handdator

Visa fullständig version : Android-appar

Sidor : 1 2 [3] 4

Robbelibob
2011-11-02, 17:47
Finns det någon gratis app, för att få högre ljud i hörlurar, för media? Även om jag har på max hörs knappt nåt, om man är utomhus där det inte är knäpptyst.

agazza
2011-11-02, 18:15
Finns det någon gratis app, för att få högre ljud i hörlurar, för media? Även om jag har på max hörs knappt nåt, om man är utomhus där det inte är knäpptyst.

Vet inte ifall DSPmanager är en app eller bara hör till cyanogen men där har du effektboost.

Ljudet blir dock sämre. Vad har du för hörlurar?

-TAPATALK PHONE-

bapeee
2011-11-02, 18:15

Hr du en rootad tlfon?
Alt. ladda hem power amp

Robbelibob
2011-11-02, 20:17
Inte rootad. Billigaste hörlurarna typ:P Tack för tips, får kolla upp.

agazza
2011-11-02, 20:21
Köp ett par cx300 eller ep630. Och prova det till en början.

-TAPATALK PHONE-

Nitrometan
2011-11-23, 14:19
Snart kommer SAOL-appen. Detta skriver Peter Englund på sin blogg:

Akademiens SAOL-app är nu i praktiken klar. Betaversionerna har testats, grundligt. (Särskilt tack måste här riktas till folket på Lexikaliska institutet vid Göteborgs universitet, som varit mycket noggranna i sin jakt på allehanda fel, stora och små.)

För tillfället genomgår appen för Iphone den speciella godkännandeprocess som Apple underkastar alla sådana ting. Androidversionen är färdig, men vi vill vänta med att frisläppa den till dess att Iphone-versionen också är åtkomlig.

Under förutsättning att Apples godkännandeprocess inte tar mer tid än brukligt räknar vi med att SAOL-appen kommer att vara tillgänglig för nedladdning vid månadsskiftet november-december. (Och, som tidigare nämnts, den kommer att vara både gratis och reklamfri.)

Jag som tycker att SAOL är bra och ofta bläddrar i den ser fram emot appen.

kaer
2011-11-23, 14:35
Gissar att det är lite av en basapp, men jag upptäckte precis google docs.

Nitrometan
2011-11-23, 14:37
Gissar att det är lite av en basapp, men jag upptäckte precis google docs.

Kan man kanske säga. Mycket bra app dock. Gillar den skarpt. :bow:

agazza
2011-11-23, 15:37
Nya google lists är najs också, syncar med docs och sin google startsida och sin androidkalender.

Jontez
2011-11-23, 15:41

Jag vet inte vilken lur du har, men har du galaxy s eller nexus s är det här en bra app, det bostar väldigt mycket, typ 25%, men det kräver root

https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.controlapp
Voodoo Control

agazza
2011-11-24, 17:01
Tvådelat inlägg, för det första.

Wooohoo.

Ny kernel till min desire Z som faktiskt fungerar klockrent. Stabilt i 1.9ghz med en värmespärr vid 47grader som jag faktiskt inte fått att gå på än trots loopade tester

http://forumbilder.se/images/5b24201155539cece.jpg

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

agazza
2011-11-24, 17:11
För det andra ett google maps tips

Tryck på

Meny - more - settings

Sen labs

Sen har dom lagt till en ny funktion nu

Pre cache map area

Som funkar som så att du trycker på ett ställe på kartan så får du upp en adress ifall man vill ha vägbeskrivningar tryck in på den som vanligt, nu står det pre cache map area längst ner där.

Den sparar ett fyrkantigt område i taget, typ stort som stockholm.

David Brent
2011-11-24, 17:43
Nya google lists är najs också, syncar med docs och sin google startsida och sin androidkalender.

Har du QR-kod eller liknande till den. Hittar den inte på market?

agazza
2011-11-24, 19:15
Har du QR-kod eller liknande till den. Hittar den inte på market?

Gtasks hete den visst

Nitrometan
2011-11-24, 19:23
För det andra ett google maps tips

Tryck på

Meny - more - settings

Sen labs

Sen har dom lagt till en ny funktion nu

Pre cache map area

Som funkar som så att du trycker på ett ställe på kartan så får du upp en adress ifall man vill ha vägbeskrivningar tryck in på den som vanligt, nu står det pre cache map area längst ner där.

Den sparar ett fyrkantigt område i taget, typ stort som stockholm.

Men den har funnits sen i augusti/september nånting...

Fast visst är den bra, så slipper man roama när man är ute i världen och navigerar.

kaer
2011-11-25, 08:44

Fast visst är den bra, så slipper man roama när man är ute i världen och navigerar.

Lite trist att gps:en är mer eller mindre ickefungerande på min samsung bara...

Nitrometan
2011-11-25, 08:48
Lite trist att gps:en är mer eller mindre ickefungerande på min samsung bara...

Tråkigt. Har du pratat med supporten?

HMB
2011-11-25, 10:25

Fast visst är den bra, så slipper man roama när man är ute i världen och navigerar. Fast det går bara att spara ett visst antal "tiles", personligen tycker jag att den inte var så mycket att hurra över.

agazza
2011-11-25, 10:38
Fast det går bara att spara ett visst antal "tiles", personligen tycker jag att den inte var så mycket att hurra över.

Vart går gränsen?

agazza
2011-11-25, 11:51
Vad kör folk för aps och bakgrunder här, lite tips vore najs då det är lite svårt att hitta pärlorna

Nitrometan
2011-11-25, 11:53
Snart kommer SAOL-appen.
Nu!

Nu finns den på Market.

SAOL - Svenska Akademiens Ordlista

Nu som app!

De har gjort ordlistan som en separat databas som laddas ner när du startar appen första gången. Säkert bra. Enklare att uppdatera kanske?

agazza
2011-11-25, 11:56
Nu!

Nu finns den på Market.

SAOL - Svenska Akademiens Ordlista

Nu som app!

De har gjort ordlistan som en separat databas som laddas ner när du startar appen första gången. Säkert bra. Enklare att uppdatera kanske?

Kan man synca den med telefonens egna sms ordlista?

Nitrometan
2011-11-25, 11:58
Mer om SAOL-appen. Har hunnit titta på den nu.

Man kan använda den när man löser korsord. Om man trycker på mellanslag för varje okänd bokstav i ordet visar SAOL alla ord som kan bildas av den bokstavskombinationen.

Sen finns det en "hitta rätt ord även om du stavar som en kratta"-funktion också. Den försöker matcha det du skriver mot ord i listan.

:thumbup:

Nitrometan
2011-11-25, 11:58
Kan man synca den med telefonens egna sms ordlista?

Nej. Jag tror inte att du skulle vilja ha en ordlista på lite drygt 125000 ord att matcha mot det du skriver i ett sms.

agazza
2011-11-25, 12:01
Nej. Jag tror inte att du skulle vilja ha en ordlista på lite drygt 125000 ord att matcha mot det du skriver i ett sms.

Jodå, telefonen lär sig väl eftersom vilka ord man använder mer än andra, så det blir nog bara jobbigt i början

Nitrometan
2011-11-25, 12:30
SonyEricsson har släppt TrackID på Market.

En app som har funnits i deras telefoner ett tag. efter ett par sekunder så kan den identifiera låten du lyssnar på.

De säger:
Efter att TrackID fått lyssna ett par sekunder på en låt skapas ett digitalt fingeravtryck som sedan jämförs med inlägg i databasen GraceNote. Därefter får man i bästa fall reda på vad låten heter. TrackID har ett stiligt gränssnitt och efter att en låt har identifierats kan man köpa låten, se musikvideon på YouTube och få info om artisten.

Snygg app och trevlig funktion.

tntballe
2011-11-25, 12:58

En app som har funnits i deras telefoner ett tag. efter ett par sekunder så kan den identifiera låten du lyssnar på.

De säger:

Snygg app och trevlig funktion.

Hur är den jämfört med soundhound och shazam?
Postat via en mobil enhet

kaer
2011-11-25, 13:00

Laddar ner direkt, har länge tänkt installera ngn av de liknande men glömt bort det. Bra tips! Ska bara få tillfälle att prova den med =)

HMB
2011-11-25, 13:36
Vart går gränsen? Var löjligt få, typ 10-12st. Riktigt drygt om man har planerat ta bilen på långfärd.

agazza
2011-11-25, 14:17
Var löjligt få, typ 10-12st. Riktigt drygt om man har planerat ta bilen på långfärd.

10-20stycken tiles?

Jag har 16mb laddat i telefon nu, det var bara en markering av storstockholm, typ allt inom en radie av 5 mil?

10-20 stycken cachemarkeringar så skulle jag ha hela sverige.

Ska testa idare

HMB
2011-11-25, 14:20
10-20stycken tiles?

Jag har 16mb laddat i telefon nu, det var bara en markering av storstockholm, typ allt inom en radie av 5 mil?

10-20 stycken cachemarkeringar så skulle jag ha hela sverige.

