handdator

Visa fullständig version : Android-appar


Sidor : 1 2 3 [4]

AronP
2012-10-31, 09:57
I brist på bättre ställe att fråga så frågar jag här. Jag har kört med Evernote nu ett tag men inte lärt mig all funktionalitet än (det får komma). Tänkte iaf börja med delade notebooks och ville då ha så att båda kan redigera noteringarna, det verkar dock inte gå i den vanliga versionen (då dessa ej gick att välja). Jag gissar att man måste ha premium-versionen, stämmer detta? Om ja, måste båda, dvs jag och personen jag delar med, ha premium-versionen eller räcker det om jag har den? Om nej, hur gör jag för att båda ska kunna modifiera?

AronP
2012-10-31, 10:41
I brist på bättre ställe att fråga så frågar jag här. Jag har kört med Evernote nu ett tag men inte lärt mig all funktionalitet än (det får komma). Tänkte iaf börja med delade notebooks och ville då ha så att båda kan redigera noteringarna, det verkar dock inte gå i den vanliga versionen (då dessa ej gick att välja). Jag gissar att man måste ha premium-versionen, stämmer detta? Om ja, måste båda, dvs jag och personen jag delar med, ha premium-versionen eller räcker det om jag har den? Om nej, hur gör jag för att båda ska kunna modifiera?

Nwm, hittade. Räcker med att jag är premium.

Piranha
2012-11-11, 19:45
När skall quizkampen släppar för android ... .blir gaaaaalen.

tp_88
2012-11-11, 19:51
När skall quizkampen släppar för android ... .blir gaaaaalen.
"Quizkampens servrar är för tillfället överbelastade. Så fort vi har byggt om våra servrar kommer den första versionen av Quizkampen släppas till Android. Nytt framflyttat släppdatum beräknas vara runt den 10 november."

Igår. :D

willtjam
2012-11-14, 21:39
Vad är så speciellt med quizkampen?

Andy.da.wohoo
2012-11-14, 21:44
Angry birds Starwars! :D
l6lYFO_tKlE

Minimjölk
2012-11-29, 13:45
Jag vill kunna skicka filmer/foton från internetbaserade tjänster direkt till min TV från min tlefon/surfplatta. Det finsn ju ett gäng appar som lätt klarar av att skicka filmer från den lokala android-enheten eller över nätverket från en dlna-server.

Hur gör jag för att kunna skicka youtube, svtplay, tv4play och liknande filmer/klipp? Smart-TV har ju viss funktionalitet gällande detta men den är seeeeeg och jag skulle mycket hellre surfa fram grejor på plattan för at tsedan säga, visa på TVn istället för på plattan. Skulle vanlig surfning kunna hanteras på samma sätt vore det snyggt.

willtjam
2012-11-29, 14:11
http://gizmodo.com/5947223/this-50-stick-turns-any-hdtv-into-an-android+powered-smart-tv

The stick, which runs Jelly Bean and packs 4GB of storage, plugs into any HDMI port and uses baked-in Wi-Fi to provide access to the likes of Netflix, Hulu, Epix, YouTube, and Pandora.

Annars så såg jag någon app härom veckan som gör exakt det du frågar om, men jag kommer inte ihåg vad den heter.

Lasse Kongo
2012-12-15, 21:42
Jag blev ett med SGS3 4G för en vecka sedan efter att ha haft och älskat iphone som en liten fanboy flera år, jag är oerhört glad att jag tog mig mod att gå över till denna istället för att upprepa mig och skaffa en iphone 5, dock är det inte uteslutet att man skaffar en iphone i framtiden men just nu känner jag mig oerhört nöjd med telefonbytet.

Har mekkat mycket med luren men vill ändå ha lite tips på gårhelstinteattlevautanappar till android.

