handdator

Visa fullständig version : Dragremmar, hjälp tack


jonne_15
2009-12-22, 21:22
Köpte body's duogrip (en variant av dragremmar) och har nu fått hem dem. Men ni som har sådana hur i h**vete får ni på dem med en hand när den andra handen är låst runt stången? Det är ju omöjligt. Har inte riktigt förstått mig på dem där haha:P Vet inte om jag gör rätt överhuvudtaget. En liten steg till steg guide skulle vara perfekt :thumbup: All hjälp uppskattas!

Methone
2009-12-22, 21:26
Du låter remmen hänga på ena kanten av stången, för att sedan ta tag i remmen med fingrarna och "häva" över runt stången. Sen "vrider" du remmen runt stången...
Lite svårt att förklara men man lär sig :D Kolla runt på youtube?

jonne_15
2009-12-22, 21:30
Du låter remmen hänga på ena kanten av stången, för att sedan ta tag i remmen med fingrarna och "häva" över runt stången. Sen "vrider" du remmen runt stången...
Lite svårt att förklara men man lär sig :D Kolla runt på youtube?

Jo jag vet, men det är ju inte samma sak som vanliga dragremmar. Dessa är mycket krångligare och det är i princip omöjligt att vira runt den med en hand.

killenigrillen
2009-12-22, 21:55
Jo jag vet, men det är ju inte samma sak som vanliga dragremmar. Dessa är mycket krångligare och det är i princip omöjligt att vira runt den med en hand.

Låter konstigt att du inte får till det, ser ju onekligen ENKLARE ut när man tittar på hur duogrip är konstruerad.
Kan ju inte säga emot dock när jag inte testat dom.
Går det att mjuka upp dom lite? Kanske är lite stela innan du har "gått in dom".

jonne_15
2009-12-22, 22:03
Låter konstigt att du inte får till det, ser ju onekligen ENKLARE ut när man tittar på hur duogrip är konstruerad.
Kan ju inte säga emot dock när jag inte testat dom.
Går det att mjuka upp dom lite? Kanske är lite stela innan du har "gått in dom".

Jo dem var väldigt stela i början. Men det fixade sig nu iaf, tack :)

Allan
2009-12-22, 22:17
Sök. Finns filmer t o m