Ska testa idare Kan hända att dom har styrt upp antalet tiles/storleken på tilesen, jag testade dagarna efter det släpptes har jag för mig.

Fishtank
2011-11-25, 14:49
Prövade också då det nysläpptes och då sög det.
Hela Sverige vill jag ha iaf
I börjar vår det löjligt små.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Nitrometan
2011-12-01, 12:34
Tidningen mobil testar kalender-appar: http://www.mobil.se/tester/battre-kalender-till-din-androidmobil-1.493837.html

agazza
2011-12-06, 18:23
Specialspecial erbjudande i tio dagar, nya appar varje dag för 1krona, känns bra när man pungade ut 30kr för swiftkey X för några dagar sen

http://www.swedroid.se/10-billion-promo-stor-rea-pa-market-under-tio-dagars-tid/#more-48699

Olegh
2011-12-06, 22:01
Specialspecial erbjudande i tio dagar, nya appar varje dag för 1krona, känns bra när man pungade ut 30kr för swiftkey X för några dagar sen

http://www.swedroid.se/10-billion-promo-stor-rea-pa-market-under-tio-dagars-tid/#more-48699

Tänkte skriva detta, så jag bumpar istället. :)

Nappade själv på SwiftkeyX, Endomondo Pro och Minecraft.

David Brent
2011-12-06, 22:08

Det är dock lätt värt 30 kr så det är inget du ska vara ledsen för :) Har använt det sen första betan och tycker det är suveränt.

mikaelj
2011-12-06, 22:32
Vad är en "ap"?

Olegh
2011-12-06, 22:38
Vad är en "ap"?

En apa, med ett a som saknas.

mikaelj
2011-12-06, 22:42
En apa, med ett a som saknas.

Ahh! Tack för förklaringen.

Så.. Vad är en android-apa?

Olegh
2011-12-06, 22:48
Ahh! Tack för förklaringen.

Så.. Vad är en android-apa?

Inte en aning! Trodde vi utgick från "ap", inte Android-ap.

Är du verkligen så förvånad av att se en felstavad trådtitel?

agazza
2011-12-06, 22:55
Tänkte skriva detta, så jag bumpar istället. :)

Nappade själv på SwiftkeyX, Endomondo Pro och Minecraft.

Jag tog allt och avinstallerade dom jag inte ville ha, dom går ju att installera på andra enheter och nu äger jag ju rättigheten tills i framtiden :) en krona här och där kan ja leva med

Det är dock lätt värt 30 kr så det är inget du ska vara ledsen för :) Har använt det sen första betan och tycker det är suveränt.

Ja det är helt sjukt bra men jag har fått lov att avaktivera det för det sabbar alla mina spel som är konfigurerad till det fysiska tangentbordet :( ingen annan verkar haft samma problem heller så jag hittar ingen fix.

Sent from phone

mikaelj
2011-12-06, 22:57
Inte en aning! Trodde vi utgick från "ap", inte Android-ap.

Ahh. Som typ.. apbra?

Är du verkligen så förvånad av att se en felstavad trådtitel?

Nej. Men det har stuckit i ögonen på mig tillräckligt länge. Ihop med diskussionen i relationstråden blev det för mycket dumheter på en gång!

Olegh
2011-12-06, 23:02
Ahh. Som typ.. apbra?

Nej. Men det har stuckit i ögonen på mig tillräckligt länge. Ihop med diskussionen i relationstråden blev det för mycket dumheter på en gång!

Haha, ja, ibland blir det bara för svårt att hålla igen. Själv har jag min nemesis i trådtiteln med formuleringen "fråga en fråga".

Nitrometan
2011-12-07, 06:28
Vad är en "ap"?

Det var en småländsk bonde som skulle lösa korsord och stötte på patrull.
"Djur på två bokstäver?"
"De' kan inte vara soa, å de' kan inte vara koa..."
"De' måste vara en ap!"

Nitrometan
2011-12-07, 11:35
Sprit.

Nu har Systembolaget släppt en app (ja, det har funnits andra tidigare, men detta är Systembolagets egen).

Man kan söka butik, söka dryck och navigera (nåja) till närmaste butik samt ringa till butik.
Dock kan man inte beställa dryck via appen, bara se om den finns i butik.

Yay! Sprit och android.

Nitrometan
2011-12-13, 14:56
JAYS headset control.

Trots namnet så kräver den inte lurar från Jays. Bara ett headset med tråd och en knapp.

Riktigt koolt om du vill kunna styra lite mer med ditt headset.

https://lh3.ggpht.com/9wdTWmP5kaBSkcbsL6aph11F2PpqJ7sKB1Yi_b-RldAY7cxwM3fb0Gn_lOqHJ6JPAQ

en film sig på spektaklet...

3Vj5l709TlI

Nitrometan
2012-01-10, 09:53
Har någon provat "riktiga vykort" från Posten?

Jag gillar idén - ta en bild och skicka den som fysiskt vykort till nån.

19 spänn är rätt OK, det går att skicka till/från hela världen.

Men jag gillar inte att de inte kan ta betalt via market utan ska blanda in en annan betallösning.

Som sagt - har nån provat den? Vad tyckte ni?

kettlebellGuden
2012-01-15, 07:58
Finns det någon bra svorak-tangentbord på de här jäklarna?

minimalist
2012-01-15, 11:32
Finns det någon app som väcker en så att man vaknar pigg? En kompis har detta på sin iphone, som tydligen skall fungera väldigt bra. Men jag har inte hittat motsvarande till android.

tntballe
2012-01-15, 11:40
Finns det någon app som väcker en så att man vaknar pigg? En kompis har detta på sin iphone, som tydligen skall fungera väldigt bra. Men jag har inte hittat motsvarande till android.

Finns olika tekniker till det. Menar du en som långsamt höjer volymen så finns alarm clock plus(Väckarklocka Plus). Har denna just nu, är ju inte riktigt den funktionen men är smidigare än dom andra.

Sen finns det Smart Alarm Clock som känner av hur du sover. Sleep as Android är en annan med samma funktion.
Har bara testat Smart Alarm Clock och den fungerade inget vidare.

*edith*
Var Gentle Alarm jag testade.

David Brent
2012-01-15, 11:42

Sleep as Android har jag och det fungerar bra. Utvecklaren är väldigt aktiv med så det kommer många uppdateringar till det.

tp_88
2012-01-15, 13:09
JAYS headset control.
Tack som FAN för den appen!

Har letat efter någon förlängningskabels-liknande fjärrkontroll som man hade förr i tiden, men den här gör ju i princip samma sak och verkar funka perfekt. Danke!

minimalist
2012-01-15, 13:20
Sleep as android verkar vara det jag letade efter, skal testas inatt :)
Hur nära behöver man ha luren?

David Brent
2012-01-15, 14:19
Jag har inte testat några avstånd direkt, men under lakanet bredvid kudden fungerar utmärkt.

Donner
2012-01-15, 14:32
Sleep as android verkar vara det jag letade efter, skal testas inatt :)
Hur nära behöver man ha luren?

Fungerar verkligen det där? Är själv skeptisk.

Andy.da.wohoo
2012-01-15, 22:07
Fungerar verkligen det där? Är själv skeptisk.

Är också ganska skeptisk, hur skulle det funka?

Fredszky
2012-01-15, 22:11
tror att den kollar hur mycket du skakar och rör på dig i sömnen, vilket ger en bra indikation i vilken sömnfas du är i.

därmed vet programmet när det är dags att väcka dig.

inte direkt rocketscience.

Nitrometan
2012-01-16, 09:01
Finns det någon bra svorak-tangentbord på de här jäklarna?

Hmmm. Här är ett vanligt dvorak, vet ej om det går att justera till svorak? http://www.appbrain.com/app/dvorak-keyboard/net.xenionsh.android.dvorak

Softkeyboard verkar gå att ställa in till svorak, men nåt konstigt är det. Det verkar inte som om alla får det att funka.

Slide it verkar också finnas med svorak-inställningar.

8pen verkar också vara ett intressant alternativ.

Fast då har jag bara kollat som hastigast. 8pen verkar vara dens om man kan pilla mest med själv om man gillar det.

Nitrometan
2012-02-08, 12:53
Transparent Screen - visar kamerabilden som bakgrundsbild eller nåt. :thumbup:

Donner
2012-02-08, 13:12
Transparent Screen - visar kamerabilden som bakgrundsbild eller nåt. :thumbup:

Och suger även enorma mängder batteri antar jag? Men kul idé!

Nitrometan
2012-02-08, 13:15
Och suger även enorma mängder batteri antar jag? Men kul idé!

Det gör den säkert. Jag har bara provat den en stund.

Den är mest avsedd för de som går in i saker när de skriver på FB och går samtidigt. :)

Donner
2012-02-08, 13:19
Kanske kan vara något för mig ändå, senast igår var jag bara en dm ifrån att stånga en lyktstolpe.

Nitrometan
2012-02-13, 11:32
Iris. Till iPhone finns det en app som heter Siri. Det finns flera projekt för att skapa nåt liknande till Android. Iris verkar vara det bästa.

