handdator

Visa fullständig version : sissa börjar på gym


sissa
2009-12-23, 00:23
hej hej!

tänkte börja träna lite.

lite bakgrund: styrketränade lite för sådär en 2 år sen. har varit gravid. haft foglossning under graviditeten ( vilket alla som ska föda barn har men alla känner inte av den.foglossning= bäckenet luckrar upp sig för att man ska kunna föda fram barnet) kunde inte gå alls en period. jag var bra på slutet under graviditeten dock men tyvärr kom besvären tillbaka efter att jag fött dottern. anledningen till att jag va bra på slutet var att dottern fixerat sig, och satt som en kil i bäckenet och stabiliserade det. när hon va ute blev jag dålig igen eftersom källan till problemet fanns kvar.

nu är dottern 6 månader och mitt bäcken har fortfarande inte gått ihop och jag har känningar av det, men jag är mycket mycket bättre nu än förut. jag har varit rejält down i måendet men har nu börjat komma tillbaka till livet:-) exakt när bäckenet går ihop vet ingen men jag funderar inte så mycket på det längre. jag har blivit så pass mycket bättre att det har blivit lättare att acceptera att det är som det är.

jag är ute och traskar varje dag, 2 promenader om dan (minst!). det känns fantastiskt med tanke på hur dålig jag har varit. att kunna gå runt kvarteret har varit en utmaning förut.

nu har jag även slutat amma så jag hoppas på att jag kommer bli ytterligare bättre. när man ammar producerar man ett hormon som liknar det man producerar när man är gravid ( det hormonet som gör att uppluckringen sker)

har gått på sjukgymnastik i ca 3 månader men nu tyckte både sjukgymnasten (en underbar människa förövrigt ) och jag att det var tid för mig att klara mig på egen hand! eller ja, jag vet inte om jag tycker det, men jag tycker definitivt det är värt ett försök!

detta är minst lika mycket en mental grej för mig som en fysisk. jag vill övervinna rädslan. jag har blivit rädd för rörelse efter all den smärtan jag har haft. jag har haft jättesvårt att "röra mig naturligt" för jag litar inte på att mitt bäcken bär mig. men det har blivit mycket bättre så nu är det alltså dags för nästa steg; att styrketräna på egen hand.

man kan alltid vara rädd för att bli besviken men det var jag även när jag började ta mig utanför dörren. men jag blev faktiskt bara gladare:-) så det är värt ett försök det här!


följ med om ni vill och jag blir förstås glad för lite hejjarop:-)

( men det blir nog inget premiärpass förren nästa år!!!)

sissa
2009-12-23, 00:28
Kanske inte så nödvändigt att ta spännisbilder, tog mest för att visa formen, men det är ju ändå kollo, kunde inte låta bli att spänna mig lite:D

56 kg, vilket är ungefär som innan jag blev gravid.

http://i45.tinypic.com/nvp829.jpg

Madame
2009-12-23, 00:31
Härligt att du börjar komma tillbaka till livet, tummen upp! Skönt att känna när det vänder och glädjen kommer tillbaka, det blir som en god spiral :)
Låter på dig som att det kommer gå skitbra det här, jag håller tummarna iallafall. Väntar med spänning på premiärpasset nästa år, inte långt kvar nu :D

Fin post-gravid form du sitter inne med. längd? *popcorn*

sissa
2009-12-23, 00:32
Och så här såg jag ut för 6 månader sen.

http://i46.tinypic.com/dlj6hl.jpg

sissa
2009-12-23, 00:44
Härligt att du börjar komma tillbaka till livet, tummen upp! Skönt att känna när det vänder och glädjen kommer tillbaka, det blir som en god spiral :)
Låter på dig som att det kommer gå skitbra det här, jag håller tummarna iallafall. Väntar med spänning på premiärpasset nästa år, inte långt kvar nu :D

Fin post-gravid form du sitter inne med. längd? *popcorn*

Härligt med input direkt:-)

Jag är 167 centimeter.

