handdator

Visa fullständig version : Stora pojkar, stora tröjor


s0ft
2009-12-26, 01:09
Jag har en fråga jag tänkt på några gånger när man varit på gymmet.
Hur kommer det sig att man ofta ser dom största biffarna träna med långärmade tröjor? alltså typ med munkhuva osv.
Jag antar att dom precis som oss vanliga dödliga blir varma av att träna så jag ser inte någon anledning till att plåga sig själv med extra mycket kläder?
Och med dom musklerna under tröjan borde man väl vilja visa dom mera, inte tvärt om*flex*

n1tro
2009-12-26, 01:10
Jag har en fråga jag tänkt på några gånger när man varit på gymmet.
Hur kommer det sig att man ofta ser dom största biffarna träna med långärmade tröjor? alltså typ med munkhuva osv.
Jag antar att dom precis som oss vanliga dödliga blir varma av att träna så jag ser inte någon anledning till att plåga sig själv med extra mycket kläder?
Och med dom musklerna under tröjan borde man väl vilja visa dom mera, inte tvärt om*flex*

Handlar om så mycket mer än bara tröjan och munkhuvan. Det är en identitet, en livsstil. Det är något som händer efter en sisådär 4-5 års styrketränande.

haha


mvh

Baan
2009-12-26, 01:16
Closet fags?

ceejay
2009-12-26, 01:19
dunno rly. De vill väl vara tora o tuffa

Exhale_
2009-12-26, 01:20
Tror det beror på att dem är tjöck!

Bullen!
2009-12-26, 01:20
De jag frågat säger att de vill vara ifred från svenssons som ställer dumma frågor om varför deras muskler växer så snabbt.

s0ft
2009-12-26, 01:20
haha :).. tycker bara det är lite märkligt att det alltid bara är just dom riktig stora som har det

Baan
2009-12-26, 01:23
De jag frågat säger att de vill vara ifred från svenssons som ställer dumma frågor om varför deras muskler växer så snabbt.

Visst är det onödigt. Låt dom pissa istället :)

Control_61
2009-12-26, 01:25
Förlåt för påhoppet men måste ändå ge min åsikt.
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.


"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."


Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.

Rellos_87
2009-12-26, 01:29
Inte för att jag är särskilt stor men jag tycker det är skönt att träna med långärmad tröja så man alltid är varm i kroppen, hatar att vara kall i gymmet. När man är tillräckligt varm åker såklart tröjan av :)

Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum. :)

Verbatim
2009-12-26, 01:31
Förlåt för påhoppet men måste ändå ge min åsikt.
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.


"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."


Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.

Word, inget säger perfektion som munktröjjor, rakad skalle och midjeväskor.

s0ft
2009-12-26, 01:33
Förlåt för påhoppet men måste ändå ge min åsikt.
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.


"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."


Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.

hmm, ja det kan nog ligga något i det där faktiskt.

Baan
2009-12-26, 01:37
Word, inget säger perfektion som munktröjjor, rakad skalle och midjeväskor.

Särskilt midjeväskan.

Men nog är man ganska utseendefixerad och fåfäng. Jag erkänner det dock lätt. Å andra sidan tränar jag alltid i linne lol.

tsp
2009-12-26, 03:12
Handlar alltså, om jag förstått TS rätt, om riktigt stora killar i hård form, som lämnar tydliga separationer även genom hood-tröjan.. Alltså inte "den koloiten som Kwon alltid drar upp"-hård

Jpn
2009-12-26, 04:49
Inte för att jag är särskilt stor men jag tycker det är skönt att träna med långärmad tröja så man alltid är varm i kroppen, hatar att vara kall i gymmet. När man är tillräckligt varm åker såklart tröjan av :)

Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum. :)

plus ettar den..

Kwon
2009-12-26, 07:26
Vissa strävar efter en viss look, vissa vill följa en lifestyle (och allt vad det innebär, mode, magväska, huvtröja, imaginary lats syndrome, Fairing-kittet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=132) etc) och andra vill bara svettas.

miss_incorrigible
2009-12-26, 07:54
Hade jag varit en stor pojke hade jag bara velat svettas... tror jag! *flex*

Anton Fräs
2009-12-26, 08:00
Vissa strävar efter en viss look, vissa vill följa en lifestyle (och allt vad det innebär, mode, magväska, huvtröja, imaginary lats syndrome, Fairing-kittet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=132) etc) och andra vill bara svettas.

