handdator

Visa fullständig version : Mobil.


Mpet
2009-12-25, 17:31
Nu går mitt tre abonnemang ut o jag vill ha lite råd.

valet står mellan den som alla har... iPhone 16gb. eller htc tatto.


Jag vänder mig nu till alla er som har dessa att skriva vad ni tycker om dem...

har inte pratat med någon som har tatton men iPhonen vet jag har lite nackdelar som jag har svårt för....


stor. glasskärm(lätt för att gå sönder.) , långsam ,dyrare.

tatton har iofs bara 2gb från början men d köper man ett större minne till.


lite frågor.
Kan man se på film på båda?
snabbhet?

fördelar nackdelar fram med dem, de som vet:)

Flykt
2009-12-25, 17:35
Ehum. Du sa att iPhone är stor, klen glasskärm, långsam och dyr.

iPhone är definitivt inte stor i den bemärkelsen att den är klumpigare än den bör vara. Glasskärmen är otroligt tålig mot repor (ska mycket till om du ska få dit en repa) men den tål givetvis inte att man kastar sten på den.
Långsam är inte varken 3G eller 3GS om man jämför den med andra likvärdiga mobiler.

Säger som jag alltid sagt: sluta sitta och jämföra den över internet. Vilken som är snabbas hit, vilken som har mest program dit. Själva grejen med iPhone är att du måste testa den så märker du hur otroligt bra den är.

Dreas
2009-12-25, 17:37
Ett tips är att kolla på den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=527368

En snapdragonprocessor och Android, det kan inte bli annat än bra :D

pbiddy
2009-12-25, 17:44
Det går att köpa till nåt superskydd till iphone vet jag. Du kan skära på skärmen med kniv utan att nåt händer sen :)

Mpet
2009-12-25, 17:46
Jag har all respekt för iPhone o är medveten om att jag skulle tycka om båda mobilerna. Men om du tappar en iPhone i marken så går ju skärmen sönder!

Degpekka
2009-12-25, 17:52
Det kan ju hända med alla telefoner... jag har sett folk tappa sina iphones utan att dem gått i sönder...

Jag sitter lite i samma sits som dig... kollat på både iphone och htc hero, men acer-mobilen som dreas länkade verkade intressant. :)

_Robbie_
2009-12-25, 17:53
Jag står också i kvalet mellan Iphone och HTC (fast Hero)...

Vilket abonnemang vore bra för Iphone?
Vad brukar er månadskostnad ligga på, ni som har Iphone? Och med vilket abonnemang?

Aimbert
2009-12-25, 17:57
Jag har all respekt för iPhone o är medveten om att jag skulle tycka om båda mobilerna. Men om du tappar en iPhone i marken så går ju skärmen sönder!

Har tappat min flera gånger utan att något har hänt.

Degpekka
2009-12-25, 17:58
Jag tänker nog köpa min kontant... trivs bra med telenor och ser ingen mening i att öka i pris då jag sällan ringer upp mina 199:- i månaden. Kommer ju dock få lägga till 119:-/månad eller vad det kostar för fri surf med högsta hastigheten.

NoPainNoGain
2009-12-25, 18:08
Fick en iphone i julklapp, köp den! Du kommer inte ångra dig. Gratis spotify/surf fram till påsk.

Jag säger som Bengt Frithiofsson, "Äh.. de är bara att köpa!".

Kurash
2009-12-25, 18:15
Vänta på nexus one.

Degpekka
2009-12-25, 19:13
När kommer den då?

Kabuto
2009-12-26, 00:17
Men nexus one är i princip bara en htc-lur med googlemärke..