Ja, det känns väldigt gott att man är på banan igen!

Exhale_
2010-01-02, 23:22
Schysst form! :thumbup: Hoppas att dotter och mor mår bra efter all julmat.

shadowfire
2010-01-02, 23:31
Välkommen tillbaka, minns dina poster från "back in the old days". ;)
Fattar dock inte att du har varit gravid, för den formen du har nu döljer det jäkligt bra ivf, särskilt om du nu inte kunnat träna som folk heller under en period.

Du verkar målmedveten o tjurig nog för att göra en stabil comeback, låt det ta sin tid o skynda långsamt bara så ska du se att 2010 kommer ge dig en bra skjuts framåt igen. :thumbup:

Carolinew
2010-01-03, 07:18
Men vad kul att du startat journal! Undrade nästan vart du tagit vägen. Vilken jobbig historia med bäckenet, låter otäckt... men skönt att det är så mycket bättre :) Kommer definitivt följa din journal, så kör hårt! :thumbup:

AFanatic
2010-01-03, 08:32
Välkommen tillbaka tjejen! :)

Tråkigt med foglossningen, det är typ sådant som skrämmer livet ur mig. Starkt av dig! Kommer följa din väg nu med oförminskat intresse, precis som tidigare. Kul att ha dig här igen.

Lellan
2010-01-03, 08:43
Åhh, kul! Och med den före ("efter barn") formen och din berömda hållning kan det ju inte bli annat än übertjusigt! :thumbup:

Foglossning, stackare - inte kul! Hade det själv men kunde inte amma sen så gick ihop fort för mig, men minns en gång i slutet av grav när jag bara skulle gå typ 200 meter i slutet och det gick inte. Har man inte haft foglossning tror jag inte att man fattar hur det känns när det tar stopp, det är ju verkligen stopp och känns superläskigt och dödsont.. så big creds från mig, u go! :hbang: Modigt och bra av dig att du är på g igen, det är när det känns läskigt man är extra modig vet du! ;)

Ha så skoj på gymet! *flex*

Semiramis
2010-01-03, 09:11
Ska bli kul att följa :)

sissa
2010-01-07, 00:01
Nu har jag varit på gymmet!


i 2 sekunder.

För det första visste jag inte ens om jag hade kortet kvar men det hade jag. Sen visste jag inte om jag borde ha nån kod eller nåt för att komma in. Men det behövdes inte, det var bara att dra kortet i läsaren. Dörren är provöppnad,gick finfint.

Har lovat mig själv att innan denna veckan är slut ska jag ha avverkat första passet!

Kuligt att komma hit och läsa förresten!

Exhale_
2010-01-07, 00:09
Nu när du har klurat ut hur du tar dig in i gymmet kommer träningen att gå mycket lättare ;)

sissa
2010-01-10, 21:07
Ja idag var det hög tid att traska till gymmet om jag skulle hålla mitt löfte. Och det gjorde jag.

Borde ha ögnat igenom övningsbanken lite innan jag stack iväg, jag har ju glömt hur man gör. Men jag kom ihåg lite. Körde lite allt möjligt i en salig blandning. Ska strukturera upp det lite framöver.

Gymmet va väl helt okej men jag gillade det förra bättre. Nuvarande ligger tvärs över gatan så det är ett stort plus. Det är dock inte toklångt till det andra heller så får väl se hur jag gör.

Jahopp, vad ska man lova till nästa gång då. Vi säger väl minst två pass nästa vecka!
Då ska jag även skriva mera specifikt vad jag sysslat med.

Madame
2010-01-10, 21:11
Ja idag var det hög tid att traska till gymmet om jag skulle hålla mitt löfte. Och det gjorde jag.

Borde ha ögnat igenom övningsbanken lite innan jag stack iväg, jag har ju glömt hur man gör. Men jag kom ihåg lite. Körde lite allt möjligt i en salig blandning. Ska strukturera upp det lite framöver.

