handdator

Visa fullständig version : Android-appar


Sidor : 1 [2] 3 4

Nitrometan
2011-01-28, 12:20
RealTemp är trevlig. Hämtar temperaturen från temperatur.nu och din plats.

Bara en widget, ingen "full app", som sagt skojigt att ha på skärmen.

David Brent
2011-01-28, 17:42
Annars gillar jag Snowstorm väldigt bra för väder, även om temperaturerna i regel stämmer ganska dåligt. Kan även tipsa om handyCalc, riktigt kompetent miniräknare.

Angel
2011-01-29, 22:02
Uppdatera till 2,1 så bör mobilen funka 100% bättre.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=852094

finns det någon bättre guide än den där tråden?

EnJoker
2011-01-30, 01:04
finns det någon bättre guide än den där tråden?

Borde bara vara att uppdatera genom datorn med PC Companion eller SEUS.

Angel
2011-01-30, 10:17
Borde bara vara att uppdatera genom datorn med PC Companion eller SEUS.

Jag vet inte ens vad du pratar om? Någon i Göteborg som kan hjälpa mig i utbyte mot en fika.

bapeee
2011-01-30, 11:22
gå in på inställningar--->program vara ---> sök efter uppgraderingar (Nått sånt)

David Brent
2011-01-30, 13:32
finns det någon bättre guide än den där tråden?

Denna kanske är tydligare, http://www.youtube.com/watch?v=hB72oeqtCC4&feature=sub

Nitrometan
2011-01-31, 14:31
ResRobot

Ja jävlar.

Buss, spårvagn, tåg - planera din resa med kollektiva färdsätt. Verkar fungera över större delen av landet.

Nitrometan
2011-02-02, 09:39
Catch

Jättebra program för anteckningar, med egna taggar, man kan ta bilder, spela in ljud m.m. och spara som små anteckningar.

:thumbup:

Larsson
2011-02-02, 15:53
Är det någon som har tips på ett program så man kan skicka ljud eller bilder till en DLNA enhet från mobilen? I HTCs senaste programvara finns det ett program som heter Mediaserver och det funkar klockrent dock har jag inte tillgång till det nu.

Nitrometan
2011-02-03, 08:38
Borde väl finnas. Samsung skickar med ett som heter "AllShare" som funkar jättebra.

tomas86
2011-02-03, 12:47
nagon som vet om det finns nagot i stil med natverks forstarkare?
med andra ord... lagenheten jag bor i har betong vaggar som ar tjockare an 15 ihop buntade amerikaner, sa den tradlosa anslutningen ar alltid skit nar jag forsoker koppla upp datorn.. men pa telefonen funkar det bra osv, sa om man kan koppla datorn till mobilen och sedan lagga den halvags mellan routern och laptopen typ?
Vet att det finns wireless tethering, men sa fort jag kopplar telefonen till det tradlosa iternet istallet for 3G sa stangs det ner.

nagon som vet om det finns? eller forstod vad jag mena over huvud taget?

ahl-
2011-02-03, 13:03
PingChat! måste jag säga är riktigt bra!

Nimbuzz i all ära, men PingChat! är enligt mig mycket bättre. Går ej att köra voip iofs men där har väl alla skype?

Alox
2011-02-03, 15:00
nagon som vet om det finns nagot i stil med natverks forstarkare?
med andra ord... lagenheten jag bor i har betong vaggar som ar tjockare an 15 ihop buntade amerikaner, sa den tradlosa anslutningen ar alltid skit nar jag forsoker koppla upp datorn.. men pa telefonen funkar det bra osv, sa om man kan koppla datorn till mobilen och sedan lagga den halvags mellan routern och laptopen typ?
Vet att det finns wireless tethering, men sa fort jag kopplar telefonen till det tradlosa iternet istallet for 3G sa stangs det ner.

nagon som vet om det finns? eller forstod vad jag mena over huvud taget?

Wireless tethering fungerar bara med 3G nätverket tyvärr. Det finns wifi-förstärkare, läs mer här http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-natverk/930374-wifi-forstarkare/

Har bara skummat igenom det men där verkar finnas en del vettigt:)

Larsson
2011-02-03, 20:38
Borde väl finnas. Samsung skickar med ett som heter "AllShare" som funkar jättebra.

Sökte på Allshare och hittade ett program som hette iMediaShare som verkar fungera bra. Tack för tipset.

Nitrometan
2011-02-04, 09:28
RD Mute. Mutar telefonen när du lägger den med framsidan neråt. Perfekt när man är på möte, jobbar eller bara inte vill bli störd.

Den har även en funktion som mutar telefonen när du kör (du kan ställa in hastighet). När telefonen rör sig fortare än den inställda hastigheten så mutas den och du kan också ställa in att den ska skicka ett automatiskt SMS till de som ringer dig och tala om att du kör och ringer upp dem sen.

Grejt! :thumbup:

Gratis och finns på Market.

Nitrometan
2011-02-11, 10:07
Lift Pro.

Letade efter en app som hade Wilkskalkylator. Och fann Lift Pro, den har det och mycket mer. Klovningsschema bland annat.

På market: http://market.android.com/details?id=com.LiftPro

Saxat ur beskrivningen:
With LiftPro you can:

Track, Log, Manage and Create
- Custom Routines
- Exercises of all types
- MuscleGroups
- BodyStats
- Goals

View Stats
- For all exercises and bodystats
- Easy to read graphs
- Important Stats tables

Helpful Exercise Instructions and Diagrams
- Over 100 exercises include diagrams
- All pre-loaded exercises include a description
- If an exercise you need is not pre-loaded you can easily add it

Convenient Tools
- OneRepMax Calculator
- Weight Conversion Calculator
- BMI Calculator
- Stopwatch
- PlateLoader (Shows you what plates to choose to load a specific weight)
- Wilks Totaler
- Three Lift Powerlifting totaler

Mycket rolig att leka med.

Fast jag har fortfarande inte med mig telefonen på träningen.

agazza
2011-02-11, 11:19
Borde jag schöpa en desire Z nu när det är erbjudande hos halebop?

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.aspx&PAKGUID=645792d5-7434-4bb5-9eed-3f2c0ce40fbf&abgguid=&BITGUID=


Funderar på att ta antingen hallå plus eller vänner plus abonnemang för 3gb extra

Finns det bättre abonnemang?

kaer
2011-02-11, 11:54
PingChat! måste jag säga är riktigt bra!

Nimbuzz i all ära, men PingChat! är enligt mig mycket bättre. Går ej att köra voip iofs men där har väl alla skype?

vetifan, jag har använt pingchat väldigt länge, men tycker det funkar lite tveksamt. Det kraschar, segar, ibland kommer meddelanden fram väldigt sent osv.
Dessutom har jag en misstanke om att det slukar massor av batteri.

Durre
2011-02-11, 12:40
Jag tänkte roota min desire HD nu till helgen, jag är nöjd med den som det är men lite extra skador ju icke. Vill att mobben ska bli lite snabbare och bättre batteritid, jag har kollat på android revolution HD, någon som har erfarenheter av den?

Sir Anselm
2011-02-11, 13:01
Borde jag schöpa en desire Z nu när det är erbjudande hos halebop?

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.aspx&PAKGUID=645792d5-7434-4bb5-9eed-3f2c0ce40fbf&abgguid=&BITGUID=


Funderar på att ta antingen hallå plus eller vänner plus abonnemang för 3gb extra

Finns det bättre abonnemang?

Vill du ha en telefon med tangentbord är det nog det kraftfullaste valet just nu.

Durre
2011-02-11, 13:04
Borde jag schöpa en desire Z nu när det är erbjudande hos halebop?

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.aspx&PAKGUID=645792d5-7434-4bb5-9eed-3f2c0ce40fbf&abgguid=&BITGUID=


Funderar på att ta antingen hallå plus eller vänner plus abonnemang för 3gb extra

Finns det bättre abonnemang?

Det bästa du kan göra är att köpa telefonen och sedan köra telia max 25 + surf, bättre finns inte.

agazza
2011-02-11, 13:55
Vill du ha en telefon med tangentbord är det nog det kraftfullaste valet just nu.

Japp, det är ett måste, men jag funderar på ifall dom kommer släppa en ny modell snart eftersom priset dalat så mycket.

Hade varit perfekt med 4g

Det bästa du kan göra är att köpa telefonen och sedan köra telia max 25 + surf, bättre finns inte.

tack för tipset :)

agazza
2011-02-11, 14:15
Varför har dom massor av roligt borta i staterna för??

HTC EVO Shift 4G

http://common8.ziffdavisinternet.com/util_get_image/24/0,1425,i=244036&sz=1,00.jpg

Och htc pro 7 :/

http://pocketnow.com/html/portal/news/0000012555//HTC%207%20Pro.jpg

Flykt
2011-02-11, 14:17
LG Optimus 2X anyone? :)

agazza
2011-02-11, 14:22
LG Optimus 2X anyone? :)

Hade den haft utskjutbart qwerty hade det varit givet, men nej :/

Jävligt prestandamonster hur som helst

LinusM
2011-02-15, 18:39
Har inget med apps att göra, men jag funderar på att roota min Htc Desire. Vilket är det bästa sättet att göra det på och vilken ROM är bäst att installera sen? Kan ingenting i ämnet.

RS.
2011-02-15, 18:43
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041
Följ den här guiden så är det inga problem. Finns många ROMar att välja på, själv kör jag Leedroid vilket funkar mycket bra, ser ut som original men med lite extra tweaks och A2SD+

Kimball
2011-02-15, 18:54
Det bästa du kan göra är att köpa telefonen och sedan köra telia max 25 + surf, bättre finns inte.

Beror på, har man inte många polare med Telianummer som man faktiskt ringer ofta / länge, är Halebops erbjudande bättre om du klarar dig på 500mb/mån. Fördel att man kan skicka sms gratis till hela världen samt 30 öre billigare minut-taxa med Halebop också vs. Max 25.

Snobbe
2011-02-15, 19:08
Det bästa du kan göra är att köpa telefonen och sedan köra telia max 25 + surf, bättre finns inte.

Tycker Tele2 Netto är bra mycket bättre. Det är inte gratis mot telia men billigare på allt annat. Och det går att lägga till typ 1000 sms lr något per månad.

Larsson
2011-02-15, 19:40
Har inget med apps att göra, men jag funderar på att roota min Htc Desire. Vilket är det bästa sättet att göra det på och vilken ROM är bäst att installera sen? Kan ingenting i ämnet.

Följ guiden som RS. länkade till så bör det inte vara några problem. Själv har jag ledsnat på Sense och kör sedan någon månad en ROM som AdamG har gjort och heter Oxygen, den är vanilla Android. Versionen som jag har är den med Android 2.3 den är lite småbuggig med nån spontan omstart då och då.

