handdator

Visa fullständig version : Vad slår igenom 2010?


skaparn
2009-12-27, 09:36
Till skillnad från den 2010-tråd som handlar mer om personliga reflektioner sä tänkte jag damma av den bredare spaningen.

Blir det donkey rasies som kommer dominera vadträningen i landets skivstångslokaler, kommer konsulter behöva börja berätta vad de faktiskt gör på jobbet, kommer Foppa göra comeback eller är det kanske SAAB som präglar året genom att börja tillverka båtar och ge varvsindustrin en västsvensk renässans?

Förr:
Vad slår igenom 2006? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58184)
och
Vad slår igenom 2007? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85120)
och
Vad slår igenom 2009? (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123790)

MasterChief
2009-12-27, 09:39
Radioshack

skaparn
2009-12-27, 09:41
Jag är nyfiken på om något kommer tränga undan PWO som det mest hypade kosttillskottet.

mini
2009-12-27, 09:45
5x5

En tillbakagång i det utlämnande privata användandet av Facebook. Det är inget kul längre när både chefen och svärmor är reggade.

Morrris
2009-12-27, 09:53
Jag tycker vi frågar Basil. Han gjorde en bra bedömning förra året.

Michael Jackson släpper ny skiva och gör stor comeback.

Bahir
2009-12-27, 10:06
Pogs.

Alfred Nobel
2009-12-27, 10:06
Voddler kanske

TehSaxo
2009-12-27, 10:12
Twilighttttttttt (3)

mikaelj
2009-12-27, 10:13
* Dagstidningar på läsplattor.
* Lågkolhydratkosthållningar når en kritisk massa
* Jag tar examen. ;-)

Twilighttttttttt (3)

Eclipse?

Rahf
2009-12-27, 10:14
Ebook readers kommer kanske få ett uppsving. Jag har trots allt "smugglat" in en PRS-600 :D.

feyin
2009-12-27, 10:16
Någon form av katastrof kommer bevisa att Klimathotet INTE är bullshit!!!

TehSaxo
2009-12-27, 10:16
* Dagstidningar på läsplattor.
* Lågkolhydratkosthållningar når en kritisk massa
* Jag tar examen. ;-)



Eclipse?

Jajamänsan(stavning?) :D Tycker du också om Twilight?

Eriic
2009-12-27, 10:19
3D-skärmar har börjat komma. Kanske blir lite mer,
Voddler kanske öppnar upp lite och skaffar lite mer vettiga filmer.

Control_61
2009-12-27, 10:24
5x5

En tillbakagång i det utlämnande privata användandet av Facebook. Det är inget kul längre när både chefen och svärmor är reggade.

Fyfan vad jag hatar det! De ska ju kommentera varenda jävla statusuppdatering!

Lando
2009-12-27, 10:26
-Google Wave släpps på riktigt och ersätter en stor del av mailtrafiken med waves.

-Nästan all stora artister lämnar Spotify när dom förstår att dom får nästan noll och intet när deras låtar spelas.

-Diablo 3 släpps. Inte. Däremot släpps sista Half-life-delen.

-Lando blir biff. Eller kanske var det 2015.


En tillbakagång i det utlämnande privata användandet av Facebook. Det är inget kul längre när både chefen och svärmor är reggade.

+1

mikaelj
2009-12-27, 10:30
Ebook readers kommer kanske få ett uppsving. Jag har trots allt "smugglat" in en PRS-600 :D.

Vad tycker du om den? Jag är verkligen helnöjd med min Reader Touch!

Jag har läst ett gäng träningsböcker och hela Twilight-serien på min. Plus gör lite sporadiska anteckningar. Ser fram emot PixelQis nya tablettgrej, alt. en läsplatta typ Kindle (med nät) men som kör Android (typ Nook, fast öppen).

Jajamänsan(stavning?) Tycker du också om Twilight?

<3!

Har tvingat mig själv att lägga ifrån mig boken (eller ja, läsplattan) vid 3-tiden flera nätter när jag insett att jag måste upp dagen efter. Och sista biten av Breaking Dawn läste jag högt för mig själv för att den inte skulle ta slut...

Halldin
2009-12-27, 10:31
Starcraft 2 släpps, möjligen försenat.

Diablo 3 släpps inte.

omnibus
2009-12-27, 10:34
Jason Genova goes pro!

The_RobRoy
2009-12-27, 10:49
Solid State Diskar börjar användas på allvar i bärbara och stationära datorer.

Mona vinner valet *grr* *gah!*

Börsen går upp ytterligare 25-30%.

spoonchest
2009-12-27, 11:08
*Mona blir statsminister
*Ohly blir minister
*Jag flyr landet.
*Mourten blir kickad ifrån allmänt-delen igen. På beslut av Ohly.

MasterChief
2009-12-27, 11:13
Jawatrollkarlen startar ett konkurrerande träningsforum med fokus på periodiserade förolämpningar.

mikaelj
2009-12-27, 11:14
Jawatrollkarlen startar ett konkurrerande träningsforum med fokus på periodiserade förolämpningar.