Gymmet va väl helt okej men jag gillade det förra bättre. Nuvarande ligger tvärs över gatan så det är ett stort plus. Det är dock inte toklångt till det andra heller så får väl se hur jag gör.

Jahopp, vad ska man lova till nästa gång då. Vi säger väl minst två pass nästa vecka!
Då ska jag även skriva mera specifikt vad jag sysslat med.

var håller du hus? 24/7? malmö?

sissa
2010-01-14, 22:03
2 timmars sömn inatt, och full rulle hela dan inklusive babysim gjorde att man var en aning mör ikväll. men har insett att det bara är dumt att gå och vänta på de rätta tillfällena så det var bara att traska iväg

har inte dammat av övningsbanken sen sist men gick till gymmet och körde lite allt möjligt. det viktigaste är ändå att jag gör nåt

nåt sånt här blev det

ryggresningar maskin
latsdrag
rodd maskin
benpress
bröstpress
hantellyft åt sidan
crunches
rörlighet/stabilitetsövning på boll

kör ganska så lätt, inte toklätt dock ( antecknade aldrig vikterna idag heller men det kommer) kör väl 10-15 rep * 3

har haft jättebra dagar vad gäller foglossningen. sedan jag började på sjukgymnastiken så har det ju börjat gå åt rätt håll även om det är en lång väg. det är två steg fram och ett bak (som det är med det mesta) . men jag är oerhört glad att det blir bättre och bättre! för ett år sen va vi på väg att fixa en rullstol till mig:-(

Madame
2010-01-14, 22:25
det viktigaste är ändå att jag gör nåt


Skön inställning :) Du kommer säkert hitta bra tillfällen och rutiner för träningen alltefterssom du kör på :thumbup:

sissa
2010-01-14, 22:33
Jadå det kommer. Så jävla kul att vara igång iallafall.Nu kör vi!

http://i48.tinypic.com/2zf8rj6.jpg

sissa
2010-01-31, 21:04
Det blidde ett litet break. Vart lite sämre i foglossningen så vågade inte köra på ( inte som att man vilar när man har en 7månaders..) Sen vart jag förkyld. Sen kom menseriet tillbaka och gjorde ont. Men jag har varit iväg ett par gånger och tränat. Även ikväll!

Kommer förmodligen byta gym. Jag har inte varit intresserad av att gå på några pass förut men jag känner för det nu. Jag behöver den där peppningen, inte bara lalla runt själv på gymmet. Så nu ska jag byta till ett ställe där jag kan simma, gå på pass och har tillgång till styrketräningslokal. Jag tror det blir bra. Pass som lockar är: Core ( träning av bålen) bodybalance och power yoga.

Idag blev det ett slags helkroppspass. Jag tycker det känns rätt lämpligt att köra på helkropp ett tag till tills jag blir lite varmare i kläderna

Promenad löpband 20 min

Benpress sittande 30 kg
15,15,15

Latsdrag 25 kg
10,10,10

Rodd maskin 20 kg
10,10,10

Ryggresning maskin 20 kg
12,12,12

Militärpress 10 kg
12,12,12

"Magdrag" rep kabel 12,5 kg
12,12,12

Har haft en jättebra dag foglossningmässigt. Jag blir bättre och bättre hela tiden. Har haft problem med låsningar en längre tid men besöket hos sjukgymnasten förra veckan har gjort susen. :thumbup:

Fortsätta med övningarna för att motverka låsningar i ryggen, mkt träning med fokus på bålen och att fortsätta vara allmänt lagom aktiv är planen!

sissa
2010-02-02, 23:52
Bodybalance. Kände mig hyffsat ograciös. Lite läskigt att röra sig så mycket. Jag hoppas jag inte gjort något dumt. Jag tror inte det men det visar sig. Inget som kändes ont under tiden iallafall.

