handdator

Visa fullständig version : ladda ny iphone??


ispåse
2009-12-28, 15:51
Ska man ladda fanskapet i x antal timmar innan man startar den första gången?? Vill ju ha så bra batteritid framöver som möjligt.

Är redan trött på telefonfan då de inte ens kan skicka med en bruksanvisning. Satt för ett tag sedan och letade efter var man skulle sätta i sim-kortet. :D

Martin Löwgren
2009-12-28, 15:51
Hur bra du än laddar den kommer batteritiden suga. Jag måste ladda varje kväll och har inte ens wifi eller full styrka på displayen.

Civilrätt
2009-12-28, 17:28
Hur bra du än laddar den kommer batteritiden suga. Jag måste ladda varje kväll och har inte ens wifi eller full styrka på displayen.

Tycker många klagar på batteritiden på Iphone... Nu har jag själv en importerad Iphone 2g som jag dagligen spelar 15-60min, ser film 30-60min samt lyssnar på musik med och jag laddar den ungfär var 4:e dygn. Och då är batteristyrkan nere på ungefär 20%.


Min iphone har då bättre batteri än vad min 1231323 tidigare ericsson/nokia/samsung/motorola/prada haft.


Ähä!

hahavaffan
2009-12-28, 17:44
Tycker också det klagas på tok för mycket på batteritiden. Jag själv klagade som fan när jag inte hade nån iPhone, men nu när jag har en är jag mer än nöjd. Man måste ta i beräkning att den har en fet display, massor av funktioner och en snabb processor. Okej, det finns snabbare, men jämför man min SE W995 med min iPhone så vinner iPhonen. Inte i batteritid men i antal funktioner, snabbhet och funktionalitet under tiden den är igång. Allting går trögt och slött på W995, medans liknande funktioner flyter på som hos min stationära PC med Quadcore på 2,8Ghz vardera. Jag betalar gärna för denna snabbhet i form av ett dygn kortare batteritid, för det är faktiskt inte så drygt att ladda den varje natt som jag trodde innan jag skaffat den :) Sorry för extrem Off Topic.


Jag laddade min tills den var fulladdad första gången. Moderna batterier får mig veterligen inte högre prestanda av att de "laddas" i typ 24h första gången.

spange
2009-12-28, 18:00
om man använder den till film, internet, spel etc. vet jag inte hur man resonerat om man förväntar sig att batteriet ska hålla längre än det gör, testade att INTE surfa ett par timmar om dagen ett tag, och då höll då min 1,5 år gamla 3g batteriet i över 4 dygn, användningen av telefonen låg ändå på ca 2,5h innan jag laddade den, vilket jag tycker är bra.

Morrris
2009-12-28, 18:23
Skriv i iPhonetråden istället. De nya batterierna påverkas inte av hur länge du laddar första gången.

Äger både en gammal 2G från Augusti 2007 och en 3G S som är någon månad gammal. Tycker inte batteritiden är speciellt dålig. Laddar varje dag, men kan komma undan med tre dagars normal användning (Spotify, film och WiFi-surf) utan att ladda.

Martin Löwgren
2009-12-28, 19:49
om man använder den till film, internet, spel etc. vet jag inte hur man resonerat om man förväntar sig att batteriet ska hålla längre än det gör, testade att INTE surfa ett par timmar om dagen ett tag, och då höll då min 1,5 år gamla 3g batteriet i över 4 dygn, användningen av telefonen låg ändå på ca 2,5h innan jag laddade den, vilket jag tycker är bra.

Jo men det är ju det man har en iphone till. Annars kan man ju tjacka någon sumplur.

spange
2009-12-28, 19:56
Jo men det är ju det man har en iphone till. Annars kan man ju tjacka någon sumplur.

ja. det var inte så jag menade. jag menade att man inte kan förvänta sig att batteriet håller längre vid sån användning. Och om man är hemma är det inget problem att ladda ofta, däremot är det bra att ha en hyfsad passningstid (vilket jag tycker den har) om man är ute på något och kan behöva en laddad lur för typ nödsamtal, bärgning etc. är man ute på sånt kanske man inte sitter och surfar järnet. vore ju lite dumt.