*fniss*

130kg finsk sisu
2009-12-27, 11:17
Miljöparitet och Sverigedemokraterna kommer att ruska om maktpolitiken respektive partipolitiken

Baan
2009-12-27, 11:28
Jag hoppas att Adidas och andra träningsoveraller äntligen blir moderätt. Samt guldsmycken på det hela!

hahavaffan
2009-12-27, 11:42
Jag hoppas att Adidas och andra träningsoveraller äntligen blir moderätt. Samt guldsmycken på det hela!Flytta till rätt områden bara, så är det high fashion my friend.

Jaaag trooor att... nä jag orkar inte. Men jag tror som andra att Facebook kommer se en rejäl nedåt-trend.

Imni
2009-12-27, 11:42
...

-Diablo 3 släpps. Inte. Däremot släpps sista Half-life-delen.

...

Haha, +1.

Baan
2009-12-27, 11:45
Flytta till rätt områden bara, så är det high fashion my friend.

Jaaag trooor att... nä jag orkar inte. Men jag tror som andra att Facebook kommer se en rejäl nedåt-trend.

Du menar flytta hem?!? Det är det du säger va?!!?! VA!?!??!!? VA?!?!

Snobbe
2009-12-27, 11:47
-Diablo 3 släpps. Inte. Däremot släpps sista Half-life-delen.

Dom har ju redan sagt att det inte ska släppas 2010 så var ju inte sås vårt o gissa:)

victor_n
2009-12-27, 11:49
-Jag tror folk kommer tröttna på facebook (alt något nytt dyker upp).
-Jag tror någon ny miljökatastrof kommer drabba västvärlden.
-Jag hoppas att miljöpartiet dör.

Morty
2009-12-27, 11:54
-Jag tror någon ny miljökatastrof kommer drabba västvärlden.
-Jag hoppas att miljöpartiet dör.

Skön du är :D
Hoppas att de dör för att de inte är bra nog eller för att du inte tror på en ekologisk politik?

Andy.da.wohoo
2009-12-27, 11:56
De etablerade politiska partierna får en kris när de ser att Sverigedemokraterna och Piratpartiet kommer in i riksdagen.

Olegh
2009-12-27, 12:01
Skön du är :D
Hoppas att de dör för att de inte är bra nog eller för att du inte tror på en ekologisk politik?

Men det är väl uppenbart. Han gillar ju inte miljön!!!!
Själv röstar jag ju på SD av liknande skäl... jag gillar inte islam!!!!!

:D

Skämt åsido, dåligt underbyggda politiska uppfattningar måste vara löjligt vanligt. Märkte det senast igår under en släktmiddag. Inte är jag perfekt själv, men vaffan, jag försöker åtminstone.

Bubban
2009-12-27, 12:06
*Mona blir statsminister
*Ohly blir minister
*Jag flyr landet.

Jag gör likadant.

Däremot är jag lite tveksam till om verkligen facebook peakat ännu, jag tror att det fortfarande finns många kids där ute som väntar på att bli fångade i facebookträsket. Sorligt men sant.

mattilainen
2009-12-27, 12:08
Vi slipper moderaterna.
Någon dålig sommarhit kommer slå igenom.
Diablo 3.

skaparn
2009-12-27, 12:23
Jag hoppas att Adidas och andra träningsoveraller äntligen blir moderätt. Samt guldsmycken på det hela!

Välkommen till STK.

Saknas lite guld fortfarande, men jag ska ta tag i det där under 2010.

skaparn
2009-12-27, 12:25
Många säger SD, och jag tror de kommer få rätt.

Men min förhoppning är att det kommer något gott ut av det i form av att MP ingår en allians med alliansen för att åstadkomma en kraftfull majoritetsregering.

Pejij
2009-12-27, 12:31
* Jag tror att sverigedemokraterna kommer in i riksdan och att sossarna tar tillbaka makten.
* Jag tror att Arctic kommer med nåt nytt revolutionerande Mountain-chassi och att Polaris tar Rush ett steg längre.
* Jag tror att jag kommer att ta studenten och därefter få något meningslöst underbetalt jobb som jag får stå ut med i ett par år framöver...
* Jag tror att Voddler kommer bli bra.
* Jag tror att intresset för Facebook kommer att svalna och att det kommer nåt nytt.
* Jag tror på en ny Gudrun (inte Schyman).

skaparn
2009-12-27, 12:38
En skoterspaning på min ära!

Synd dock att jag inte kan något om skotrar, men jag gillar jargongen.

victor_n
2009-12-27, 12:38
Skön du är :D
Hoppas att de dör för att de inte är bra nog eller för att du inte tror på en ekologisk politik?

Dom ljög för oss om miljön:( nu är vi doomed!!!! DOOOMNEDZ I TIELZ YOW!!!

Pejij
2009-12-27, 12:46
* Jag tror att sverigedemokraterna kommer in i riksdan och att sossarna tar tillbaka makten.
* Jag tror att Arctic kommer med nåt nytt revolutionerande Mountain-chassi och att Polaris tar Rush ett steg längre.
* Jag tror att jag kommer att ta studenten och därefter få något meningslöst underbetalt jobb som jag får stå ut med i ett par år framöver...
* Jag tror att Voddler kommer bli bra.
* Jag tror att intresset för Facebook kommer att svalna och att det kommer nåt nytt.
* Jag tror på en ny Gudrun (inte Schyman).

