handdator

Visa fullständig version : Dragremmar Body's Duogrip


jonne_15
2009-12-20, 20:16
Är det någon här som har testat dem och kan säga hur de är i jämförelse till hederliga dragremmar? Och en ganska självklar fråga?: Levereras de parvis? För på hemsidan står det Enhet: st

eriknorberg
2009-12-20, 20:20
jag har dem och tycker att de är ok. Jag köpte dem för att jag fick så förbannat ont händerna när jag körde chins. Med dessa grips får jag avlastning och behöver inte ha huden direkt mot stången. Dock funkar det säkert lika bra med vanliga träningshandskar och duo grips stinker gummi "nå så djävulskt"! Hur som helst, helt klart prisvärda men det finns alternativ! Hoppad det var ett tillräckligt svar!

sKedbladh
2009-12-20, 20:30
Jag tycker de ger ett bra grepp, men att jämföra med ett par vanliga handskar förstår jag inte.
Handskar ger mig ett sämre grepp förmodligen.

Det blir inte riktigt samma sak som att dra åt ett par dragremmar stenhårt, men eftersom duogripsen är så förbannat lätta att spänna åt, så tar det bara några sec så är man klar att köra - så föredrar jag dessa.
Jag fick 2 st, och mina luktar inte alls gummi. (har dock hört om flera andra som också luktat gummi)

jonne_15
2009-12-20, 20:48
Okej. Jo har hört att det är mkt enklare och så, därför jag funderade på dem istället för dragremmar. Och enligt andra så har jag hört att det ger bättre grepp än dragremmar men enligt er så verkar det snäppet sämre. Och är det någon som kan svara på min andra fråga? Levereras dem parvis?

tp_88
2009-12-20, 20:58
Jag älskar dom! Mycket lättare att använda än vanliga dragremmar och mycket bra grepp. Jepp, dom levereras parvis, eller gjorde iaf när jag beställde. Rekommenderas varmt!

jonne_15
2009-12-20, 21:08
Okej, tack för svar!

Bjorneman
2009-12-20, 21:10
Jag har dom och anser att de är mycket bättre än vanliga remmar. Väldigt lätta att greppa med.

time3
2009-12-20, 21:19
Body's Duogrip e kanon tycker jag på alla sätt o vis!!! Mina gick precis sönder dock...men å andra sidan så har ja använt dom sjukt mkt det senaste året.....
(Min greppstyrka är oki ändå tycker jag... :p)

jonne_15
2009-12-20, 21:29
Beställde dem nu :) Tror jag blir nöjd faktiskt!

Matsa
2009-12-20, 22:12
Wahlander säljer en liknande variant men i läder. 375kr kanske är lite dyrt men å andra sidan brukar hans grejer hålla väldigt bra kvalitet.

http://www.wahlanders.se/shop/catalog/images/dragremmar_stod.jpg

Lellee
2009-12-20, 22:17
tycker dom såg väldigt klumpiga ut, själv kör jag med scheiks handledstöd/dragrem med "dowel" funkar kalas, finns även med en längre vanlig rem

Fredrik_S
2009-12-20, 23:43
Bästa redskapet jag köpt. Perfekt till alla dragövningar, mycket lättare än remmar speciellt i chins och latsdrag.

Väldigt snabbt och smidigt när man får in tekniken hur man använder dem.

Man får dem parvis..

davvvan
2010-12-17, 00:31
Någon som vet var man kan få tag på dessa? Hittar de inte.

Fordon
2010-12-17, 06:12
Duogrip är sjukt jävla bra, men det är ingen höjdare när de går sönder vid tunga mark..

svennebanan86
2010-12-17, 06:21
Wahlander gör helt fantastiska grejjor...

Grotesk
2010-12-17, 09:47
Någon som vet var man kan få tag på dessa? Hittar de inte.

Genom BODY, hemsida eller vad som.

Tycker duogrip är bra skit. Visst, man får "lära sig tekniken" för att använda de men det är inte värre än vad det var med dragremmar första gången. Jag brukar dessutom köra mycket falskt grepp med de så att jag kan dra åt dem snabbt och hårt.

Enda anledningen att jag slutat köra med de är att jag kör 5/3/1 nu och behöver träna greppstrykan.

bearwolf
2010-12-17, 12:03
Hittar ett erbjudande med 3 nummer av body och duogrip för 99:-
http://front.digitaldr.se/egmont/body0440/?source=Euroads
undrar om det är svårt att säga upp prenumerationen sen?

Ah, tillsvidare pren på 3 nummer åt gången a 209kr. duogripsen skickas 4-6 VECKOR efter beställning....
tror jag letar vidare på annan ort

ChrisDEFC
2010-12-17, 12:58
undrar om det är svårt att säga upp prenumerationen sen?

Nej, inga probs för mig. Testat duogrip en gång och det va jävligt lättanvända och fick ett stabilt grepp, gillat!

bearwolf
2010-12-17, 14:13
Nej, inga probs för mig. Testat duogrip en gång och det va jävligt lättanvända och fick ett stabilt grepp, gillat!

åfan, körde du ett sånt deal? tog det verkligen så lång tid att få dom?

ChrisDEFC
2010-12-17, 15:32
åfan, körde du ett sånt deal? tog det verkligen så lång tid att få dom?

Körde nån deal förra året och då va det bodys dragremmar på köpet, de kom hyfsat fort har jag för mig. Va inga problem att säga upp när mina nummer kommit (ska väl säga upp minst 30dagar innan sista nummret kommer har jag för mig). Bodys vanliga dragremmar är för övrigt helt värdelösa om de inte ändrat modell så duogrip är nog ca 100ggr så bra.

Grotesk
2010-12-17, 16:01
Hittar ett erbjudande med 3 nummer av body och duogrip för 99:-
http://front.digitaldr.se/egmont/body0440/?source=Euroads
undrar om det är svårt att säga upp prenumerationen sen?

Ah, tillsvidare pren på 3 nummer åt gången a 209kr. duogripsen skickas 4-6 VECKOR efter beställning....
tror jag letar vidare på annan ort

Du kan inte få tag i Body's Duogrips någon annanstans. Däremot, såvitt jag vet, så behöver du inte heller köpa en tidning för att köpa de. Eller har jag fel månne?

jonne_15
2010-12-17, 17:35
Du kan inte få tag i Body's Duogrips någon annanstans. Däremot, såvitt jag vet, så behöver du inte heller köpa en tidning för att köpa de. Eller har jag fel månne?

Nej, det stämmer. Man behöver inte köpa/börja prenumerera på tidningen.

bearwolf
2010-12-17, 17:37
jag kanske är totalblind men när jag går in på bodys butik så hittar jag inte duogrip :(

davvvan
2010-12-18, 16:34
Hittar inte heller på deras webshop. Är Wahlanders enda alternativet då?