handdator

Visa fullständig version : Iphone 3G vs. 3Gs?


Mpet
2009-12-29, 19:03
Jag står i valet och kvalet mellan 3Gs som sägs ska vara lite snabbare och ha 16GB hårddisk. Dock skulle den kosta 50kr per månad om jag går med ett abonnemang på 399kr att ringa för per månad. Slutpriset 450kr per månad.

3G å andra sidan få gratis med abonnemang 299kr att ringa för per månad men som sägs vara lite slöare än 3Gs och bara 8GB.

Mina nuvarande räkningar har jag slutat på 300kr så jag behöver egentligen inte mer.*slap*

Ni Iphone människor som vet, hjälp mig.

Helgon1
2009-12-29, 19:08
Jag har använt båda två och tycker att 3Gs klart är värt pengarna.

Mpet
2009-12-29, 19:08
på vilket sätt?

Kimball
2009-12-29, 19:11
Har du aldrig testat de vid sidan om räcker en 3G gott och väl. Sen finns väl risken att utvecklarna anpassar apps/spel mer och mer efter 3GS´s ram och cpu specs ist. för 3G:n, men de ska ju fortfarande gå att lira på 3G:n så. Du kommer sällan tycka 3Gn är slö på nåt vis nånstans.

3GS = om du tänkt använda dig av flera program i bakgrunden samtidigt (om du jailbreakar), egentligen bara där de extra ramminnet märks av stort. Annars är den inte värd de extra slantarna imho.

Morrris
2009-12-29, 19:13
Varför startar du en ny tråd när det redan finns en om iPhones? Enda skillnaden är att 3G S är snabbare. Om det är värt det för dig kan bara du avgöra.

spange
2009-12-29, 19:28
största skillnaden är videoinspelningen, 3gs är ärligt talat inte så mycket snabbare. jag har testat med 2 lurar samtidigt. (3g,3gs) att läsa in webbsidor, samt launcha apps samtidigt, skillnaden var visserligen olika beroende på app/websida men skillnaden var mindre än jag trodde innan, ungefär en sekund för det allra mesta, möjligen två ibland.

en sak som är skönt med den snabbare 3gs är att man slipper "rutorna" om man scrollar snabbt på en längre sida, t.ex bloggar, där har vi ett tillfälle där snabbheten märks en del.

men som sagt verkar ju inte 3g:n säljas i 16gb längre så det är ju en stor anledning till 3gs-köp.

Kimball
2009-12-29, 20:17
största skillnaden är videoinspelningen, 3gs är ärligt talat inte så mycket snabbare.

Cycorder till 3G:n, även om det inte blir riktigt lika bra som med 3GS så duger det gott åt ändamålet.