handdator

Visa fullständig version : knubbsälen Thell


Thell
2003-09-13, 18:22
Lägger upp lite bilder här nu för att höra efter vad det är ja ska försöka förbättra...
vet att det kan vara svårt o se för att ja ser ut som en knubbsäl, men ja har alltiud varit sån, ska gå på abcde-dieten om en månad så då kanske det kan försvinna lite hull iaf =)

men som sagt, vilka muskelrgrupper ser ut att behöva förbättras ?
o inga svar som att alla behöver det, tack !

Thell
2003-09-13, 18:23
o nästa bild...

Ervin
2003-09-13, 18:25
fan vilka bra kort!!!!
Vem har tagit dom då?!?!?
Måste anlita han nästa gång jag tar kort!!!! :hbang:

Castro
2003-09-13, 18:39
Det är lite svårt att utvärdera muskelmassan med så pass tjock isolering, men jag tycker att latsen ser okej ut, men axlar och biceps behöver nog ta lite mer stryk. Sedan får vi väl hoppas att dieten ger lite utslag på fettfronten, men själv skulle jag råda dig att gå på en riktigt deffdiet.

Jon2
2003-09-13, 19:15
Vet att du inte ville höra det men jag tycker allt behöver förbättras. Hur långe har du tränat föressten?

Jorgen
2003-09-13, 19:25
Håller med Castro, armar och axlar behöver en rejäl ökning. Men ramen ser ok ut. Benen då?

//jörgen

Officer
2003-09-13, 19:27
Du kommer inte se något som ser bra ut så hur bra du än tränar med den grunden, om du inte bränner bort en massa fett.

Gå på diet, säger jag. Kan inte värdera någonting just nu då inget syns i muskelväg.

Sad but true. Konstruktiv kritik detta, ta inte illa upp.

Diet is the word.

Thell
2003-09-13, 19:40
Ervin din jäkel, du vet ju vem som tagit korten o vart...
Castro: jo biceps försöker ja o öka i, o axlarna har ja bara tränat senaste halvåret så kanske e därför dom e små, men dom e iaf på g...
Anabolic: Ja ska ju som ja skrev gå på en diet, och ja ska börja med abcde-dieten för att öka lite o förhoppningsvis tappa lite fett, o sen nån gång i februari/mars ska ja börja deffa ordentligt...

Thell
2003-09-13, 19:47
ben framifrån...

Thell
2003-09-13, 19:48
ben bakifrån...

Castro
2003-09-13, 19:53
Benen såg klart bättre ut än överkroppen, men du, snygga shortsränder. :D

Vad jag har hört angående ABCDE-dieten så är det att man lätt går upp FÖR mycket i fett. Det är så lätt att man under bulkveckorna råkar äta lite för mycket och att 2 dietveckor är för kort tid för att väga upp detta, men du kanske sköter det bättre. Hur som helst så skulle jag råda dig till en lång, men inte nödvändigtvis tuff diet. Låt det ta tid, men jag tror du skulle må bäst av att gå ner lite i vikt nu framöver. Dock är ju valet ditt och ditt allena. Vad du än bestämmer dig för så önskar jag dig lycka till!

Thell
2003-09-13, 20:08
Jo shortsränderna fixade ja i bulgarien i somras =)
och angående det så har ja när jag var liten ätit väldigt mycket, men nu på senaste åren käkat alldeles för lite tack vare min mamma som inte förstår det här med kost o styrketräning utan drar alla personer över en kant o tycker att alla skulle funka på dieten ät lite mindre...
ja har kollat vad ja åt då, och kom fram till att ja åt ca 2000 kcal om dagen vilket jag själv anser som alldeles för lite, känns som om det e för lite för att deffa tom eftersom det var utspritt på 3 mål om dagen...

sen om abcde-dieten så kan ja säga att ja har hyffsat bra kolla på vad ja äter o det är mycket bättre än förut...
jag har planerat att äta ca 4000-4500kcal om dagen under bulk veckorna o sen ca 2500 kcal om dagen på deff vekorna...

jaja, om det går bra så kommer ni få se resultaten till nyår lr frammåt sommarn =)

edit: vill oxå påpeka att ja knappt styrketränat benen =)

Castro
2003-09-13, 20:10
Det låter bra! Hur gammal är du? Jag fick intrycket av att du skulle vara lite för gammal för att bo hemma och äta mammas mat, men det kanske bara var på grund av din "James bond-matta" :D

Johan.S
2003-09-13, 20:11
Benen och vaderna ser helt ok ut. Skulle föreslå att du spöar trapsen en aning!! Lycka till med dieten.