AdamG har även en rom som heter Opendesire det är den bästa rom jag har använt dock är utvecklandet av den nedlagd. Om du vill ha sense verkar Leedroid vara populär. Ett tips är du prövar runt bland lika olika roms och bildar din egen uppfattning. Här är det forum där de flesta utvecklare är, http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628

LinusM
2011-02-15, 19:41
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041
Följ den här guiden så är det inga problem. Finns många ROMar att välja på, själv kör jag Leedroid vilket funkar mycket bra, ser ut som original men med lite extra tweaks och A2SD+
Tack! Återkommer om jag får problem. ;)

Durre
2011-02-17, 08:12
Telia max 25 + surf är väldigt bra vid surfande och sms, ja ni har rätt att ringa kanske ej är billigast men man payar ju bara 99kr/månaden, man ringer smsar lite och surfar brukar jag hamna på ca 150kr-180kr.

Durre
2011-02-17, 08:14
EN grymt clean app med clocka + vädret. Txwidgets.

Bild på mitt skrivbord: http://img695.imageshack.us/img695/7387/snap20110216235306.png

Larsson
2011-02-17, 09:06
En annan clean clock widget som jag använder för tillfället är Simi clock widget.

agazza
2011-02-17, 09:25
Jag är varannan vecka i norge men här har jag tele2 union
Men när jag är i sverige ringer jag mest halebop, men en hel del andra också.
Jag föredrar att kunna använda internet väldigt mycket, hur långt räcker 500mb? Det jag tänker mest på är youtube, förutom det sitter jag mest på forum, datafeeden till aktieprogram kan väl inte heller dra så mycket?

Jag funderar på köpa en zte blade tills det kommer ut någon telefon jag vill ha, jag måste ha utfällbart tangentbord, men vi i europa verkar få nöja oss med desire Z så länge :/

limenka
2011-02-17, 11:04
Jag är varannan vecka i norge men här har jag tele2 union
Men när jag är i sverige ringer jag mest halebop, men en hel del andra också.
Jag föredrar att kunna använda internet väldigt mycket, hur långt räcker 500mb? Det jag tänker mest på är youtube, förutom det sitter jag mest på forum, datafeeden till aktieprogram kan väl inte heller dra så mycket?

Jag funderar på köpa en zte blade tills det kommer ut någon telefon jag vill ha, jag måste ha utfällbart tangentbord, men vi i europa verkar få nöja oss med desire Z så länge :/

För mig räcker 512 ganska rejält, men då kör jag inte mycket Youtube, när jag väl gör det använder jag WiFi.

Testa 512, räcker det inte så höj till 1GB

SiSenior
2011-02-17, 11:42
EN grymt clean app med clocka + vädret. Txwidgets.

Bild på mitt skrivbord: http://img695.imageshack.us/img695/7387/snap20110216235306.png

Snyggt och stilrent. Hittar däremot ingen app med de namnet?

Durre
2011-02-17, 12:34
Laddade widget från ett forum så kanske ej finns på markwt.

limenka
2011-02-17, 12:35
Inte APP fråga

Varför kan jag inte logga in på mail via mailappen?

Nitrometan
2011-03-03, 08:47
e_GFCueQjoQ

Nitrometan
2011-03-03, 08:49
Varför kan jag inte logga in på mail via mailappen?
Vet ej. Är ditt konto rätt konfigurerat? Mailserver, användare, lösenord?

Har din telefontillverkare nåt forum där du kanske kan få svar?

Jag vet att Samsung har små instruktionsfilmer till sina telefoner om hur man gör olika saker och fixar inställningar m.m.

snej
2011-03-03, 09:51
e_GFCueQjoQ

Älskar det spelet, kört det som fan på morsans IPad. Underbart kul!

tp_88
2011-03-03, 10:19
Finns det någon sms-app där varje sms visas för sig och inte som en del av en lång konversation, eller hur man nu ska förklara det?

En sms-app vars inbox är uppbyggd som på den gamla goda tiden, helt enkelt. :D

agazza
2011-03-10, 09:51
Kan inte alla här testa quadrant standard och köra deras benchmark och säga vad ni får. Och vilken telefon ni har och vad för mods

Jag tog just 1050 med min zte blade, hade en sweetspot vid 691mhz konstigt nog. Fick 200 poäng lägre vid 748 mhz

Beethoven
2011-03-10, 10:04
Kan inte alla här testa quadrant standard och köra deras benchmark och säga vad ni får. Och vilken telefon ni har och vad för mods

Jag tog just 1050 med min zte blade, hade en sweetspot vid 691mhz konstigt nog. Fick 200 poäng lägre vid 748 mhz

Körde precis på min ZTE blade och fick 394. Har inte överklockat och den har varit igång ett tag. Kanske dags för mig att överklocka då. Är det en ROM med överklockning eller är det en vanlig app från market?

Japanese Jellyfish R9 kör jag om jag minns rätt.

Dreas
2011-03-10, 10:57
Kan inte alla här testa quadrant standard och köra deras benchmark och säga vad ni får. Och vilken telefon ni har och vad för mods

Jag tog just 1050 med min zte blade, hade en sweetspot vid 691mhz konstigt nog. Fick 200 poäng lägre vid 748 mhz1050 med massa skräp igång med min Nexus One som kör 2.3.3

2.2 ska ju tydligen få mer än 1250, aja.

mikaelj
2011-03-10, 10:59
Skaffade en Kendo M7 i fredags. 600 mhz, USB-host, 7" resistiv skärm, wifi, några timmars användningstid.

På den spelar jag Untangle Me. Fantastiskt roligt spel.

tntballe
2011-03-10, 12:33
Kan inte alla här testa quadrant standard och köra deras benchmark och säga vad ni får. Och vilken telefon ni har och vad för mods

Jag tog just 1050 med min zte blade, hade en sweetspot vid 691mhz konstigt nog. Fick 200 poäng lägre vid 748 mhz

1660 med min desire hd, ska testa om det skiljer sig när den är nystartad.

bapeee
2011-03-10, 12:49
Någon som vet om en tränings / diet app till android som finns på svenska alt.
någon som är lätt att förstå & bra! :)

Android is the way to go.

tntballe
2011-03-10, 13:05
1660 med min desire hd, ska testa om det skiljer sig när den är nystartad.

1825 nystartad och endast Handcent sms igång.

hhhenke
2011-03-10, 14:12
Söker bra spel till min Samsung Galaxy S.
Någon som sitter inne med nåt roligt ?:)
Helst gratis:naughty:

agazza
2011-03-10, 21:57
Körde precis på min ZTE blade och fick 394. Har inte överklockat och den har varit igång ett tag. Kanske dags för mig att överklocka då. Är det en ROM med överklockning eller är det en vanlig app från market?

Japanese Jellyfish R9 kör jag om jag minns rätt.

Tror det är mest din ROM som gör det mesta, min överklockning gör typ bara några hundra poäng. Men telefonen upplevs rappare med mer mhz och lägre testpoäng än tvärtom

1050 med massa skräp igång med min Nexus One som kör 2.3.3

2.2 ska ju tydligen få mer än 1250, aja.

Har 2.2 också på min zte blade och hade tänkt byta upp mig till en 2.3 rom snart, men det är alltså ett nono sålänge?

1660 med min desire hd, ska testa om det skiljer sig när den är nystartad.

1825 nystartad och endast Handcent sms igång.

Nöjd med telefon? hur är batteritiden? Jobbet funderar på ta in dom

tntballe
2011-03-10, 22:00
Tror det är mest din ROM som gör det mesta, min överklockning gör typ bara några hundra poäng. Men telefonen upplevs rappare med mer mhz och lägre testpoäng än tvärtom



Har 2.2 också på min zte blade och hade tänkt byta upp mig till en 2.3 rom snart, men det är alltså ett nono sålänge?





Nöjd med telefon? hur är batteritiden? Jobbet funderar på ta in dom

Som alla andra HTC så är batteritiden inte mycket att hurra över, allt annat är strålande.
Laddat den varje natt nu, men så leks det rätt friskt.

Dreas
2011-03-10, 22:01
THar 2.2 också på min zte blade och hade tänkt byta upp mig till en 2.3 rom snart, men det är alltså ett nono sålänge?
2.3 gör allt bättre på min mobil, vad den får i några benchmarks är inte så intressant :p

proteinsynthesis
2011-03-10, 22:09
2.3 gör allt bättre på min mobil, vad den får i några benchmarks är inte så intressant :p

Speciellt CM7, om denna ROM finns till mobilen, den är ruggigt smooth.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

frambogir
2011-03-10, 22:10
Testade Quadrant standard på min Desire med den senaste nightly build:en av Cyanogenmod 7.
1129

Har kört lite spotify, google maps med GPS, facebookat via 3g och wifi under den senaste timmen.

Dreas
2011-03-10, 22:10
Speciellt CM7, om denna ROM finns till mobilen, den är ruggigt smooth.

Sent from my GT-I9000 using TapatalkAllt finns till Nexus One ;)

Kabuto
2011-03-10, 22:30
Jag är varannan vecka i norge men här har jag tele2 union
Men när jag är i sverige ringer jag mest halebop, men en hel del andra också.
Jag föredrar att kunna använda internet väldigt mycket, hur långt räcker 500mb? Det jag tänker mest på är youtube, förutom det sitter jag mest på forum, datafeeden till aktieprogram kan väl inte heller dra så mycket?

Det var längesen du frågade men.. Jag gör slut på mina 500Mb varje månad, men jag har igång Data roaming och allt jämt. Hemma har jag wifi så datamängden används upp på jobbet. Ganska vanligt med mycket bilder på sidorna jag surfar, lite youtube-tittande och facebookande.

Scratch89
2011-03-10, 22:31
Okej, ställer frågan här också eftersom det verkar vara lite kunnigt folk som huserar.

Ja, kort och gott. Om man har använt WhatsApp till att chatta och greja, går det att få tillbaka loggarna även om man har råkat ta bort dem från telefonen?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162405

agazza
2011-03-11, 17:53
Det var längesen du frågade men.. Jag gör slut på mina 500Mb varje månad, men jag har igång Data roaming och allt jämt. Hemma har jag wifi så datamängden används upp på jobbet. Ganska vanligt med mycket bilder på sidorna jag surfar, lite youtube-tittande och facebookande.


14mb har jag använt på den här veckan så jag oroar mig inte så mycket längre för den kostnaden :D

Okej, ställer frågan här också eftersom det verkar vara lite kunnigt folk som huserar.

Ja, kort och gott. Om man har använt WhatsApp till att chatta och greja, går det att få tillbaka loggarna även om man har råkat ta bort dem från telefonen?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162405

Ifall du inte gjort någon backup på internet eller datorn så är det nog svårt.

Det är ju minneskort och inte magnetdisk så det går ju inte att försöka återställa heller som på hederligt vis

Kabuto
2011-03-11, 18:07
Den här månaden tog det bara 10 dagar. Brukar oftast vara runt 25 dagar jag når gränsen. Går väldigt snabbt att komma upp till 500Mb om man tittar på videos.

agazza
2011-03-11, 18:13
Den här månaden tog det bara 10 dagar. Brukar oftast vara runt 25 dagar jag når gränsen. Går väldigt snabbt att komma upp till 500Mb om man tittar på videos.