David Brent
2012-12-15, 22:01
handycalc :)

tp_88
2012-12-15, 22:10
Dice Player - Bästa videospelaren
jetAudio - Bästa musikspelaren
Notification toggle - Smidiga toggle-funktioner (wifi, mobildata, gps, BT etc) i notifikationsfältet
Solid Explorer - Lätt bästa filhanteraren, inbyggda smb/cifs, ftp-klienter mm

Några av mina favoritappar.

agazza
2012-12-16, 00:30
Bättre än mx player och mixzing?

sent from phone

tp_88
2012-12-16, 03:59
Bättre än mx player och mixzing?

sent from phone
Det var ett tag sedan jag testade dom, men ja, så tycker jag. Kan det ha varit flac-stöd som saknas i mixzing bl.a.? Minns inte.

Dice Player har framförallt helt överlägsen förmåga att spela upp tuffa klipp med min HOX, men på ganska många swedroid-test jag har sett på nyare mobiler så sväljer Dice fler klipp än MX. Gillar Dice bättre i övrigt också.

Jag använder dock BS Player för nätverksuppspelning.

mela
2012-12-25, 14:12
Jag orkar inte läsa igenom tråden eller gå igenom en massa sökresultat och google är inte till nån hjälp nu.

Har köpt en Galaxy Tab till morsan, som i första hand ska köpa och läsa böcker, på svenska. Vilken app ska hon läsa i då?
Vart köper hon billigaste böckerna? Har fixat så att hon kan låna på biblioteket också.

willtjam
2012-12-25, 14:29
Jag tycker Moon+ Reader är bäst, men det finns så många olika och alla tycker olika.
Det finns väldigt många gratisböcker ifall man googlar på epub library (fast dom är inte på svenska), men annars köper man väl via bokia, adlibris o.s.v.

elArne
2013-01-15, 20:45
....

spelspelspel

Worms
Stardash
Gunman clive
Meganoid

....

Måste man ha.


Kul att du gillade Gunman Clive!
Det är min bror som gjort det och jag som skrivit musiken :cool:
Soundtrack:
http://arnehrberg.bandcamp.com/album/gunman-clive-original-soundtrack

agazza
2013-01-15, 20:57
Kul att du gillade Gunman Clive!
Det är min bror som gjort det och jag som skrivit musiken :cool:
Soundtrack:
http://arnehrberg.bandcamp.com/album/gunman-clive-original-soundtrack

Bra gjort och grattis, jag antar att det rullar in endel intäkter.

Du och jag ska diskutera appförslag för den delen :) påminn mig

snej
2013-02-22, 17:22
Världens bästa app har blivit ännu bättre. Swiftkey med flow är tamej fan det bästa nånsin, har ärligt talat vart väldigt skeptisk mot den typen av sätt att skriva på innan. Men shit vad grymt det fungerar! Nu vet jag inte hur bra Swype (som fungerar på samma sätt) är, men Swiftkey har verkligen revolutionerat sättet att skriva på smartphones för min del.

f9Ukb6Migl0

REDaction
2013-02-22, 17:32
Världens bästa app har blivit ännu bättre. Swiftkey med flow är tamej fan det bästa nånsin, har ärligt talat vart väldigt skeptisk mot den typen av sätt att skriva på innan. Men shit vad grymt det fungerar! Nu vet jag inte hur bra Swype (som fungerar på samma sätt) är, men Swiftkey har verkligen revolutionerat sättet att skriva på smartphones för min del.


Kan bara hålla med, helt sjukt. Trodde aldrig det skulle flyta (hehe) på så bra som det gör. Fortfarande lite ovant då jag kommer på mig själv att skriva som vanligt då och då men snart så sitter det nog.

snej
2013-02-22, 18:05
Kan bara hålla med, helt sjukt. Trodde aldrig det skulle flyta (hehe) på så bra som det gör. Fortfarande lite ovant då jag kommer på mig själv att skriva som vanligt då och då men snart så sitter det nog.


Word :D

Fredszky
2013-02-23, 22:36
Tipsar om "3d Human atonomy". Letat efter ett sånt här program länge till PC men kom över denna till android istället. Rätt jävla ballt att ha i fickan tycker jag!