Men Fairing-kittet e ju badass :(

Piranha
2009-12-26, 08:11
Ett stadie i utvecklingen, ungefär som tonåren.

Våga vara rebell !


Andra stadier är, lyfta tungt, skrika högt, klippta tröjan, strandraggarn, 100% hardcore. 7-2-0 systemet

Anton Fräs
2009-12-26, 08:14
Våga vara rebell! (men skippa magväskan!!)

Eddie Vedder
2009-12-26, 08:44
Min erfarenhet är att många yngre börjar med vanliga "idrottslektionskläder", börjar få snyggg kropp och övergår till linne, blir sedan fetare och fetare och kommer snart till gymmet i luvjacka.

I alla fall de som bulkar på och bulkar på.

Anton Fräs
2009-12-26, 08:47
Min erfarenhet är att många yngre börjar med vanliga "idrottslektionskläder", börjar få snyggg kropp och övergår till linne, blir sedan fetare och fetare och kommer snart till gymmet i luvjacka.

I alla fall de som bulkar på och bulkar på.

Jag kan bekräfta din teori fast omvänt förhållande för egen del :D

Smällfet - 1 eller 2 collegetröjor + pösiga byxor
Fet - 1 tröja
Småfet - t-shirt

Mindre småtfet - linne

MrPowa
2009-12-26, 09:57
Linne borde bara dem stora få ha och då kan småkillarna/tjejerna få tjocktröjorna.

Eddie Vedder
2009-12-26, 11:05
Jag kan bekräfta din teori fast omvänt förhållande för egen del :D

Smällfet - 1 eller 2 collegetröjor + pösiga byxor
Fet - 1 tröja
Småfet - t-shirt

Mindre småtfet - linne

Jag kan fortsätta för egen del.

Jag har ju knappt ett gram fett på kroppen och klär mig på ett sätt i gymmet som inte lämnar mycket till fantasin.:D

Mourten
2009-12-26, 11:15
Inte för att jag är särskilt stor men jag tycker det är skönt att träna med långärmad tröja så man alltid är varm i kroppen, hatar att vara kall i gymmet. När man är tillräckligt varm åker såklart tröjan av :)

Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum. :)

Håller med här, den största killen jag sett på gym irl, å då snackar vi verkligen _ghalet_ stor för å va Sverige, han kör alltid i tjocktröja utom typ sista seten när han tränar armar. Då tar han av sig till linne.

Flodhäst
2009-12-26, 11:17
Jag kan fortsätta för egen del.

Jag har ju knappt ett gram fett på kroppen och klär mig på ett sätt i gymmet som inte lämnar mycket till fantasin.:D

Bara stringkallingar? :MrT:

Eddie Vedder
2009-12-26, 11:18
Bara stringkallingar? :MrT:

Nej men löparshorts som får Stefan Holms shorts att vara rena hiphopshortsen.:D

Jorgen
2009-12-26, 11:18
Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum. :)

Dessutom slipper dom folk som vrålstirrar på dom.

shadowfire
2009-12-26, 11:38
Dessutom slipper dom folk som vrålstirrar på dom.

ouch, spot on... dessutom svårt att låta bli att glo när det kommer någon med riktigt bra fysik o börjar köra. :em:

Piranha
2009-12-26, 12:10
Dessutom slipper dom folk som vrålstirrar på dom.

Slutsatsen då är små killar klär av sig, stor klär på sig.

Skåningar kan klä sig hur som helst :D

Jorgen
2009-12-26, 12:11
Slutsatsen då är små killar klär av sig, stor klär på sig.

Skåningar kan klä sig hur som helst :D

Folk stirrar ju på oss ändå. :D

Piranha
2009-12-26, 12:13
Folk stirrar ju på oss ändå. :D

<insert>Bild på Jörgen i cykelkläder</insert>

Jorgen
2009-12-26, 12:20
<insert>Bild på Jörgen i cykelkläder</insert>

Gahaha, kan tänka mig att du har den som skrivbordsbakgrund. *drool*

Jorgen
2009-12-26, 12:21
Gick vi OT nu?

Mourten
2009-12-26, 12:22
Troligen, hade jag skrivit de hade iaf inläggen vart borta. :angel:
Trodde jag spottade dig igår jörgen, men vet ju att du bor i danmark så var troligen inte du.

von huff
2009-12-26, 12:23
Dom vill se ännu större ut eller så vill de dölja sin kropp för att de tycker att de är klena?Kanske de inte har märkt att det finns Gasp linne ochså?