Om allt är lugnt så blir det ett corepass i veckan också.

Ungen min kan nu ställa sig upp. Sjunde tanden på väg att spricka igenom. Hon biter mig i halsen hela tiden. Det är en kärleksförklaring har jag läst, likväl gör det ont!!

sissa
2010-02-03, 23:51
Core control. Mag/ryggträning/stabilitet. Ovant och lite läskigt att röra sig på det här viset även om det inte alls va lika mycket rörlighet i detta passet som förra. Är så van att tänka att jag har som en korsett runt hela bäckenet och att jag helst inte ska töja på den alls...

Men det gick bra. Jag hoppar över det som känns osäkert. Bättre att vara försiktig och att utöka sen. Man behöver inte ha bråttom.

Kände mig förövrigt rätt stark i musklerna!

Och så bra som jag mår i kroppen nu har jag inte mått på sådär 14 månader. Vågar självklart inte ropa hej än men det känns mycket bra och jag hoppas så innerligt.

AFanatic
2010-02-04, 06:34
Core control. Mag/ryggträning/stabilitet. Ovant och lite läskigt att röra sig på det här viset även om det inte alls va lika mycket rörlighet i detta passet som förra. Är så van att tänka att jag har som en korsett runt hela bäckenet och att jag helst inte ska töja på den alls...

Men det gick bra. Jag hoppar över det som känns osäkert. Bättre att vara försiktig och att utöka sen. Man behöver inte ha bråttom.

Kände mig förövrigt rätt stark i musklerna!

Och så bra som jag mår i kroppen nu har jag inte mått på sådär 14 månader. Vågar självklart inte ropa hej än men det känns mycket bra och jag hoppas så innerligt.

Vad kul att läsa!

Håller tummarna för dig. :thumbup:

sissa
2010-02-04, 08:37
Vad kul att läsa!

Håller tummarna för dig. :thumbup:

Tack:)

sissa
2011-03-10, 21:04
Men hallå här. Ett år sen sist visst.

Styrketränandet har det väl gått sådär med. Eller jag har inte tränat kan man också säga *host*. Däremot har jag blivit bra i min kropp igen vilket är helt underbart. Jag har varit aktiv på olika sätt men styrketräningen har som sagt lyst med sin frånvaro. Har dock tagit upp den nu och hoppas att jag ska hålla fast i den nu ett bra tag här framöver. Nu vågar jag ju träna också.

Jag går också och lär mig crawla för tillfället. Jättekul men svårt och då främst med andningen men det är vanligt har jag läst. Och just nu blir det bara svårare och svårare med andningen tycker jag:-(

Status med andra ord är att jag mår skitbra både fysiskt och psykiskt. Jag har kört ganska intensivt nu med kondition varvat med styrketräning. Jag tränar varje dag och lägger in ett vilodag när jag känner för det. Konditionspassen är inga monsterpass,det kan vara ett grupppass på gymmet,en powerwalk ( har inte börjat löpträna än men har planer! Vill dock kolla med sjukgymnast först) crosstrainer osv.

Jag kör på helkropp vad gäller styrketräningen och kör nog på det ett tag till, sen blir det nog 2-split.

Kan ju lika gärna plita ner dagens styrkepass. Jag har varit helt död i benen ( skratta inte nu men jag tror det var pga ett zumbapass. va fan?) så det blev ett discopass idag. Och tänk nu på att jag precis har börjat så jag är ringrostig med både övningar och vikter.

