handdator

Visa fullständig version : Löpning.


Legance
2003-09-13, 16:52
tjosan tänkte köra löpning typ 1-2 ggr i veckan.
till komplement till min 3 split

bröst,axlar
rygg
ben,mage

har kört utan nåt speciellt för armar senaste månaden och tycker det funkar skitbra.

nu e frågan vad tycker ni e bäst springa typ 40-50min jogging eller springa 20-30min i högre tempo själv tycker jag 20-30minuter i högre tempo är bättre.

King Grub
2003-09-13, 16:54
Korta, intensiva cardiopass är suveränt, både under bulk och deff: bättre kondis, bättre insulinkänslighet, bättre syresättning till musklerna, toppen för fettminskning under deff och håller fläsket under kontroll vid bulk. Runt 20 minuters intervaller tycker jag personligen är perfekt.

Pudzianovski
2003-09-13, 16:55
Om du tycker 20-30 är bättre o roligare så fortsätt med det då.

Legance
2003-09-13, 19:07
king crub e överallt :) snart drömmer man om det nicket :) men det e gott e det. keep going :)

King Grub
2003-09-13, 19:20
Originally posted by Legance
king crub e överallt :) snart drömmer man om det nicket :) men det e gott e det. keep going :)

Grub. Vad är Crub? :booty: Det här får mig att :smash: Kan ni inte läsa?

Grandi
2003-09-14, 09:55
Halloj. Har själv ett 3-delat gymprogram och tränar utöver det aerobiska/anaerobiska träningsformer 2-3 ggr/vecka. Är själv ingen "hardgainer", så jag varierar min konditionsträning från King Grubs favorit 20 minuter intensiv intervallträning till 70-80 minuters konditionsboxningspass, löp- och simningspass av olika längd/intensitet osv.. Tycker om variation, och dessutom tycker jag om långa länkar i makligt tempo på spånbanan :thumbup:

Skulle dock säga att om ditt mål är att lägga på så mycket muskler som möjligt, är det inte rekommenderat att köra konditionspass med någorlunda intensitet som tar längre än cirka 50 minuter, då är nog de korta intervallpassen att föredra. Men då kan man ju heller inte vara säker på att man kan springa ett halvmaraton vilken dag som helst ;)

skalman
2003-09-14, 22:55
Skulle kört som King crub.....:D he he skojar bara King grub ska det ju vara.....