Finns på play store om du känner för att vara laglydig.

gNuiAQZBxnA

Fredszky
2013-02-23, 22:47
Världens bästa app har blivit ännu bättre. Swiftkey med flow är tamej fan det bästa nånsin, har ärligt talat vart väldigt skeptisk mot den typen av sätt att skriva på innan. Men shit vad grymt det fungerar! Nu vet jag inte hur bra Swype (som fungerar på samma sätt) är, men Swiftkey har verkligen revolutionerat sättet att skriva på smartphones för min del.


Kan bara hålla med, helt sjukt. Trodde aldrig det skulle flyta (hehe) på så bra som det gör. Fortfarande lite ovant då jag kommer på mig själv att skriva som vanligt då och då men snart så sitter det nog.

Håller med, jävlar vad snabbt det går! Installerade igår. Imponerad hur den fattar vad jag egentligen tänkte skriva med mina korvfingrar! Väldigt skönt, känns stenålder att skriva på annat sätt nu. Magi.

mij82
2013-02-24, 10:44
Tipsar om "3d Human atonomy". Letat efter ett sånt här program länge till PC men kom över denna till android istället. Rätt jävla ballt att ha i fickan tycker jag!

Finns på play store om du känner för att vara laglydig.

gNuiAQZBxnA

Verkar smutt.
På dator kan du kolla in http://zygotebody.com

tlk
2013-02-24, 10:51
Världens bästa app har blivit ännu bättre. Swiftkey med flow är tamej fan det bästa nånsin, har ärligt talat vart väldigt skeptisk mot den typen av sätt att skriva på innan. Men shit vad grymt det fungerar! Nu vet jag inte hur bra Swype (som fungerar på samma sätt) är, men Swiftkey har verkligen revolutionerat sättet att skriva på smartphones för min del.

f9Ukb6Migl0

Finns det med svorak-layout?

snej
2013-02-24, 13:09
Finns det med svorak-layout?

Googlade det, och det tror jag inte. Om det inte finns att installera separat.

tlk
2013-03-14, 10:19
Google reader i graven (http://www.sydsvenskan.se/digitalt--teknik/google-reader-gar-i-graven/).. Vad ska man nu använda för app för att läsa bloggar?

Olegh
2013-04-22, 22:24
Finns det någon app som funkar som ett slags multi player-paint? Dvs, jag och någon/några andra sitter och ritar/skriver/illustrerar på ett tomt ark, samtidigt.

REDaction
2013-04-22, 22:51
Google reader i graven (http://www.sydsvenskan.se/digitalt--teknik/google-reader-gar-i-graven/).. Vad ska man nu använda för app för att läsa bloggar?

Feedly är grymt. Går att föra över dina prenumerationer direkt från google reader också. Hur smidigt som helst!

mij82
2013-04-23, 09:33
Feedly är grymt. Går att föra över dina prenumerationer direkt från google reader också. Hur smidigt som helst!

+1 Feedly är riktigt jävla svinbra! :)

Andy.da.wohoo
2013-05-17, 12:26
Finns det någon battery saver som är bra? Har en just nu men kan inte lyssna på Spotify med den igång då batteri spararen stänger av datatrafik när jag låser mobilen. Vilken använder ni?

Mart|n
2013-05-17, 12:28
Finns det någon battery saver som är bra? Har en just nu men kan inte lyssna på Spotify med den igång då batteri spararen stänger av datatrafik när jag låser mobilen. Vilken använder ni?

Juice Defender.

Andy.da.wohoo
2013-05-17, 12:29
Hur mycket mer får du ut av batteriet med den appen?

Mart|n
2013-05-17, 12:37
Hur mycket mer får du ut av batteriet med den appen?

Minst en dag extra.

Andy.da.wohoo
2013-05-17, 12:47
Minst en dag extra.

Woopwoop, ska testa den isåfall. Tack!

agazza
2013-05-17, 23:34
Batteriappar är av ondo

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Mart|n
2013-05-18, 00:17
Batteriappar är av ondo

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Uppenbarligen inte.

snej
2013-07-24, 15:59
Äntligen! SwiftKey Cloud beta finns för nedladdning. Synkar alla dina enheter så att man inte behöver lära om varje ny mobil/surfplatta. Har väntat på detta!

