handdator

Visa fullständig version : Vad kan jag göra för att höja nivån på ljuduppspelningen?


Inge Enveten
2009-12-25, 16:42
Som rubriken lyder så undrar jag detta.. Självklart är jag inte så dum att jag inte höjt ljudet till det maximala genom ljudkontrollen nere till höger på skärmen samt på hörlurarnas höj/sänknings"grej".

All hjälp uppskattas, anledningen till att jag frågar är att ljudet känns väldigt.. väldigt lågt.

Denstillasittande
2009-12-25, 16:48
Hade ju hjälpt om du gett mer info. Sitter du på en laptop, har du en förstärkare inkopplad osv ?

Inge Enveten
2009-12-25, 16:57
Hade ju hjälpt om du gett mer info. Sitter du på en laptop, har du en förstärkare inkopplad osv ?

Ber om ursäkt för den ringa informationen jag delade med mig av. Jag syftar på ljudet från mitt headset "5H V/2" från steelseries och jag använder en stationär dator.

Inge Enveten
2009-12-25, 19:40
Anyone.. please? :(

Tomten
2009-12-25, 20:31
Gå in på volumkontrollen (finns en ikon nere i högra hörnet, men går också att komma åt via kontrollpanelen)

Under alternativ > egenskaper så går du in på "inspelning" sen går du in på avancerat menyn under "mikrofon" under "fler kontroller" så väljer du "microphone boost"

Inge Enveten
2009-12-25, 20:40
Gå in på volumkontrollen (finns en ikon nere i högra hörnet, men går också att komma åt via kontrollpanelen)

Under alternativ > egenskaper så går du in på "inspelning" sen går du in på avancerat menyn under "mikrofon" under "fler kontroller" så väljer du "microphone boost"

Är du säker? Jag frågar om att höja ljudet på hörlurarna, inte microfonen.

Poxeman
2009-12-25, 20:46
Som rubriken lyder så undrar jag detta.. Självklart är jag inte så dum att jag inte höjt ljudet till det maximala genom ljudkontrollen nere till höger på skärmen samt på hörlurarnas höj/sänknings"grej".

All hjälp uppskattas, anledningen till att jag frågar är att ljudet känns väldigt.. väldigt lågt.

Är det låg volym oavsett vilket program du använder?
Annars finns det ju oftast ett volymreglage inbyggt i respektive program.

Inge Enveten
2009-12-25, 21:02
Är det låg volym oavsett vilket program du använder?
Annars finns det ju oftast ett volymreglage inbyggt i respektive program.

Haha så blåst är jag inte :D visserligen kan jag få det rätt så högt i VLC när jag drar upp volymen till 200%

Volymen är inte låg utan det handlar bara om att jag trodde det skulle vara högre med tanke på priset samt att mina förra hörlurar hade mycket högre volym

Poxeman
2009-12-25, 21:11
Aight.

Alla högtalare har ju olika motstånd, det avgör hur högt dom kan spela. Du skulle ju kunna jämföra vad som står specat på respektive lur. Har då de nya lurarna en högre impedans så är allt som det ska...