handdator

Visa fullständig version : htc (HERO)


Raschmus
2009-12-24, 23:58
Tråden om htc i allmänhet, HERO i synnerhet.

Vet inte om den blivit populär nog ännu, men borde väl finnas några innehavare på kolozzeum.

Motsvarighet till I-Phone tråden.

Raschmus
2009-12-24, 23:59
Vad är största skillnaden mellan i-phone och htc hero? Någon som vet?

Kurash
2009-12-25, 00:03
Vad är största skillnaden mellan i-phone och htc hero? Någon som vet?

Du kan köra flera program samtidigt. Du kan byta batteri och minneskort. Widgets baby!

joriice
2009-12-25, 00:07
Vill med lära mig mer om smartphones/androidmobiler etc.

Larsson85
2009-12-25, 00:08
Vad är största skillnaden mellan i-phone och htc hero? Någon som vet?

Hero är en Android-telefon.

Pejij
2009-12-25, 00:16
Fått en i julklapp?

Antevisu
2009-12-25, 00:27
Vill med lära mig mer om smartphones/androidmobiler etc.

Jag är ägare till en htc magic sedan sommaren vilket är modellen före hero och även den första android mobilen som kom till Sverige. Kan svara om du har några frågor du tänkt på :)

Granatgiraffen
2009-12-25, 00:31
Största skillnaden är att på Hero så är många program integrerade med telefonen vilket innebär att du får uppdateringar på dom olika "homescreens" utan att behöva starta program för varje sak du är intresserad av som du gör på Iphone. Iphone är dock lite snabbare på att surfa och scrollar och zoomar mjukare.

joriice
2009-12-25, 00:44
Jag är ägare till en htc magic sedan sommaren vilket är modellen före hero och även den första android mobilen som kom till Sverige. Kan svara om du har några frågor du tänkt på :)

Mja, alltså, jag hajjar inte det med internetabonnemang till telefonerna, kostar det som ett mobilt bredband (till datorn), och kan man använda mobilens 3g som modem på nåt vis till sin dator? (Så man slipper betala för två internet-abonnemang), sedan kan man använda typ tele2 kompis som abonnemang till htc-telefonen? :Virro

Mr.Sjöborg
2009-12-25, 00:44
har haft hero i några månader och tycker den e skön, största skillnaden e ju operativsystemet, tycker android är bra dock har jag itne haft orken att använda de fullt ut

HTC magic har ju vanilla android...

Degpekka
2009-12-25, 01:14
Mja, alltså, jag hajjar inte det med internetabonnemang till telefonerna, kostar det som ett mobilt bredband (till datorn), och kan man använda mobilens 3g som modem på nåt vis till sin dator? (Så man slipper betala för två internet-abonnemang), sedan kan man använda typ tele2 kompis som abonnemang till htc-telefonen? :Virro

Alltså du borde ju kunna köra in ditt sim-kort från mobilen i ett mobilt bredbands modem och surfa på det viset, vet dock inte om det finns någon möjlighet att använda telefonen som modem till datorn. Men du behöver ju iaf inte betala dubbelt, fast det lär ju va lite bökigt. :P

Action
2009-12-25, 10:48
Alltså du borde ju kunna köra in ditt sim-kort från mobilen i ett mobilt bredbands modem och surfa på det viset, vet dock inte om det finns någon möjlighet att använda telefonen som modem till datorn. Men du behöver ju iaf inte betala dubbelt, fast det lär ju va lite bökigt. :P

2 kort för samma abonnemang så är den biffen löst.

Jag har haft Hero sen i Augusti och är väldigt nöjd. Den är riktigt bra. Kan vara lite seg ibland när man byter mellan program och olika funktioner. Ska visst finnas någon uppgradering, eller om den är på gång. Då ska den bli snabbare.

En bra telefon helt enkelt, klart bästa jag haft.

jenan546
2009-12-25, 12:22
Alltså du borde ju kunna köra in ditt sim-kort från mobilen i ett mobilt bredbands modem och surfa på det viset, vet dock inte om det finns någon möjlighet att använda telefonen som modem till datorn. Men du behöver ju iaf inte betala dubbelt, fast det lär ju va lite bökigt. :P

Du kan till och med använda Hero:n som trådlös router om du rootar den. 'Wi-Fi tethering' allmänt kallat.

mulliy
2009-12-25, 13:26
Du kan till och med använda Hero:n som trådlös router om du rootar den. 'Wi-Fi tethering' allmänt kallat.