Testa och se vad ni tycker. Röststyrning.

agazza
2012-02-13, 15:58
Iris. Till iPhone finns det en app som heter Siri. Det finns flera projekt för att skapa nåt liknande till Android. Iris verkar vara det bästa.

Engelska endast antar jag?

Google jobbar väl på en egen också ifall jag inte missminner mig

Nitrometan
2012-02-14, 07:07
Engelska endast antar jag?
Yes, so far only english. But then again, Siri is not speaking Swedish yet.

Best regards, Iris

Minimjölk
2012-02-14, 08:19
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag har 4 Androidbaserade plattor/telefoner och hela min mediasamling på en NAS. jag har även ett gäng medistreamers, förstärkare etc på nätverket som jag vill mata med media. Detta fungerar bra så länge musiken/filmerna ligger lokalt på plattan eller telefonen. Problemet är att om jag via någon mediaspelar tex kör igång en playlist med låtar som ligger på NASen spelas enbart de låtar som även ligger lokalt på androiden upp. Väldigt störigt då jag inte vill kopiera in alla filer lokalt.

Jag har via Buubble UpnP kunnat nå access till allting och även då möjlighet att beama trådlöst till tex min förstärkare.
Däremot verkar appar som Winamp,VLC och andra vanliga mediaspelare ha problem med detta.

Det jag vill kunna uppnå är att använda min platta som fjärrkontroll där jag överskådligt har en överblick över musiksamlingen, ser album-art och info om artisten samtidigt som musiken spelas upp direkt i tex förstärkaren. Anledningen att jag vill använda tex Winamp och likannde är att jag då även kan få upp lyrics direkt på plattan.

Så, hur skall jag göra för att få plattorna och telefonerna att acceptera media som inte ligger lokalt? Jag har full access till NAsen och den ligger mappad i EX-Explorern.

bustz0rz
2012-02-14, 09:37

Jag tyckte den sög. Eller så är det min engelska som suger. Förmodligen en blandning. Jag tog i alla fall bort appen direkt.

agazza
2012-02-14, 16:05
Jag har 4 Androidbaserade plattor/telefoner och hela min mediasamling på en NAS. jag har även ett gäng medistreamers, förstärkare etc på nätverket som jag vill mata med media. Detta fungerar bra så länge musiken/filmerna ligger lokalt på plattan eller telefonen. Problemet är att om jag via någon mediaspelar tex kör igång en playlist med låtar som ligger på NASen spelas enbart de låtar som även ligger lokalt på androiden upp. Väldigt störigt då jag inte vill kopiera in alla filer lokalt.

Jag har via Buubble UpnP kunnat nå access till allting och även då möjlighet att beama trådlöst till tex min förstärkare.
Däremot verkar appar som Winamp,VLC och andra vanliga mediaspelare ha problem med detta.

Det jag vill kunna uppnå är att använda min platta som fjärrkontroll där jag överskådligt har en överblick över musiksamlingen, ser album-art och info om artisten samtidigt som musiken spelas upp direkt i tex förstärkaren. Anledningen att jag vill använda tex Winamp och likannde är att jag då även kan få upp lyrics direkt på plattan.

Så, hur skall jag göra för att få plattorna och telefonerna att acceptera media som inte ligger lokalt? Jag har full access till NAsen och den ligger mappad i EX-Explorern.

Jag hänger inte med? Du vill strömma från mediaservern till telefon och vidare?

Det kan du använda en vanlig explorer till som stödjer nätverksmappar. typ ES file Explorer. Så kan du spela upp i tex MoboPlayer eller vad du nu vill, men då behöver du kabel till förstärkaren.

Vill du sen ha ut ljudet trådlöst till en förstärkare så vet jag inte riktigt vad nästa steg är, men jag tror inte det finns någon mediastreamer som kan både ta emot och skicka vidare. Hittar nu något får du gärna säga till

EDIT: nvm.

proteinsynthesis
2012-02-14, 16:25

Jag skulle haft en htpc eller liknande kopplat till stereon, eller flera, på denna snurrar xbmc, sedan kör du xbmc remoet på android enheterna som då spelar upp musiken på htpcn.

Enkelt och lätt.

Minimjölk
2012-02-14, 17:25
tack, jag har redan idag både en förstärkare som klarar av dlna såväl som en tvix. Jag kan styra dessa och även beama musik direkt från mina plattor till dessa men då måste musiken ligga lokalt på plattan. musik som ligger på nasen går inte trots tt jag når den. likadant med playlists, finns låten däremot på plattan spelar den låten trots att den är länkad till nasen från playlisten.

Jag har tex en Yamaha-app som skickar musiken till förstärkaren men även den hantrar bara lokal media.

Bubble UpnP gör allt jag önskar men där kan jag inte integrera lyrics och gränssnittet är inte lika snyggt.

Gabriel174
2012-02-20, 23:11
Kan någon rekommendera någon bra alarmklocka? Jag brukar stänga av min när jag vaknar

bap3
2012-02-21, 07:31
myclock

Nitrometan
2012-02-21, 07:42
Kan någon rekommendera någon bra alarmklocka? Jag brukar stänga av min när jag vaknar

Funkar inte det inbyggda larmet?

Jag använder Timers4Me och tycker att den funkar bra.

Sherman
2012-02-21, 12:59

Har en som heter 'Väckarklocka Xtreme (Gratis)'. Funkar bra med ett antal funktioner, bl.a. inställningar för hur du ska stänga av larmet (lösa mattetal, skriva in tecken i rutan).

Gabriel174
2012-02-22, 17:32
Tackar :) hade den sistnämna. Missat att den hade en sån funktion. 31-19 har aldrig tidigare varit så svårt.

Finns det någon app man kan tanka för att dölja mappar?

agazza
2012-02-22, 22:10
Tackar :) hade den sistnämna. Missat att den hade en sån funktion. 31-19 har aldrig tidigare varit så svårt.

Finns det någon app man kan tanka för att dölja mappar?

Kan hända att det funkar att sätta en . före mappnamnet ifall du har tur.

annars hidemyporn

Baboom
2012-02-24, 09:45
Har du android så får du 50gb gratis utrymme på Box. För den som vill ha en molndisk :)

http://blog.box.com/2012/02/android-users-get-50gb-free-get-your-box50gb-and-enter-the-box-mobile-giveaway/

panzerpig
2012-02-24, 11:41
tänkte precis tipsa om det. dom har också höjt filstorleken från 20 mb till 100 mb.

Nitrometan
2012-02-24, 11:43
Är det bättre än dropbox på nåt sätt?

agazza
2012-02-24, 14:06
Är det bättre än dropbox på nåt sätt?

Nä, mindre funktioner, men mer utrymme.

Förut fick alla som hade samsung 50gb så ifall man ändrade namnet på telefon så fick man 50gb.

Kommer alla som har samsung nu få 50+50gb är ju frågan?

Jag tycker fortfarande Sugarsync är bäst för där har du autosync osv.

Minimjölk
2012-02-24, 14:27
Ok, jag har kommit en bit längre i mitt letande men ännu inte hittat helt rätt.

Spela upp musik via div media extendersDLNA/Squeezeboxar etc<--->Media finns lagrat på en NAS<---> Surfplatta

Jag kör idag delning av all media via DLNA/UPnP samt Squeeze-server från NAS. Detta fungerar bra men jag vill mha min surflplatta dels kunna styra allting och dessutom har ett snyggt gränssnitt för det hela i kombination med att jag tex vill ha album art, lyrics mm.

jag har hittat appar som var för sig kan göra lite eller delar av allt detta men ingen som klarar allt.

Yamahas egna app klarar av att mata och styra förstärkaren med musik och man får upp album art men inte lyrics.

Squeezecontroller klarar av att skicka musik till SB3s.
TuneWiki klarar av att visa lyrics i direkttid men klarar varken att stream något vidare och verkar heller inte klara att spela upp nätverkad musik

BubbleUpnP klarar av att skicka musik/film till DLNA-enheter men saknar stöd för lyrics

BsPlayer klarar av att stream från servern och har dessutm ett rätt frcäkt gränssnitt med 3d-bläddring av thumbnails för filmer etc. Den ahantera dock varken album art, lyrics etc.

Sedan finns det ett tiotal andra appar som fungerar ännu sämre. De flesta verkar ha problem med at tspela upp media som inte ligger lagrad lokalt så mmitt första steg är att få min platta till att tro att nätverkad media är lokal media? Jag kör EX-file explorer och har mappat enheten mm men när det gäller tex playlists så hanteras bara lokal media...
Någon som har ett tips?

agazza
2012-02-25, 22:14
SSlauncher är fan trevlig när man får lite ordning på den, rapp, simpel, smart upplägg

http://forumbilder.se/images/5752012111711fe28.jpg

http://forumbilder.se/images/4e52012111017fdef.jpg

Jockefoten
2012-03-03, 07:15
Någon här som använder Grooveshark till sin Android? Tycker ni det fungerar bra? Finns det bättre alternativ?

Kimball
2012-03-03, 07:44
Någon här som använder Grooveshark till sin Android? Tycker ni det fungerar bra? Finns det bättre alternativ?