Latsdrag 35 kg

12
12
12

Rodd kabel 30 kg

10
10
10

Ländrygg maskin minns ej vikt

15
15
15

Bröstpress minns ej vikt

10
10
10

Mage maskin

12
12
12

Sittande axelpress hantlar 5 kg

12
12
12

Hantellyft åt sidan 4 kg

10
10
10

Biceps hantlar 6 kg

12
12
12

Triceps mellan två bänkar typ..bara kroppsvikten

12
12
12

http://i54.tinypic.com/35mk2te.jpg


To do: Boka tid hos sjukgymnasten. Har fortfarande orosmoln inför vissa grejer. Tex att börja springa och att knäböja. Vill gärna ha hennes uttalande först. Sen behöver jag bekanta mig mera med gymmet. Är inte så bekväm med att gå runt och testa olika maskiner etc när där är knökfullt med folk och man inte vet vad man pysslar med. Får väl smyga dit en morron...

sissa
2011-03-12, 19:56
paverwåk 1 timme (utomhus)

Madame
2011-03-13, 00:06
Härligt att du mår så topp! Och du ser fit ut trots styrketräningspaus, najsiga besepps! *flex*

sissa
2011-03-13, 21:39
Åh tack Madame:-)


Hade tänkt köra ett styrketräningpass idag men har varit helt ut gängorna, har känts som jag är på väg att bli sjuk eller nåt. Har flera kompisar som ligger pall i influensan så är lite skraj:-(

Sista gången för crawlkursen idag,den pallrade jag iväg mig till iallafall.
Vi hade en utmaning på slutet,tävla mot varandra i 200 m frisim. Jag vann ta mig tusan:-) Jag körde på bröstsim för fixar inte crawlen så länge ännu...Fick även höra att jag var den som hade utvecklats mest av alla under dessa sex ggr så det var ju skoj att höra:-)

Har varit ledig i nästan en och halv vecka nu ( så himla gott), så känns skitsegt att börja jobba imorrn kl 08:00. Och jag hoppas hoppas inte jag ska bli sjuk nu:-(

sissa
2011-03-14, 20:30
Styrketräning ikväll.

Latsdrag

25 kg*10
35 kg*6
35 kg*8
35 kg*8

Kabelrodd

30 kg*10
30 kg*8
30 kg*8

Benpress sittande

68 kg*10
68 kg*12
68 kg*12
68 kg*12

Baksida ben liggande maskin

30 kg* 8
30 kg*8
30 kg*8

Sittande axelpres utan stöd

5 kg*12
6 kg*12
7 kg*6 (bytte till en annan slags hantel här kan ha funkat bättre med en annan.kanske)

Bicepscurl hantlar

6 kg*10
7 kg*10
8 kg*10

Triceps (dips)mellan bänkar

15*2

Crunches på boll

20 * 2


På onsdag blir det sjukgymnast!

sissa
2011-03-15, 19:08
Powerwalk till och från jobb ca 7,5 km

Imorrn blir det styrketräning och ska försöka klämma in ett core-pass med boll också!

sissa
2011-03-16, 19:53
Har fått grönt av sjukgymnasten att både springa och knäböja:thumbup:
Så då ska man kanske gå och införskaffa ett bra bra löpardojjor då...

Styrketräning ikväll. Knökfullt på gymmet så kom aldrig till att varken benpressa eller knäböja ikväll


Latsdrag

30 kg:10
40 kg:6,6 jubbigt

Kabelrodd

30 kg:10
35 kg:8,8

Liggande bencurl

30 kg: 8,8,8

Sittande axelpress utan stöd

5 kg: 8
7 kg:8,8

Hantellyft åt sidan

4 kg:8,8,8

triceps pushdown rep

10 kg:10
15 kg:8,8

Bicepscurl hantlar

7 kg:8,8,8

Crunches på boll

20*2



Blidde ingen core idag

sissa
2011-03-18, 13:40
Inhandlat ny cykel. En bra mix mellan kärringcykel och sportcykel tänkte jag. Funkar fint att ha Katja där bak också.Har inte haft en så här fin cykel på evigheter. Känns lite läskigt,får hoppas ingen snor den:-(

Ska försöka dra iväg på ett styrkepass ikväll. Har jobbat 20 timmar (inklusive jourpass iofs) så är lite seg.




http://i56.tinypic.com/11t1xxy.jpg

sissa
2011-03-18, 13:54
Men tack Banditen! Kul att se lite bekanta ansikten här:-)

Foglossningen är äntligen över och jag är så lycklig över min kropp! Saker man tog för givet innan gör man inte nu...
Klart du ska börja med journal så man kan följa dig. Kul att du är på g!!!Mest styrketräning du kör eller?

sissa
2011-03-18, 18:55
Jag släpade iväg mig.


