handdator

Visa fullständig version : Julskinkepizza


Bendermannen
2009-12-27, 09:09
Om ni har problem att bli av med julskinkan så kan jag tipsa om följande pizza:

Botten:
Fullkornstortilla

Topping:
Tomatsås gjord på krossade tomater, stekt lök, tomatpuré, salt och basilika
Champinjoner
Massa julskinka
Ost

In med härligheten i ugnen och släng därefter på ruccolasallad och en skvätt med gräddfil.

Alfred Nobel
2009-12-27, 10:03
Smarrigt! Jag kan tänka mig att griljeringen ger en schyst smak efter gräddningen i ugn :)

Annars brukar vi i huset göra ost- & skinkpaj, det är gott.

Fast jag föredrar ett gott bröd med smör, julskinka och ett lager med grovkorning senap (eller apotekarnes... magisk) eller hemgjord senap :) Det tröttnar man aldrig på och vill man bli av med skinkan så snålar man inte på tjockleken!

Bendermannen
2009-12-27, 11:30
Fast jag föredrar ett gott bröd med smör, julskinka och ett lager med grovkorning senap (eller apotekarnes... magisk) eller hemgjord senap :) Det tröttnar man aldrig på och vill man bli av med skinkan så snålar man inte på tjockleken!

Käkar nästan enbart såna mackor nu och fram tills att skinkan är slut! Fantastiskt gott :)

Bendermannen
2009-12-27, 11:32
Ett annat tips jag hörde, som jag tänkte prova senare idag, är att göra stuvad spenat och ha julskinka och ägg till. Tror det kan vara riktigt gott också. :)

Insulinus
2009-12-27, 13:34
Eller bara skära loss en tjockare bit skinka, bre på lite utav "årets senap" (Finns på apotek och smakar lite vitlök också) *popcorn* sen gå och småtugga på skinkan som godis. ;)

1684_
2009-12-27, 20:29
Mmmh, pizza :D