Jorgen
2009-12-26, 12:36
Troligen, hade jag skrivit de hade iaf inläggen vart borta. :angel:
Trodde jag spottade dig igår jörgen, men vet ju att du bor i danmark så var troligen inte du.
:cool:

Jag gick inte ens ut igår så det var nog inte jag. :)

spoonchest
2009-12-26, 13:36
Jag har en fråga jag tänkt på några gånger när man varit på gymmet.
Hur kommer det sig att man ofta ser dom största biffarna träna med långärmade tröjor? alltså typ med munkhuva osv.
Jag antar att dom precis som oss vanliga dödliga blir varma av att träna så jag ser inte någon anledning till att plåga sig själv med extra mycket kläder?
Och med dom musklerna under tröjan borde man väl vilja visa dom mera, inte tvärt om*flex*

Jo, dom har läst på Kolo att det är kutym.:D

Nelson81
2009-12-26, 13:45
dom kanske vill chocka


typ träna ett år, sen ta av sig till linne på gymmet och skrika

BAM BABY

Kwon
2009-12-26, 13:48
TEAM GENOVA

på tröjan!

Griffin
2009-12-26, 13:51
SKulle ja vara biff klart man skaffar sån där XXXL tröja :D haha

rooz
2009-12-26, 13:55
TEAM GENOVA

på tröjan!

Med citat som
- Me and Richard Gaspari are on a first namebasis
- Hug a tree, not homo
- I train like a warrior

inzie92
2009-12-26, 14:11
Min erfarenhet är att många yngre börjar med vanliga "idrottslektionskläder", börjar få snyggg kropp och övergår till linne, blir sedan fetare och fetare och kommer snart till gymmet i luvjacka.

I alla fall de som bulkar på och bulkar på.

haha! klockren beskrivning, började själv med luvtröja i förra veckan och är nog i den åldersgruppen du syftar på :em:

Baan
2009-12-26, 14:17
dom kanske vill chocka


typ träna ett år, sen ta av sig till linne på gymmet och skrika

BAM BABY

No homo!

exor
2009-12-26, 15:42
Brukar köra i träningsbyxor med shorts under och hoodtröjja med t-shirt under. Byxorna åker av efter halva passet men det är sällan som tjocktröjan åker av. Känner mig lite naken utan tröjjan och tycker att jag tappar för mycket fokus om jag glider runt i linne och sneglar i speglarna på mig själv. Brukar kanske ta av mig tjocktröjan nån gång i månaden inför sista setet för att kolla formen. Lättare att se reultat om man glor mer sällan.

Krampus
2009-12-26, 16:13
Alltså inte "den koloiten som Kwon alltid drar upp"-hård

Steve_BC!

skaparn
2009-12-26, 17:03
Förlåt för påhoppet men måste ändå ge min åsikt.
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.


"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."


Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.



Alltså, tänka på att jag är för dum för att verkligen uppskatta Proust, så du får ta och förklara det där lite. Vad menas?

Yip_man
2009-12-28, 13:09
Man har tröja för att vara varm. Sen blir man alltid överraskad över pumpen när man tagit av sig tröjan, bara det ger en liten tändning så man tar i lite mer.

På sommaren är det t-shirt som gäller såklart.

Finns en kille på Gerdahallen som brukade/brukar? ha 3-4st tjocktröjor på sig. Såg rätt komiskt ut när de åkte av en efter en

Asdf
2009-12-28, 13:30
Jag brukar träna i munktröja eller "hoodie", men det är främst för att jag springer fram o tillbaka till gymmet och inte vill frysa på hemvägen samt ofreda andra på gymmet ovanligt mycket med mina odörer ;)
Om du kanske kör kondition först i t-shirt på löpbandet och sen tar på tröjan för att inte kleta ned bänkar av svetten dessutom

Vid vissa tillfällen har jag även tränat enbart styrketräningen i munktröja just för att det på något sätt känns skönare av "värmen" i kläderna

Nina L
2009-12-28, 15:02
dom kanske vill chocka


typ träna ett år, sen ta av sig till linne på gymmet och skrika

BAM BABY

Hahaha! :D

ryss
2009-12-28, 15:28
Vissa strävar efter en viss look, vissa vill följa en lifestyle (och allt vad det innebär, mode, magväska, huvtröja, imaginary lats syndrome, Fairing-kittet (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=132) etc) och andra vill bara svettas.

hahaha alltid fariringkittet! :D