Thell
2003-09-13, 20:19
Castro: jag är 20 år o har faktiskt precis flyttat så nu ska det bli ordning på maten o inte morsans äta-mindre tjafs ! =)
och så ska ja äta riktig mat oxå =)

Killer: tackar!

FUn-tex SSwinger
2003-09-13, 20:36
Jezuz snacka om köttiga vader, hur ser ditt vad schema ut?

Thell
2003-09-13, 20:41
Funtex: ja måste faktiskt göra dej besviken, ja har inget vadschema...
jag har alltid vägt mycket o ändå hållt mej rörlig, så ja tror det är därifrån mina benmuskler kommer, sen har jag dessutom spelat amerikansk fotboll i 2 år o det är ju bara explosivt, så ja chansar på min vikt i kombination med min rörlighet har byggt dom =)

edit: är det någon som lagt märke till mina fina muskler på framsida vader ? =) (tibialis anterior)

Jorgen
2003-09-13, 20:42
Maffiga ben och vaderna, oj oj oj. Dom var bra. :thumbup:

//jörgen

Mago
2003-09-13, 20:53
Ja vissa har det då bra! Själv sliter jag som ett djur med mina vader och ändå inte hälften så bra som Thells.. :whipped:

(oj, mitt första inlägg, grattis Maggan!)

FUn-tex SSwinger
2003-09-13, 20:59
Originally posted by Thell
Funtex: ja måste faktiskt göra dej besviken, ja har inget vadschema...
jag har alltid vägt mycket o ändå hållt mej rörlig, så ja tror det är därifrån mina benmuskler kommer, sen har jag dessutom spelat amerikansk fotboll i 2 år o det är ju bara explosivt, så ja chansar på min vikt i kombination med min rörlighet har byggt dom =)

edit: är det någon som lagt märke till mina fina muskler på framsida vader ? =) (tibialis anterior)


Kan fan inte sluta glo på dom, vafan jag är ju osså tjöck men inte ens nära den volymen, iofs man har ju sett en o annan tunnis men enorma vader nu under sommaren men vafan, kan det ha med själva gången att göra kanske, tippar du runt på tårna när du är ute?

Thell
2003-09-13, 21:08
Funtex: ok, men väger du oxå 123kg som jag ?
och trippar gör jag troligtvis inte med tanke på att ja har rätt feta muskler på framsidan av vaderna oxå, och dom musklerna används när man sätter ner foten så man inte ska klampa...

Örjan
2003-09-13, 23:37
Om du inte tränar vaderna så börja med det nu under fettminskningen. Kan ju vara värt att behålla dem. Har själv gjort mig av med rätt mycket fett sedan jag började träna för drygt ett år sedan, och vaderna är de muskler jag är mest nöjd med.

Det tycks funka bra som vadträning: 1) gå omkring fet 2) gå ner i fettvikt med behåll musklerna.

Det är vad jag tror iaf.

EDIT: Som sagt, har bara tränat ett år så jag kan ju inte så mycket. Du får såklart ta hänsyn till det. Kanske ska ändra mitt råd till att du bör kolla upp om det jag skriver stämmer. Vore ju förfärligt att tappa vadmuskler, som kan vara så svåra att bygga upp.

FUn-tex SSwinger
2003-09-14, 08:40
Originally posted by Thell
Funtex: ok, men väger du oxå 123kg som jag ?
och trippar gör jag troligtvis inte med tanke på att ja har rätt feta muskler på framsidan av vaderna oxå, och dom musklerna används när man sätter ner foten så man inte ska klampa...


Kanske inte riktigt 123 men ändå 115 sak samma, va rädd om dom ;)

Thell
2003-09-14, 13:13
det ska jag =)

j0nas
2003-09-15, 02:11
Bästa vore om du körde en riktig råfet diet och slaktar bort fettet, skit i om endel muskler ryker oxå, sedan kommer du kunna se precis i spegeln vad som behövs prioriteras och du kommer tycka det är 500ggr roligare att träna då när du ser dig själv i spegeln och ser att där finns muskler och att dom växer!