Spotify? :)
Alltid tyckt GS känts halvdant i jämförelse. Kanske lite vanesak också.

Jockefoten
2012-03-03, 07:45
Hittade något som hette Tinychark, en förenklad version där jag kunde lägga in min groovesharkspellista, dessutom helt gratis!

Sportify har jag aldrig gillat pga utbudet. På Grooveshark finns precis all musik. :)

bustz0rz
2012-03-03, 08:48
Hittade något som hette Tinychark, en förenklad version där jag kunde lägga in min groovesharkspellista, dessutom helt gratis!

Sportify har jag aldrig gillat pga utbudet. På Grooveshark finns precis all musik. :)

Jag har testat Tinyshark lite grand. Men jag tycker det är så otroligt fult. Dessutom har jag alltid använt Spotify istället för Grooveshark.

fiskebulle
2012-03-03, 09:07
Jag har testat Tinyshark lite grand. Men jag tycker det är så otroligt fult. Dessutom har jag alltid använt Spotify istället för Grooveshark.

Hur gjorde du de åren innan spotify kom till liv då? xD

bustz0rz
2012-03-03, 13:10
Hur gjorde du de åren innan spotify kom till liv då? xD

Då laddade jag ner musiken jag lyssnade på ;)

Hur länge har Grooveshark funnits? Kom det före Spotify?

Gabriel174
2012-03-03, 13:13
Kan man ha offlinelistor på groveshark/tinyshark?

David Brent
2012-03-03, 13:29
Kan man ha offlinelistor på groveshark/tinyshark?

ja/ja

tomccc
2012-03-03, 13:44
Finns det någon app som kan streama allt ljud tex spotify via airplay? Eller klarar spotify det själv?

Nyström
2012-03-03, 14:34
JEFIT, träningsapp.. man kan kolla utföranden på olika övningar osv, bra skit

Gabriel174
2012-03-03, 15:08
ja/ja

Okej. Ser dock inte någon fördel med det då man kan ladda ner låtarna på luren istället :D

LunaSpice
2012-03-03, 15:26
JEFIT, träningsapp.. man kan kolla utföranden på olika övningar osv, bra skit

Tack för tipset! Den ser riktigt schysst ut!

Gabriel174
2012-03-08, 16:36
Går det inte att få ett större "tangentbord" på sin SGSII? Helvete alltså. Man får skriva med naglarna känns det som.

Tigerkotten
2012-03-08, 17:33
Går det inte att få ett större "tangentbord" på sin SGSII? Helvete alltså. Man får skriva med naglarna känns det som.

vinklat mobilen? :)

Gabriel174
2012-03-08, 17:35
Blev genast mycket lättare. Tack :D

Frågan är dock om man orkar sätta den på autorotering innan varje SMS :D

Olegh
2012-03-08, 17:38

Varför har du den inte på autorotering hela tiden?

agazza
2012-03-08, 17:40

Varför inte alltid autorotering? Annars finns det tusentals tangentbord, finns massor med stora knappar.

Gabriel174
2012-03-08, 17:41
Vet inte. Fått för mig att det är irriterande när den roterar runt :D

Nitrometan
2012-04-03, 20:30
Chomp

Finns både som app och som webbsida.

En bättre sökmotor än market för att hitta appar.

kaer
2012-04-27, 09:12
Vilken är den bästa kcaloriräknar-appen?

cirkelrak
2012-04-27, 09:21
Letar efter en GTD-app (Getting Things Done). Har provat DGT GTD men undrar om det finns alternativ innan jag lägger in allt för mycket i den. Hade varit smidigt med någon man kan köra på datorn också. Förslag?

bustz0rz
2012-04-27, 10:32

Bästa vet jag inte, då jag inte har testat några andra, men: ShapeUp är i alla fall en jävligt bra och simpel app till det ändamålet. I stort sett alla livsmedel finns inlagda i databasen - och om någon grej inte skulle finnas med så är det otroligt simpelt att snabbt själv lägga till det.
Man kan även spara saker i favoriter så att man snabbt kommer åt dem sakerna man ofta äter. Testa vettja!

Supermicke
2012-04-27, 11:07
någon som vet någon app som liknar det man gör i verkligheten när det står en text på en lapp och så vänder man för att se svaret? som en sorts plugg grej, inte bara glosor dock utan vad för ord som helst

edit: flash cards hette det ja!

renad
2012-04-27, 13:01
Anki finns till dom flesta plattformar, många färdiga 'kortlekar ' att ladda ner också.

Jishuku
2012-04-27, 13:22

Favoriten är My Fitness Pal. Enorm databas, samt möjligheten att scanna streckkoder med mobilkameran för att få näringsinnehållet.

Just nu är det någon bugg så den force-closear hela tiden, men de lär fixa det snart då en hel drös skrivit om det på forumet.

cirkelrak
2012-04-28, 13:41
Letar efter en GTD-app (Getting Things Done). Har provat DGT GTD men undrar om det finns alternativ innan jag lägger in allt för mycket i den. Hade varit smidigt med någon man kan köra på datorn också. Förslag?

Har nu provat några stycken:
SiMi GTD - Buggade och gick inte att använda.
Astrid - Går i stort sett bara ut på att göra listor. Inte GTD.
Any.DO - Också bara listapp. Inte GTD.
Evernote - Anteckningar och listor. Inte GTD.
Remember The Milk - Känns för begränsad.
Shuffle - Hyffsad men gillar inte interfacet.
DGT GTD - Verkar ok, går att synca med en liknande websida, Toodledo.com. Hade velat kunna lägga in anteckningar som separata objekt direkt under varje projekt istället för att ha dem i en egen meny. Blir nog ganska svåröverskådlig om man har många projekt på gång men det verkar gälla alla.
MyLifeOrganized - Verkar också ok men kostar 87 spänn för de användbara funktionerna. Vill man dessutom ha det på datorn kostar det 60 $ till. Testar.

kaer
2012-04-28, 20:49
Bästa vet jag inte, då jag inte har testat några andra, men: ShapeUp är i alla fall en jävligt bra och simpel app till det ändamålet. I stort sett alla livsmedel finns inlagda i databasen - och om någon grej inte skulle finnas med så är det otroligt simpelt att snabbt själv lägga till det.
Man kan även spara saker i favoriter så att man snabbt kommer åt dem sakerna man ofta äter. Testa vettja!

Favoriten är My Fitness Pal. Enorm databas, samt möjligheten att scanna streckkoder med mobilkameran för att få näringsinnehållet.

Just nu är det någon bugg så den force-closear hela tiden, men de lär fixa det snart då en hel drös skrivit om det på forumet.

Tackar för input. En kompis rekommenderade Calorie Counter. Men jag tycker den är lite osmidig. Ska kasta ett öga på era förslag med.

Tricce
2012-04-28, 21:07
Måste tipsa om Drag racing om ingen gjort det tidigare :)
Smått beroende framkallande!

agazza
2012-04-28, 21:12
Måste tipsa om Drag racing om ingen gjort det tidigare :)
Smått beroende framkallande!

Synd att man måste börja om ifall man flashar ny ROM på telefonen, har haft bugatti supersport och nya vipern 4 gånger nu :D

Gabriel174
2012-04-28, 22:39
Så helvetes fula sms-smileys på S2:an. Går det att byta?

agazza
2012-04-28, 22:43
Så helvetes fula sms-smileys på S2:an. Går det att byta?

Byt sms app bara. go sms pro är schysst

Dreas
2012-04-28, 22:47
Är det ingen som tipsat om Turf i tråden så gör jag det! Riktigt skitkul faktiskt.

dLGtIcNSI0s

http://turfgame.com/

Gabriel174
2012-04-28, 23:29
Byt sms app bara. go sms pro är schysst

Får testa den, tack för tipset

cirkelrak
2012-04-29, 12:05
När man klickar på en låt för att starta den i Spotify så poppar en ruta upp med albumcover med mera som man sen måste stänga ner för att kunna välja en ny låt. Går det att bli av med den rutan så att den aldrig dyker upp?

Dreas
2012-04-29, 12:11
När man klickar på en låt för att starta den i Spotify så poppar en ruta upp med albumcover med mera som man sen måste stänga ner för att kunna välja en ny låt. Går det att bli av med den rutan så att den aldrig dyker upp?Ladda hem Spotifys betaapp till Android :)

cirkelrak
2012-04-29, 12:18
Ladda hem Spotifys betaapp till Android :)

Tack! Blev precis som jag ville. Fattar inte hur man kan lägga in en så idiotisk funktion från början.

Frantic
2012-05-05, 12:27
Vilken app är bäst om man vill lokalisera sin mobil vid händelse av stöld?

Gabriel174
2012-05-05, 13:35
Jag använder Lost Phone. Går att lokalisera mobilen, höja volymen på den ifall du tappar bort den med ljudlös & så kan du skicka ett sms till den med en anann mobil för att låsa den.

Vet dock att det finns någon annan app som gör allt detta samt att den kan fota med hjälp av den främre kameran och skicka ett mail till dig med en bild på tjuven. Någon som vet vad för app jag snackar om?

