handdator

Visa fullständig version : Ätardagen


-xR-
2002-05-10, 23:32
Idag hade jag min ätardag. Jag åt massvis med skräp mat, några av de sakerna jag proppade i mig är

massa glass med blåbärssoppa, massa mackor med onyttiga pålägg (skinka, pastej, olika ostar, salami osv osv), kyckling, pizza, godis, 1 proteindrink osv osv...

alltså snabba kolhydrater, mättat fett. Ingen bra kombination, men är det väldigt dåligt på en ätardag eller är det så det skall se ut? ;)

King Grub
2002-05-11, 07:19
Jag tror kroppen behöver ett avbrott från deff-tristessen ibland. Det är säkert bättre att äta massvis av bra mat i stället, men det kan vara bra för huvudet att få vräka i sig vad man vill ibland, eller hur? Det skadar inte i det långa loppet, i alla fall. :)

Lave
2002-05-11, 09:54
Min ätardag förra söndagen var helt sjuk.. Jag åt mer än jag brukar på ätardagarna Kände mig uppsvälld flera dagar.. Men var nog mest nojig. :D
Ungefär såhär såg den ut:
1 pizza (+grässfil)
1 påse chips
2st 200g chokladkakor
2 Giants Block
3 Fintess Protein drycker
1 Gainer
500g lösgodis
1 Whopper meal
500g vitt rostbröd med marmelad, ost, jordnötssmör m.m
1 liter mellanmjölk
1 liter glass
6 varma mackor med skinka o ost
Spagetti o köttfärssås
100g jordnötter

tja.. Det var nog allt ;) Men det ska tilläggas att den dagen var värre än annars :rolleyes:

-xR-
2002-05-11, 11:12
hehe ;) Man känner sig dålig dagen efter tycker jag. Nu blir jag sur på kroppen så han skall inte få i sig mycket, bara protein och vitamin piller. :p

supremo
2002-05-11, 13:20
Lave: Det var det värsta vad mycket du åt, om jag så ville, skulle jag aldrig få i mig så mkt... =) Jag äter liknande under ätardagarna, fast mindre, eftersom jag inte orkar mer...Men jag brukar äta allt jag blir sugen på..

mane
2002-05-11, 13:57
LAVE du åt ju inge riktig mat! förutom spaggetin. det är väl onödigt, är du lat eller? :D :D

emmzan
2002-05-11, 14:24
Födelsedag och ätdag kombinerad:

1/4 liten prinsesstårta
1 port kornrisgröt m. russin och mandel
2dl minimjölk
30 g protec
20 g vassle (triple)
1 päron
1 banan
200g jordgubbar
1 jätteportion grekisk sallad ("light-fetaost", ingen olja)
typ 500g lösgodis (inkl. choklad).

King Grub
2002-05-11, 14:29
Var det hela ätardagen, eller ett av målen? ;)

Lave
2002-05-11, 14:29
>mane
hehe. Lite lat är man nog. Men eftersom att det är så j-a gott med snabbmat ibland (pizza, hamburgare osv.) så passade jag på att äta det :) Sen hade jag fått en del fitness protein och bars för att gymmet här hade gått i konkurs o de låg o hägrade i kylen :D :D

emmzan
2002-05-11, 17:53
Det var frukosten :D...
Underbara är att jag INTE fått det minsta taskigt samvete!

Har fått veta att bland det viktigaste med ätardagarna är inte bara att ge kroppen en chock med mer näring, utan att den "psykiska kicken" är jätteviktig för att man ska palla med. Jag har i regel mest fått dåligt samvete och inte direkt gillat ätdagar. Är i regel inte speciellt sugen på godis även om jag tycker det är jättegott då jag väl äter det...
Har kört ätdagar ca 1ggr/vecka under hela deffen (3 mån), haft dåligt samvete majoriteten av gångerna, dvs knappast fått nån "kick" rent psykiskt. Jag har pallat med ändå :D

nanna
2002-05-11, 20:27
Woaw Lave!!
Jag är mäkta imponerad!!! :eek: :eek:
Hur sjutton fick allt plats i din mage???

fiddebeast
2002-05-12, 00:15
Ja Ja de va väl lite mat de, men frågan är hur du känner dig när du är uppsväld?
Hur många kilos ökning?

Som ni vet så trycker jag i mig otroliga mängder kolhydrater unde rlör o sön för att fylla upp.
Jag skriver imorgon hur mycket jag gått upp!!
Vägde i fredags 104,5 kg
Nu lördag är jag uppe på 110 kg!!
Så jag skulle väl tippa att vikten imorgon är runt ca 115-117 kg :D

Då snackar vi uppsväld o ett jävla tryck.
Kommer bilder på hemsidan nästa vecka!!

Är nu 4 veckor kvar till EM o VM

-xR-
2002-05-12, 12:38
Fidde, vilken vikt är det du sattsar på? Läste även att du inte käkar fett men massa snabba kollisar. Käkar du t ex inte pizza eller choklad?

Loco 2
2002-05-12, 14:10
Fidde, när du äter sådär, käkar du var tredje / varannan timme typ, eller sitter du bara och käkar nonstop? :)

fiddebeast
2002-05-12, 15:02
Jo de e klart jag käkar pizza men var skulle fettet vara?
, använder endast oliv olja eller liknande när jag bakar, med fett menar jag mättat fett typ grädde, magarin, osv.
Och nej äter inte chocklad pga mjölk intollerans o massa mättat fett oftast finns massa utan mättat fett dock, men e bara en grej jag fått för mig.
Jag äter på fredag kväll lös godis innan läggdags, plus massa ALA.
Lördag börjas med massa rostat bröd typ en limpa!! med marmelad
Plus 200- 300 gram maltodextrin plus kreatin.
Använder inget protein under ätardagar för att ladda på bättre o låta magen vila ifrån aminosyrorna i 2 dagar.
TAr efter ca 2 tim 200 kolisar till plus at jag käkar kanske lite pasta o lite köttfärssås till. Plus ALA, kreatin.
på eftermiddagen tar jag Synerlin eller liknande tilskott för att sätta fart på förbränningen ännu mer .
Detta innebär att jag svettas som en gris lite otrevligt men så e de varje dag,
Jag säger så att om man inte börjar svettas o blir varm i kroppen efter kolhydrater så har det varit en kass diet vecka.
Plus att typ 30 min efter du käkat så ska venerna nästan popa ut från armar o vaderna bröstet.
Då börjar man få tryck!!!! :D

Sen e det bara att fortsätta så hela dagen o på kvällen kanske käka lite pommes o kebab eller liknande 2-3 ggr, dock inte så mycket kött till för att låta magen vila ifrån kött o protein,

-Fredrik-
Vikten nu är uppe på 114 kg!!
i fredag 104 typ
O satsar väl att väga in på runt 95-97 kg tömd rejält med ett sjujädrans tryck i bitarna!!

cjs
2002-05-12, 23:40
En liten fråga bara, tränar ni på era ätardagar? Eller är det bara vila och äta som gäller?

Lave
2002-05-13, 06:10
Jag tränar inte på ätardagen. Tycker dels att det är skönt att bara kunna skippa träningen och äta vad jag vill. Plus att jag är ofta så full i magen att det är tungt att ligga nere på gymmet.
Dock brukar jag ta en timmes snabb promenad framåt kvällen, för att få magen att fungera bättre. Då är det inte heller lika trögt att gå morgonen efter heller ;)