Förstår de, men jag använder mest bara internet till tunnelbana, aktieupdateringar och nyheter och tapatalk

OneManArmy
2011-03-11, 19:54
Antar att man frågat det redan. Men finns det någon kaloriräknare i klass med Shape UP som funkar till android?

Nitrometan
2011-03-15, 16:48
Arlanda Appen! Nu har de släppt en app för Arlanda!

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/03/arlanda-flygplats-app-android.jpg

Reklam/Information:
Applikationen heter passande nog ”Arlanda flygplats”, och den har hittills fått ett mycket varmt mottagande i Market med i stort sett idel femmor i betyg och lovord bland kommentarerna. Programmets syfte är att hjälpa dem som ska flyga till och från Arlanda, och det låter resenärer bläddra bland avgångar och ankomster, vilka sedan kan sparas under fliken ”Mina flyg”.

Arlanda-appen har även en flik med diverse erbjudanden, där man ges en överblick över varorna i taxfreesortimentet. Förutom pris och bild på produkterna framgår dessutom var på Arlanda man kan köpa dem, vilket är behändigt för de som exempelvis vill hitta snabbaste vägen till Pingvinlakritsen. Något som kallas ”Dagens Resa” visas också i den här sektionen, och det tycks helt enkelt vara ett flygbjudande Arlanda tycker är förmånligt och vill göra reklam för.

Appen är föredömligt stilren och enkel att använda, med små detaljer i gränssnittet som till exempel nuvarande temperatur och vindhastighet i Arlanda. Under Informationsfliken kan man för övrigt hitta ett par bonusfunktioner, som en karta över flygplatsen, bilder från webbkameror och senaste nytt. Detta är ju inte en typ av applikation som de flesta av oss kommer ha användning av alltför ofta, men för de som regelbundet reser via Arlanda torde denna app vara given.

agazza
2011-03-15, 19:08
Fy fan va skönt, den behöver jag då jag flyger 2 gånger i veckan





Ontopic, någon bra gps app? Finns det gratis? Måste man vänta på Googles?

KalleBalik
2011-03-15, 19:16
Fy fan va skönt, den behöver jag då jag flyger 2 gånger i veckan





Ontopic, någon bra gps app? Finns det gratis? Måste man vänta på Googles?

Finns ju massa gratis GPS-appar men jag antar att du syftar på en GPS-app som har navigation? Finns inga bra gratis enligt min erfarenhet.

Albatross
2011-03-15, 19:24
OsmAnd är inte så jädra pjåkig tycker jag. OpenStreetMap är godhet i sig, dock kanske appen är något pillig. Men men, patches welcome :D

agazza
2011-03-15, 19:44
Jag får inte mina gps appar att funka ifall jag inte kopplar upp mig på 3g osv, har jag bara gps igång hittar den inte mig :/

tntballe
2011-03-15, 20:53
http://www.appbrain.com/app/com.waze
Gratis navigator, jag var inte så impad men är ju gratis.
Postat via en mobil enhet

jontet
2011-03-15, 22:46
Jag får inte mina gps appar att funka ifall jag inte kopplar upp mig på 3g osv, har jag bara gps igång hittar den inte mig :/

har du kartor lokalt på telefonen då? eller bara en gps kordinat du är ute efter?

Madame
2011-03-16, 16:21
sedär, jag har råkat skaffa en androidtelefon.

Jag skaffade ett tema så ikonerna ska se annorlunda ut, men sen då? hur fasen byter man ut dem?

Det är det här (https://market.android.com/details?id=com.andrew.adwtheme.totem&feature=order_history) temat. Och jag skaffade även den här (https://market.android.com/details?id=org.adw.launcher&feature=search_result), efterssom det står i instruktionerna att man ska ha den. Men jag kommer inte längre, lol. Halp? *popcorn*

Nitrometan
2011-03-16, 16:37
Swedroid har ett bra forum. Där kan du säkert få hjälp.

Nitrometan
2011-03-16, 16:39
Ontopic, någon bra gps app? Finns det gratis? Måste man vänta på Googles?
Google maps plus en bra GPS mottagare i din telefon. Funkar bra.

Samsung skickade med en som hette Navigation också, men den har jag inte testat så mycket. Den verkar OK iaf.

tntballe
2011-03-16, 17:54
sedär, jag har råkat skaffa en androidtelefon.

Jag skaffade ett tema så ikonerna ska se annorlunda ut, men sen då? hur fasen byter man ut dem?

Det är det här (https://market.android.com/details?id=com.andrew.adwtheme.totem&feature=order_history) temat. Och jag skaffade även den här (https://market.android.com/details?id=org.adw.launcher&feature=search_result), efterssom det står i instruktionerna att man ska ha den. Men jag kommer inte längre, lol. Halp? *popcorn*

Testat att trycka på Home-knappen? Det bör komma upp en ruta där du får välja mellan ADW.launcher och HTC sence.

bapeee
2011-03-16, 18:01
Fy fan va skönt, den behöver jag då jag flyger 2 gånger i veckan





Ontopic, någon bra gps app? Finns det gratis? Måste man vänta på Googles?

NAvigation , tror swedroid har haft ett test om sånna appar kolla där :)

bustz0rz
2011-03-18, 10:14
Någon som har tips på en bra väderapp? Tänker inte på någon widget då, utan en vanlig app där man kan se vädret en fem dagar framåt, typ? Hittade inget bra när jag sökte på typ väder i Market. Fanns några stycken, men alla hade dåliga recensioner.

agazza
2011-03-18, 11:51
har du kartor lokalt på telefonen då? eller bara en gps kordinat du är ute efter?

Nej det är ju det jag måste ordna för jag har ett norge sverige abonnemang och jag kan inte ha 3g som drar en jävla massa data hela tiden då:/ jag behöver egentligen inte navigation, karta och gps duger fint

NAvigation , tror swedroid har haft ett test om sånna appar kolla där :)


Ska kolla upp de

Madame
2011-03-18, 12:11
Testat att trycka på Home-knappen? Det bör komma upp en ruta där du får välja mellan ADW.launcher och HTC sence.

nej, då kommer jag ju bara home?

just när jag hade installerat adw-launchern kom det en ruta som frågade om jag ville ha den eller htc, jag tog adw men sen frågade den igen så jag tog htc istället för att slippa rutorna som hoppade upp, var tvungen att ringa, och tänkte att jag tar det där med inställningarna sen! Nu vet jag inte var man hittar dem och hur man kan välja adw, finns inget under teman. på mitt market-konto står det att den är installerad på nallen. jag fattar inget faktiskt!

Larsson
2011-03-18, 15:45
nej, då kommer jag ju bara home?

just när jag hade installerat adw-launchern kom det en ruta som frågade om jag ville ha den eller htc, jag tog adw men sen frågade den igen så jag tog htc istället för att slippa rutorna som hoppade upp, var tvungen att ringa, och tänkte att jag tar det där med inställningarna sen! Nu vet jag inte var man hittar dem och hur man kan välja adw, finns inget under teman. på mitt market-konto står det att den är installerad på nallen. jag fattar inget faktiskt!

Allra enklast är du tankar hem program som jag tror heter Home Switcher, där kan du ställa in vilken launcher (i ditt fall HTC Sense eller ADW) du vill använda. I det programmet väljer du Clear default och sedan rensa standard inställningar.

Du kan även gå in inställningar ->Program -> Hantera Program och där välja HTC Sense och sedan rensa standardinställningar.

När du sedan trycker på Home knappen kommer du att få välja vad vill använda, kryssa använd som standard och välj den du vill ha.

tntballe
2011-03-19, 12:33
1825 nystartad och endast Handcent sms igång.

2669 med en liten överklockning.

David Brent
2011-03-19, 12:55
Någon som har tips på en bra väderapp? Tänker inte på någon widget då, utan en vanlig app där man kan se vädret en fem dagar framåt, typ? Hittade inget bra när jag sökte på typ väder i Market. Fanns några stycken, men alla hade dåliga recensioner.

Förvisso en widget, men jag skulle rekommendera dig att kolla på appen Snowstorm. Den hämtar väder-data från Yr.no

agazza
2011-03-19, 14:24
Jag kör beautiful widgets väderklockgrej jag med updatering från google

http://forumbilder.se/images/e09201122322P72ef.jpg


Fungerar fint

SiSenior
2011-03-19, 15:06
Jag kör beautiful widgets väderklockgrej jag med updatering från google

http://forumbilder.se/images/e09201122322P72ef.jpg


Fungerar fint

Jag kör på samma. Fungerar över förväntan måste jag säga. Värdet sitter som på graden stora delar av dygnet.

Beethoven
2011-03-19, 18:19
Tror det är mest din ROM som gör det mesta, min överklockning gör typ bara några hundra poäng. Men telefonen upplevs rappare med mer mhz och lägre testpoäng än tvärtom



Har 2.2 också på min zte blade och hade tänkt byta upp mig till en 2.3 rom snart, men det är alltså ett nono sålänge?


Provade igen nu med 2.3 (CyanogenMod-7, RC2 nightly 25). Fick 800 utan överklockning och telefonen igång ett tag. Den här ROMen känns riktigt snabb och bra än så länge.

agazza
2011-03-19, 18:35
Provade igen nu med 2.3 (CyanogenMod-7, RC2 nightly 25). Fick 800 utan överklockning och telefonen igång ett tag. Den här ROMen känns riktigt snabb och bra än så länge.

Har märkt att telefonen är smidigare på andra mhz än det som ger toppresultat faktiskt.

Har en sweetspot på 691mhz tex.

Kör även launcher pro som har så mycket bättre flyt :)

Beethoven
2011-03-19, 19:45
Har märkt att telefonen är smidigare på andra mhz än det som ger toppresultat faktiskt.

Har en sweetspot på 691mhz tex.

Kör även launcher pro som har så mycket bättre flyt :)

Provar den i 710mzh nu, fick ~900p och upplever telefonen som mycket snabb.
Jag kör ADW launcher för den kom med min ROM och jag gillar den skarpt. Fast jag har inte hunnit kolla över inställningarna så mycket.

Har du bytt upp dig till 2.3 än? Det verkar riktigt bra än så länge men jag har inte ens provat ringa än så ska lugna mig med lovorden.

agazza
2011-03-19, 20:11
Provar den i 710mzh nu, fick ~900p och upplever telefonen som mycket snabb.
Jag kör ADW launcher för den kom med min ROM och jag gillar den skarpt. Fast jag har inte hunnit kolla över inställningarna så mycket.

Har du bytt upp dig till 2.3 än? Det verkar riktigt bra än så länge men jag har inte ens provat ringa än så ska lugna mig med lovorden.

Var så lite folk på modaco som kör 2.3an så jag väntar ett tag.


Jag provade upp till 745mhz men poängen sjönk efter 721mhz och hängde sig ibland.

Hur är batteritiden? Jag klämmer bara ut runt 20h, iof med rätt mycket spel, surf och sms

Beethoven
2011-03-19, 20:31
Var så lite folk på modaco som kör 2.3an så jag väntar ett tag.