David Brent
2012-05-05, 13:55
Jag använder Lost Phone. Går att lokalisera mobilen, höja volymen på den ifall du tappar bort den med ljudlös & så kan du skicka ett sms till den med en anann mobil för att låsa den.

Vet dock att det finns någon annan app som gör allt detta samt att den kan fota med hjälp av den främre kameran och skicka ett mail till dig med en bild på tjuven. Någon som vet vad för app jag snackar om?

Kan det vara denna? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlost

Frantic
2012-05-05, 14:38
Kan det vara denna? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlost

Tack!

Tog hem den och testade den lite men den fungerar ganska långt från klockrent. Ska kika vidare lite.

David Brent
2012-05-05, 14:49
Tack!

Tog hem den och testade den lite men den fungerar ganska långt från klockrent. Ska kika vidare lite.

Beroende på vilka funktioner du eftersöker så är nog https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alienmanfc6.wheresmyandroid värt att kolla in. 4,5 stjärna med 73 000+ betyg är sannerligen inte illa.

snej
2012-05-05, 15:12
McAfee Wavesecure

https://www.wavesecure.com/

Riktigt bra, kostar dock pengar (typ 150 spänn året). Har provat demon i 7 dagar och den funkar perfekt, man kan låsa mobilen, radera allt innehåll, spåra den via google maps mm direkt från hemsidan.

agazza
2012-05-05, 18:21
Vilken app är bäst om man vill lokalisera sin mobil vid händelse av stöld?

Seekdroid

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.gtmedia.seekdroid&hl=sv

Gabriel174
2012-05-05, 18:49
Vad är det för skillnad på alla olika varianter?

kalllee
2012-05-06, 19:53
Skaffade mig en Galaxy S2 för några dagar sedan eftersom min iphone 3gs började bli allt segare och segare. Något jag stör mig fruktansvärt mycket på är att man inte kan söka efter artist/låt eller liknande när man har en offlinelista på spotify, detta kunde man då göra på iphone. Hur fan är de tänkt att man ska hitta en specifik låt om man har ca 1300 i offlinelistan och dom inte ligger i ordning ens? Idiotiskt!

agazza
2012-05-06, 19:58
Någon som har en sensation som vill ha ett högkapacitetsbatteri?

Jag beställde fel när jag köpte till min desire Z.

1900mah är det, bör ge 20-30% längre batteritid.

willtjam
2012-05-06, 20:08
RunPee (https://play.google.com/store/apps/details?id=air.RunPee&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImFpci5Sd W5QZWUiXQ..) är en awesome app!

RunPee tells you the best times to run and pee during a movie.

The RunPee app lets you know the best times to run and pee during a movie without missing anything.
A built in timer helps you keep track of all the peetimes and see at a glance how long you must wait for the next one. ( Now with Vibration Alerts! )

It also lets you know if there is anything extra after the end credits along with a synopsis of the first 5 minutes of the movie in case you're running late.

Olegh
2012-05-06, 20:28
RunPee (https://play.google.com/store/apps/details?id=air.RunPee&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImFpci5Sd W5QZWUiXQ..) är en awesome app!

Eller så kan man pausa filmen.

willtjam
2012-05-06, 20:35
Eller så kan man pausa filmen.

Inte på bio.

Olegh
2012-05-06, 20:40
Inte på bio.

På bio gör man sitt toalettbesök innan filmen. Jag kan ursäkta barn, men inte en vuxen som måste resa sig och smita ut.

willtjam
2012-05-06, 20:51
På bio gör man sitt toalettbesök innan filmen. Jag kan ursäkta barn, men inte en vuxen som måste resa sig och smita ut.

Vilken tur att vi inte behöver ditt medgivande då.

bap3
2012-05-06, 21:01
Någon som har en sensation som vill ha ett högkapacitetsbatteri?

Jag beställde fel när jag köpte till min desire Z.

1900mah är det, bör ge 20-30% längre batteritid.

gärna om går den till den vanliga desiren vet du om det?

agazza
2012-05-06, 21:03
gärna om går den till den vanliga desiren vet du om det?

Dessa passar det i, så jag tror inte det :/ får dock plats i min ifall jag dremlar :D

HTC Sensation / Z710E / Sensation XE / Z715E
HTC EVO 3D / Mytouch 4G Slide
HTC Shooter / Amaze 4G / Sensation

Olegh
2012-05-06, 21:09
Vilken tur att vi inte behöver ditt medgivande då.

:) Det är en fråga om hyfs och respekt. Alla kan väl misslyckas någon gång, men då får det verkligen vara nödläge. Nu får det räcka med OT.

Tricce
2012-05-07, 07:33
Aldrig någonsin ever behövt kuta ut för å pissa när jag varit på bio. Inte heller mitt damsällskap som antagligen har mindre blåsa ;)

snej
2012-05-07, 08:44
Runpee, vad i helvette :D

Herr Oberst
2012-05-07, 18:13
Jag blev magsjuk på bio en gång. Personalen blev livrädda när dom såg mina dödssvetttningar och chockskakningar när jag trillade ihop på golvet. Men några liters diarré på toan fixa biffen.

Inte ens runshit hade räddat mig från en olycka där

Sparven från Minsk
2012-05-08, 13:55
Testade nyss Iris, tycker faktiskt den förstår mig bättre än vad Siri gör! Coolt.
Men jag har en mansröst på min version, och det går knappt att höra vad han säger!
Går inte rösten att ändra/byta på något sätt, och vad ger betalversionen?
Anyone?

agazza
2012-05-10, 19:14
Finns det något smidigt program för bilduppladdning på internet så jag kan dela med mig på forum? Hade Tapatalk något eget pågång?

Arf Pingvin
2012-05-10, 19:15
Tapatalk har egen. Dropbox kan dela filer. Google drive kan dela filer.

Sparven från Minsk
2012-05-10, 19:38
Finns det något smidigt program för bilduppladdning på internet så jag kan dela med mig på forum? Hade Tapatalk något eget pågång?

Photobucket.
Kan du göra album, redigera bilder, ändra storlek, effekter och sen dela ut till forum m.m.
Finns app till telefonen för direktuppladdning samt till Ipad.

bap3
2012-05-10, 20:12
Dessa passar det i, så jag tror inte det :/ får dock plats i min ifall jag dremlar :D

HTC Sensation / Z710E / Sensation XE / Z715E
HTC EVO 3D / Mytouch 4G Slide
HTC Shooter / Amaze 4G / Sensation

Trååkigt! Lycka till :D

agazza
2012-05-10, 20:29
Trååkigt! Lycka till :D

Har beställt en till desire z nu ifall att :D, ska kolla hur stort batteri jag kan få in ifall jag gör om bakpartiet på telefonen.

Dock ska batteriet säljas, det är 1cm för kort för att vara optimalt, det är bara typ 3mm för brett och det får faktiskt plats under skalen ifall mekanismen för bakluckan tas bort. Kontaktytorna är lika också

agazza
2012-05-10, 20:30
Photobucket.
Kan du göra album, redigera bilder, ändra storlek, effekter och sen dela ut till forum m.m.
Finns app till telefonen för direktuppladdning samt till Ipad.

Tapatalk har egen. Dropbox kan dela filer. Google drive kan dela filer.

Tapatalk var ju skitsmidigt, att jag missat den funktionen tackar tackar

cirkelrak
2012-05-22, 21:17
Rumble finns till android nu sen nån vecka tillbaka om någon missat det.

Olegh
2012-05-22, 21:23
När jag med hjälp av appen försöker ladda upp något till Google Drive får jag "Överföringsfel", varje gång. Jag googlade tidigare idag men kammade noll.

Har testat via 3g, olika trådlösa nätverk och flera olika filer av olika storlek. Jag testade också att skapa ett dokument, vilket gick finemang att pilla i både från telefon och dator.

Halp pls?

Masi
2012-05-22, 21:46
Rumble finns till android nu sen nån vecka tillbaka om någon missat det.

Kostar ju :/

difeddy
2012-05-27, 19:52
Lyssnar ibland på Trance Around The World genom TuneIn-appen, men det händer väldigt ofta att det buggar efter x antal minuter, varpå den genast måste startas om. Sen vill den inte heller starta. Har hänt med flera podcasts, är det någon annan som har samma problem?

agazza
2012-05-27, 20:05
Lyssnar ibland på Trance Around The World genom TuneIn-appen, men det händer väldigt ofta att det buggar efter x antal minuter, varpå den genast måste startas om. Sen vill den inte heller starta. Har hänt med flera podcasts, är det någon annan som har samma problem?

