handdator

Visa fullständig version : Följder av att träna i ett rökrum(!) ?


iPerfektion
2009-12-28, 15:32
Hej!

För att förklara allt kort så är jag hemma med släkten under julledigheten och för att hålla igång i träningen så har jag nu inget annat val än att träna nere i källaren som används som rökrum, det är nämligen ett gym/rökrum.:Virro
Alla grejer jag behöver finns bara i det rummet(några maskiner, bänkar, löpband etc.) men hela min kära släkt använder detta främst som ett rökrum, storrökare som dom är.
Så då undrar jag förstås hur bra det egentligen är att träna där nån tidigare varit och tagit sig några cigg? Jag försöker vädra luften efter dom så gott det går men det känns ju ändå inte helt hälsosamt att vara där, kanske inte det mest optimala att andas häftigt under t ex. ett löppass med en massa röklukt omkring sig.

Ja, vad finns det för risker? Hur ohälsosamt torde detta vara?

Tack på förhand!:)

Crocker
2009-12-28, 16:09
Är det bra ventilation ska det väl inte vara några problem. :)

iPerfektion
2009-12-28, 16:47
Nja, det finns bara ett fönster.*rolleyes*

inzie92
2009-12-28, 16:54
Optimalt lär det ju knappast vara men jag kan inte tänka mig att det skulle vara katastrofalt på något sätt, speciellt inte under så kort tid som 2 veckor.

Kan du inte be de att röka utomhus som civiliserat folk? :P

Bear Grylls
2009-12-28, 17:32
Kan du inte be de att röka utomhus som civiliserat folk? :P

This. Fattar inte varför man ska röka inomhus. Om det inte finns någon ventilation i rummet kommer ju röken ändå sprida sig ganska bra i huset. Ungefär som att ha ett pisshörn i poolen. Säg åt dem att gå ut och röka. Lite frisk luft lär inte skada dem mer än cigaretterna.

ARMSTARK
2009-12-28, 18:06
Förutom att det är äckligt...helt ofarligt! Du skulle nog kunna ta en cig själv utan att det skulle påverka resultaten, lite hosta kanske... :D

chrilledude
2009-12-28, 18:40
Tror det är rätt chill.
Eller be dem röka ute?

Fernicus
2009-12-28, 21:04
This. Fattar inte varför man ska röka inomhus. Om det inte finns någon ventilation i rummet kommer ju röken ändå sprida sig ganska bra i huset. Ungefär som att ha ett pisshörn i poolen. Säg åt dem att gå ut och röka. Lite frisk luft lär inte skada dem mer än cigaretterna.

Hahahaha fyfan :laugh:

Ungrim
2009-12-28, 21:06
Förutom att det är äckligt...helt ofarligt! Du skulle nog kunna ta en cig själv utan att det skulle påverka resultaten, lite hosta kanske... :D

Så passiv rökning är plötsligt helt ofarligt, det var som fan

rajjan_dammit
2009-12-28, 21:14
This. Fattar inte varför man ska röka inomhus. Om det inte finns någon ventilation i rummet kommer ju röken ändå sprida sig ganska bra i huset. Ungefär som att ha ett pisshörn i poolen. Säg åt dem att gå ut och röka. Lite frisk luft lär inte skada dem mer än cigaretterna.

Om man bor i villa är det väl upp till dem som bor där om de vill röka eller inte?
Bor man inte själv där, som TS inte verkar göra, varför skulle man ha rätt att ställa sådana krav? Det är väl snarare släkten som i sådana fall kan säga åt TS att gå ut och träna?

Toby Asp
2009-12-28, 21:22
Så passiv rökning är plötsligt helt ofarligt, det var som fan

+1

Vädra ur så gott det går innan träning. Om det nu inte funkar att förpassa stinkarna utomhus vill säga.

daks
2009-12-28, 21:24
Enormt avundsjuk på dig! ( ja jag saknar att röka)

Toby Asp
2009-12-28, 21:25
Om man bor i villa är det väl upp till dem som bor där om de vill röka eller inte?
Bor man inte själv där, som TS inte verkar göra, varför skulle man ha rätt att ställa sådana krav? Det är väl snarare släkten som i sådana fall kan säga åt TS att gå ut och träna?