Jag provade upp till 745mhz men poängen sjönk efter 721mhz och hängde sig ibland.

Hur är batteritiden? Jag klämmer bara ut runt 20h, iof med rätt mycket spel, surf och sms

Med JJ9 (2.2) tyckte jag batteritiden var helt ok. Behövde ladda varannan eller var tredje natt. Inga spel men mycket spotify och en del surfande. Plus att jag alltid glömmer stänga av Wi-Fi när jag går ut.

Lade in 2.3 tidigare idag så kan inte säga något om batteritiden på den än så länge, har lekt med inställningar, installerat om program osv i några timmar nu och den har gått från 100->83. Kan återkomma om några dagar.

Kollade inte deras Changelog så noga men det stod något om "Fixed the battery leak (FINALLY!)". Jag tyckte att onödigt mycket försvann under natten med JJ9 så det kanske är fixat nu?

agazza
2011-03-19, 20:51
hm, tycker min batteritid ser sämre och sämre ut för jag kör alltid så låg skärmstyrka som möjligt och stänger av 3g och alla andra kopplingar så fort jag slutar surfa :/

updatera gärna, 2 dagar vore fint att få ut

Beethoven
2011-03-19, 22:21
hm, tycker min batteritid ser sämre och sämre ut för jag kör alltid så låg skärmstyrka som möjligt och stänger av 3g och alla andra kopplingar så fort jag slutar surfa :/

updatera gärna, 2 dagar vore fint att få ut

Någon enstaka gång har jag haft fulladdad på morgonen och fått ladda igen vid läggdags. Men då har jag verkligen använt den; spotify i timmar, filmat, surfat, lekt med appar och spel.
Gjorde du som jag när du laddade första gångerna? Lät min gå ner till 0% batteri och sedan laddade jag den till 100%, de första 5-6 laddningarna.

Kan skriva ner lite tider och status samt vad jag använt den till. Är själv nyfiken på hur det fungerar med nya ROMen.

77% är den på nu när jag slutar använda den för dagen. Den var på 100% kl 16:30. Sen dess har jag lagt in ny ROM, installerat massa appar, kört några benchmarks och konfigurerat/lekt med den uppskattningsvis 1.5-2h. Stänger inte av sync utan låser bara skärmen och går och lägger mig.

bustz0rz
2011-03-20, 00:12
Förvisso en widget, men jag skulle rekommendera dig att kolla på appen Snowstorm. Den hämtar väder-data från Yr.no

Det får jag tacka för. Funkar helt OK att använda som vanlig app också, utan att använda den som widget. Tack!

Madame
2011-03-20, 02:19
Allra enklast är du tankar hem program som jag tror heter Home Switcher, där kan du ställa in vilken launcher (i ditt fall HTC Sense eller ADW) du vill använda. I det programmet väljer du Clear default och sedan rensa standard inställningar.

Du kan även gå in inställningar ->Program -> Hantera Program och där välja HTC Sense och sedan rensa standardinställningar.

När du sedan trycker på Home knappen kommer du att få välja vad vill använda, kryssa använd som standard och välj den du vill ha.

Testade det. Det enda som hände var att det skrivbord och de inställningar jag hade försvann och återställdes till det som var innan. jag fick inte upp en ruta om att välja nytt.
Sen dess kommer det även upp ett felmeddelande heeela tiden:

"Tyvärr!
Processen com.android.mms för programmet meddelanden stoppades oväntat. Försök igen"
Sen är det en knapp att man kan tvinga fram en stängning, så det måste man göra.
Galet störande när man skriver sms och denna poppar fram hela tiden :(

Hur gör man nudå?

tp_88
2011-03-20, 07:26
Hur gör man nudå?
Du kan ladda hem t.ex. Home Manager på Market och byta i den.

Larsson
2011-03-20, 08:50
Testade det. Det enda som hände var att det skrivbord och de inställningar jag hade försvann och återställdes till det som var innan. jag fick inte upp en ruta om att välja nytt.
Sen dess kommer det även upp ett felmeddelande heeela tiden:

"Tyvärr!
Processen com.android.mms för programmet meddelanden stoppades oväntat. Försök igen"
Sen är det en knapp att man kan tvinga fram en stängning, så det måste man göra.
Galet störande när man skriver sms och denna poppar fram hela tiden :(

Hur gör man nudå?

Det låter konstigt. Mig veterligen ska inte SMS-applikationen vara beroende av vilken launcher man använder. Du kan börja med att göra en soft reset av mobilen dvs stänga av den och ta ut batteriet någon minut. Pröva sedan att avinstallera ADW och sedan installera det igen. Direkt efter installationen trycker du på hemknappen och väljer använd som standard och sedan ADW.

agazza
2011-03-20, 16:23
Vad finns det för bra svenska abonnemang där spotify ingår till mobilen?

Brabo
2011-03-21, 01:13
I Julas tog jag ett telia max 25 som jag band i 2 år och fick spotify gratis i 1 år, jag vet inte om dom fortfarande har något sånt erbjudande.


Försvarsmakten verkar ha en rätt intressant app.
http://www.swedroid.se/forsvarsmakten-ger-ut-tva-android-appar-med-inbyggda-test/#more-34382

Nitrometan
2011-03-25, 10:06
Quickmark - för att läsa och tolka QR-koder och olika streckkoder. Bra skit.

Brabo
2011-03-25, 21:06
Vilken android är just nu bäst / mest prisvärd om man har ett maxpris på 5000kr?

KalleBalik
2011-03-25, 21:16
Mapquest, gratis gps-navigation, finns på Market.

http://www.idg.se/2.1085/1.369366/mapquest---gps-app-nu-till-android

Brabo
2011-03-25, 21:23
Kan man spara kartor på telefonen och använda navigationen när man inte har internet uppkoppliong?

Albatross
2011-03-25, 23:49
Det kan man i OsmAnd som jag nämnt tidigare hur som helst...

Brabo
2011-03-25, 23:54
Då får jag testa OsmAnd också då :D

bapeee
2011-03-26, 00:28
Vilken android är just nu bäst / mest prisvärd om man har ett maxpris på 5000kr?

http://www.swedroid.se/vilken-android-telefon-tycker-flest-ar-bast-varen-2011-undersokning/

agazza
2011-03-26, 00:34
Vet någon någon bra gratis microsoft CRM app?

Brabo
2011-03-26, 01:05
http://www.swedroid.se/vilken-android-telefon-tycker-flest-ar-bast-varen-2011-undersokning/

Jag hittade till den artikeln och lite andra jämförelser och det verkar som att farsan kommer bli ägare av en LG optimus 2x :D

Nitrometan
2011-03-28, 11:37
Vet någon någon bra gratis microsoft CRM app?

CRM-appar är sällan gratis.

maRRtin
2011-03-28, 12:04
Ontopic, någon bra gps app? Finns det gratis? Måste man vänta på Googles?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

bustz0rz
2011-03-28, 14:26
Tips på onödiga, men ändå roliga appar?

Nitrometan
2011-03-28, 14:33
Tips på onödiga, men ändå roliga appar?

Zombie booth och Zombie run.

agazza
2011-03-28, 17:51
CRM-appar är sällan gratis.

Ifall vi redan har Microsoft Dynamics CRM 4.0 Licens då?


Ska kolla ifall det finns någon app till den redan

Nitrometan
2011-03-28, 18:37
Ifall vi redan har Microsoft Dynamics CRM 4.0 Licens då?
M$ säger att du ska använda WP7.

Nitrometan
2011-03-29, 07:29
AutoDesk (som gör AutoCAD) har en ritapp till android som är riktigt bra.

SketchBook Express heter den finns i gratisversion och betalversion.

Betalversionen har flera lager att arbeta i bl.a. De som kan rita gillar den.

shadowfire
2011-03-29, 07:45
Någon app som fungerar som navigator OCH varnar för fartkameror?

Nitrometan
2011-03-29, 07:49
Någon app som fungerar som navigator OCH varnar för fartkameror?

Navigon har den funktionen. Tror de har en "gratis i 30 dagar"-version du kan prova.

bustz0rz
2011-03-29, 11:39
Zombie booth och Zombie run.

Zombie booth känns lite onödigt då jag har en Blade med kass kamera, annars är det säkert en rolig app. Men tack för tipsen ändå!

Sir Anselm
2011-03-29, 13:37
Måste tipsa om Minimalistic Text. Grymt nice app där man kan bygga sin egen klockwidget. Väder, batteristatus och ort kan man lägga till. Man kan byta font, ändra storlek på text, samt lägg olika effekter på texten.

Ett måste om man gillar att bygga en snygg hemskärm!

samerino
2011-03-31, 13:50
Finns det någon app som gör att man kan använda sin mobil som router?
Har en x10 mini om det spelar någon roll, vet att HTC desire HD har denna app men vet inte vad jag ska söka efter på market

Nitrometan
2011-03-31, 13:58
Behövs det en app för det? Kolla i dina nätverksinställningar först.

tp_88
2011-03-31, 14:21
Behövs det en app för det?
Mja, X10 Mini har inte fått någon officiell release nyare än 2.1 där det inte finns Wifi Hotspot/tethering-funktion som kom först i 2.2, om jag inte minns fel.

För att besvara frågan; Det finns appar, men jag tror att alla kräver root. Jag kör Barnacle (http://market.android.com/details?id=net.szym.barnacle) på min X8 (Android 2.1) och det funkar riktigt bra och är grymt smidigt.

agazza
2011-03-31, 14:24
Kolla modacoforumet efter roms. Jag fick routerfunktion efter rombyte på min zte. Tror jag. Har för mig den hade 2.1 innan. Grymt smidigt hur som helst

Sent from my ZTE Blade

bustz0rz
2011-04-02, 13:27
Skulle vilja ha tips på en bra app för styrketräning. Har testat "JEFIT" lite grand, och det funkar, men jag gillar det inte till hundra. Gillade dock att de hade animationer på alla övningar! (även fast man var tvungen att ladda ner ett pack för det först).

Finns det något annat som är bättre/smidigare?


Annars måste jag tipsa om "ZDbox". En grymt bra strömwidget!
På largeversion så finns det justeringsknappar till:
WiFi
Flygplansläge
Brightness(Höja och sänka ljusstyrkan på skärmen, sparar mycket batteri)
Sound(Ljud på, ljud av, och vibrationsläge)
Rotate(Stänga av och på rotationen. Jäkligt användbart när man ibland ligger i någon konstigt position där mobilen vill rotera, fast man själv inte vill det)
Bluetooth
Sync
2G/3G(Sätta på och stänga av mobilt internet
GPS
Applock(en inställning för att sätta på så att vissa appar blir lösenordsskyddande. Har man omogna polare som går in och facerapar en titt som tätt om dom hittar en liggande telefon är denna inställning jäkligt bra!)

bustz0rz
2011-04-02, 13:28
Kan även tipsa om "AdFree". Tar bort reklamen i alla appar. Har för mig att man måste har rootat mobilen dock.

agazza
2011-04-04, 06:54
Någon med bra tips om wifi filöverföringsprogram? orkar inte leta usb kabeln

tntballe
2011-04-04, 07:44
ES file explorer har alltid fungerat bra.
http://www.androlib.com/android.application.com-estrongs-android-pop-znE.aspx

Callek
2011-04-04, 07:51
Någon med bra tips om wifi filöverföringsprogram? orkar inte leta usb kabeln

Jag brukar köra dropbox mellan PCn och min Desire. Smidigt!