Använder den betaldversionen jämt och det fungerar alltid bra så länge inte internet ger upp

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2

difeddy
2012-05-27, 20:10
Använder den betaldversionen jämt och det fungerar alltid bra så länge inte internet ger upp

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2

Inkl. podcasts? Kanske är så att det är något knasigt med själva mobilen...

agazza
2012-05-27, 20:25
Inkl. podcasts? Kanske är så att det är något knasigt med själva mobilen...

nja inte ofta, jag tror isf att det kanske är podcasten som det är fel på, händer det på andra? eller en bugg för just podcasts

difeddy
2012-05-27, 21:35
nja inte ofta, jag tror isf att det kanske är podcasten som det är fel på, händer det på andra? eller en bugg för just podcasts

Funkar finfint på iPhone-versionen så vitt jag vet. *gah!* Vanlig radio går alldeles utmärkt.

aijou
2012-06-19, 16:02
Bümp!

Har precis köpt en Samsung Galaxy S3. Vilka appar måste man ha. Spoify är givet. Vad mer. :D

Herr Oberst
2012-06-19, 16:26
Bümp!

Har precis köpt en Samsung Galaxy S3. Vilka appar måste man ha. Spoify är givet. Vad mer. :D

Instagram
gmail
tapatalk
imdb
wikipedia
trackID eller soundhound
beautiful widgets
prisjakt
gmote
barcode scanner
google maps
dropbox

Jonny_88
2012-06-19, 17:03
Värdelöst med den nya youtube uppdateringen. Man hoppades på att kunna ha tuben igång i bakgrunden. Nu går det inte längre ens ha skärmen avstängd!

Silveta
2012-06-19, 17:08
Instagram
gmail
tapatalk
imdb
wikipedia
trackID eller soundhound
beautiful widgets
prisjakt
gmote
barcode scanner
google maps
dropbox

Snowstorm
Jefit
Kostanalys Beta

agazza
2012-06-19, 17:15
Twonky Beam
Opera Mobile
TuneIn Radio Pro
twonky
twonky video
vem ringde
XBMC remote
Unified Remote full
Seekdroid
Stopwatch and timer
TED
Wimp.com
QR droid
Mina spår
Google Maps
MX player
Picsay
Officesuit
MixZing
Gtasks
ES filutforskaren
CameraZOOM fx
Chrome to phone
Blockdroid lite
Avast
AdFree

Worms
Stardash
Gunman clive
Meganoid

ScummVM

World of goo
towerdefense
bowman
flick golf
golf extreme

Måste man ha.

Andy.da.wohoo
2012-06-19, 18:09
Öööööh, någon som är sugen på att berätta vad varje app gör och är bra för?

rooz
2012-06-19, 18:13
Öööööh, någon som är sugen på att berätta vad varje app gör och är bra för?

På riktigt?

Mina tips är iaf
bank-app (alla banker har en egen)
tapatalk
tempelrun
Och så valfri kostplanerare. Min heter kostanalys:)

Silveta
2012-06-19, 18:19
På riktigt?

Mina tips är iaf
bank-app (alla banker har en egen)
tapatalk
tempelrun
Och så valfri kostplanerare. Min heter kostanalys:)

kan delvis hålla med, efter några år så har jag märkt att antalet appar jag verkligen använder dagligen är relativt få :)

Spotify för musik
Nordea för bankärenden
snowstorm för att ha koll på vädret resten av veckan
Jefit för att logga all träning, vikt och sånt.
Tapatalk för allt forumhorande
Facebook för att vara mainstream
Tweetdeck för att följa diverse roliga twittrare
kostanalys BETA för att logga allt käk
Runkeeper om jag nånsin lämnar hemmet
Instagram för att publicera snüskbilder
Google Drive så jag alltid kan ha koll på vad jag ska lyfta
Purecal widget för att ha en bra översikt på framtida planer.

rooz
2012-06-19, 19:03
Silvis, gillar du kostanalys beta?

(Det är samma som jag kör nämligen;))

Dropbox är f.ö det bästa som hänt sedan gratis HD-porr på internet*cupid*

Silveta
2012-06-19, 19:08

Det är tveklöst den bästa appen jag haft för ändamålet, sjukt nöjd :)

Och ja Dropbox glömde jag faktiskt nämna, används så ofta att man nästan tar för givet att det borde finnas överallt till allt.

agazza
2012-06-19, 19:08

Inte google drive?

Silveta
2012-06-19, 19:13
Inte google drive?

Google drive använder jag mestadels för dokument, dropbox för bilder, musik etc. Du kan ju synka dina bilder automatiskt på din dropbox, så fort de tas så laddas de upp på dropbox i princip, fruktansvärt smidigt.

agazza
2012-06-19, 19:15
Twonky Beam - strömma youtube, vimeo, TEDtalks osv osv till valfri dlna server, typ tv:n. Slå in en länk i rutan, tryck på beam.
Opera Mobile - snabb webläsare.
TuneIn Radio Pro - internetradio
twonky - dlna server, strömma media trådlöst till tv, ps3, stereo osv
twonky video, strömma typ southpark osv till tv:n
vem ringde, söker upp nummer man inte har, sen kan man lägga till i telefonen med adress och övrig info
XBMC remote - tv dosa till mediaservern
Unified Remote full - tv dosa till tamefan allt, bästa appen hittills ifall man kör htpc
Seekdroid - ifall man tappar telefonen kan man söka rätt på den eller låsa/tömma den
Stopwatch and timer - timer
TED - tedtalks, bra innan man ska sova
Wimp.com - samlingsplats för schyssta videos
QR droid - för streckkoder
Mina spår - använd telefonen som avancerad pulsklocka med gps
Google Maps - ja..
MX player - bästa videospelaren hittills
Picsay - bildredigering
Officesuit - office
MixZing - bland dom bättre gratis musikspelarna
Gtasks - sync till google tasks
ES filutforskaren - filutforskare med rootaccess som klarar av att hantera ftp
CameraZOOM fx - kameraapp med bättre bild
Chrome to phone - skicka hemsidor mellan datorn och telefonen
Blockdroid lite - blocket
Avast - antivirus
AdFree - ta bort reklam från gratisappar

spelspelspel

Worms
Stardash
Gunman clive
Meganoid

emulator för gamla 90 tals klick and point spel

ScummVM

World of goo
towerdefense
bowman
flick golf
golf extreme

Måste man ha.

tur jag försöker smita från städningen

agazza
2012-06-19, 19:21
Google drive använder jag mestadels för dokument, dropbox för bilder, musik etc. Du kan ju synka dina bilder automatiskt på din dropbox, så fort de tas så laddas de upp på dropbox i princip, fruktansvärt smidigt.

Jo jag använde en annan app innan dropbox fick den funktionen, men antar jag att ifall jag vill använda det väljer jag ju bara att telefonens kamera-app ska spara direkt till drive mappen istället för kameramappen, det bör väl funka? Ska kolla upp det.

Silveta
2012-06-19, 19:25
Jo jag använde en annan app innan dropbox fick den funktionen, men antar jag att ifall jag vill använda det väljer jag ju bara att telefonens kamera-app ska spara direkt till drive mappen istället för kameramappen, det bör väl funka? Ska kolla upp det.

kör själv original CM9 kamera appen vilket borde vara samma som stockrom ICS kameran och tror inte man kan välja lagringsplats.

Det är ju smidigare med dropbox också om du har det installerat på datorn, den ser ju ut som vilken annan mapp som helst i det fallet vilket i mitt tycke är smidigare.

Vill jag mixtra med ett foto så tycker jag att Instagram funkar bra.

Andy.da.wohoo
2012-06-20, 05:41
Tack agazza :)

aijou
2012-06-20, 09:31
Tackar för tipsen! Många som jag redan använder men även en hel del nytt som jag kommer ha nytta av. :)

Skickat från min S3:a med taptalk.

pbiddy
2012-06-20, 09:50
Gesture Search är nog den appen jag använder mig mest av. Skitsmart sökapp!

AronP
2012-06-20, 12:38
Någon har koll på en app (eller annan lösning) som aktiverar ett svårare lösenord än det normalt man använder?

Dreas
2012-06-20, 12:39
Någon har koll på en app (eller annan lösning) som aktiverar ett svårare lösenord än det normalt man använder?Räcker det inte med ett fyrsiffrigt nummer?

AronP
2012-06-20, 12:46
Räcker det inte med ett fyrsiffrigt nummer?
Med tanke på hur min skärm oftast ser ut så brukar man kunna gissa det rätt så bra...om du nu inte har ett tips att byta till ett annat 4siffrigt. Sen är det inte speciellt hög säkerhet i 4 siffror heller. Det går ju givetvis att ha ett längre lösenord jämt men jag har inte lust att plita in det i min dagliga användning men ibland när jag låter telefonen ligga ibland så skulle det vara skönt att låsa den "lite extra".

Dreas
2012-06-20, 13:10
Med tanke på hur min skärm oftast ser ut så brukar man kunna gissa det rätt så bra...om du nu inte har ett tips att byta till ett annat 4siffrigt. Sen är det inte speciellt hög säkerhet i 4 siffror heller. Det går ju givetvis att ha ett längre lösenord jämt men jag har inte lust att plita in det i min dagliga användning men ibland när jag låter telefonen ligga ibland så skulle det vara skönt att låsa den "lite extra".Hmm, längre dragmönster är det enda jag kommer på. :/

Herr Oberst
2012-06-20, 13:17
Jag använder grafiskt lösenord. Ställs in genom en svepande rörelse över 9 punkter.

