handdator

Visa fullständig version : ZiggiZ träningsdagar


ziggiz
2009-12-19, 14:26
Tjabba.

Nu har jag kommit igång med träningen igen och har börjat att blogga om det och lite sånt. Bloggen har jag tillsammans med en kompis, men jag tänkte skriva lite här också, mer om mig själv. hehe

Tränar just nu efter MAX-OT schema och har gjort det i ca 3 veckor nu. Kommer att skriva här efter varje träningspass, hur det har gått, om jag kunde ha gjort det bättre eller om jag var nöjd och lite annat smått å gott:)


Lite info om mig

Namn: Thomas "ZiggiZ" Zingmark

Ålder: 22 år

Vikt: 90 kg

Längd: 190-194 cm

Mål för stunden

Så vad har jag för mål med detta då? Ja.. helt klart så vill man ju ha en fin kropp, sen så hålla sig pigg å fräch. Sen så vill man ju slippa få massa onödiga sjukdomar.

Mål 1

Ta sig över 500 kg gränsen i dom så kallade "Dom tre stora". Alltså få en vikt som är över 500 kg med bänk, marklyft och benböjs vikt sammanlagt.

Ja det har jag att kämpa imot till en början iaf.

"DE STORA TRE"

Bänkpress- 90KG

Marklyft- 160KG

Benböj - 110KG

Så ser det ut iaf.

MVH ZiggiZ

Abbarn87
2009-12-19, 14:41
så du hamna här du med:P

hehe

ziggiz
2009-12-20, 15:10
Hallå

Jag har inte lagt upp nått träningspass här ännu men det kommer jag börja med på Måndag. Men här får ni iaf min summering på denna veckas träning.

Denna vecka har gått väldigt bra om man bortser från Onsdagens händelser. Men även det löste sig till slut.
Har gjort en del ökningar i vissa övningar, stora som små alla räknas.
Blir roligare nu när man börjar komma upp bland lite större vikter, ett bevis att det händer nått.

Jag har även nu börjat att använda mig av kreatin, Så det ska bli spännande å se hur just min kropp reagerar på det.
Sen så har jag börja se över min kost lite mer, försöker äta mer grönt och mindre godis. Men jag har inte tänkt att bara tvär börja eller tvär sluta med nått. Utan jag tänker börja sakta men säkert och minska sakta men säkert. För att minska risken för att hamna i nån jojo bantning eller nått.


En liten update på hur jag ligger till i "De stora tre"

Marklyft - 160kg

Knäböj - 110kg

Bänkpress - 90kg

En update på mina mål just nu!

500kg i "De stora tre"
360/500 En bit kvar men det närmar sig.

Ta 300kg i benpress
260/300 Det är inte långt kvar.:thumbup:

Ja det var det. Så nu är det bara att ladda inför morgondagens benpass,se om man kan göra en liten ökning redan nu i benpressen. Har en känsla att jag kommer att kunna göra det.

Det var allt för mig just nu.

Hadet bra så hörs vi imorgon.

ziggiz
2009-12-21, 18:05
Hallå


Det gick ganska bra idag men det blev inte riktigt bra timing med födan och träningen idag. Men det är inte lätt alla dagar och speciellt nu runt jul och allt.
Men som nästan alla andra dagar så flög vikterna upp.


Dagens pass

--------------------------------------------------------------------------
Benpress

120kg*12*1
160kg*12*1
180kg*5*1
240kg*1*1
260kg*6*3

Knäben

100kg*6*2

Stående vadpress

60kg*12*1
80kg10*1
100kg*5*1
120kg*6*2

Sittande vadpress

90kg*8*2
--------------------------------------------------------------------------


Det var dagens pass de. Missade bencurlen, glömmde skriva ner dagens schema innan jag lämnade lägenheten. Men är ändå nöjd men känner att jag måste börja pressa mig ännu mer nu. Ge allt plus det lilla extra! Kommer nog att träna så mycket jag kan nu under jul och nyår. Kommer att vara i Vindeln under julen och ni som har läst mitt inlägg på bloggen om Vindelns gym vet ju att jag kommer inte att gyma där nått mer!

Mack10
2009-12-21, 18:22
Hallå


Det gick ganska bra idag men det blev inte riktigt bra timing med födan och träningen idag. Men det är inte lätt alla dagar och speciellt nu runt jul och allt.
Men som nästan alla andra dagar så flög vikterna upp.