David Brent
2011-04-04, 07:54
Inte vad som efterfrågades direkt, men dropbox funkar utmärkt att föra över filer mellan dator och telefon. Så slipper man ha allt i telefonen med utan kan synka de filer man vill ha.

bustz0rz
2011-04-04, 07:58
Är inte så haj på hur man lägger in nya ROM och så. Nu har jag ändå lagt in JJ9, men börjar fundera på om jag ska lägga in en 2.3-rom.

Hur gör jag när jag ska byta till en annan? Slänger jag bara in ROMen på SD-kortet och sen går in i clockworkmenyn(vol-ner+startknapp) och installerar ROMen från SD-kortet? Eller behöver man göra något mer? Behöver man göra en wipe? Vad är det en wipe gör?

Finns det någon stabil 2.3-rom än som inte krånglar en massa?

agazza
2011-04-04, 08:10
ES file explorer har alltid fungerat bra.
http://www.androlib.com/android.application.com-estrongs-android-pop-znE.aspx

Hur gör man för att flytta filer mellan datorn och telefon? hur hittar jag datorns utdelade saker?

EDIT: nvm, liten knapp i vänstra hörnet

tntballe
2011-04-04, 08:40
Hur gör man för att flytta filer mellan datorn och telefon? hur hittar jag datorns utdelade saker?

EDIT: nvm, liten knapp i vänstra hörnet

Det går att ändra så att det är större flikar istället för den lilla knappen.

Arnesson
2011-04-04, 09:56
https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade_3

ZTE Blade till studentpris!

agazza
2011-04-04, 09:58
https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade_3

ZTE Blade till studentpris!

Lol va mycket telefon för pengarna, bra tipsat :thumbup:

bustz0rz
2011-04-04, 11:10
https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade_3

ZTE Blade till studentpris!

Fyfan vad billigt!

agazza
2011-04-05, 13:38
Använder ES file explorer som fungerar klockrent på windows 7 datorer, MEN på min jobbdator med xp har jag delat ut en disk men kommer inte åt den från telefonen.

WHY?

"login failure"

may be caused by
- Wifi is OFF Nope..
- SMB server is out of network scope ???
- The ip is invalid Nope
- Blocked by the firewall Nope
- SMB service is off ???

Scratch89
2011-04-08, 21:13
Min kvinna har fått problem med sin HTC Desire. Problemet är att ikonen för hörlurar syns hela tiden, även fast de inte är i. Är de inte ipluggade hör varesig hon eller den hon pratar med någonting, men det funkar när du har headsetet i. Det verkar som om telefonen inte fattar att headsetet pluggas ur, och försöker skicka signalerna till något som inte finns. någon som haft samma problem?

agazza
2011-04-08, 22:16
Min kvinna har fått problem med sin HTC Desire. Problemet är att ikonen för hörlurar syns hela tiden, även fast de inte är i. Är de inte ipluggade hör varesig hon eller den hon pratar med någonting, men det funkar när du har headsetet i. Det verkar som om telefonen inte fattar att headsetet pluggas ur, och försöker skicka signalerna till något som inte finns. någon som haft samma problem?

http://androidforums.com/hero-support-troubleshooting/31808-headphones-icon-permanent-onscreen.html

Kan va lite jävligt

Nitrometan
2011-04-18, 16:03
Google Translate inkluderar nu svenska.

Från Swedroid:
I förra veckan uppdaterade Google översättningstjänsten Translate och passade med detta på att introducera text-to-speech-stöd för bland annat svenska och danska. Det går alltså numera att få svenska översättningar upplästa bredvid en mängd övriga språk så som italienska, tyska och franska med flera. I och med uppdateringen erbjuder Google Translate/Översätt stöd för totalt 54 st språk varav 24 st av dessa begåvats med text-to-speech-stöd.


Googles egen blog:
http://googlemobile.blogspot.com/2011/04/listen-to-more-languages-in-google.html

bustz0rz
2011-04-21, 15:47
Alldeles för dåligt uppdaterat i den här tråden!

Är det någon som kör CM7 på sin Blade här? Märker ni av några problem?
Min krånglar ganska mycket med kraschningar och liknande; speciellt när jag laddar telefonen.

snej
2011-04-21, 16:22
Bokade HTC Sensation idag, hoppas den är den ifån-mördaren dom påstår

SiSenior
2011-04-21, 16:57
Nya favoritspelet: Gun Bros

Callek
2011-04-21, 17:12
Min kvinna har fått problem med sin HTC Desire. Problemet är att ikonen för hörlurar syns hela tiden, även fast de inte är i. Är de inte ipluggade hör varesig hon eller den hon pratar med någonting, men det funkar när du har headsetet i. Det verkar som om telefonen inte fattar att headsetet pluggas ur, och försöker skicka signalerna till något som inte finns. någon som haft samma problem?

Fick det problemet i början med min Desire. Gjorde helt sonika så att jag pluggade in och ur lurarna ett 50-tal gånger (det skulle tydligen göra att kontakten slets in) och det fungerade faktiskt...

bustz0rz
2011-04-21, 20:55
Tittade på en SE Arc igår på affärn. Såg faktiskt riktigt trevlig ut! Någon som har en?

Mr.Cosybear
2011-04-21, 21:11
Tittade på en SE Arc igår på affärn. Såg faktiskt riktigt trevlig ut! Någon som har en?

Jag har en, min första smartphone efter mycket om och men över om man verkligen behöver en. Har under åren provat på de flesta telefonerna och det jag kan säga är väl att denna känns rapp och inte lika seg som de andra androiderna jag testat. Alla de jag suttit med har varit äldre än 2.3 så jag vet inte om ARCen känns snabbare pga den versionen eller annat.

I övrigt väldigt nöjd med den med ett undantag, touchen kan ibland få för sig att ignorera mina knapptryck, ännu inte undersökt om det är det medföljande skärmskyddets fel eller om det är skärmen som är defekt eller allmänt kass. Men när den väl får för sig att följa fingrarna så är den väl som alla andra.

bustz0rz
2011-04-21, 21:24
Okej. Hur är kameran och filmningen då? Det var faktiskt en av de snyggare telefonerna jag sett!

Mr.Cosybear
2011-04-21, 22:15
Okej. Hur är kameran och filmningen då? Det var faktiskt en av de snyggare telefonerna jag sett!

Den tycker jag faktiskt är ruskigt bra, den slår enligt mig alla andra smartphones, riktigt förvånad när jag körde första gången. Nu har jag dock inte filmat i massa olika miljöer än men inomhus och random foto utomhus genom fönstret var helt över förväntan.

Brabo
2011-04-22, 12:23
Edit, titta via youtube för 1080p/720p

LG optimus 2x
TJcv2mJH0Pw
sfEVpoxH9_w

Sony arc
1s6iIeKe5y0

2IYsuLea0DA

HTC sensation
OtaQ57PEq7o

agazza
2011-04-22, 17:10
en kompis htc desire Z har börjat vara knepig och tappa kontakten med simkortet och det kommer upp att mms blabla måste avslutas, ska man installera om skiten eller finns det någon slags fix?

bizniz
2011-04-22, 18:50
Nya favoritspelet: Gun Bros

Helt okej, lite långtråkigt :D

Måste tipsa om Speedx 3D FREE, riktigt beroendeframkallande spel.

naudiz
2011-04-22, 18:59
Jag har en, min första smartphone efter mycket om och men över om man verkligen behöver en. Har under åren provat på de flesta telefonerna och det jag kan säga är väl att denna känns rapp och inte lika seg som de andra androiderna jag testat. Alla de jag suttit med har varit äldre än 2.3 så jag vet inte om ARCen känns snabbare pga den versionen eller annat.

I övrigt väldigt nöjd med den med ett undantag, touchen kan ibland få för sig att ignorera mina knapptryck, ännu inte undersökt om det är det medföljande skärmskyddets fel eller om det är skärmen som är defekt eller allmänt kass. Men när den väl får för sig att följa fingrarna så är den väl som alla andra.

Har samma problem på min arc. Precisionen är också lite svajig, blir ofta fel när jag skriver snabbt eller klickar på länkar i webläsaren.

Sent from my LT15i using Tapatalk

Mr.Cosybear
2011-04-22, 19:07
Har samma problem på min arc. Precisionen är också lite svajig, blir ofta fel när jag skriver snabbt eller klickar på länkar i webläsaren.

Sent from my LT15i using Tapatalk

ja fy fan, maxzoom i webläsaren för att träffa rätt ibland :( Trode det bara var jag som upplevde det men det verkar vara något stort ändå då kanske

naudiz
2011-04-22, 19:27
ja fy fan, maxzoom i webläsaren för att träffa rätt ibland :( Trode det bara var jag som upplevde det men det verkar vara något stort ändå då kanske

Verkar så. Ska ta av skyddsplasten någon gång och testa.

Jag har också haft problem med att telefonen blivit sjukt seg när jag hade Timescape på skrivbordet och det hade börjat fyllas med information. Fick ta bort den för att telefonen inte skulle vara som sirap.

Sent from my LT15i using Tapatalk

Mr.Cosybear
2011-04-22, 19:44
Verkar så. Ska ta av skyddsplasten någon gång och testa.

Jag har också haft problem med att telefonen blivit sjukt seg när jag hade Timescape på skrivbordet och det hade börjat fyllas med information. Fick ta bort den för att telefonen inte skulle vara som sirap.

Sent from my LT15i using Tapatalk

Ja, jag misstänker faktiskt att det är den medföljande plasten också fast inte orkat dra bort den. Återkom gärna när du testat utan den.

LadyG
2011-04-22, 22:09
Ja, jag misstänker faktiskt att det är den medföljande plasten också fast inte orkat dra bort den. Återkom gärna när du testat utan den.

Det var det första jag pillade bort. Har inte haft de problemen alls, sen dess. Samma sak för sambons Arc f ö. Med skyddplast kunde det strula för honom, men utan har den uppfört sig som en snäll telefån. :)

Nitrometan
2011-05-06, 11:42
Swedbanks bankapp. Nu kan man logga in med säkerhetsdosan. :thumbup:

kaffekopp
2011-05-06, 11:48
free music download - gor vad namnet sager... letar igenom natet efter mp3or som du kan ladda ner utan att betala etc! inte hittat nagot band som inte finns dar an sa lange, dock far man akta sig for att ladda ner filerna som ar 0.5mb sjukt kass kvalitee.