Tapatalk för fan

AronP
2012-06-20, 13:22
Problemet med långa dragmönster är mina flickhänder, jag har inte tumme nog att nå över hela skärmen.

Alltså en widget Activate hard password kan ju inte vara så jädra udda förslag?!

Herr Oberst
2012-06-20, 16:21
Måste fråga, är det ritningarna till fort knox du har i din telefon? :)

AronP
2012-06-20, 18:45
Måste fråga, är det ritningarna till fort knox du har i din telefon? :)

Låt oss säga att jag diskuterar saker i sms som vissa nyfikna personer inte behöver veta något om.

Daniel_S
2012-06-20, 19:23
Racechrono finns nu till Android, klart trevligaste appen för motorsport. Känner av när man kommer till en bana, lättförståeligt gränssnitt och ger massor med information om körningen: varvtider, mellantider, hastigheter, optimala varv, grafisk analys etc.

Ett måste för den som tycker om olika typer av banåkning

David Brent
2012-06-20, 19:33
Problemet med långa dragmönster är mina flickhänder, jag har inte tumme nog att nå över hela skärmen.

Alltså en widget Activate hard password kan ju inte vara så jädra udda förslag?!

Om du använder båda händerna då?

Herr Oberst
2012-06-20, 19:43
Låt oss säga att jag diskuterar saker i sms som vissa nyfikna personer inte behöver veta något om.

Får väl hoppas att din flickvän inte läser här :)

agazza
2012-06-20, 19:50

Du behöver ju inte använda hela skärmen för skärmlåset, når du bara halva så använd halva, man kan göra svåra mönster ändå. folk räknar ju inte heller med att du bara använder halva skärmen.

AronP
2012-06-20, 20:37
Känns som jag skjuter ner era idéer hela tiden här. Ska jag behöva båda händerna så tappar jag smidigheten. Ett kort mönster ser man lätt på en kladdig skärm.

David Brent
2012-06-20, 20:41
Sista försöket, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thinkyeah.privatespace

Herr Oberst
2012-06-20, 20:43
Känns som jag skjuter ner era idéer hela tiden här. Ska jag behöva båda händerna så tappar jag smidigheten. Ett kort mönster ser man lätt på en kladdig skärm.

Alla lösen, oavsett vad det är syns ju på skärmen. Alternativet är ju att du använder alla siffror i din kod så hela skärmen blir lika sliten och kladdig. Eller så kan du bara välja att se efter din lur lite, torka av med jämna mellanrum.

LeBron
2012-06-20, 20:49
Dragmönster?
http://www.whitec0de.com/wp-content/uploads/2012/05/bitch-please.png
ansiktsigenkänning :D

agazza
2012-06-20, 20:50

Inte ifall du korsar vägar, då ser man inte hur du dragit i vilken ordning.

Herr Oberst
2012-06-20, 21:42
Kickass. Ansiktsigenkänning är ju kung.
Nu är bara frågan om hur många ansikten den släpper igenom. Får testa på sambon imorgon

huldz
2012-06-20, 22:11
Ansiktsigenkänning är bara drygt imo, måste hålla telefonen i en viss vinkel etc.

Det där med skärmlås etc. Vad är det för bekanta som inte låter dig/er ha mobilen i fred?

Gabriel174
2012-06-24, 20:22
Vilken väderapp/widget eller vad det nu än heter är.bäst? SMHIs?

Frantic
2012-06-24, 20:25
För de som missat det finns Rumble nu i gratisversion för android.

Fishtank
2012-06-24, 20:38
Kickass. Ansiktsigenkänning är ju kung.
Nu är bara frågan om hur många ansikten den släpper igenom. Får testa på sambon imorgon

Bara Samsungs som är bra just nu då den kräver blinkningar också.
Men annars är det ett bra förslag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tricce
2012-06-24, 21:53

Till androiden kör jag smhi´s och yr

Gabriel174
2012-06-24, 22:27
Varför två st?

bustz0rz
2012-06-24, 22:41

Snowstorm är den jag alltid gillat bäst. Den använder yr.no som källa för sina väderprognoser.

Tricce
2012-06-24, 22:52
Varför två st?

Kunde jag skulle jag även ha klart.se i den :)
Jag gillar att jämföra vädret, prognoserna brukar se lite olika ut.
Är ju gammal vindsurfare då vill man ha koll på vädret ;)

Gabriel174
2012-06-24, 23:04
Två st? Hur går detta till? :D

Testar att ladda ner snowstorm nu och ser hur det går eftersom att jag brukar tycka att yr har bäst väderprognoser.

Gabriel174
2012-06-24, 23:07
Laddade ner snowstorm-appen och har den som en liten ikon på "startsidan". Vet inte om det är så den ska se ut men det funkar :D

bustz0rz
2012-06-25, 22:02
Laddade ner snowstorm-appen och har den som en liten ikon på "startsidan". Vet inte om det är så den ska se ut men det funkar :D

Den har den snyggaste widgeten jag har använt (har dock inte använt så många, men ändå). Testa den, vettja! Ett tips är att man kan byta ikoner. Jag gillar de tecknade ikonerna bäst.

Gabriel174
2012-06-25, 22:05
Vad är en widget? :D Jag har den som en 1x1 ikon på "skrivbordet" s.a.s.

bustz0rz
2012-06-25, 22:52
Vad är en widget? :D Jag har den som en 1x1 ikon på "skrivbordet" s.a.s.

Oj. Hur förklarar man vad en widget är? Hmm. Du har förmodligen en klocka på ditt "skrivbord" (hemskärm brukar man väl säga?) va? Det är en widget. Man kan ha så att man ser en kalender direkt på hemskärmen; det är också en widget.

Oftast så får man fram en meny om du gör ett långtryck på hemskärmen. Där kan du välja att lägga till en ny widget. Lek runt lite där! Du lär ju få mera hjälp om du googlar lite istället också, jag är värdelös på att förklara ;)

Gabriel174
2012-06-25, 23:14
http://forumbilder.se/images/cb6201212122711ed.jpg

Så ser det ut :D är det där en widget?

bustz0rz
2012-06-25, 23:36
Så ser det ut :D är det där en widget?

Ja, precis. En widget är alltså typ en ikon (av väldigt varierad storlek) där det händer saker på, väldigt enkelt utryckt :D

Jag brukade köra på 4x1 i storlek på snowstorm har jag för mig. Då såg man prognos för hela dagen. Man kan även ha så pass stort så man ser flera dagar framöver tror jag.

blondyz
2012-06-25, 23:57
AIX weather har bästa widget imo.

Knaz
2012-07-23, 00:56
Sitter nu med en S3 som jag bara haft i 2 dagar så nu behöver jag tips på bra och användbara appar ! Även några bra spel !

mij82
2012-07-23, 01:13
Sitter nu med en S3 som jag bara haft i 2 dagar så nu behöver jag tips på bra och användbara appar ! Även några bra spel !

Airdroid (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&hl=sv)för smidig anslutning till dator via WiFi
Unified Remote (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Relmtech.Remote&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiw iY29tLlJlbG10ZWNoLlJlbW90ZSJd) för att fjärrstyra dator och ex. VLC, Spotify och mycket mera över WiFi

kettlebellGuden
2012-07-23, 01:21

Must have appar:

DGT GTD
Evernote alternativt Catch
BeyondPod
TuneIn Radio
News Republic
Tapatalk

Wasted Land tycker jag är kul spel, men det är ju en schmaksak.

Knaz
2012-07-24, 11:58
Ska kolla upp dom.

Några mer tips? Vilken webbläsare är bäst?

willtjam
2012-07-24, 14:16
Dolphin browser, helt klart.

Kan även tipsa om http://www.audiogalaxy.com
Installera programmet på datorn, lägg till dina musikmappar, och poff så kan du lyssna på dom var som helst, antingen via någon webbläsare eller androidappen.

David Brent
2012-07-24, 15:40

Installera programmet på datorn, lägg till dina musikmappar, och poff så kan du lyssna på dom var som helst, antingen via någon webbläsare eller androidappen.

Eller så använder man Google Music till det :)

mjölk-dryck
2012-07-24, 15:47

Tycker chrome är mycket skönare, även om den fortfarande är i betastadiet.

willtjam
2012-07-24, 15:59
Eller så använder man Google Music till det :)
Ja, om man bor i amerikat eller orkar fuska till sig ett konto. När Google väl tar över världen så lär jag väl byta. :P

Tycker chrome är mycket skönare, även om den fortfarande är i betastadiet.
Chrome har jag faktiskt inte provat, utan endast dolphin, firefox och den inbyggda.

kimozabe
2012-07-24, 18:31

Bra spel med grym graffe.