Glömde en sak.
* Jag tror att skaparn kommer skapa en "Vad slår igenom 2011?" tråd.

Scratch89
2009-12-27, 12:52
* Telefoner med Voddler.
* Antivampyrera. Efter allt gulligull kommer det att komma filmer och serier om vampyrjägare som dödar och våldtar allt som har huggtänder.
* Punkrock.

stevebc
2009-12-27, 12:56
* Jag tror att sverigedemokraterna kommer in i riksdan och att sossarna tar tillbaka makten.Jag tror detta beror mest på vilket parti SD kommer stjäla väljare ur samt om något parti skulle hamna under spärren (KD ligger väl sämst till). Sahlin-kortet är ju väldigt starkt och lockar nog många mittenväljare från S till alliansen. Så därför tror jag S tar över om SD stjäler väljare från alliansen och KD åker ut. Annars tror jag det blir fortsatta mandat för alliansen.

* Antivampyrera. Efter allt gulligull kommer det att komma filmer och serier om vampyrjägare som dödar och våldtar allt som har huggtänder.Något som också skulle vara framgångsrikt skulle vara om det kom filmer och serier om vampyrfanjägare som dödar och våldtar alla som gillar något enbart för att det handlar om vampyrer. Det skulle jag kolla på.

Baan
2009-12-27, 13:02
* Telefoner med Voddler.
* Antivampyrera. Efter allt gulligull kommer det att komma filmer och serier om vampyrjägare som dödar och våldtar allt som har huggtänder.
* Punkrock.

Anti vampyr blir nog mer att populariteten minskar och produkterna blir färre. Fast det beror lite på hur världsläget ser ut. Vampyrer sägs vara populära när samhället mår dåligt.

stevebc
2009-12-27, 13:03
Jawatrollkarlen startar ett konkurrerande träningsforum med fokus på periodiserade förolämpningar.:laugh:

Miljöparitet och Sverigedemokraterna kommer att ruska om maktpolitiken respektive partipolitikenJa, jag tror dessa två partier kommer nå nya rekordsiffror. Piratpartiet tror jag de flesta faktiskt har glömt nu. Det var lite för 2008. SD kommer nog in i riksdagen och MP tar fler väljare från V och S skulle jag tro, kanske rentav blir det nya ungdomspartiet efter V (eller så är de redan det och jag är efter).

Välkommen till STK.

Saknas lite guld fortfarande, men jag ska ta tag i det där under 2010.Ni har ju även Dirty South-kvällarna med DJ PJ men visst kan de bli både fler och bättre.

Baan
2009-12-27, 13:07
Som den pessimist man är (eller pessemist om man ska vara lite arbetare) tror jag kass ekonomi och misär fortsätter att slå igenom i 2010 med, som i 2009.

<Mike>
2009-12-27, 13:17
* Kina attackerar USA utan förvarning och tar över positionen som den mäktigaste nationen i världen.
* Alla Amerikaner (de som fortfarande lever) tvingas leva på ris och rå fisk.
* En ny superhjälte dyker upp från Sverige, han heter Peter och dör ganska omgående i ett slag med Rolf. (Dom slåss om bruden)
* En ny studie visar att Sverige Demokraterna är dumma i huvudet.
* Lördag den 7e Augusti springer en kvinna naken genom Örebro efter att ha förlorat ett vad. Hon halkar och slår ihjäl sig mot en sned gatusten. Chockade mammor skriver frenetiskt till Aftonbladet och undrar vad som hänt med Sverige när kommunerna inte håller koll på sina stenar.

Jag gissar bara.

coxie
2009-12-27, 13:20
Urinterapi blir den nya trenden och fettdoktorn ersätts med urinprofessorn.

bigtraps
2009-12-27, 13:26
BB blir antaget av RF

coxie
2009-12-27, 13:29
* Kina attackerar USA utan förvarning och tar över positionen som den mäktigaste nationen i världen.
* Alla Amerikaner (de som fortfarande lever) tvingas leva på ris och rå fisk.
* En ny superhjälte dyker upp från Sverige, han heter Peter och dör ganska omgående i ett slag med Rolf. (Dom slåss om bruden)
* En ny studie visar att Sverige Demokraterna är dumma i huvudet.
* Lördag den 7e Augusti springer en kvinna naken genom Örebro efter att ha förlorat ett vad. Hon halkar och slår ihjäl sig mot en sned gatusten. Chockade mammor skriver frenetiskt till Aftonbladet och undrar vad som hänt med Sverige när kommunerna inte håller koll på sina stenar.

Jag gissar bara.

Förmodligen en större chans att inträffa än detta:

BB blir antaget av RF

tjabon
2009-12-27, 13:59
Håller mej till träning:

Styrketräning i grupp, dvs cirkelträning och pump kommer
att få fler utövare.

stevebc
2009-12-27, 14:26
* Alla Amerikaner (de som fortfarande lever) tvingas leva på ris och rå fisk.Sushi är gott men överskattat, ja.

BB blir antaget av RFHahahahaha

frambogir
2009-12-27, 14:47
Rage x3 lanseras.

Rickard
2009-12-27, 16:08
* Kina attackerar USA utan förvarning och tar över positionen som den mäktigaste nationen i världen.

Kommer inte behövas, Kina håller ju redan på och gör det ekonomiskt. Köper upp hela västvärlden nu när det är lite kämpigt.

