handdator

Visa fullständig version : Twinlab


Johan.S
2003-09-13, 19:58
Någon som vet om något svenskt företag säljer twinlabs nya sortiment?? Alltås det som finns på den amerikanska hemsidan. Verkar ju mycket bättre än vad som vanligtvis säljs här i sverige. Har kört ett tag med deras colostrum och har fått mycket possitiva resultat.

Paolo
2003-09-13, 20:12
Hör efter med generalagenten i sverige. Eller ring Kolozzeum butiken och fråga.


Generalagenten:
----------------------
Scandinavian Pro Products
Finspångsgatan 51
163 53 Spånga
08-564 408 80
e-postadress: info@twinlab.cc


---------------------------
Har du köpt Twinlabs Colostrum från USA?
Den ska tydligen finnas att köpa i sverige även nu.



"COLOSTRUM FUEL

NU ÄR DEN HÄR!

Succén som slagit försäljnings-
rekord i både USA och stora delar av Europa.Kolostrum har den perfekta kombinationen av biokemiska tillväxtfaktorer som stimulerar uppbyggnad och muskeltillväxt samt påskyndar återhämtningen. Kolostrum har dessutom förmågan att under diet effektivisera fettförbränningen och balansera blodsockernivån. "

Källa: www.twinlab.cc

Castro
2003-09-13, 20:20
Jag har hört att en del av de twinlabvaror som säljs på andra sidan atlanten skall vara lite rappare än dem vi har här. T.ex. så skall deras Ripped Fuel vara många gånger mer effektiv och starkare. Är det någon som kan verifiera eller dementera detta?

King Grub
2003-09-13, 20:28
Originally posted by Castro
Jag har hört att en del av de twinlabvaror som säljs på andra sidan atlanten skall vara lite rappare än dem vi har här. T.ex. så skall deras Ripped Fuel vara många gånger mer effektiv och starkare. Är det någon som kan verifiera eller dementera detta?

Det stämmer. Men är inte vissa av de amerikanska ingredienserna otillåtna här?

Johan.S
2003-09-13, 20:29
Köpte colostrum från en butik här i sverige. Fuknar kanon:hbang: Lite dyrt bara. Men jag fick två burkar för 400 kr

Castro
2003-09-13, 21:03
Originally posted by King Grub


Det stämmer. Men är inte vissa av de amerikanska ingredienserna otillåtna här?

Det beror nog på sammanhang. Man hör ju ofta att svenska idrottare skyller deras positiva dopingtester på utländska kosttillskotttillverkare, men jag vet inte om några av "ingredienserna" är förbjudna enligt Svea rikes lag. Kanske någon annan som vet? Vad skulle det då vara för grejer?

Castro
2003-09-13, 21:07
Originally posted by Killer
Köpte colostrum från en butik här i sverige. Fuknar kanon:hbang: Lite dyrt bara. Men jag fick två burkar för 400 kr

Jag är ledsen, men jag har svårt att tro på nya kosttillskott som ännu inte är allmänt vedertagna. Men om du nu känner att det ger dig bra effekt så får man väl glädjas med dig då.

nordland
2003-09-13, 22:41
De twinlab produkter som finns att köpa i europa är inte alls desamma som finns i usa. Produkterna på europamarknaden är inte producerade av samma företag som på usa marknaden. Det vi europeér får är bara skit.

Skälet till detta: Twinlab var på väg i konkurs.

Prankie
2003-09-13, 22:51
Originally posted by Castro


Det beror nog på sammanhang. Man hör ju ofta att svenska idrottare skyller deras positiva dopingtester på utländska kosttillskotttillverkare, men jag vet inte om några av "ingredienserna" är förbjudna enligt Svea rikes lag. Kanske någon annan som vet? Vad skulle det då vara för grejer?

är det inte ephedrine som är förbjuden här i sverige som finns i ripped fuel från twinlab? I svenska version är det typ cayane peppar och coffeine. :D

Paolo
2003-09-13, 22:54
Originally posted by Castro
Jag har hört att en del av de twinlabvaror som säljs på andra sidan atlanten skall vara lite rappare än dem vi har här. T.ex. så skall deras Ripped Fuel vara många gånger mer effektiv och starkare. Är det någon som kan verifiera eller dementera detta?

Hoppsan, råka ha en oöppnad burk här bredvid mig... :notme:

TWINLAB RIPPED FUEL Metabolic Enhancer 120 capsules

Amount per serving
-------------------------
*Chromium (from chromium picolinate) 200mcg
---------------
*MaHuang Extract (aerial parts) (standardized for 20mg ephedraalkaloids) 334mg

*GuaranaSeed Extract (200mg of caffeine) 910mg

*L-Carnitine (from L-carnitine L-tartrate)100mg
--------------------
Other ingredients:
Gelatin, Cellulose, purified water, MCT, silica, magnesium stearate.


Tyvärr hittade jag inte någon info om en svensk variant av Ripped Fuel...

Har för mig att AST även har en variant, Dymetadrine Xtreme.

ProLab hade också en liknande produkt förut, Therma Pro.. fast den är ephedra fri idag ...