Man kan använda telefonen som ett usb modem också utan att roota.

Den största skillnaden tycker jag är att man kan köra flera program samtidigt, dock så drar det ju såklart mycket batteri att ha igång det länge, men skönt att man kan iaf. Skönt att slippa itunes med.

Dock så är kameran helt värdelöst om du inte har en väldigt bra ljuskälla.

Den fryser också några sekunder ibland när man skriver sms.

Jajje
2009-12-25, 13:31
Man kan använda telefonen som ett usb modem också utan att roota.

Eller som trådlöst modem via blåtand. Inte vidare snabbt men fruktansvärt smidigt.

mulliy
2009-12-25, 13:37
Eller som trådlöst modem via blåtand. Inte vidare snabbt men fruktansvärt smidigt.

Okej, får man ut full hastighet som man får av usb också?

moue
2009-12-25, 13:54
Okej, får man ut full hastighet som man får av usb också?

vill också veta. försöker få till det med min dimaond men får det bara att funka med kabel.

Raschmus
2009-12-27, 14:03
hump ze bump

Degpekka
2009-12-31, 02:14
Jag köpte en idag, men inte hunnit testa ännu... nyss satt på en invisible shield och laddar batteriet lite så den får ligga till imorrn. Men den e väldigt trevlig att titta på iaf!*flex*

Pelle2
2009-12-31, 16:14
Invisible shield är så onödigt, är ju typ omöjligt att repa skärmen, iaf på en Iphone :)

Degpekka
2009-12-31, 16:16
Men sjukt störigt om man skulle lyckas :)

Action
2009-12-31, 16:54
Jag köpte en idag, men inte hunnit testa ännu... nyss satt på en invisible shield och laddar batteriet lite så den får ligga till imorrn. Men den e väldigt trevlig att titta på iaf!*flex*


Sen skulle man använda den tills batteriet var urladdat helt då batteriet var laddat inledningsvis. Sedan när det är helt urladdat ska man ladda det en längre stund. Men det blir nog bra ändå.

Mr.Sjöborg
2009-12-31, 17:09
Invisible shield är så onödigt, är ju typ omöjligt att repa skärmen, iaf på en Iphone :)

Om de är något som är onödigt är de väll att repa skärmen?:smash:

jakke
2009-12-31, 17:39
Sen skulle man använda den tills batteriet var urladdat helt då batteriet var laddat inledningsvis. Sedan när det är helt urladdat ska man ladda det en längre stund. Men det blir nog bra ändå.

Nej, det där gäller inte längre. Fanns en tråd om det på kolozzeum förut om du vill veta mer.

Degpekka
2010-01-02, 18:52
Nej, det där gäller inte längre. Fanns en tråd om det på kolozzeum förut om du vill veta mer.

Precis, det stog i mina instruktioner att man skulle ladda den direkt...

Lelle Pelle
2010-03-16, 13:56
Le Bump!

Köpe en i förra veckan, och den får mig att känna mig dum. Jag förstår den helt enkelt inte. Jag har listat ut hur man stänger av Spotify? No Check. Jag vet hur man byter ringsignal? No Check. Jag kan ringa och skicka sms? Check.

Läste något om olika program man kunde ladda hem som skulle göra luren lite roligare. Var hittar jag dessa, och vilka är bra att ha?

Tycker att man måste ladda den jefligt ofta, varje kväll om man vill att den ska överleva morgondagen. Ska det behöva vara så? Fnys, jag avskyr teknik.

Kryss
2010-03-16, 14:03
Om Wlanet är aktiverat hela tiden så drar den väldigt mycket på batteriet, kollat det?

Lelle Pelle
2010-03-16, 14:06
Ehh, nej det har jag inte. Det vet jag heller inte hur man kollar, haha. Tror att jag måste läsa instruktionsboken när jag kommer hem.:)

krellik
2010-03-16, 14:06
Väldigt het på hero... Hoppas detta ska finnas i budgeten snart. Totalt ointresserad av mobiler annars, hoppas att Heron ska kännas som en liten begränsad dator där mina främsta behov finns samlade.

Kryss
2010-03-16, 14:07
Uppföljaren legend borde inte vara så långt bort annars, släpps i UK om några veckor iallafall.

krellik
2010-03-16, 14:09
Värt att satsa på den istället för Hero? Jag fattar att det kommer vara prisskillnad, finns det några nyckelnyheter som gör att den är värd att köra på?