Nitrometan
2011-05-06, 11:51
En app för Google Docs!!! https://market.android.com/details?id=com.google.android.apps.docs&feature=search_result

:thumbup:

Fettecke
2011-05-06, 22:46
Ah, väntar bara på att Samsung Galaxy S2 ska släppas, sen ska jag anse mig som en stolt Smartphone/Android-användare för första gången =)

ceejay
2011-05-06, 22:58
har redan vant mig vid nya mobilen. Hade min gamla i typ 5-6 år :D
LG optimus 2x

agazza
2011-05-07, 11:11
En app för Google Docs!!! https://market.android.com/details?id=com.google.android.apps.docs&feature=search_result

:thumbup:

Den där är så jäkla bra faktiskt:thumbup:


launcher PRO och tubemate är jävligt smidigt att ha också

L-Sami
2011-05-09, 14:22
Ingen APP fråga men hur tar man bort widgets, program, genvägar osv från skrivbordet i en Androidmobil? Jag har en HTC Legend.

Larsson
2011-05-09, 14:28
Ingen APP fråga men hur tar man bort widgets, program, genvägar osv från skrivbordet i en Androidmobil? Jag har en HTC Legend.

Tryck på det objekt du vill ta bort nån sekund och dra det till nederkanten av skärmen så försvinner det.

L-Sami
2011-05-09, 14:30
Tryck på det objekt du vill ta bort nån sekund och dra det till nederkanten av skärmen så försvinner det.

Tack för supporten. Det löste sig :)

Herr Oberst
2011-05-09, 18:04
En annan HTC Legend-fråga. Jag har en och senaste dagarna har den varit näst intill obrukbar. Nåt så fruktansvärt långsam så man somnar.
Vad göra?

agazza
2011-05-09, 18:30
Vart finns original .apk till FM radion i zte blade? fanns visst ingen radio i cyanagenmod 7.0.2

L-Sami
2011-05-09, 19:14
En annan HTC Legend-fråga. Jag har en och senaste dagarna har den varit näst intill obrukbar. Nåt så fruktansvärt långsam så man somnar.
Vad göra?

Jag hade en kort period då det hände mig samma sak. Jag har en Android Booster (hämtat från Market), med den stänger man av alla program som man inte använder, tryckte på optimize knappen och det började funka normalt igen. Värt att prova om du inte har gjort det redan.

Herr Oberst
2011-05-09, 20:08
Jag hade en kort period då det hände mig samma sak. Jag har en Android Booster (hämtat från Market), med den stänger man av alla program som man inte använder, tryckte på optimize knappen och det började funka normalt igen. Värt att prova om du inte har gjort det redan.

Har advanced task killer just nu, men det känns totalt meningslöst, eller så gör jag fel.

Ska absolut testa Booster och se. Tack

Larsson
2011-05-09, 20:10
Jag hade en kort period då det hände mig samma sak. Jag har en Android Booster (hämtat från Market), med den stänger man av alla program som man inte använder, tryckte på optimize knappen och det började funka normalt igen. Värt att prova om du inte har gjort det redan.

Fast sådana program behöver man normalt sett inte, android är gjort så att de själv frigör kraft om det behövs.

Om man upplever att mobilen är seg är det bättre att kolla vilka appar man har installerat senaste tiden och avinstallera dem och se om det hjälper. Då dåligt skrivna appar kan sega ned telefonen. Man kan även pröva med en soft reset dvs stänga av telefonen och plocka ut batteriet en stund.

bustz0rz
2011-05-09, 20:15
Har advanced task killer just nu, men det känns totalt meningslöst, eller så gör jag fel.

Ska absolut testa Booster och se. Tack

Ja, man ska egentligen inte behöva någon app killer till en Androidtelefon. Det är bara om det är någon app som inte sköter sig som den ska(går ner i viloläge när du gått ur det). Testa att ladda ner "watchdog", där kan du se om någon app använder massa minne/cpu i bakgrunden.

Herr Oberst
2011-05-09, 22:41
Watchdog har jag, men tror inte jag använt det ens.
Sket i android booster och testade android assistant istället, avinstallerade lite skit och stängde ner lite mög och nu är luren snabb som attans igen

snej
2011-05-10, 05:56
Jag tycker det är störande att man inte kan avsluta ett program manuellt ändå. T.ex facebook när du öppnat det så loggas du in på chaten automatiskt, och så ligger du kvar där för att programmet ligger i bakgrunden hela tiden så håller folk på och skriver till en för att dom tror att man är online, vilket man inte är kanske. Så kör alltid app-killer på facebook..

bustz0rz
2011-05-10, 08:51
Jag tycker det är störande att man inte kan avsluta ett program manuellt ändå. T.ex facebook när du öppnat det så loggas du in på chaten automatiskt, och så ligger du kvar där för att programmet ligger i bakgrunden hela tiden så håller folk på och skriver till en för att dom tror att man är online, vilket man inte är kanske. Så kör alltid app-killer på facebook..

Fast om du går in på chatten så kan du välja att gå offline :)

Herr Oberst
2011-05-29, 16:57
Behöver lite hjälp här. Har använt launcherpro lite sporadiskt tidigare, men bytade tillbaka till sense. Idag tänkte jag köra LP igen, men varje gång jag trycker på home-knappen så byter min sketna legend tillbaka till sense.
Använt home switcher där jag valt LP som default, men lik förbannat hjälper det inte.

Någon som vet?

Larsson
2011-05-30, 08:35
Behöver lite hjälp här. Har använt launcherpro lite sporadiskt tidigare, men bytade tillbaka till sense. Idag tänkte jag köra LP igen, men varje gång jag trycker på home-knappen så byter min sketna legend tillbaka till sense.
Använt home switcher där jag valt LP som default, men lik förbannat hjälper det inte.

Någon som vet?

Antagligen måste du rensa standardinställningara för HTC Sense innan du kan välja en annan launcher som defualt. Du gör det under programinställningar Sense.

bustz0rz
2011-05-30, 13:42
Dåligt med tips om nya appar i den här tråden!

Kan tipsa om att bänkpressprogrammet "MM2K" finns som app till android. "Bench Press Workout" heter det. Det är dock lite buggigt om man ställer in kg. Man måste ställa in sin 1RM som pounds, sen ändrar man till kg. Då kan man köra igång sina workouts.

proteinsynthesis
2011-05-30, 13:49
Ett måste är green power premium. Spar rejält med batteri genom att stänga av apn när man inte använder telefonen. Kostar nio kronor på market .

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Brabo
2011-05-30, 14:28
Gratis emulatorer! http://slideme.org/applications?text=yongzh

Edit, alla bra emulatorer ska tydligen ha plockats ner från market av någon anledning, så då får man ladda ner dom från den där sidan gratis istället. Swedroid skriver mer om det.

http://www.swedroid.se/markets-mest-populara-emulatorer-nedplockade-av-google-gar-nu-att-ladda-hem-gratis-fran-slideme/

bustz0rz
2011-05-30, 15:07
Gratis emulatorer! http://slideme.org/applications?text=yongzh

Edit, alla bra emulatorer ska tydligen ha plockats ner från market av någon anledning, så då får man ladda ner dom från den där sidan gratis istället. Swedroid skriver mer om det.

http://www.swedroid.se/markets-mest-populara-emulatorer-nedplockade-av-google-gar-nu-att-ladda-hem-gratis-fran-slideme/

Hur funkar emulatorerna på ZTE Blade? Någon som har en?

bustz0rz
2011-06-05, 14:14
Har skaffat mig en SGSII istället för skitbladen, så nu kan jag ta lite fina bilder också. Någon som har tips på roliga/bra kamera-appar? Såg att det fanns en cool film-app till iPhone med sån där oldschool-effekt.

agazza
2011-06-06, 19:25
ghostown - som spotify typ, fungerar suveränt, är gratis, ljudkvaliteten är sådär ibland beroende på källa.

Big bang - spel, rätt soft och lärorikt

gtasks - synkar google tasks

TigerGBA - gratis emulator för allt från nintendo ds till psx

EmulatorROMs - till tigerGBA för att ladda ner Roms, bara att söka och klicka. fungerar klockrent

sd-booster - kräver root, men ändrar cachen för sd kortet, gav mig typ 2-5mb/s på hastigheten

Nitrometan
2011-06-07, 13:16
SMHI har kommit med en app.

Väder

Radar

Widget (fast bara 2x2), widgeten verkar kräva att GPS är påslaget också.


Lite testande hittills och den verkar bra.

snej
2011-06-07, 13:26
SMHI har kommit med en app.

Väder

Radar

Widget (fast bara 2x2), widgeten verkar kräva att GPS är påslaget också.


Lite testande hittills och den verkar bra.

På tiden!

Hatwalker
2011-06-24, 12:18
Imorgon införskaffas förmodligen en Huawei u8800 Ideos X5 (namnet bara glider av tungan).

Kinesiska powerbudgetmobiler är inte att leka med.

Nitrometan
2011-06-24, 12:20
Kinesiska powerbudgetmobiler är inte att leka med.
Nähä. Vad ska man göra med dem då?

Hatwalker
2011-06-24, 12:27
Nähä. Vad ska man göra med dem då?

Smådryga sig på forum med dem?

HMB
2011-06-24, 12:34
Sony Ericsson Xperia Play finns för 3490kr just nu hos Dustinhome.
http://www.dustinhome.se/Content/Utskick/2011-06-20_Sony_Ericsson/

Tomten
2011-06-24, 14:03
Sony Ericsson Xperia Play finns för 3490kr just nu hos Dustinhome.
http://www.dustinhome.se/Content/Utskick/2011-06-20_Sony_Ericsson/

"Bara"

kostar fortfarande minst 500 kronor mer än en PS3'a, mer än dubbelt så mycket som en nintendo DS och mer än 1000 kronor mer än en XBOX360.

Spel på android är tyvärr fortfarande lite av ett skämt, då kvaliten och utbudet är så dåligt. Då menar jag att det finns ett stort utbud av usla spel och ett väldigt litet utbud av kvalitativa spel som faktiskt är spelvärda.

Fast... Det finns ju alltid emulatorerna... då börjar det bli värt. Tar man då också i åtanke att man skulle behöva en ny telefon, så är det ett OK pris :)

HMB
2011-06-24, 14:05
"Bara"

kostar fortfarande minst 500 kronor mer än en PS3'a, mer än dubbelt så mycket som en nintendo DS och mer än 1000 kronor mer än en XBOX360.

Spel på android är tyvärr fortfarande lite av ett skämt, då kvaliten och utbudet är så dåligt. Då menar jag att det finns ett stort utbud av usla spel och ett väldigt litet utbud av kvalitativa spel som faktiskt är spelvärda.

Fast... Det finns ju alltid emulatorerna... då börjar det bli värt. Tar man då också i åtanke att man skulle behöva en ny telefon, så är det ett OK pris :) Kostar runt 4500kr annars, rätt bra deal enligt mig. Självklart blir det emulatorspel med mobilen.

agazza
2011-06-25, 12:23
Zte blade kostar 999kr och hanterar alla emulatorerna med dom spel jag provat hittills.