Skickat från min HTC One

Simel
2013-10-25, 08:33
För just nu in mina träningspass i memos. Känns ej som att man får en bra överblick med dem..

Tips på någon träningsjournalsapp? Gärna gratis

ripern
2013-10-27, 17:16
För just nu in mina träningspass i memos. Känns ej som att man får en bra överblick med dem..

Tips på någon träningsjournalsapp? Gärna gratis

Kan rekommendera Beefcake (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pamb.beefcake) om du gillar något hyfsat simpelt och intuitivt.

Gabriel174
2014-01-05, 10:15
Tar gärna emot tips på bra träningsjournalsapplikationer. Testat "Shapelink", men den är alltför trög och har inte alla övningar.

Finns det någon bra app ute?

Albatross
2014-01-05, 10:54
Tar gärna emot tips på bra träningsjournalsapplikationer. Testat "Shapelink", men den är alltför trög och har inte alla övningar.

Finns det någon bra app ute?

Jag brukar alltid förorda Jefit. Pro är värt det tycker jag, men gratis funkar bra.
Mest fokuserad på styrketräning men den funkar för konditionsträning också.

Gabriel174
2014-01-05, 11:04
Tack för tipset, den ser spännande ut. Vad är fördelen med pro?

Albatross
2014-01-05, 20:04
Tack för tipset, den ser spännande ut. Vad är fördelen med pro?

Tja, man slipper reklam och så stöder man en bra app :)
Har för mig att det är några features som free (åtminstone tidigare) inte har också, men jag kommer inte riktigt ihåg.

cero
2014-03-03, 15:16
Vad är det bästa och billigaste på marknaden för tillfället?

Minimjölk
2014-03-03, 15:25
Vad är det bästa och billigaste på marknaden för tillfället?

Gällande vad?:em:

Träningsjournaler eller appar i allmänhet?

Andy.da.wohoo
2014-03-03, 15:33
Vad är det bästa och billigaste på marknaden för tillfället?

Din mamma!

förlåt!!

Jag vet faktiskt inte, finns ju roliga billiga spel nuförtiden, om det är vad du är ute efter.

cero
2014-03-03, 15:41
Failade. Detta skulle vara i den andra Android-tråden. Syftade på telefonerna.

Din mamma!


:D

Olegh
2014-04-18, 18:05
Är det bara jag som har reagerat på den senaste (eller en av de senaste) uppdateringarna till facebook-appen?

Varför i h-lvete ska jag låta appen få läsa mina text och multimediameddelanden? Eller än värre, varför ska jag gå med på "Lägg till eller ändra kalenderhändelser och skicka e-post till gäster utan värdens vetskap., Läs dina profildata, Läs kalenderhändelser och konfidentiell information"

Nej vet ni vad, någon måtta får det fan vara.

Andy.da.wohoo
2014-04-19, 16:59
Är det bara jag som har reagerat på den senaste (eller en av de senaste) uppdateringarna till facebook-appen?

Varför i h-lvete ska jag låta appen få läsa mina text och multimediameddelanden? Eller än värre, varför ska jag gå med på "Lägg till eller ändra kalenderhändelser och skicka e-post till gäster utan värdens vetskap., Läs dina profildata, Läs kalenderhändelser och konfidentiell information"

Nej vet ni vad, någon måtta får det fan vara.

wat, det har jag missat. Låter inte helt gött.

Nordvall
2014-04-19, 17:07
Jag uppdaterade Youtube inatt och skärmen fryser hela tiden?! Ljudet funkar och om jag spolar fram en bit så hoppar bilden igång igen men wtf? Har en note 3, fler med samma problem?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Snubben
2014-10-29, 11:20
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.fitness

Någon som har testat? Man kanske ska ha en kolotävling: mest aktiv på jobbet? :)