Dagens pass

--------------------------------------------------------------------------
Benpress

120kg*12*1
160kg*12*1
180kg*5*1
240kg*1*1
260kg*6*3

Knäben

100kg*6*2

Stående vadpress

60kg*12*1
80kg10*1
100kg*5*1
120kg*6*2

Sittande vadpress

90kg*8*2
--------------------------------------------------------------------------


Det var dagens pass de. Missade bencurlen, glömmde skriva ner dagens schema innan jag lämnade lägenheten. Men är ändå nöjd men känner att jag måste börja pressa mig ännu mer nu. Ge allt plus det lilla extra! Kommer nog att träna så mycket jag kan nu under jul och nyår. Kommer att vara i Vindeln under julen och ni som har läst mitt inlägg på bloggen om Vindelns gym vet ju att jag kommer inte att gyma där nått mer!

Knäben ? :smash: du menar knäböj ?:D

ziggiz
2009-12-21, 21:13
Knäben ? :smash: du menar knäböj ?:D

Hehe:em: ja precis det är knäböj jag menar. Va tokigt det kan bli ibland.

ziggiz
2009-12-22, 15:23
Hej igen



Idag gick det verkligen bra på gymmet. Allt flöt på som det skulle, ingen störning alls.
Fick verkligen bra kontakt med magen idag, tror det är första gången jag får sån bra kontakt. Kändes riktigt som att det tog och att det gav nått.

Dagens pass

----------------------------------------------------------------------

/BRÖST\

Sned bänkpress

30kg*12*1
40kg*10*1
50kg*5*1
60*6*1
75*6*2

Hantelpress

30kg*6*1
32kg*6*1
(Går riktigt bra i denna övning får ordentligt med pump och kontakt)

Nedåtlutande bänkpress

40kg*6*1


/MAGE\

Crunches i kabelmaskin
(Skriver ingen viktenhet när jag anväder kabelmaskin, är osäker på om det är KILO, och det känns inte som att det är äkta kilon om det nu är det.)

40*15*1
55*10*1
70*12*1
Fullt magasin+15kg *12*3

Sneda crunches

10kg*10*2
----------------------------------------------------------------------

Avslutade med att gå hem 5km i raskt tempo.
Jag har nu kollat upp hur långt det är till gymmet från mig och det är ca 5,12km. Jag hade blanda ihop det där det är 1 mil fram och tillbaka. Lurade mig själv där hehe.



Så såg det ut idag. Är väldigt nöjd över magövningarna idag efter som att jag fick sån bra kontakt. Men jag vet inte hur jag ska göra när jag har full magasin på crunches i kabelmaskinen plus 20kg. Efter de så kan jag inte hänga dit mer vikter. Om inte det går att flytta övningen till där man gör lastdrag, där går viktplattorna upp till 100 nånting kilo eller vad det nu är. Ända som är problemet då är att man har den där sitsen i vägen, men det kanske går ändå. Får prova nästa gång. Eller om det nån som har nått tips på annat :)

ziggiz
2009-12-23, 15:40
Tjabba


Det gick bättre än förväntat idag. Trodde ryggen skulle gnälla på mig i dag också, men inte de inte. Det var som att den ville bara ha mer och mer. Fick ut väldigt mycket av detta träningspass.


Dagens pass
----------------------------------------------------------------------

/TRAPS\

Marklyft

40kg*12*1
60kg*10*1
90kg*5*1
120kg*1*1
125kg*6*2

Skivstångsshrugs

100kg*6*2

/RYGG\

Skivstånsrodd

40kg*12*1
60kg*5*1
70kg*6*2

Lastdrag (V)

80kg*6*2

Negativa chins

KV*6*2

Sittande kabelrodd

75kg*1*1
----------------------------------------------------------------------

Det var dagens pass. Är riktigt nöjd över det, speciellt över negativa chinsen:D för det börjar gå lättare å lättare. Så nästa gång kanske jag klarar göra riktiga chins:D. Ser fram i mot de, kunna bygga upp ryggen på riktigt.
Får se om det blir nått gym i morgon, tror inte det efter som att jag är i Vindeln. Kommer nog att köra ett hemma pass istället på nått vänster.

Ni får ha en riktigt God jul!

ziggiz
2010-12-26, 19:33
Har inte skrivit här på över ett år! mycket dålig still av mig!

Det som gick så bra och allt, sen kom julen å nyår och sabbade allt, Men nu har jag tagit fram stora piskan så nu ska det bli nån ordning :P

Det har hänt en hel del sen sist iaf. har bytt träningssätt.
Kör nu mer många mycket hemma träning med min egen kroppsvikt. Många rep är det som gäller nu också :P Har hamnat i en fas där jag experimenterar mycket.

Ska försöka förklara ett pass nån dag här framöver :)

Är det nån som har nå bra förslag på bra övningar där man använder sin egen kropp som vikt så kan ni gärna tipsa om de :)