BillyButt
2009-12-27, 16:18
Jag tror PaulPin2 kommer få sitt internationella genombrott....

-LPna6mgveg

rooz
2009-12-27, 16:18
Jason Genova goes pro!

In BB, UFC, Playground kick's!!!

# Rocker kommer på mer skidmodeller som har under 100 midja
# Det kommer FETT med snö i BC
# Jon Olsson blir schteeeekare på heltid
# Anja inser att hon aldrig vinner nåt igen och börjar åka puder
# Byggmark inser att han aldrig vinner igen, börjar skjuta Heroin
# Jag köper skidor med 110-120 i midja
# Java-trollkarlen slår tillbaka...

Madame
2009-12-27, 16:21
Håller mej till träning:

Styrketräning i grupp, dvs cirkelträning och pump kommer
att få fler utövare.

För att inte tala om Zumba!!

L-Sami
2009-12-27, 16:22
-Sossarna tar makten.
-Miljöföroreningar börjar sätta sina spår, rekordmånga tsunamis och orkaner.
-Obama utsätts för mordförsök.

C.E.J.
2009-12-27, 16:39
Radion.

C.E.J.
2009-12-27, 16:40
Jag tror PaulPin2 kommer få sitt internationella genombrott....

yt]-LPna6mgveg[/yt]

+1.


-Sossarna tar makten.
-Miljöföroreningar börjar sätta sina spår, rekordmånga tsunamis och orkaner.
-Obama utsätts för mordförsök.

Det där är inte saker som "slår igenom", lol...

Rimmon
2009-12-27, 17:09
Assless chaps.

ceejay
2009-12-27, 17:33
nässköljning slår igenom på allvar!

CrazyJoeDavola
2009-12-27, 17:47
Michael Schumacher leder alla F1 lopp från start till mål och alla önskar att han pensioneras igen.

Kwon
2009-12-27, 18:36
Pudzianovski skriver kontrakt med Strikeforce? lol :D

Brock meddelar 2010 att han lägger av med fighting. Ny mästare blir vinnaren av Frank Mir vs Cain Velasquez.

Roy Nelson lägger sig över Kimbo och gör en Fatfix en andra gång.

130kg finsk sisu
2009-12-27, 18:39
Glömde helt bort Piratpartiet. Tror dock inte riksdagen har plats för 4 ytterlighetspariter. MP,SD,V och Pp. Nån ska bort och jag tror det blir Pp!

Dreas
2009-12-27, 18:42
24tums 120hzare slår igenom på bred front, datorsittandet ökar hos yngre.

Jag ska rösta i mitt första "viktiga" val, Sverige tar OS-guld i hockey!!

Aftonbladets servarar sprängs och folk tvingas under hot att glömma skiten *Håller tummarna och hoppas*

Google wave som folk tidigare sa, har inte använt mitt så mycket men det verkar cooooooolt.

ceejay
2009-12-27, 18:44
Frågan är väl inte "vad händer under 2010?" ?

Dreas
2009-12-27, 18:48
Frågan är väl inte "vad händer under 2010?" ?Scchhh, det blir trevligare så :D

Snobbe
2009-12-27, 19:24
24tums 120hzare slår igenom på bred front, datorsittandet ökar hos yngre.

Jag ska rösta i mitt första "viktiga" val, Sverige tar OS-guld i hockey!!

Aftonbladets servarar sprängs och folk tvingas under hot att glömma skiten *Håller tummarna och hoppas*

Google wave som folk tidigare sa, har inte använt mitt så mycket men det verkar cooooooolt.

Är det egentligen några mer än "gamers" som behöver 120hz skärmar? Jag älskar dom men sen är jag ju en riktig nörd också.

tntballe
2009-12-27, 19:28
Weight releasers slår igenom och kommer användas på varje Bodypump-pass.

Mr.Cosybear
2009-12-27, 19:40
Google Wave är något som kommer självdö för att ingen förstår vad skiten ska generera för nytta.

Solid state diskar slår igenom på allvar

Apples tablet kommer att slå igenom och revolutionera tablets...

Mona Sahlin (slår igenom) erövrar sverige

Orkaner (slår igenom) kommer blåsa bort Florida

Googlephone kommer att slå igenom och gå om iPhone i antalet användare

Dreas
2009-12-27, 19:52
Är det egentligen några mer än "gamers" som behöver 120hz skärmar? Jag älskar dom men sen är jag ju en riktig nörd också.Nej, det tvivlar jag på, och inte heller alla "gamers" behöver 120hz egentligen, men vissa är känsliga och vill ha det.

mulliy
2009-12-27, 19:54
Google Wave är något som kommer självdö för att ingen förstår vad skiten ska generera för nytta.

Solid state diskar slår igenom på allvar

Apples tablet kommer att slå igenom och revolutionera tablets...

Mona Sahlin (slår igenom) erövrar sverige

Orkaner (slår igenom) kommer blåsa bort Florida

Googlephone kommer att slå igenom och gå om iPhone i antalet användare

Varför anser du att andriod skulle slå igenom men inte wave, det är ju samma sak. Google möter ju samma typ av motstånd på båda.