Sir Anselm
2010-03-16, 14:12
Värt att satsa på den istället för Hero? Jag fattar att det kommer vara prisskillnad, finns det några nyckelnyheter som gör att den är värd att köra på?

Mest design såvitt jag förstått, tar du klivet upp till HTC Desire blir det mer kraftfull hårdvara...

krellik
2010-03-16, 14:15
Mest design såvitt jag förstått, tar du klivet upp till HTC Desire blir det mer kraftfull hårdvara...

Aight körde en snabb check och det som fångade mitt öga var att det tydligen var friskt mycket bättre kamera vilket hade fyllt en viss funktion i min vilja att samla alla prylar jag behöver i en pryl så att säga...

Fan vet om det är värt det dock?

Kryss
2010-03-16, 14:15
Jag är inte grym insatt utöver att jag håller lite pejl efter release, då jag är lite sugen själv...

Men en jämförelse: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3141&idPhone2=2861
Främsta jag har för mig är att den är en smula mindre och mer gedigen, samt bättre skärm.

Har för mig det finns några videos att hitta på youtube om den, från mässa.

Granatgiraffen
2010-03-16, 14:15
Le Bump!

Köpe en i förra veckan, och den får mig att känna mig dum. Jag förstår den helt enkelt inte. Jag har listat ut hur man stänger av Spotify? No Check. Jag vet hur man byter ringsignal? No Check. Jag kan ringa och skicka sms? Check.

Läste något om olika program man kunde ladda hem som skulle göra luren lite roligare. Var hittar jag dessa, och vilka är bra att ha?

Tycker att man måste ladda den jefligt ofta, varje kväll om man vill att den ska överleva morgondagen. Ska det behöva vara så? Fnys, jag avskyr teknik.

Ladda ner någon taskkiller, program stängs inte så bra i Hero. En taskkiller är ett måste. T.ex. Advanced task killer free.

krellik
2010-03-16, 14:20
Jag är inte grym insatt utöver att jag håller lite pejl efter release, då jag är lite sugen själv...

Men en jämförelse: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3141&idPhone2=2861
Främsta jag har för mig är att den är en smula mindre och mer gedigen, samt bättre skärm.

Har för mig det finns några videos att hitta på youtube om den, från mässa.

Verkar ju vara identisk kamera förutom att legend har led blixt.. Fast det kanske är hela skillnaden?

Sir Anselm
2010-03-16, 14:27
Främsta jag har för mig är att den är en smula mindre och mer gedigen, samt bättre skärm.


Ja jag läste någonstans att den tydligen var sjukt välbyggd... Ah, det var visst Gizmodo:

Plain and simple—the Legend is the most well-built phone I’ve ever had in my hand. You just know when you feel the weight of it, the cool curved exterior of the unibody aluminum shell, and touch the ultra-responsive touchscreen. It’s that sensation when you first tenderly held the original iPhone, which has been long-missing in the market.
– Kat Hannaford, Gizmodo

champion
2010-03-23, 10:07
Ni/du som har HTC Hero, störs ni av "hakan" på mobilen?

Funderar på att köpa tattoo eller hero. Lutar mer mot tattoo pga heros haka. Så är tattoo billigare också :)

Kurash
2010-03-23, 10:09
Ni/du som har HTC Hero, störs ni av "hakan" på mobilen?



Inte det minsta.

Det sägs att Android 2.1 ska komma inom några veckor, nån som sitter på mer info?

champion
2010-03-23, 10:27
http://www.htcheroblog.com/2010/03/17/htc-hero-android-2-1-update-schedule-leaked/
HTC Hero Android 2.1 Update Schedule
HTC EU (Nordic/Greek/RUS/UKR/SA) 2010/4/2
TMO – UK TMO 2010/4/16
UK/ES Orange 2010/4/16
TMO – DE TMO 2010/4/16
SFR signature Orange 2010/4/22
ZA(Vodacom) HTC 2010/4/22
H3G UK H3G 2010/4/22
HTC BE HTC 2010/5/4
HTC TUR HTC 2010/5/4
TMO – PL TMO 2010/5/10
TMO – HU TMO 2010/5/10
TMO – MK TMO 2010/5/10

snej
2010-03-23, 12:33
Älskar min Hero. Lätt den bästa mobilen ever.

Dreas
2010-03-23, 12:36
Älskar min Hero. Lätt den bästa mobilen ever.Uppgradera till en Desire eller Nexus One så ska du få se på grejor :D

Finska Lejonet
2010-03-23, 16:41
Själv skulle jag vänta på Legend, då den är en förbättrad version av hero och har blivit hyllad av en mängd mobilrecensenter samt att priset är likvärdigt.
Har själv en Hero och hakan stör inte det lilla minsta.