Ontopic. Någon som har något roligt spel att rekommendera? Både vanliga och emulatorer. Det jag fastnat mest i just nu är nog ändå Worms

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Nitrometan
2011-06-29, 09:46
Apotekets Pollenkoll

Mycket bra för att hålla koll på pollenhalter för oss allergiska.

:thumbup:

Nitrometan
2011-07-05, 14:21
Nu finns spelet "Cut the rope" i reklamfri version, dock kostar den 6 kr. Men det kanske den lilla grodan är värd.

Har nån provat spelet "Apparatus", tydligen ska det vara nån Rube-Goldberg-maskin.

tBkru6_BoPs

Kostar 13 kr (finns även i en gratis lite-version).

Nitrometan
2011-07-05, 14:24
Sportstracker har kommit till Android.

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/07/sports-tracker-träningsapp-android.jpg

Gratis, utvecklat av några från teamet som byggde originalet till Nokia.

Donner
2011-07-05, 15:09
Jag må vara hur blåst som helst men kan inte lyckas få emulator-spelen att fungera. Har laddat ner n64oid. Går in på romhustler och laddar ner ett spel, kopierar det till min galaxys2 och startar n64oid. Går sedan till mappen där jag sparat det men där ligger inget format som den kan läsa av står det. Vad gör jag för fel? :)

HMB
2011-07-05, 17:20
Jag må vara hur blåst som helst men kan inte lyckas få emulator-spelen att fungera. Har laddat ner n64oid. Går in på romhustler och laddar ner ett spel, kopierar det till min galaxys2 och startar n64oid. Går sedan till mappen där jag sparat det men där ligger inget format som den kan läsa av står det. Vad gör jag för fel? :) .z64 klarar n64oid av att läsa här.

SiSenior
2011-07-05, 18:18
Sportstracker har kommit till Android.

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/07/sports-tracker-träningsapp-android.jpg

Gratis, utvecklat av några från teamet som byggde originalet till Nokia.

Looove it*cupid*

Donner
2011-07-05, 18:27
.z64 klarar n64oid av att läsa här.

Var hittar du dessa romsen?

HMB
2011-07-05, 18:48
Var hittar du dessa romsen? På välsorterade torrentsidor finns rompacks till de flesta olika konsoller att tillgå.

agazza
2011-07-05, 21:16
Finns ett program som heter emulatorROMs (market) som blir som ett bibliotek, bara att söka eller bläddra Roms och ladda hem. Då finns det även en snabbknapp för rätt att ladda hem rätt emulator och rätt inställningar för varje spel. Dessutom finns det rätt bios för tex psx4droid V2 för varje spel.


TIGER gba är min favorit ändå då dom spelen är anpassade efter handhållen underhållning

kaer
2011-07-12, 12:00
Vad finns det för bra fotoapp till android? Något med roliga filter, t ex som hipstamatic för iphone.

HMB
2011-07-12, 12:18
Vad finns det för bra fotoapp till android? Något med roliga filter, t ex som hipstamatic för iphone. Jag rekommenderar Vignette: https://market.android.com/details?id=uk.co.neilandtheresa.NewVignette&feature=search_result

Andy.da.wohoo
2011-07-12, 17:45
Jag vill ha en emulator för NDS till min Xperia Arc, men det verkar inte finnas :( Får nöja mig med en emulator till GBA sålänge.

agazza
2011-07-12, 18:16
Jag vill ha en emulator för NDS till min Xperia Arc, men det verkar inte finnas :( Får nöja mig med en emulator till GBA sålänge.

https://market.android.com/details?id=com.chaos.nds4droid


nds4droid

Andy.da.wohoo
2011-07-12, 19:05
https://market.android.com/details?id=com.chaos.nds4droid


nds4droid

Mjoo, synd att det inte finns en trial-version. Vet att det tidigare varit problem med NDS-emulatorer, vågar inte betala nästan 40kr för någonting som jag inte är säker på att det fungerar.

martikainen
2011-07-12, 19:21
Jag har en desire, vilket program använder man som "vanlig" gps för tex bilen runtom i sverige?
Behöver man betala för att få schysst program?

agazza
2011-07-12, 19:30
Jag har en desire, vilket program använder man som "vanlig" gps för tex bilen runtom i sverige?
Behöver man betala för att få schysst program?

Brutmod google navigator tycker jag fungerar Ok fast rösten blir koko pga språket inte stöds.

Du måste ladda ner apk:n från internet för det är en hackad version av googles gratis navigator som inte har europastöd än.


Fördelen är att du kan välja att cacha alla "tiles" du laddar hem på telefon så fungerar tillslut gpsen utan att använda mobildata.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

agazza
2011-07-14, 16:06
När jag trycker på lägg till facebook konto i min kontaktbok så backar bara min telefon till grundmenyn, varför blir det så? Jag vill ha bilder och mailadresserna i telefonboken

Sent from my hightech penis

Dance
2011-07-14, 16:37
När jag trycker på lägg till facebook konto i min kontaktbok så backar bara min telefon till grundmenyn, varför blir det så? Jag vill ha bilder och mailadresserna i telefonboken

Sent from my hightech penis

Tjoo...har inget svar på din fråga:em:....men DU borde kunna svara på min fråga som du kan läsa om i Babbla babbla tråden..!!!.....

tp_88
2011-07-19, 12:31
Ansluter Android automatiskt till öppna, okända, nätverk om man förtillfället inte är uppkopplad till något annat nät, eller gäller det bara kända wifi-nät?

Remas
2011-07-19, 12:35
Ansluter Android automatiskt till öppna, okända, nätverk om man förtillfället inte är uppkopplad till något annat nät, eller gäller det bara kända wifi-nät?

min x10mini "säger" till att det finns öppna nät men tvingar mig till att ansluta den gör det alltså inte själv såvida det inte är känt

Barstar
2011-07-19, 12:49
Utan att ha något som helst belägg för detta så borde det vara så att telefonen, om wifi är aktiverat, i givet tidsintervall söker efter öppna trådlösa nätverk och utifall den finner ett sådant föreslår en anslutning. Jag tror inte att telefonen gör denna sökning om den är uppkopplad mot ett nätverk redan.

Hursomhelst så fungerar min Desire som Remas x10mini.

tp_88
2011-07-19, 15:36
min x10mini "säger" till att det finns öppna nät men tvingar mig till att ansluta den gör det alltså inte själv såvida det inte är känt
Bra! Tack.

MaQue
2011-07-27, 09:57
Är det någon mer än mig som har problem med att få SNES-roms att fungera med emulator? Hittar dock inte den ökända SNESoid på market, utan har bara provat emulatorerna som ligger där gratis.

agazza
2011-07-27, 11:02
Är det någon mer än mig som har problem med att få SNES-roms att fungera med emulator? Hittar dock inte den ökända SNESoid på market, utan har bara provat emulatorerna som ligger där gratis.

Prova tipset jag skrev, då kan du sortera usa, europa, kina spelen också, endel versioner startar inte men då kan du bara byta region

MaQue
2011-07-27, 17:14
Prova tipset jag skrev, då kan du sortera usa, europa, kina spelen också, endel versioner startar inte men då kan du bara byta region

Säkerligen ett bra tips, problemet är att jag hittar inte emulatorROMS på market :(

Problemet är att emulatorerna inte hittar några roms i mappen jag skapat på telefonen, kan det vara en regionsgrej?

agazza
2011-07-27, 17:19
Säkerligen ett bra tips, problemet är att jag hittar inte emulatorROMS på market :(

Problemet är att emulatorerna inte hittar några roms i mappen jag skapat på telefonen, kan det vara en regionsgrej?

Hm, den är borta.

Det är denna iaf.

http://getandroidstuff.com/emulator-roms-android-download-v127-nesfc-snessfc-gba-mdgenesis-emulator-thousands/


vetefan ifall länken är säker dock.


annan läsvärd länk

http://www.roms4droid.com/

MaQue
2011-07-27, 17:33
Hm, den är borta.

Det är denna iaf.

http://getandroidstuff.com/emulator-roms-android-download-v127-nesfc-snessfc-gba-mdgenesis-emulator-thousands/


vetefan ifall länken är säker dock.


annan läsvärd länk

http://www.roms4droid.com/

Jag har tankat från sidan, ska installera den senare och se hur safe den är.

Tackar tills vidare för hjälpen :)

agazza
2011-07-27, 17:43
Jag har tankat från sidan, ska installera den senare och se hur safe den är.

Tackar tills vidare för hjälpen :)

No problemo, Jag rekommenderar att du provar GBA till en början, dom funkar bäst, och gamla NES/SNES.

tryck på GBA

tryck på ALL

Överst får du då gameboid och TIGERgba

Det är emulatorerna, tanka någon av dom

Jag kör TIGER

Efter det kan du bara söka dom spel du vill ha, längst ner kan du välja, alla, US, EU osv, jag brukar köra US och EU, det kan finnas många av samma spel så ibland kan man behöva prova flera.

Efter du laddat ner spelet trycker du även på One click gba BIOS, efter det är det bara att trycka på PLAY.

Allt brukar funka direkt faktiskt.

Nitrometan
2011-08-26, 16:29
Tittade på market och där fanns massor av budget-appar. Finns det nån som ni kan rekommendera om man vill ha koll på pengar? Eller ska jag bara ladda ner några stycken och testa?

David Brent
2011-08-26, 16:44
Du kan ju prova CashTrack. Har inte provat den själv men är det något du inte är nöjd med har du alltid chansen att påverka då utvecklaren är aktiv på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/44503-cashtrack-din-ekonomi-i-fickan.html

Själv hoppas jag lite på hur Ekonomipuls utvecklar sig. Importerar automagiskt data från Bankdroid och kategoriserar köpen. Men det verkar vara en del utveckling kvar på den. Finns att läsa om på Swedroid även den.

Nitrometan
2011-08-26, 16:50
Okaj, jag ska läsa lite recensioner. De flesta verkar uppfylla grundkraven. Då blir det till att titta på klockor och visslor.

David Brent
2011-08-26, 16:53
Någon av er som fått nya market än och har positivt/negativt att skriva om den? Jag fick den då jag med market-enabler ändrade operatör till Sprint för att kunna ladda ner Google Music appen, men efter det har jag inte använt det så mycket så har inte hittat några nya funktioner direkt. Men jag tycker det är ett bättre utseende.

snej
2011-08-26, 18:53
Någon av er som fått nya market än och har positivt/negativt att skriva om den? Jag fick den då jag med market-enabler ändrade operatör till Sprint för att kunna ladda ner Google Music appen, men efter det har jag inte använt det så mycket så har inte hittat några nya funktioner direkt. Men jag tycker det är ett bättre utseende.

Har kört med den ett par veckor nu, tycker den är trevlig. Mycket snyggare och betydligt bättre översikt över alla kategorier.