Jag tror wave kommer ta stora andelar av windows användare, kanske inte redan år 2010, men om några år.

miss_incorrigible
2009-12-27, 20:04
Jag blir rädd! *grr*

Snafu
2009-12-27, 20:08
Facebook kanske får en ny demografi och kanske blir ett medium som tillsammans med det dåliga ekonomiska läget connectar generationer, typ. Kidsen har säkert något annat på g.

Tablets slår nog inte igenom men early adopters säkerligen.

Fler och fler hybridbilar.

Färre engelsmän som är ute och reser pga lågprisflyg går i graven i ännu större utsträckning.

Ökade skatter i många västländer.

Något ny konflikt liknande Afghanistan Irak gamla öststater? Inte helt säker på sen här.

Det här kanske var fel tråd för pessimism.

Rahf
2009-12-27, 20:13
Vad tycker du om den? Jag är verkligen helnöjd med min Reader Touch!

Jag har läst ett gäng träningsböcker och hela Twilight-serien på min. Plus gör lite sporadiska anteckningar. Ser fram emot PixelQis nya tablettgrej, alt. en läsplatta typ Kindle (med nät) men som kör Android (typ Nook, fast öppen).



Du får fråga David Brent, det var honom jag smugglade in den för. Jag har hans adress om du vill våldgästa :naughty:. Skämt åsido så är den informationen hemligstämplad. Har ej testat PRS-600 eller någon annan reader för den delen.

130kg finsk sisu
2009-12-27, 20:15
Facebook kanske får en ny demografi och kanske blir ett medium som tillsammans med det dåliga ekonomiska läget connectar generationer, typ. Kidsen har säkert något annat på g.

Tablets slår nog inte igenom men early adopters säkerligen.

Fler och fler hybridbilar.

Färre engelsmän som är ute och reser pga lågprisflyg går i graven i ännu större utsträckning.

Ökade skatter i många västländer.

Något ny konflikt liknande Afghanistan Irak gamla öststater? Inte helt säker på sen här.

Det här kanske var fel tråd för pessimism.

En sådan konflikt innebär eventuellt 3vk.

F.W.Y.H
2009-12-27, 20:16
Voddler kanske

Aldrig i livet, kasst är vad det är!

Baan
2009-12-27, 20:19
En sådan konflikt innebär eventuellt 3vk.

Du kan ju alltid hoppas iaf!

Matsa
2009-12-27, 20:27
Fetma blir på modet lagom tills jag får tummen ur och går ned i vikt.

Mr.Cosybear
2009-12-27, 21:03
Varför anser du att andriod skulle slå igenom men inte wave, det är ju samma sak. Google möter ju samma typ av motstånd på båda.

Jag tror wave kommer ta stora andelar av windows användare, kanske inte redan år 2010, men om några år.

What??Tro mig, google wave kommer inte ta andelar av windows då det är två helt olika saker *screwy*

Jag antar att det du refererar till som wave är Chrome OS. Men påtal om floppar så glömde jag ju det. Inget att diskutera här då det blir för mycket offtopic :)

Trance
2009-12-27, 21:07
Google wave kommer förmodligen även konkurrera ut processorer i datorer samt kristdemokraterna.

mikaelj
2009-12-27, 21:11
Anti vampyr blir nog mer att populariteten minskar och produkterna blir färre. Fast det beror lite på hur världsläget ser ut. Vampyrer sägs vara populära när samhället mår dåligt.

Zombies kanske?

Zombieland och Död snö i år, och 2011 kommer 28 månader senare ut. Vi har även Jane Austins Stolthet och fördom och zombien.

Eller varulvar? Det blir mer av det i Eclipse 2010 ("så länge jag kunde drömma att vi båda andades", eller vad den nu heter på svenska).

mikaelj
2009-12-27, 21:14
Google wave kommer förmodligen även konkurrera ut processorer i datorer samt kristdemokraterna.

http://sanningenmastefram.wordpress.com

(är det en parodi eller är det på riktigt?)

Pejij
2009-12-27, 21:14
Google wave kommer förmodligen även konkurrera ut processorer i datorer samt kristdemokraterna.

:laugh:

Baan
2009-12-27, 21:32
Zombies kanske?

Zombieland och Död snö i år, och 2011 kommer 28 månader senare ut. Vi har även Jane Austins Stolthet och fördom och zombien.

Eller varulvar? Det blir mer av det i Eclipse 2010 ("så länge jag kunde drömma att vi båda andades", eller vad den nu heter på svenska).

Zombies har aldrig kunnat mäta sig med vampyrernas popularitet. I bästa fall är det en halvseriös genre med ytterst få filmer som man inte torkar röven med.

Gillade Död Snö. Knappast originell eller speciell på något sätt, men kul simpel underhållning. Perfekt för filmkväll med kompisarna (som det var i mitt fall).

Bear Grylls
2009-12-27, 21:36
Tror något stort krig kommer bryta ut som kanske drabbar oss västeuropeér lite mer än de som är igång nu. Börjar bli dags igen.

Facebook kommer facka ur. Någon skandal kommer bryta ut. Typ säljer information om användare osv.

Tror även något hemska kommer hända i Sverige som kommer sätta ärr många år framöver.

Någon storartad revolution kommer nog också dra igång någonstans. Antagligen någon form av aktivister som blivit sura för att isbjörnarna drunknar.