Degpekka
2010-03-23, 16:43
Älskar min Hero. Lätt den bästa mobilen ever.

+1*flex*

Kurash
2010-03-23, 16:47
Uppgradera till en Desire eller Nexus One så ska du få se på grejor :D

Jag försöker sälja av min Hero för 3-4000 så jag kan köpa en Desire med gott samvete. Går sådär.

Pudzianovski
2010-03-23, 21:17
Jag funderar på en HTC. Egentligen är det enda kravet att kunna ladda ner ett tv-avsnitt (oftast xvid format) och kunna flytta över utan att behöva göra om filen. Någon ser TV serier/film på sin HTC? HTC HD2 är ju en av få mobiler som fixar xvid. Funkar det kanske med typ vilken HTC som helst genom att slänga in någon applikation som fixar xivd bara eller?
Vore kul att göra lite tankar om detta! speciellt från de som ser film/TV-serier på sin HTC.

Rizza
2010-03-23, 21:30
Jag funderar på en HTC. Egentligen är det enda kravet att kunna ladda ner ett tv-avsnitt (oftast xvid format) och kunna flytta över utan att behöva göra om filen. Någon ser TV serier/film på sin HTC? HTC HD2 är ju en av få mobiler som fixar xvid. Funkar det kanske med typ vilken HTC som helst genom att slänga in någon applikation som fixar xivd bara eller?
Vore kul att göra lite tankar om detta! speciellt från de som ser film/TV-serier på sin HTC.
Vänta på HTC Desire då
http://www.swedroid.se/tre-bekraftar-att-desire-far-inspelning-i-hd-och-divx-stod-desire-hysteri
kanske finns uppdaterad info, men som sagt divx ståre i artikeln iaf

Pudzianovski
2010-03-23, 21:35
Vänta på HTC Desire då
http://www.swedroid.se/tre-bekraftar-att-desire-far-inspelning-i-hd-och-divx-stod-desire-hysteri
kanske finns uppdaterad info, men som sagt divx ståre i artikeln iaf

De flesta TV-serier och filmer jag "köper" är i xvid-format. Inte divx.

Eriic
2010-03-23, 21:36
Har man divx kan man spela upp xvid filmer också

Eriic
2010-03-23, 21:38
Ni/du som har HTC Hero, störs ni av "hakan" på mobilen?


Nej, det gör att den är mycket lättare att hålla i, sen räddar det skärmen om man tappar den, annars med Iphonen så landar den oftast på skärmen och då kan det bli sprickor :(

Pudzianovski
2010-03-23, 21:39
Har man divx kan man spela upp xvid filmer också

Aha, ok! Visste jag inte :thumbup:

ceejay
2010-04-18, 19:12
funtar på en HTC. Har kikat lite på desire

Kurash
2010-05-19, 14:29
Nu har dom släppt 2.1, i USA iallafall.

Kurash
2010-06-28, 21:54
Nu har dom släppt 2.1, i USA iallafall.

Och i Sverige.

Kurash
2010-06-28, 22:22
Behövde inte ens göra backup, allt finns kvar.

MrMacke
2010-06-29, 04:14
Behövde inte ens göra backup, allt finns kvar.

Härligt vare allt :) Känns fräsh och snabb nu *cupid*

Eriic
2010-06-29, 06:16
Härligt vare allt :) Känns fräsh och snabb nu *cupid*

Annars har ju custom 2.1 funnits ett bra tag *cupid*

IntenZe
2010-06-29, 12:53
Tänker köpa en ny mobiltelefon .

Jag ligger ofta (läs alltid) borta på jobb och sover i husvagn och jag hade tänkt att säga upp mitt mobila bredband till datorn och ersätta det med en androidtelefon med frisurf och sen bara använda datorn till att kolla på film som jag laddar hem hemma osv.
Jag är alltså ingen "tung" användare men jag surfar en del och leker lite med apps osv.

Hade ju bestämt mig för en wildfire men nu när recensionerna börjar trilla in så börjar jag bli lite osäker, kanske skulle vara bättre att köra på en desire och delbetala den på två månader. Eller vad tycker ni som förstår er bättre?

manko
2010-06-29, 14:07
Jag har en HTC Desire och jag är mycket nöjd med den.

