handdator

Visa fullständig version : Tandköttsinflammation för sjätte gången!


Skrollovicz
2009-12-27, 13:56
Min högra nedre visdomsatand kommer bli min död. Sjätte gången nu på ett år som jag har tandköttsinflammation och håller på att krevera av smärta. Har varit hos tandläkaren två gånger men han har bara slipat på den övre visdomstanden och sagt att nu ska det säkert bli bättre.

Vad ska jag göra, jag håller fan på att avlida. *cry*

sunkan
2009-12-27, 13:57
ryck tanden eller byt tandläkare

Madame
2009-12-27, 14:20
Skaffa en annan tandläkare.
Sen kan du kanske gurgla med sånt där Nyodex för att hålla det i schack när det blivit bra? vet inte om man "får" använda nyodex till det, det är till för att döda bakterier i munhåla och svalg vid lindriga förkylningssymptom, men kanske funkar i detta fall med, spontan tanke bara.. :)

hursomhelst, lycka till!

Vinter
2009-12-27, 14:23
Byt tandläkare, och gå till vårdcentralen och kolla upp, så du inte behöver antibiotika.

L-Sami
2009-12-27, 14:23
Be om antibiotika. När jag hade tandköttsinflammation, så fick jag en kur på 14 dagar. Visdomstanden besvärade inte mig efter det. Tillfällig smärtlindring fick jag av pronaxen (anti-inflammatorisk).

Det är en hemsk känsla att ha tandköttsinflammation, jag vet.

Skrollovicz
2009-12-27, 14:41
Tack, alla.

Är det lugnt att träna trots tandköttsinflammation? Förutom att det gör ont då.

King Grub
2009-12-27, 14:57
Den är lokal och skall inte påverka resten av kroppen.

Men som sagt, problem med visdomständer som upprepade gånger ger upphov till inflammationer och andra besvär löser man permanent och snabbt med att operera bort dom. Det är t o m värt att bekosta själv.

Skrollovicz
2009-12-27, 15:17
Den är lokal och skall inte påverka resten av kroppen.

Men som sagt, problem med visdomständer som upprepade gånger ger upphov till inflammationer och andra besvär löser man permanent och snabbt med att operera bort dom. Det är t o m värt att bekosta själv.

Ja, det känns verkligen som att det är enda lösningen. Undra om jag måste operera bort även den vänstra nedre visdomstanden, så att det inte blir obalans i munnen?

sunkan
2009-12-27, 15:28
jag har opererat bort enbart en tand åt gången en gång så det behövs nog inte.