Gissar på att mycket skit kommer hända iaf :)

Avesta
2009-12-27, 21:41
Tror något stort krig kommer bryta ut som kanske drabbar oss västeuropeér lite mer än de som är igång nu. Börjar bli dags igen.

Facebook kommer facka ur. Någon skandal kommer bryta ut. Typ säljer information om användare osv.

Tror även något hemska kommer hända i Sverige som kommer sätta ärr många år framöver.

Någon storartad revolution kommer nog också dra igång någonstans. Antagligen någon form av aktivister som blivit sura för att isbjörnarna drunknar.

Gissar på att mycket skit kommer hända iaf :)

Med så många garderingar är det bara att vänta och sedan ropa "vad var det jag sa!". ;)

Vinter
2009-12-27, 21:44
Någon ny form av virtuell community. Säkert med något smartphone program och gps i grunden. Snart vet alla vad alla andra kompisar gör dygnet runt i realtid, var de än är, bara genom att stirra på mobilskärmen.

ispåse
2009-12-27, 22:02
2010 innebär att ta hem segern på Se1 i Travian! :whipped:

Åsberg
2009-12-27, 22:17
e-sport kommer nog synas mer och mer!

Ristretto
2009-12-27, 22:18
Kolozzeum läggs ner och alla börjar använda IMVU istället.

C.E.J.
2009-12-27, 22:28
Tror något stort krig kommer bryta ut som kanske drabbar oss västeuropeér lite mer än de som är igång nu. Börjar bli dags igen.

Facebook kommer facka ur. Någon skandal kommer bryta ut. Typ säljer information om användare osv.

Tror även något hemska kommer hända i Sverige som kommer sätta ärr många år framöver.

Någon storartad revolution kommer nog också dra igång någonstans. Antagligen någon form av aktivister som blivit sura för att isbjörnarna drunknar.

Gissar på att mycket skit kommer hända iaf :)

Hur ser ens vardag ut när man ser så där jävla negativt på framtiden? Rimligen sitter man i fönstret med knäna mot hakan, gungandes fram och tillbaka.

mikaelj
2009-12-27, 22:36
Hur ser ens vardag ut när man ser så där jävla negativt på framtiden? Rimligen sitter man i fönstret med knäna mot hakan, gungandes fram och tillbaka.

... och väntar på 737 från Detroit? Som är försenad? IGEN!

(3p)

David Brent
2009-12-27, 22:37
Hur ser ens vardag ut när man ser så där jävla negativt på framtiden? Rimligen sitter man i fönstret med knäna mot hakan, gungandes fram och tillbaka.

Nej, man demonstrerar på tv hur man överlever i olika situationer.

Airline
2009-12-27, 22:59
Läsplattan slår igenom och blir årets julklapp

myggan
2009-12-27, 23:09
Tror något stort krig kommer bryta ut som kanske drabbar oss västeuropeér lite mer än de som är igång nu. Börjar bli dags igen.

Facebook kommer facka ur. Någon skandal kommer bryta ut. Typ säljer information om användare osv.

Tror även något hemska kommer hända i Sverige som kommer sätta ärr många år framöver.

Någon storartad revolution kommer nog också dra igång någonstans. Antagligen någon form av aktivister som blivit sura för att isbjörnarna drunknar.

Gissar på att mycket skit kommer hända iaf :)

Är lite inne på samma spår.
Nedskäringarna inom blåljusenheterna fortsätter och snart kommer det säkert slå tillbaka hårt.

Naturkatastrof, storbrand, terrordåd, krig, take your pick...

jakke
2009-12-28, 07:03
Jag tror att allt fler kommer förstå att peak oil inte är långt borta samt vilka konsekvenser det kommer få för världspolitiken.

spoonchest
2009-12-28, 07:41
Är lite inne på samma spår.
Nedskäringarna inom blåljusenheterna fortsätter och snart kommer det säkert slå tillbaka hårt.

...

+1. Nån gång måste ju trenden vända, antagligen som en följd av ökad brottslighet och att fler människor måste sätta livet till vid olyckor för att respektive myndighet inte har tillräckliga resurser.

mks
2009-12-28, 09:33
Oppositionen i Iran.

Allan
2009-12-28, 11:13
Oppositionen i Iran.

+ på den hoppas jag. Liksom i Burma och Tibet. Och en massa andra ställen.

På gymet? Att det blir viktigt att prata om glädjen i att träna, istället för att ge folk dåligt samvete

skaparn
2009-12-28, 11:25
Oppositionen i Iran.

+ på den hoppas jag. Liksom i Burma och Tibet. Och en massa andra ställen.

På gymet? Att det blir viktigt att prata om glädjen i att träna, istället för att ge folk dåligt samvete

Det vore i sådana fall ett mycket bra genomslag. Just i Iran har det börjat gro något som kanske blommar ut i år. Förr eller senare tror jag det kommer ske om man ska tro på de bedömare som uttalat sig, bland andra vår ambassadör i landet.


Och vad gäller träning, där kan du vara något på spåren. Eller åtminstone så har jag märkt att jag själv ändrat mina råd när någon frågar till att bara handla om vad de vill. Är det inte kul att köra tunga basövningar eller intervaller; så skit i dessa då.