En app som jag kan rekommendera är Prisjakt.nu + barcode scanner. Så behöver du bara rikta kameran mot en barcode så söker den upp prylen på prisjakt och visar var den finns billigast. :)

tenchi
2010-06-29, 14:09
Jag har en HTC Desire och jag är mycket nöjd med den.

En app som jag kan rekommendera är Prisjakt.nu + barcode scanner. Så behöver du bara rikta kameran mot en barcode så söker den upp prylen på prisjakt och visar var den finns billigast. :)

Den är fin! Alla blir ruskigt imponerade. :)

LinusM
2010-06-29, 14:15
Jag har en HTC Desire och jag är mycket nöjd med den.

En app som jag kan rekommendera är Prisjakt.nu + barcode scanner. Så behöver du bara rikta kameran mot en barcode så söker den upp prylen på prisjakt och visar var den finns billigast. :)
Google shopper är jävligt fränt också. Kameran känner igen spel/dvd/skivor.

Mr.Sjöborg
2010-06-29, 14:41
Och i Sverige.

skulle du kunna länka?

Kurash
2010-06-29, 14:55
skulle du kunna länka?

Om du har laddat hem första delen av uppdateringen som kom för nån/nåra veckor sedan så kan du gå in under inställningar/Om telefonen/Uppdatering av systemprogram. Där söker du bara efter uppdateringar så sköter telefonen allt.

Har du inte fått ner den tidigare uppdateringen kan du prova att ställa fram datumet ett år (2011-06-29) så kommer den hitta den uppdateringen.

manko
2010-06-29, 15:36
Google shopper är jävligt fränt också. Kameran känner igen spel/dvd/skivor.

Finns bra apps för oss snåla muppar som verkligen måste kolla upp billigaste alternativen som finns ;)

Mr.Sjöborg
2010-06-29, 15:43
om du har laddat hem första delen av uppdateringen som kom för nån/nåra veckor sedan så kan du gå in under inställningar/om telefonen/uppdatering av systemprogram. Där söker du bara efter uppdateringar så sköter telefonen allt.

Har du inte fått ner den tidigare uppdateringen kan du prova att ställa fram datumet ett år (2011-06-29) så kommer den hitta den uppdateringen.

thx!!

Kurash
2010-07-01, 14:29
Verkar som 2.1 sabbade spotify, säger att jag måste formatera om minneskortet för att det ska funka. Nån annan som har samma problem?

MrMacke
2010-07-01, 14:55
Verkar som 2.1 sabbade spotify, säger att jag måste formatera om minneskortet för att det ska funka. Nån annan som har samma problem?

Jag hade det problemet, formaterade men det blev inte bättre så jag instalerade om och satt å flippa in å ut med kortet tillslut så funkade det asbra :hbang:

Kurash
2010-07-01, 15:01
Jag hade det problemet, formaterade men det blev inte bättre så jag instalerade om och satt å flippa in å ut med kortet tillslut så funkade det asbra :hbang:

Jag bara installerade om så funkade det också.

Degpekka
2010-07-01, 16:11
Nån som har lust att hjälpa mig? :(...

Jag körde uppgraderingen imorse via telefonen... den stog och tuggade jäkligt länge på samma ställe så jag startade om den. När jag startade den igen började uppgradering att installeras igen, men efter ett tag kom där en varningstriangel och en telefon på skärmen sen hände inget. När jag startar telefonen nu stannar den bara vid hero-loggan i början. Har startat den med "bakåt+home+on/off" och den har tömt sig men går inte ändå. Går inte heller att installera romen eller vad det heter från htc.com då den säger sig inte hitta telefonen via usb-sladden trots att den sitter i som den ska... vad ska man göra? märkt att några andra haft samma problem men ingen som kommit med nån fin lösning som funkar för alla...

Degpekka
2010-07-01, 16:22
Kan även nämna att den ej har varit rootad eller så utan kört helt original. Och när jag försökt installera via datorn har jag kört igång den med "on/off+bakåt" så att det står "fastboot usb" rödmarkerat på skärmen...

MrMacke
2010-07-01, 17:26
Jag bara installerade om så funkade det också.

Orättvist *cry*

snej
2010-07-01, 18:15
Fick oxå upp det meddelandet att SD kortet var skadat och behövdes formateras, men det kom upp innan hela installationen var färdig, blir ju ett par omstarter. Så jag lät det bara vara tills allt var helt färdigt, och då var meddelandet borta och allting fungerade skitbra. Alla inställningar o alla program var kvar.