NOVA 3
Shadowgun
Mass Effect Infiltrator
GTA

Bra appar:

Nova Launcher (istället för Touchwiz launcher om man vill ändra ikoner osv.)
Flipboard (Samla dina nyhets sidor i en snygg timeline baserad blädderapp)
Tapatalk (För att kunna besöka dina favorit fotum mobilt)
Pixlr-o-matic (Instagramliknande app för att modifiera och dela foton)
Sports Tracker alternativt Runkeeper (För att hålla koll på dina promenader)
Kaloriräknaren (Livsmedelsdatabas, matdagbok)
Solid Explorer (Bästa filhanteraren imo)
Zedge (Databas med bakgrundsbilder, ringtones m.m.)

Bra val av lur! :)

Knaz
2012-07-24, 20:24

Hade den på S2an men tyckte mest den krångla..

Testat chrome nu och den är jag nöjd med så kommer köra på den.

Ska kolla upp alla andra appar ni tipsat om också :)

Sandra81
2012-08-06, 19:18
Någon som vet om Whatsapp är gratis att använda till folk som bor utomlands?

m-sundsvall
2012-08-06, 20:12

Kan inte gå ed på det, men nog är jag tämligen säker att det är gratis. Det är ju i stort sett ett förklätt msn, ja nästan iaf :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

snej
2012-08-06, 20:15

Jaja, det är ett helt vanligt chatprogram egentligen. Allt som krävs är en internetanslutning på bägge enheterna.

bap3
2012-08-06, 20:16
Bra spel med grym graffe.

Bra appar:

Nova Launcher (istället för Touchwiz launcher om man vill ändra ikoner osv.)

Bra val av lur! :)

Har också sg3 :)

Men hur får jag till en ring ikon sms ikon nere i dockan? ):

Silveta
2012-08-06, 20:37
Har också sg3 :)

Men hur får jag till en ring ikon sms ikon nere i dockan? ):

Föredrar apex launcher själv när det gäller Ics eller jb.

Olegh
2012-08-08, 09:03
Helvete vad trött jag blir på dessa webläsare. Det finns tamejfan ingen som fungerar ok.

Andy.da.wohoo
2012-08-08, 13:45
+1

Chrome funkar okej, när den funkar som den ska.

cirkelrak
2012-08-08, 14:05
Går det att dölja navigeringsfältet överst i Chrome?

bap3
2012-08-08, 19:34
Föredrar apex launcher själv när det gäller Ics eller jb.

Ska testa! tack!

willtjam
2012-08-12, 18:31
Helvete vad trött jag blir på dessa webläsare. Det finns tamejfan ingen som fungerar ok.

Har du prövat Boat Browser? Jag bytte ut min kära Dolphin mot den för några dagar sen.

PixelMiner
2012-08-13, 18:37
Skall ut och resa lite i Europa och behöver en app som rekommenderar bra restauranger inom området man befinner sig. Det får gärna finnas stöd för att cacha ett område innan man ger sig ut så att man slipper ruinera sig på roamingkostnader. Någon som har något bra tips?

tntballe
2012-08-13, 18:49
Skall ut och resa lite i Europa och behöver en app som rekommenderar bra restauranger inom området man befinner sig. Det får gärna finnas stöd för att cacha ett område innan man ger sig ut så att man slipper ruinera sig på roamingkostnader. Någon som har något bra tips?

Tripadvisor brukar jag använda mig av, vet inte om det finns något offlineläge.

edith*
Såg nu att den har nedladdningsbara stadsguider till vissa städer.

David Brent
2012-09-26, 14:14
Rea för att fira 25 miljarder nedladdningar de kommande dagarna!
http://officialandroid.blogspot.se/2012/09/google-play-hits-25-billion-downloads.html

aijou
2012-09-28, 09:13
Rea för att fira 25 miljarder nedladdningar de kommande dagarna!
http://officialandroid.blogspot.se/2012/09/google-play-hits-25-billion-downloads.html

Bump om någon har missat!

Kan varmt rekommendera World of Goo för 1,50 sek.

PixelMiner
2012-09-28, 14:53
Bump om någon har missat!

Kan varmt rekommendera World of Goo för 1,50 sek.

Tackar!

Köpte det och Granny Smith (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mediocre.grannysmith).

agazza
2012-09-28, 18:30
köper allt vid dessa tillfällen, vad handlar det om en tia, förra erbjudandet med office liknande paketet var tokvärt

David Brent
2012-09-29, 08:27
Rea på swiftkey om någon är intresserad, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey

agazza
2012-10-10, 17:25
Finns det någon app som kan logga gpsen hela tiden och spara den? Måste jag använda träningsappar eller går det att öppna google maps historik på något sätt?

David Brent
2012-10-10, 17:34
Finns det någon app som kan logga gpsen hela tiden och spara den? Måste jag använda träningsappar eller går det att öppna google maps historik på något sätt?

Provat location history i maps?

panzerpig
2012-10-10, 20:06
Har du prövat Boat Browser? Jag bytte ut min kära Dolphin mot den för några dagar sen.

+1. kör boat browser sen några månader. den funkar riktigt bra, inte 100% men riktigt bra. Kört opera, opera mini, dolphin, maxthon, chrome, standardläsaren osv.
Boat funkar bäst av alla dom för mig.

Har dock inte fått det att funka att backa upp den med titanium (funkar inte när man återställer), plus att jag inte hittat nått sätt att synka favoriter osv med onlinetjänst..

agazza
2012-10-10, 20:08
Provat location history i maps?

Jag har det påslaget men hittar inget på latitude sidan?

jag vill ha nåt som spårar hela tiden ifall jag slår på appen i bakgrunden

David Brent
2012-10-10, 20:34
Jag har det påslaget men hittar inget på latitude sidan?

jag vill ha nåt som spårar hela tiden ifall jag slår på appen i bakgrunden

Bredvid sökrutan i maps finns en knapp till en dropdown, där finns location history.

agazza
2012-10-10, 20:50
Bredvid sökrutan i maps finns en knapp till en dropdown, där finns location history.

Den verkar ändå bara ha loggat då jag använt maps för att resa någonstans, får bli runkeeper eller nåt

David Brent
2012-10-10, 21:02
Den verkar ändå bara ha loggat då jag använt maps för att resa någonstans, får bli runkeeper eller nåt

Jaså, för mig har den loggat väldigt mycket. Oftast inte så exakt. Men jag har i princip aldrig gps på.

Tigerkotten
2012-10-25, 23:35
Vet någon en vettig musik app? Jag skulle behöva alternativet att göra musiklistor på de filerna som är i en särskild mapp. Fast förstår inte riktigt hur jag ska ta mig till för att göra det.

Vill ej alltså se alla låtar jag har på mobilen utan enbart de som är i en särskild mapp, vill nämligen sen göra en lista på de låtarna enbart. Det är nämligen så att jag tänkte lägga in lite språk mp3or att lyssna på, och ibland så är det att disk1 och disk2 har mer eller mindre identiska namn så svårt att välja ut rätt om man nu väl ser alla låtar samtidigt.

tntballe
2012-10-25, 23:46
Går att skapa spellistor av enskilda mappar i vanliga musikappen. Om det var så du menade?

Tigerkotten
2012-10-26, 00:19
Går att skapa spellistor av enskilda mappar i vanliga musikappen. Om det var så du menade?

Japp, ska väl spana igen då... :D Såg varför jag inte hittade, visste inte att det gick scrolla på listorna så att säga åt sida.

willtjam
2012-10-26, 20:07
Kan tipsa om Emit (https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.wpn.biokoda.android.emitfree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInR2Lndwb i5iaW9rb2RhLmFuZHJvaWQuZW1pdGZyZWUiXQ..). Fungerar som Google Music fast för videofiler. Grymt skönt att ha med sig hela datorns film- och seriesamling var man än går.
Gratisversionen har reklam i övre delen av rutan, men det går att se ändå. Annars så är inte appen så jäkla dyr.

moue
2012-10-26, 20:48
Behöver tips på grymma widgets till galaxy tab.
Beautiful widgets har jag men behöver något annat att fylla ut skärmen med :)

Sandra81
2012-10-27, 11:09
Sleep talk recorder.. jättekul app som spelar in allt man gör på nätterna haha.

Andy.da.wohoo
2012-10-28, 12:32
Har nu kört första passet med Jefit, ganska smidigt att logga sina övningar i den. Känns dock lite begränsat att man måste hålla sig till de förinställda övningarna och setantalen och inte kan byta mitt under passet. Eller kan man det?

I vilket fall, så gillar jag den(för tillfället :))

Snobbe
2012-10-28, 13:52
Sleep talk recorder.. jättekul app som spelar in allt man gör på nätterna haha.

Den lär ju dra en jäkla massa batteri?:)

David Brent
2012-10-28, 14:05
Den lär ju dra en jäkla massa batteri?:)

Tror den har en lägsta gräns för när den spelar in. Men visst, den måste ju lyssna av. Men måste man ändå ladda varje natt kan det ju vara något.

Snobbe
2012-10-28, 15:08
Tror den har en lägsta gräns för när den spelar in. Men visst, den måste ju lyssna av. Men måste man ändå ladda varje natt kan det ju vara något.

Jag brukar ladda på jobbet och inte på natten. Måste köpa förlängningssladd osv om jag ska ha laddare vid sängen ^^