Thell
2003-09-15, 12:05
ja har funderat på det oxå, men kommit fram till att ja har oftast inte ätit tillräckligt för att kunna bygga muskler ordentligt, förutom när jag var lite då, men då gymmade ja inte heller...
men ja känner just nu att ja bör skaffa lite större armar o axlar för att ha lite o vara stolt över sen när ja deffar fram det ja har...

AThell
2003-09-15, 17:22
Detta är lite skrämmande..

har fått en hel del meddelanden om att folk har sett mina bilder här på kolo.. men jag har inte varit medlem förrens nu.. jag kallar mig för Thell överallt annars så det är inte så konstigt att folk misstar :)

Ser en del likheter faktiskt.. har ju själv vägt en hel del och därefter fått kött på vaderna :) så vadbilden är rätt lik.

Kör hårt med träningen och lycka till!

//Den riktige Thell :D

kharon
2003-09-15, 19:04
Se upp en aning med ABCDE-dieten! Se till att äta "clean" både på bulk- och på dietfasen, alltså att du inte vräker i dig vadsomhelst, utan BRA MAT. Jag vräkte i mig allt och satte på mig allt för mycket fett. Jag fick mycket muskler på kuppen dock. Ska testa igen någon gång, men sköta det bättre.
Lycka till och ha gärna en träningsjournal där du redovisar hela ABCDE-dieten så vi intresserade får läsa!

Kör hårt! :thumbup:

Thell
2003-09-15, 22:39
Originally posted by AThell

//Den riktige Thell :D

Den riktige !?
så du heter oxå Thell i efternamn då ? =PPP

Thell
2003-09-15, 22:40
kharon, ja har tänkt o käka ordentligt o inte en massa skit =)
men tack för varningen iaf, o träningdagbok orkar ja nog inte hålla, men ja kommer nog iaf redovisa resultaten här i bilder lite senare =)

Thell
2003-09-27, 22:21
men om vi säger att ja ska vara i hyffsad form till sommaren 2004 ?
bör ja börja deffa redan nu då ? lr ska ja passa på o bygga fram till jul ?

Mago
2003-09-28, 01:54
Beror på hur duktig du är på att deffa ;)

Karl_alfred
2003-09-28, 11:33
Jag tycker inte du ska dieta bort överflödet. Mitt tips är att du istället äter ordentlig mat och kör 2-3 konditionspass i veckan.

Thell
2003-09-28, 16:51
jahapp, då fåre väl bli en ordentlig abcde-diet utan massa slarv o godis o skit o så får ja väl cykla 30-60 minuter efter varje pass =)

j0nas
2003-09-30, 03:35
detta hör nog inte hemma här men, thell, du gymmar i karlshamn va? på vilket gym då??

(bor oxå i karlshamn)

mvh.

Thell
2003-09-30, 17:56
inget än...
flyttade hit för 3 veckor sen, men ja ska snart börja på antingen det som ligger vid kreativum (ska pröva det imorrn) lr nitro...

Rockwilda
2003-09-30, 18:10
deffa?

Jouni
2003-10-14, 15:56
Traps och armarna vill jag se en ökning på. :bpump:

Thell
2003-10-14, 22:04
ja har fortfarande inte lyckats fixa gymkort än...
skolans fel då dom sagt att dom ska fixa åt oss med rabbat o sånt, o med tanke på att man är fattig student så nappar man på det, men det går segt...
sen för det andra har ja sedan ja flyttat hemifrån o börjat plugga oxå börjat o äta lite mera, o ja har tappat fettvikt !!!
iof kan det oxå bero lite på att ja äter flera gånger om dagen, men förut så åt ja iaf ca 2000-2500kcal per dag, o nu ligger ja på 3000-3500 =)
o ja kan absolut inte fatta hur fan ja kunde öka det lilla ja gjorde i somras på den lilla matmängden...
så fort ja fixat gymkortet ska det gymmas satan ! o då borde det bli mina grymmaste ökningar hittils =)))

Mago
2003-10-15, 00:11
Go get em Thell! :D
Synd på¨krånglet me gymkort :(

Thell
2003-10-15, 00:37
Mago: jo, men du kanske kan fixa två kort åt mej o min kompis ?
alltså ett var...
vad vare det kostade ? 500kr för nyckeln o sen 750 per halvår ?
för ja kommer nog bara träna där ett halvår, för sen blire o flytta tillbaka skolan till piren, o då börjar jag på nitro istället, det är dessutom billigare (300kr) men det e så jävla långt dit...