handdator

Visa fullständig version : Var köper man kostym i Stockholm?


Bahir
2009-12-26, 17:31
Jag letar efter en någolunda fin och välpassande kostym, och vill köpa en sådan i Stockholm. Ingen Dressmanmodell, utan finare. Vilka butiker bör jag kolla? Var inne på Åhlens City idag, de hade inga bra modeller. Skall prova NK nästa vecka.

Tack på förhand

Wille005
2009-12-26, 17:35
Kolla NKs herravdelning. Dom har gått om modeller och märken, och syr upp gratis vid köp. Köpte en burberry där för något halvår sen.

Karvig
2009-12-26, 17:40
Jag köper alla mina på NK. NK Man är den avdelning du företrädelsevis borde besöka. Alltid bra service och märken.

bladhet
2009-12-26, 17:59
Köpte mig en kostym på brothers. Av märket reily. Hockey bröderna lundqvists kollektion. Smal passform och bra pris.. Riktigt snygg men finns enadst i svart än så länge.. Pris 699 för byxorna 1700kr för kavajen.

Min andra kostym är en tiger och den är inte i närheten av lika snygg och stilig kostym.

Chrilli
2009-12-26, 18:06
I vilken prisklass?

Ströms tycker jag alltid ger bra service, där kan du välja ut en "märkeskostym" och de kan hjälpa att sy in den. NK ger samma service.

Dock - lägga mycket pengar på märke framför passform är lite sådär. Om du vill ha lite mer unikt och mer figursydd ta och vandra ner mot Grev Turegatan 1 och Le Chemise, där kan du få en helt uppsydd efter dina mått och du kan välja färger på vadderingar m.m. Brukar hamna runt 3000 för kavaj och 1000 kr för byxor.

Kan säga att rent generellt finns inga välsittande kavajer från hyllan, har några favoritmärken på kostymer och sen syr jag in dem och får en bra kavaj.

Baboom
2009-12-26, 18:09
Åhlens vid centralen har också ett stort och bra utbud. Jag jobbar dagligen i kostym och har jätte svårt att hitta kostymer som sitter bra. Har du liknande kropp som mig så skulle jag rekommendera dig att titta på Sir kostymerna, då de sitter riktigt bra på mig i alla fall.

BigForre
2009-12-26, 19:28
http://www.jensdahlstrom.com/