Nitrometan
2009-12-28, 12:35
+ på den hoppas jag. Liksom i Burma och Tibet. Och en massa andra ställen.
Man kan ju hoppas.

Det finns en del positiva tecken. Kanske inte i Tibet, men man får hoppas.


De var nära att lyckas -79 i Iran... Men de kanske lyckas denna gången.

anders172
2009-12-28, 12:51
Jag

Bear Grylls
2009-12-28, 14:15
Hur ser ens vardag ut när man ser så där jävla negativt på framtiden? Rimligen sitter man i fönstret med knäna mot hakan, gungandes fram och tillbaka.

Nae, jag tränar hårt som fan och förbereder mig för revolutionen :cool::hbang:

C.E.J.
2009-12-28, 14:24
Nae, jag tränar hårt som fan och förbereder mig för revolutionen :cool::hbang:

Ā la Rocky i Rocky IV!! :D

Verbatim
2009-12-28, 14:31
Jag tror precis som flera andra i tråden att folkmord, krig och mordförsök på Obama kommer bli dom nya innegrejjerna 2010. Jag planerar redan ett antal folkmord och ett väldigt listigt sätt att ta ut Obama på.

Scratch89
2009-12-28, 14:33
Jag tror precis som flera andra i tråden att folkmord, krig och mordförsök på Obama kommer bli dom nya innegrejjerna 2010. Jag planerar redan ett antal folkmord och ett väldigt listigt sätt att ta ut Obama på.

Akta dig, det kanske kommer kostymklädda män och knackar på din dörr snart...

130kg finsk sisu
2009-12-28, 19:08
Du kan ju alltid hoppas iaf!

Jag hoppas att inte det sker.

Varför alla dessa halvkonstiga kommentarer till allt jag skriver baan?*screwy*

Baan
2009-12-28, 19:10
Jag hoppas att inte det sker.

Varför alla dessa halvkonstiga kommentarer till allt jag skriver baan?*screwy*

Det lät nästan som du hoppas på det (jag ser inga indikationer på det öht).

Du behöver inte känna dig utvald till min kärlek. Den får alla! *cupid*

von huff
2009-12-28, 19:11
Ekoprodukterna ökar och blir populärare.Folk blir mer etiska.träningsmässigt inget särskilt kanskelite småökningar här och var.

130kg finsk sisu
2009-12-28, 19:12
Skulle t.ex krig i Ukraina eller baltländerna börja så vet man aldrig vad som sker. Jag påminde bara den som antog att sånt krig skulle komma att ske att det skulle innebära världskrig. Jag tror inte heller att det sker 2010.

Eddie Vedder
2009-12-28, 19:14
Ekoprodukterna ökar och blir populärare.

Jag hade faktiskt tänkt skriva det motsatta. Jag tror närproducerat blir innegrejen 2010 och ekologiskt tappar "innestämpel" lite. Det finns så mycket debatt nu om huruvida ekologiskt är bättre eller ej och så fort det inte lika 100% PK så tappar man intresset.;)

Och då tror jag naturlighetsvågen och närproducerat blir det som slår större.

Joakim pettersen
2009-12-28, 19:15
Jag hoppas att Sveriges ishockeylag tar OS-guld, att Foppa dominerar isen, att Douglas Murray krossar allt motstånd under OS och att jag tar 20kg i hantelcurl under 2010.

von huff
2009-12-28, 22:54
Jag hade faktiskt tänkt skriva det motsatta. Jag tror närproducerat blir innegrejen 2010 och ekologiskt tappar "innestämpel" lite. Det finns så mycket debatt nu om huruvida ekologiskt är bättre eller ej och så fort det inte lika 100% PK så tappar man intresset.;)

Och då tror jag naturlighetsvågen och närproducerat blir det som slår större.

Ja den risken finns...Jag tänkte att ekoprodukterna blir billigare och människor i allmänhet börjar tänka mer på naturen men vem vet.

Johan_P
2009-12-28, 22:55
Usb3.

panzerpig
2009-12-29, 01:03
fler mobiltelefoner släpps som mer och mer liknar små datorer. netbooks blir större och större och tappar mark till mobiltelefondatorerna :)
SD kommer tyvärr in i riksdagen.
MP ökar (yay).
Västvärlden fortsätter blunda för klimathotet.

C.E.J.
2009-12-29, 01:20
Västvärlden fortsätter blunda för klimathotet.

"Fortsätter" implicerar väl ändå att det redan slagit igenom?



Den här tråden är lite som nån gammal tråd som handlade om vad som är överskattat, där folk listade saker trots att ingen skattade just de sakerna särskilt högt, typ Eurotrip och whatnot.

Nattljus
2009-12-29, 01:24
bensinskatten kommer att höjas

C.E.J.
2009-12-29, 01:27
bensinskatten kommer att höjas

Och det där, vad betyder det? Att den enstaka höjningen kommer att slå igenom (bestå), eller att själva grejen att höja och höja och höja och höja... slår igenom?