Benpress

68 kg:10
82 kg: 8,8,8

Bencurl liggande

30 kg:8,8,8

Latsdrag

35 kg:8,8,8

Kabelrodd

35 kg:8,8,8

Maskin ländrygg

3 set

Militärpress

20 kg:8
15 kg:12,12 (råkade byta bort en 20-kilosstång mot en 15-kilos)

Biceps hantlar

7 kg: 10,10,10

Pushdown:

25 kg:10,10,10


Nöjd och gla.

sissa
2011-03-19, 21:09
PW ca 7,5 km

sissa
2011-03-20, 21:22
Att det ska vara så j*vla svårt att crawla då*grr*
Kursen e ju slut men drog iväg ikväll för att fortsätta nöta med crawlen. Kom nog en bit framåt i utvecklingen men det e så frustrerande att det inte funkar med andningen. Är det "bara" en mental grej,tänker jag för mkt,är man för stressad? Vet fasen inte.

Jag har en usel benspark också har jag kommit på. Fattar inte vad jag gör för fel. Hur svårt kan det vara med benspark?"

Crawlade med dolme idag flera längder och det underlättar helt klart men jag kommer absolut inte helt ifrån andnöd. Undra om jag ska testa att simma saktare nästa gång helt enkelt.Funderar på att köpa en snorkel men det e kanske dumt?

Frustrerande.

sissa
2011-03-21, 21:03
Styrketräning idag. Blev inte att jag skrev ner passet. Lika bra det för det var tungt idag*grr* Men jag körde knäböj idag för första gången på sådär hundra år så det ska jag ha cred för. Körde bara med 20-kilosstången 10*3. Kändes gött. Körde även stångcurl och den va också go.

Madame
2011-03-21, 21:39
cred!

och en happehsmiley! --> :D (den arga är alldeles för frekvent använd härinne lately ;))

sissa
2011-03-21, 22:11
Bra där Madame. Det borde helt klart vara flera :D för jag e rätt gla faktiskt!

Jo det kändes mkt pra att jag vågade mig bak bland de tuffa biffarna och de läskiga stängerna. Nu är det no big deal nästa gång!

sissa
2011-03-23, 21:09
Powerwalk till och från jobbet igår. Snacka om att det verkligen inte är ett motstånd ens längre att göra det, helt perfekt att välja att gå den tiden.

Styrketräning idag

Kabelrodd

30 kg:8,8,8

Latsdrag

35 kg:8,8,8

Bencurl liggande

30 kg: 8,8,8

Militärpress

15 kg:12
20 kg:6,6

Drag till hakan kabel

25 kg:10,10,10

Pec dec

40 kg:10,10,10

Stångcurl

15 kg:10
20 kg:6,6

Pushdown rep kabel

25 kg:10
30 kg:8,8

Efter detta körde jag ett core-pass med boll:thumbup:

sissa
2011-03-24, 20:04
Premiär för indoor walking idag. Efter fem minuter undrade jag hur jag skulle klara av 40 till och vad jag gett mig in på egentligen. Har kört spinning en gång i hela mitt liv och det var en nära-döden-upplevelse typ.

Men jag fixade det och överlevde. Svettigt var det som tusan. Detta behövdes, jag behöver bättra på kondisen,dags att avancera helt klart,powerwalks räcker inte för att höja konditionen direkt...

sissa
2011-03-25, 12:57
Styrketräning idag (helkropp som vanligt). Körde på lite lättare vikt och flera repetioner idag. Det har känts tungt de senaste ggr, så jag kände att det va dags att backa lite, jag har ju inte hållt på alls länge så man kanske ska ta det lite lungt...