Lelle Pelle
2010-07-22, 21:21
Min Hero har under gårdagen betett sig märkligt. Ljusstyrkan(hittar inget bättre ord) på skärmen har höjts och sänks ständigt, vad jag märkt endast när man gör något med den, dvs inte när den bara ligger. Jag tröttnade på det och tänkte att en omstart kanske skulle göra tricket.

Startade om det för drygt 1h sedan, men nu fungerar skärmen inte alls. Den är helt svart, dock verkar telefonen fungera. Den låter som att jag trycker på sifferknapparna vid den där lås-upp-sim-rutan. Har googlat men ej hittat något vettigt om det hela. Någon som upplevt liknande? Lösning? Är det bara så att den är kajk?

Hur som helst: FAAAAKK!

Degpekka
2010-07-22, 22:58
Maila till htc, dem har faktiskt bra support. :)

Frantic
2010-09-07, 08:44
Finns det något sätt att flytta över telefonnummer, bilder och sånt från en Sony xperia mini till en HTC på ett smidigt sätt?

Saber
2010-09-07, 09:43
Kan rekommendera http://www.swedroid.se/forum/. Där finns en mängd med bra och nyttiga tips & råd! ;)

nim
2010-09-07, 09:45
Någon som vet hur man får fram tid för samtal i samtalslistan?
Nu måste jag gå in på kontakten och kolla samtalshistoriken för just den kontakten.

Kurash
2010-09-07, 10:40
Min telefon har också blivit lite märklig på sistone. De fysiska knapparna lyser hela tiden, innan slocknade de efter stund. Sen kan skärmen balla ur fullständigt efter jag kört vissa apps, det räcker att man håller fingret en bit ifrån så reagerar den. Den går dock inte att trycka på den för den tror jag trycker nån helt annan stans. Sen lämnar Wifi-uppkopplingen en hel del att önska, den kopplar på och av mest hela tiden.

Menigar
2010-09-08, 11:23
Finns det något sätt att flytta över telefonnummer, bilder och sånt från en Sony xperia mini till en HTC på ett smidigt sätt?
Är du missnöjd med xperia x10 mini?

mulliy
2010-09-08, 11:35
Min hero har blivit skit dålig efter jag uppdaterat till senaste andriod versionen. Det känns som man sitter på en windowsmobil. Den hänger sig hela tiden när man skriver sms, så mycket att jag har slutat skriva sms på skiten helt och hållet.

Degpekka
2010-09-08, 11:41
Prata med htc's support, dem är faktiskt väldigt vettiga.

Frantic
2010-11-21, 18:22
Fick en HTC Hero igår och eftersom jag tydligen är dum i huvudet så har jag två frågor.

1. Jag har försökt att föra över musikvideos och små serieavsnitt från datorn men jag hittar dem inte på mobilen. Vart hamnar de?

2. Jag har just nu inget abb. till mobilen som man kan surfa på men borde väl kunna få tillgång till nätet via mobilen så länge jag har den kopplad till datorn. Hur gör jag?

Dreas
2010-11-21, 18:30
Fick en HTC Hero igår och eftersom jag tydligen är dum i huvudet så har jag två frågor.

1. Jag har försökt att föra över musikvideos och små serieavsnitt från datorn men jag hittar dem inte på mobilen. Vart hamnar de?

2. Jag har just nu inget abb. till mobilen som man kan surfa på men borde väl kunna få tillgång till nätet via mobilen så länge jag har den kopplad till datorn. Hur gör jag?Du får ladda ner en filhanterare ES File explorer gillar jag. Utöver det så behöver du också en Avi-spelare, rockplayer tror jag att funkar bra.

Tillgång till internet får du om du ställer in rätt inställningar i luren. http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=28

Litecore
2010-11-21, 18:35
Frantic: 2. när du ansluter telefonen med kabel till datorn frågar den varje gång,
om du inte ändrar det, vad du vill göra. ladda, synca, mounta som extern disk
eller använda som modem och surfa. funkar sådärbra, imho, men det funkar iaf :)

Frantic
2010-11-21, 19:23
Tack! Har tillgång till internet nu men lyckas inte logga in på "market". Mobilen vill att jag ska registrera mitt gmailkonto vilket jag gör. När det är klart vill den att jag ska logga in vilket jag också gör men när det är klart så vill den att jag ska registrera kontot igen och så håller det på. Wtf?

Kurash
2011-03-02, 09:08
Fick en uppdatering häromdagen och när den installerades igår så startades telefonen om och nu kommer jag inte längre än startskärmen som säger "HERO" med stora fina bokstäver. Vad gör man nu?