Knaz
2011-08-27, 09:59
Har precis skaffat en android mobil så jag tänkte höra om ni har några förslag på bra/roliga/användbara appar ?

bustz0rz
2011-08-27, 10:29
Någon av er som fått nya market än och har positivt/negativt att skriva om den? Jag fick den då jag med market-enabler ändrade operatör till Sprint för att kunna ladda ner Google Music appen, men efter det har jag inte använt det så mycket så har inte hittat några nya funktioner direkt. Men jag tycker det är ett bättre utseende.

Även jag gillar utseendet mycket mer än det gamla! Kan tyvärr inte säga så mycket om snabbheten eller så, eftersom jag inte har hunnit testat det så mycket. Men av det lilla jag faktiskt har testat så har jag inte märkt någon skillnad.

bustz0rz
2011-08-27, 10:32
Har precis skaffat en android mobil så jag tänkte höra om ni har några förslag på bra/roliga/användbara appar ?

Grattis! ;) Vad har du för telefon?

agazza
2011-08-27, 10:38
Har precis skaffat en android mobil så jag tänkte höra om ni har några förslag på bra/roliga/användbara appar ?

läs genom tråden :)

Någon av er som fått nya market än och har positivt/negativt att skriva om den? Jag fick den då jag med market-enabler ändrade operatör till Sprint för att kunna ladda ner Google Music appen, men efter det har jag inte använt det så mycket så har inte hittat några nya funktioner direkt. Men jag tycker det är ett bättre utseende.

kan du utveckla det där, hur du gjorde osv?

David Brent
2011-08-27, 16:06
kan du utveckla det där, hur du gjorde osv?

Absolut. Det är ganska enkelt. Det förutsätter att du har en rootad telefon.

1. Gå in på market och sök på "market enabler" och ladda ner och installera
2. Välj "Save current settings" i Market Enabler" för att säkerhetskopiera nuvarande inställningar
3. Gå in i settingslist och byt till önskad operatör (Jag körde med Verizon för USA)
4. Återställ tidigare operatörsinställningar med "Restore Settings" i Market Enabler.

agazza
2011-08-27, 18:20
Absolut. Det är ganska enkelt. Det förutsätter att du har en rootad telefon.

1. Gå in på market och sök på "market enabler" och ladda ner och installera
2. Välj "Save current settings" i Market Enabler" för att säkerhetskopiera nuvarande inställningar
3. Gå in i settingslist och byt till önskad operatör (Jag körde med Verizon för USA)
4. Återställ tidigare operatörsinställningar med "Restore Settings" i Market Enabler.

Tackar, nu måste jag bara fixa med musiken till google music

David Brent
2011-08-27, 18:41
Tackar, nu måste jag bara fixa med musiken till google music

Japp, google music är smidigt som fan. Helt plötsligt har man hela sitt bibliotek tillgängligt överallt iställer för några hundra låtar.

Knaz
2011-08-28, 15:56
Grattis! ;) Vad har du för telefon?

Köpte en Samsung galaxy S2 :)

Nitrometan
2011-09-01, 07:44
IMDB finns nu som android app. Tja, alla vet väl att IMDB är en stor databas med filminfo som man kan söka saker i... Nu finns den som app. :thumbup:

Och en prokrastinationsapp. Precis vad jag behöver! Do it! (tomorrow) heter den. Man gör "ToDo"-uppgifter precis som i vilket produktivitets-/planeringsprogram som helst. Sen kan man flytta sina uppgifter till imorgon. Perfa.

Sen hittade jag Skitch häromdan. En app där du kan rita och skriva på bilder du tar... Ungefär så.

Piranha
2011-09-01, 07:49
Har just upptäckt Cardiotrainer, helt underbar app.

4 solar.

Nitrometan
2011-09-01, 11:03
Sen hittade jag Skitch häromdan. En app där du kan rita och skriva på bilder du tar... Ungefär så.

Ett exempel.

http://img40.imageshack.us/img40/4079/skitchmugg.png

Mycket enkelt. Kan vara bra att ha.

Pudzianovski
2011-09-01, 11:47
IMDB finns nu som android app. Tja, alla vet väl att IMDB är en stor databas med filminfo som man kan söka saker i... Nu finns den som app. :thumbup:



De har väl funnits rätt så länge. Lät som att du menade att den var ny.

L-Sami
2011-09-01, 14:21
Små onödiga och roliga appar.

1. Vlingo- Prata till Vlingo så kan den göra en del saker. T ex om man vill ringa en kompis, bara prata så hittar den kontakten. Nackdelen är att den är på engelska så den förstår inte alltid det svenska uttalet.

2. Truth Or Dare- Spelas flitigt på hemmafester, brukar vara uppskattat. Finns olika grader av naughtiness.

Nitrometan
2011-09-01, 14:29
De har väl funnits rätt så länge. Lät som att du menade att den var ny.

Oj! Ja, det var fel formulerat av mig. Den är ju inte ny.

Men bra.

Nitrometan
2011-09-14, 12:57
Valutaomvandlare (av Jimmy Dahlqvist) - en valutaomvandlare helt enkelt. Hämtar valutakurser från ECB.

Testade även Currency (från FXware), funkade bra den med. Men jag föredrog Valutaomvandlare.

bustz0rz
2011-09-14, 14:00
Lite tips:

Zedge - Massa trevliga wallpapers att ladda ner.

Spotimote - Remote till Spotify, du kan bland annat se playlist och söka på låtar istället för de flesta andra remotes där man bara kan play/pause och byta låt, typ.

Livsmedelsdatabasen - Ja, namnet säger väl sig själv. Hämtar info från slv.se (tror jag?)

Flashback - Finns nu som app på market (kanske har funnits ett tag?)

Custom Launcher Icons - Massooooor ikoner; bra om man gillar att pilla med utseendet på mobilen

Nitrometan
2011-09-14, 14:02
Spotimote? Är den bättre än Spotify-appen? Eller fyller den en annan funktion?

tntballe
2011-09-14, 14:09
Spotimote? Är den bättre än Spotify-appen? Eller fyller den en annan funktion?

Den styr spotify som spelas på datorn, vanliga appen är ju till musik ur mobilen.

bustz0rz
2011-09-14, 14:16
Spotimote? Är den bättre än Spotify-appen? Eller fyller den en annan funktion?

Ja, precis som tntballe skrev så är det bara en remote till att styra Spotify på datorn. Skönt om man är en bit från datorn och vill byta låt eller så(och är lat) :D

agazza
2011-09-14, 14:41
Google navigation BRUTMOD

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007132


EDIT 5.3 istället

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991654

Hackad version som funkar i sverige, med brutmod kan man lagra kartor direkt på telefon så slipper man laddtider och megabytepriser.

Tillsammans med det här ska man kunna få svenskt tal men jag har inte provat ännu

https://market.android.com/details?id=com.svox.classic


https://ssl.gstatic.com/android/market/com.google.android.apps.maps/f-5-9c61780e16964f547164f61f6389515a952ab1b3


Jag har inte provat nyaste versionen än med streetview och 3d städer men jag ska göra det i eftermiddag. Fungerar annars utmärkt

tp_88
2011-09-14, 14:44
Är inte Brutmod lite onödigt nu?

Google har ju aktiverat navigation i Sverige nu, och från och med för någon månad sedan så kan man spara kartområden i standard-appen.

Nitrometan
2011-09-14, 14:47
Men? Google Navigation funkar alldeles utmärkt i snaste Maps? Gator i Sverige, både för att gå och köra, med svensk röst...

Är det offlinekartorna som är det braiga?

Det kan ju vara bra att ha om man vill minimera datatrafik i utomlandet.


Edit: ja, som tp säger asså.

agazza
2011-09-14, 14:55
Är inte Brutmod lite onödigt nu?

Google har ju aktiverat navigation i Sverige nu, och från och med för någon månad sedan så kan man spara kartområden i standard-appen.

Kan man spara nu?

Fan vad jag har bökat i onödan då :D

EDIT:

Hur mycket kan standardappen cacha då? är det bara från användning till användning eller funkar det som brut?

Sundsarn
2011-09-15, 09:18
Jag testade Skype-appen idag och resultatet var... märkligt.

Jag hördes i min kompis iphone i realtid men hon hördes först ca 5 sekunder i eftersläp i min telefon :confused:.Är det appen som är knas eller vad? Vi var uppkopplade mot samma trådlösa nätverk. Jag använder en HTC sensation.

agazza
2011-09-15, 09:37
Beweather

sinnesjukt snygg väderapp


synd bara att man inte kan ha den som bakgrund

http://cdn1.staztic.com/screenshots/beweather-109-1.jpg

Nitrometan
2011-09-28, 09:45
Beweather
Ah. Såg trevlig ut. Jag använder Snowstorm (widget), den tycker jag funkar bra.



Idag hittade jag en bra app. Rugby World Cup 2011. De spelar ju nu fram till den 23:e. Hittar inte alltid bra matchinfo eller sändningar från matcherna. Men här var en bra app som kunde rädda mig. Matchinfo, översikt över poolerna, nyheter, video från matcherna, highlights... :thumbup:

bustz0rz
2011-10-11, 13:56
Jag skulle vilja kunna pausa när jag filmar med min SGS2. Det går tyvärr inte nu i vanliga kamera-appen. Finns det någon app som man kan ladda ner där det går?

agazza
2011-10-22, 01:31
Sugarsync är nog månadens tips

www.sugarsync.com

Det är som dropbox, fast med 5gb utrymme.

Men det är inte det som är det fina.

Det finns.

AUTOSYNC TILL PC

du kan både välja att bara synca photomappen, eller valbara mappar på telefonen till din pc, med intervaller från en kvart till ett dygn.

Du kan även ställa in att den bara ska synca vid wifi uppkoppling, och eller när den är på laddning.

Den var lite stjärtig att konfigurera, mestadels för att bilderna hamnar i bildmappen på datorn automatiskt och man kan tyvärr ej välja målmapp.
Detta verkar inte heller stå någonstans lättillgängligt.

Men det verkar vara många användare som frågat efter detta så det är säkert bara en tidsfråga innan man kan få den att synca direkt till sin NAS eller backup.

Jag har provat den nu och den fungerar klockrent, jag fattar inte att den här har uppmärksammats förut.

Jag spenderar en dag på vandring, kommer hem, telefonen kopplar automatiskt upp på mitt wifi, i med laddaren över natten och morgonen efter har jag mina kära bilder på datorn, förutsatt att den står på då.


Fruktansvärt lätt system för att dela saker också, förutsatt att du har mailadresser i telefonbokslistan så är det typ 2 knapptryckningar för att maila dokument eller filer du har på datorn hemma, telefon, eller i molnet via telefon, till en arbetskollegas mail eller dylikt.


Enda frågetecknet jag har är vad som händer med autosyncen för bilder när molnet är fullt, jag hoppas den syncar till datorn ändå utan att jag behöver tömma lagringen på internet.

nu godnatt

David Brent
2011-10-22, 08:29
Verkar najs. Avvaktar dock då de inte har en Linux-klient nu men det verkar som det är på gång.