Härligt att träna en fm,lite folk på gymmet. Testade lite nytt idag. Raka marklyft tex. Kändes bra! Även liggande tricepsexstension och smalbänk. Diggar smalbänk som sjutton,får fin kontakt i triceps. Tricepsexstension kommer jag inte lika bra överens med än tycker jag.


Snart ska det inhandlas löpardojjor,får se om det hinns med i helgen

sissa
2011-03-25, 21:52
Har anmält mig till lopp i juli. Valde sträckan 1 mil. Har aldrig sprungit en mil nångång så tänkte det vore rätt så fränt. Ska köpa skor imorrn och så får jag väl snart sätta igång och träna. Har inte sprungit en meter på sådär 4 år....

Eldhroka
2011-03-26, 20:29
*gilla*

sissa
2011-03-27, 13:27
*gilla*

*cupid*


Inhandlat dojjor nu! Känns kanoners. Kört mitt första "löppass" idag. Jag powerwalkade 15 min,sen sprang jag varvat med gång i 30 min (3 min springa,2 min gå). Man ska börja försiktigt har jag hört:-) Kändes bra, förrutom att jag hade mkt håll idag:-( Det fick jag så fort jag gick utanför dörren så det berodde inte på att jag gått ut för hårt eller nåt. Ja,ja. Jag körde passet på löpband btw,det blidde så.

Även kört styrkepass idag. Satans ont i baksida lår efter raka marken så det blev ingen specifik träning för baksida lår idag. Knäböj däremot.Orkar inte skriva hela passet.

Undra om min aptit ökat förresten. Jag klämde TVÅ pizzor igår till kvällsmat,har fan aldrig hänt. Så man va ju kolhydratsladdad idag iaf!

sissa
2011-03-29, 17:07
Löpträning på löpband pass två ;)

Gå 5 min ,sen löpning 4 min*4, varvat med gång 2 min*4. Totalt 30 minuter

Fick håll idag med men det kanske är för att jag är så himla ovan att springa. Förhoppningsvis försvinner det

Imorrn siktar jag på ett styrketräningspass + ett corepass med boll

sissa
2011-03-30, 17:19
Magen får verkligen sig en genomkörare när man kör core. Trött!


Körde ett styrketräningpass innan. Fortsatte köra relativt lätt.

Latsdrag
35 kg
10*3

Kabelrodd
30 kg
10*3

Benpress
86 kg
10*3

Bencurl sittande
41 kg
12*3

Smalbänk
15 kg
12*3

Militärpress
15 kg
12*3

Hantellyft åt sidan

4 kg
10*3

Stångcurl
15 kg
12*3


Och sen ett core-pass på det som sagt

sissa
2011-03-31, 15:43
Löp (och gå) pass. Gick 5 min,sen 4 min löpning*4 ,6 min löpning*1 , och 2min gång*4.Totalt 35 minuter. Kommer nog köra detta ngr ggr till innan jag ger mig på att springa hela tiden

sissa
2011-04-02, 16:55
Löp-pass utomhus. 5 min löpning *3 varvat med 2 min gång*3 + 9 minuter löpning som avslutning. 30 min totalt

Körde ett helkroppspass uppe i gymmet sen som jag inte orkade plita ner!

sissa
2011-04-05, 21:19
Löpning på löpband. 6 min löp,2 min gång,6 min löp,2 min gång,6 min löp,2 min gång,4 min löp.

Ett helkroppspass efter det. Inget särskilt att säga om det förrutom att militärpressarna på 20 kg möjligtvis kändes liiite lättare än de gjort förut.

Förövrigt är jag inte så glad i att träna på kvällen som det blev idag. Hoppas att jag kan förlägga nästa pass på fm, brukar ha mer energi då

sissa
2011-04-07, 19:11
Godkväll!

