handdator

Visa fullständig version : Chips,Godis,Cola OK eller NOT OK


Mahom
2009-12-25, 18:27
Tjena.

Jag tränar 4 ggr i veckan känns skit bra men har en liten fråga. Jag undrar om det är OK att äta godis och chips och dricka cola etc, eller om det försämrar resultaten.

tack på förhand

Chrilli
2009-12-25, 18:29
Beror dels på vilket mål du har med din träning, mängden godis, chips och cola + vad du äter för vanlig mat. Många parametrar.

vicarious
2009-12-25, 18:30
Vad tränar du?

Vad har du för mål?

Vill du gå upp i vikt, ner i vikt eller hålla din vikt?

Att du äter chips, godis och dricker cola är knappast något som kommer försämra dina träningsresultat (såvida inte viktnedgång är ett resultat du vill uppnå) - snarare tvärtom. Mental boost. Däremot kan du inte byta ut det mot vanlig mat.

Mahom
2009-12-25, 18:38
Mitt mål är att gå upp i vikt atm. Jag äter ganska hälsosamt tycker jag.
kör styrketräning

Frukost; Fil och start

Lunch: Kött eller kyckling med tillbehör (alltid sallad)

Middag;Kött eller kyckling, fågel, Fisk Samt tillbehör

småäter ganska mycket också, men vill gå upp i vikt.
Dricker väl cola 4 ggr i veckan äter sött 4 gånger i veckan

Sniggel
2009-12-26, 09:45
Cola och godis märker jag av en prestationsförsämring om det innebär att jag äter kalorier från detta istället för t ex potatis. Äter jag godis utöver vad jag brukar äta brukar det vara positivt för prestationen, men kanske onödigt mycket kalorier. Chips brukar vara skitbra för min prestation, men kanske inte så nyttigt alltid.

Cerberus
2009-12-26, 10:08
det beror på, mängder du äter och kcal du förbrukar. Det bör iaf inte va grunden i kosten men chips o godis ibland(i "lagom" mängder) gör knappast stor skada för någon som tränar 4x i veckan.

om fettförlust är målet så tycker iaf jag att det e knepigare att inkludera sånt(är väldigt inaktiv förutom den träning jag gör, låg kcal-förbrukning, äter hellre mättande proteinrik föda).

Mahom
2009-12-26, 15:54
Okey tack för alla svar!
god fortsättning ;)

Turbonisse
2009-12-26, 16:41
Som sagt godis är helt okej om det inte utgör basen av det dagliga energiintaget.

Personligen äter jag säkerligen minst 500kcal godis varje dag.


H/David

Peter Hansen
2009-12-27, 11:51
Godis, chips, läsk etc = Energi.

Vanlig mat = Energi med nyttigheter.

förenkling men ändå