Nattljus
2009-12-29, 01:40
Och det där, vad betyder det? Att den enstaka höjningen kommer att slå igenom (bestå), eller att själva grejen att höja och höja och höja och höja... slår igenom?
det betyder att politikernas förakt för skattebetalarna slår igenom ännu en gång och en redan för hög skatt höjs igen :)

skaparn
2009-12-29, 05:59
det betyder att politikernas förakt för skattebetalarna slår igenom ännu en gång och en redan för hög skatt höjs igen :)

Så det är företeelsen Förakt som slår igenom? Det känns tyvärr inte som någon nyhet.

hendrong
2009-12-29, 06:03
Hår på ryggen blir snyggt.

Nattljus
2009-12-29, 06:05
Så det är företeelsen Förakt som slår igenom? Det känns tyvärr inte som någon nyhet.
det har du ju faktiskt helt rätt i *jorgen*

jag får fundera vidare på det här...

Eddie Vedder
2009-12-29, 08:55
Ja den risken finns...Jag tänkte att ekoprodukterna blir billigare och människor i allmänhet börjar tänka mer på naturen men vem vet.

Jag ser det faktiskt inte som en risk. I alla fall inte ur miljöperspektiv. Jag tror definitivt att man generellt sett tjänar på konventionellt men närodlat jämfört med att köpa ekologiska produkter men som kan komma från vart som helst.

Ur ett djuretiskt perspektiv kan man ju dock anta en ökad chans för att göra "rätt" om man köper enbart utifrån KRAV-märkning och struntar i ursprung.

Inget är ju svart och vitt men jag tror att chansen för "rätt" miljöval vid inriktning på närodlat är större än enbart inriktning på odlingssätt.

Bear Grylls
2010-01-17, 13:25
Tycker min teori om att 2010 kommer innehålla massa hemskheter börjar rätt bra iaf. Det har gått 17 dagar på 2010 och redan nu har vi haft en hemsk jordbävning på Haiti som tagit livet på 50-100k personer. 348 dagar kvar av helvete :)

Psyla
2010-01-17, 13:34
Cannabis legaliseras i Kalifornien kanske :)

Exdiaq
2010-01-17, 14:40
3D-kamera

Trapper Buzz
2010-01-17, 14:41
Hår på ryggen blir snyggt.

Ja, tjena! *cry*

forslund
2010-01-17, 14:53
Webbkonferenser slår igenom.

Kwon
2010-01-17, 15:00
Fairing-kitet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=132) blir standard i varje hushåll! (som om det inte redan har slagit igenom!) :)

skaparn
2010-01-17, 15:13
Webbkonferenser slår igenom.

Jag tycker mig ha läst webinar på i princip alla konstiga ställen under förra året, men å andra sidan har jag inte deltagit i ett enda. Så jag hoppas att du har rätt. Det känns framtid.

skaparn
2010-01-17, 15:14
Bra bump förresten. Jag vill minnas att det i Filter förra året stod att Stevia (gemen/versal?) skulle slå igenom under 2010. Undrar om det stämmer. Sockerfri läsk och saft, på edera platser!

wintersnowdrift
2010-01-17, 15:18
Webbkonferenser slår igenom.

Ja, jag fattar faktiskt inte varför man fortfarande skickar folk över halva jorden (t.ex. Sverige-Filippinerna) för att vara med på ETT möte. Iofs är arbetslivet och företags interna strukturer ett mysterium för mig i största allmänhet, och kanske är fysiska handslag och möjligheten att gå ut och ta en afterworköl fortfarande så pass viktigt att det ändå är värt att pröjsa flygbiljetter och traktamente.

//Kristin

Bear Grylls
2010-01-17, 17:25
Ja, jag fattar faktiskt inte varför man fortfarande skickar folk över halva jorden (t.ex. Sverige-Filippinerna) för att vara med på ETT möte. Iofs är arbetslivet och företags interna strukturer ett mysterium för mig i största allmänhet, och kanske är fysiska handslag och möjligheten att gå ut och ta en afterworköl fortfarande så pass viktigt att det ändå är värt att pröjsa flygbiljetter och traktamente.

//Kristin

Fast det är ju roligare för big shotsen om de får åka runt halva jroden i första klass, bo på flashiga hotell, äta god mat och ****** horor medans de är ute o reser. Inte riktigt samma sak att sitta på sitt kontor och snacka med någon från andra sidan jordklotet även om det kanske skulle vara lite smidigare och billigare.

skaparn
2010-01-17, 17:28
Fast det är ju roligare för big shotsen om de får åka runt halva jroden i första klass, bo på flashiga hotell, äta god mat och ****** horor medans de är ute o reser. Inte riktigt samma sak att sitta på sitt kontor och snacka med någon från andra sidan jordklotet även om det kanske skulle vara lite smidigare och billigare.

Du sa det! Jag tror horor på videolänkmöten slår igenom 2010.

ryss
2010-01-17, 18:08
Fairing-kitet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=132) blir standard i varje hushåll! (som om det inte redan har slagit igenom!) :)

hahaha asså kwon :laugh: alltid Fairing-kitet :laugh:

Three pigs
2010-01-17, 18:36
Fairing-kitet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=132) blir standard i varje hushåll! (som om det inte redan har slagit igenom!) :)

hahahaha

Chaan
2010-12-11, 11:34
3D-kamera

Jag har bara sett den här i konsumentprisklass, och inte sett den säljas i Sverige.

http://www.digitalsinfo.com/wp-content/uploads/2010/11/Panasonic-HDC-SDT750.jpg