handdator

Visa fullständig version : Vem är tokig, jag eller min kompis?


Bigglet
2009-12-21, 20:41
Min kompis säger att han kommer att börja med kreatin när han ska deffa. Jag säger att han är tokig?

Du använder kreatin för att du ska gaina mera, vill då göra det under uppbyggnadsperioden. Kreatin ska då kunna förbättra resultaten då.

Om man använder kreatin under deffen så blir det dessutom veta hur det eg för man lägger på sig vattten med kreatinet.

Visst kommer du få samma effekt av kreatinet under deff, men du tjänar mycket mera på av att använda det under bulk. Du tjänar inte nått användbart av kreatin vid deff? Att orka träna lite extra hårt med hjälp av kreatinet förhindrar inte någon muskelförlust nämnvärt?

mikaelj
2009-12-21, 20:46
Kreatin binder vätska, och främjar viss sorts muskeltillväxt. Det är aldrig dåligt med kreatinsupplementering, anser man idag. Minus att man tar paus ibland då och då.

5g kreatin finns för övrigt i 1 kg kött.

Se http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

Nelson81
2009-12-21, 20:49
va spelar det för roll om man lägger på sig lite vätska under dieten? sen så hjlper det till att behålla musklerna till en viss (liten) del under dieten. på den tiden jag tränade använde jag alltid kreatin när jag deffade----så det är nog du som är tokig =)

Sniggel
2009-12-21, 21:00
Lägg sedan till att kreain är billigt, om man inte vill ha ett flashigt märke av extra marknadsförd typ. (monohydrat är tydligen inte sexigt nog för vissa)

Pepz
2009-12-21, 21:00
kreatin är som bäst under deff då du vill träna extra hårt för att behålla muskelmassan

vattnet är bara en bonus men kan göra viktnedgången svår att se i ca en vecka..

Eddie Vedder
2009-12-22, 07:17
Jag säger att han är tokig?

Jag säger tvärtom, att han är smart. Den mest evidensbaserade prestationshöjaren som finns på marknaden är definitivt inte tokig som supplement under en period av underätning.

Razorman
2009-12-22, 10:46
perfekt under deff skulle jag säga, man behöver lite extra "tryck" när man e låg tycker jag, plus att vätskan lägger väl sig i musklerna ?

Degpekka
2009-12-22, 10:55
Dem som gör bra deff-perioder är dem som satsar på att bygga så mkt muskler som möjligt, dem som deffar och tränar för att förlora så lite muskelmassa som möjligt kommer alltid vara förlorarna.

Sniggel
2009-12-22, 11:42
Dem som gör bra deff-perioder är dem som satsar på att bygga så mkt muskler som möjligt, dem som deffar och tränar för att förlora så lite muskelmassa som möjligt kommer alltid vara förlorarna.

Precis!

Många som kör med resonemanget "men jag bygger ju ändå inget under deff så varför göra sig besväret X,Y och Z?"

Med den inställningen kommer man sannolikt förlora ännu mer muskelmassa, dels pg a att man har satt ribban lågt och dels för att man inte använder alla verktyg man har i sin makt för att påverka slutresultatet.

chrilledude
2009-12-22, 11:46
dem som gör bra deff-perioder är dem som satsar på att bygga så mkt muskler som möjligt, dem som deffar och tränar för att förlora så lite muskelmassa som möjligt kommer alltid vara förlorarna.

+1

944RS
2009-12-23, 08:13
Ser oxå fler fördelar än eventuella nackdelar att ta kreatin under en deff!

Reticulum
2009-12-23, 20:17
Min kompis säger att han kommer att börja med kreatin när han ska deffa. Jag säger att han är tokig?

Du är tokig. (Var tvungen eftersom du bad om det). Kreatin används främst för den prestationsökande effekten och även av vissa för att se "mer vältränad" ut då kreatinet ökar vätskenivåerna i skelettmuskulaturen. Vad är negativt med detta om det underlättar bibehållning utav muskelmassa under deff?

Visst kommer du få samma effekt av kreatinet under deff, men du tjänar mycket mera på av att använda det under bulk. Du tjänar inte nått användbart av kreatin vid deff? Att orka träna lite extra hårt med hjälp av kreatinet förhindrar inte någon muskelförlust nämnvärt?

Vad hindrar en person att använda kreatin under bulk bara för att man har använt det under deff?
Att orka träna lite extra hårt förhindrar visst muskelförlust och under deff är alla dessa små faktorer viktiga.

Lambii
2009-12-25, 23:14
Under hur lång tid bör man vila mellan kreatin "kurena" ?

Degpekka
2009-12-25, 23:32
Jag har kört kreatin nonstop i snart tre år tror jag, funkar finfint fortfarande! :)

Gabriel174
2009-12-26, 01:32
Under hur lång tid bör man vila mellan kreatin "kurena" ?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

"Kan jag ta kreatin konstant eller är det bättre att använda sig av det i cykler?

Det finns en hel del som tyder på att man förlorar lite av effekten från kreatin efter 2-3 månader [3]. Det verkar därför som att det bästa alternativet är att använda sig av kreatin i cykler där man var 3 månad tar ett uppehåll på 4-5 veckor för att låta kreatinnivåerna återgå till sitt normalvärde. "

dt06mj2
2009-12-26, 10:27
Jag har kört kreatin nonstop i snart tre år tror jag, funkar finfint fortfarande! :)

Samma här :)

Lambii
2009-12-26, 14:34
Okej tack, har kört med kreatin i 2 månader så det får bli en paus nu då :)