Man bör fan aldrig röka inomhus. Skiten sätter sig och det blir riktigt gult och inrökt. Men visst gör ägaren som den vill. Dock skadar det aldrig att be snällt. Även en rökare kan komma på bättre tankar.

rajjan_dammit
2009-12-28, 21:39
Man bör fan aldrig röka inomhus. Skiten sätter sig och det blir riktigt gult och inrökt. Men visst gör ägaren som den vill. Dock skadar det aldrig att be snällt. Även en rökare kan komma på bättre tankar.

Det kan jag hålla med om, men att man inte skulle få röka i sitt eget hus, eller att jämföra med ett pisshörn i poolen är ju en rätt knasig tanke. I en lägenhet, självklart, men i sin egen villa :confused:

Antingen tränar man i rökrummet eller så tränar man någon annanstans.

Ungrim
2009-12-28, 21:41
Man bör fan aldrig röka inomhus. Skiten sätter sig och det blir riktigt gult och inrökt. Men visst gör ägaren som den vill. Dock skadar det aldrig att be snällt. Även en rökare kan komma på bättre tankar.

Precis, är det inte ditt hus så är det ju svårt att ställa krav, men som sagt, det skadar ju aldrig att be snällt.

Bear Grylls
2009-12-28, 22:58
Om man bor i villa är det väl upp till dem som bor där om de vill röka eller inte?
Bor man inte själv där, som TS inte verkar göra, varför skulle man ha rätt att ställa sådana krav? Det är väl snarare släkten som i sådana fall kan säga åt TS att gå ut och träna?

Klart det är den som äger huset som bestämmer men alla som har lite vett innanför skallen vet att huset en dag ska säljas och priset sjunker avsevärt mycket om väggarna är ingrodda med rök och luktar gammal askkopp. Kan till och med bli svårt att få det sålt eftersom man i princip måste renovera om för att få bort riktig ingrodd röklukt.

Sen så skulle jag själv aldrig utsätta någon i min närhet för passiv rökning. Okej om jag bodde själv och rökte ner mitt hus/lägenhet men skulle aldrig röka i närheten av mina barn eller personer i som jag bor med om de själva inte röker.

Deceiver85
2009-12-29, 00:10
Vilken ironi egentligen, dem röker i det enda rum i huset som faktiskt är till för en sund livsstil. Säg åt nötterna att gå ut om de vill röka...

Anton Fräs
2009-12-29, 05:56
Är passiv rökning farligt?

Ungrim
2009-12-29, 08:10
Är passiv rökning farligt?

"Enligt Socialstyrelsens miljöhälsorapport 2001 räknar man med att omkring 850 dödsfall per år kan tillskrivas passiv rökning. Tobakslagen är tänkt att vara ett stöd för alla dem, som vill ha rökfritt på jobbet."

Nitrometan
2009-12-29, 08:33
Så passiv rökning är plötsligt helt ofarligt, det var som fan

Han säger ju även att aktiv rökning inte påverkar löpträningen.

ryss
2009-12-29, 13:41
Det kan väl kännas lite äckligt att träna runt i ett rökrum när man själv inte röker, då luktar det riktigt vidrigt. Jag själv röker och har inte haft svårare att bygga muskler än någon annan.

El Maco
2009-12-30, 08:42
så jävla vidrigt. Be dem röka någon annanstans och ge fan i att träna i rökrummet...
herregud
Det är som att bajsa i handfatet...

Rahf
2009-12-30, 08:54
så jävla vidrigt. Be dem röka någon annanstans och ge fan i att träna i rökrummet...
herregud
Det är som att bajsa i handfatet...

Njä, röken dissiperar ju. Skiten försvinner ju inte om du öppnar fönstret.

Däremot kommer det lukta död och sjukdom där inne.

Ungrim
2009-12-30, 09:00
Kul när man står lite anfådd efter ett rejält sett knäböj och andas rökluft så det sjunger om det,.