det bokstavligen kadaver, träsk, kompost eller något annat vedervärdigt snusk. Det begriper jag att det gör när den inte är ordentligt diskad men vad exakt är det som utsöndrar lukten? Det luktar bara såhär av EAA aldrig av annan gammal mat, vassle eller så vad jag har märkt.

Är bara nyfiken. *cupid*

Exhale_
2009-12-30, 15:26
Bakterier eller andra mikroorganismer?

Hermit
2009-12-31, 19:01
Luktar skit i käften av EAA också, eller jag skyller på det iallafall :)

Tog min första dos naturell EAA idag, smaken var helt klart en upplevelse!

Sverker
2010-01-01, 10:12
Du får rester av aminosyror kvar i shakern. Bakterier kommer därefter att bryta ned aminosyrorna till olika doftande ämnen.

T e x aminosyran lysin bryts ned till kadaverin som luktar precis som den heter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadaverine

Eftersom många av dessa nya ämnen är mer eller mindre giftiga bör du alltid diska shakern ordentligt.

Onigiri
2010-01-02, 13:37
Tackar, då ska jag vara noga med att diska den i fortsättningen.

Ungrim
2010-01-02, 17:10
Hej hopp, jag brukar nästan aldrig diska min schaker, man sköljer bara ut den och ställer den på bänken till nästa gång.

Exhale_
2010-01-02, 17:11
Hej hopp, jag brukar nästan aldrig diska min schaker, man sköljer bara ut den och ställer den på bänken till nästa gång.

Det lät ohälsosamt tycker jag.

Kischen
2010-01-02, 17:53
Jag sköljer ur min och ställer den sedan i kylen för att sen skölja ur den igen innan jag använder den.

Bear Grylls
2010-01-02, 17:57
Kör in den i diskmaskinen emellanåt så du verkligen får ut skiten. Just plastgrejor brukar tendera till att behålla lukt även om man tvättar de noga för hand.

Ungrim
2010-01-03, 11:53
Det lät ohälsosamt tycker jag.

Man använder den så många gånger om dagen så man ids inte diska den, nåja, man får väll härda imunförsvaret iallafall :)

AmericanDragon
2010-01-04, 11:00
hej hopp, jag brukar nästan aldrig diska min schaker, man sköljer bara ut den och ställer den på bänken till nästa gång.

+1

Scratch89
2010-01-04, 11:21
nåja, man får väll härda imunförsvaret iallafall :)

Nope.

PiNG.
2010-01-06, 00:30
Tömmer skopan i munnen, fyller med en flabb vatten, sköljer runt lite så att smaken riktigt tränger in överallt.

Sen är det bara att svälja och slippa diska shaker :D

Rahf
2010-01-06, 05:05
Man använder den så många gånger om dagen så man ids inte diska den, nåja, man får väll härda imunförsvaret iallafall :)

Knappast. Livet funkar inte enbart så att dåliga saker gör en starkare i alla avseenden. Diska den åtminstone regelbundet, det behöver ju inte vara flera gånger om dagen.