Fortsatt löpträning. Idag en liten utökning av löptiden igen. 8 min löpning*3,
2 min gång*3 blev det idag (totalt 30 minuter)

Slapp håll förra gången jag sprang men idag hade jag det igen:-(

sissa
2011-04-10, 21:39
Löpning 30 min. Japp helt utan gåpauser så det går sakta men säkert framåt;)Slapp håll idag också.

Drog även av ett styrketräningspass i förrgår som jag aldrig plitade ner. Ska skärpa mig på nerplitningsfronten!

sissa
2011-04-11, 18:33
Ett lite halvstressigt pass idag.

Latsdrag med smalt grepp (aldrig testat innan tror jag)

35 kg
10*3

Känns verkligen som det dröjer innan jag kan höja mig i latsdrag. Men jag minns senast jag träna,för sådär 3-4 år sen,att jag låg och tuggade på 35 kg bra länge sen bara lossnade det minns jag och jag körde på 50-55 kg iallafall. Så det e väl som triss;plötsligt händer det!Sen åt jag förvisso upp mig 10 kg då också så det kanske inverkade...

Kabelrodd

35 kg

10*3

Stående vadpress(!)

Typ låg vikt och 4 set
Hur är det med vader nu igen? Ganska svårt att bygga va,det hänger mkt generna? Jag gillar inte mina (obefintliga) vader har jag kommit på.Diggar inte mina ben öht egentligen om man jämför med resten. Släta raka stockar bara. Men det är inte unikt som tjej har jag hört,-)

Militärpress

20 kg: 8*3
Det tar sig lite

Knäböj stången

10*3

Bencurl liggande

30 kg

10*3

Stångcurl

20 kg: 6*3

Pushdowns

10*3

Imorrn blir det löpning igen!

sissa
2011-04-12, 21:09
Löpning 30 min. Sen ytterligare löpning 20 min senare på eftermiddagen,passade på att springa hem från jobbet. Nöjd,märker att det går framåt:thumbup:
Imorrn blir det corepass+styrketräning

sissa
2011-04-12, 21:16
Kul! Lovar kika in hos dig i journalen! Ja, jag gick och köpte ett par bra skor det första jag gjorde innan jag började pinna på. Börjar kännas riktigt bra och det börjar kännas liiite verkligt att jag ska springa en mil i sommar. Jag bara SKA klara det:-)

sissa
2011-04-14, 09:35
Styrketräning igår. Latsdrag,Kabelrodd,Sittande benpress,Liggande bencurl,smalbänk,Militärpress,hantellyft åt sidan

Körde även ett corepass som va riktigt trist:-( En annan ledare än vanligt och jag diggade inte henne.

Kommer springa till jobbet idag,siktar på 30 min. Jobbar sen till imorrn bitti,sen väntar 10 dagars långledighet! Lovely!:)

Förövrigt fick jag lite löneförhöjning igår samt besked om att jag iallafall får fortsätta jobba där över sommaren,och förmodligen även till hösten:thumbup:

sissa
2011-04-15, 20:23
En lugn dag som blev stressig helt plötsligt när jag fick för mig att jag skulle söka två utbildningar till hösten. Skriva personligt brev,leta upp betyg,fixa personbevis,arbetsintyg,leta upp en sista-minuten-brevlåda. Det va skönt att dra iväg och träna lite sen efter pärsen.

Latsdrag
35 kg 10*3
Kabelrodd
35 kg:10*3
Knäböj
endast stången 10*3
Bencurl liggande
18 kg 10*3
Militärpress
20 kg 8*3
Drag till hakan kabel
27 kg 10*3
Dips mellan bänkar
15*2
Stångcurl
20 kg 6*3

och lite mage. Inte för att det syns på vikterna men det kändes riktigt bra idag! Fokuserat och ganska lätt:-)

sissa
2011-04-16, 08:27
fortsätter här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164420)!