handdator

Visa fullständig version : Whey - 80 eller Excell Vassle Protein?


DiZi
2003-09-13, 15:41
Frågan är vilket som är mest prisvärt? Bäst effekt? Kanske egentligen är en ren smaksak, men vafan, jag försöker ;)

Priset på Excell's Protein ligger på 149:00 härifrån Kolozzeum.com
och priset på Whey - 80 ligger också på 149:00 men från *************... Vad tycker ni nu? Kanske ska kolla in flera butiker? Eller? isf ge mig tips på flera :love:

TACK på förhand :cool:

Skåne
2003-09-13, 15:47
Jag tror de är lika bra. Sen är det ju smaken, gillar man sötningsmedel så köper man exell choklad, jordgubben smakar helt ok. Whey-80 tycker jag har ganska mycket godare jordgubb än choklad men det är ju en smaksak.

Ladd
2003-09-13, 15:48
Originally posted by DiZi
Frågan är vilket som är mest prisvärt? Bäst effekt? Kanske egentligen är en ren smaksak, men vafan, jag försöker ;)

Priset på Excell's Protein ligger på 149:00 härifrån Kolozzeum.com
och priset på Whey - 80 ligger också på 149:00 men från *************... Vad tycker ni nu? Kanske ska kolla in flera butiker? Eller? isf ge mig tips på flera :love:

TACK på förhand :cool:

har kört båda en hel del o misstänker att kvaliten är typ samma
rekomenderar dock grossens då chockladen vilken jag missbrukar är godare........

//Ladd

Ninjasmurf
2003-09-13, 15:49
om priset e det samma är det väl bara att kolla på priset för frakt...

DiZi
2003-09-13, 15:51
Originally posted by Ladd


har kört båda en hel del o misstänker att kvaliten är typ samma
rekomenderar dock grossens då chockladen vilken jag missbrukar är godare........

//Ladd

Okej okej, så båda produkterna är likvärdiga... Humm, svårt att säga det här med smaken innan man änns smakat produkten själv, tänkte testa Jordgubb, fast det kanske smakar s*tan ;) Det är smällar man får ta isf... Hehe...


FLER TIPS/ÅSIKTER? :thumbup:

obbe
2003-09-13, 16:04
Köper du 4kg Whey-80 kostar den minsann bara 147.25 kr/kg!
Mmm :rolleyes: , jag många bäckar små...
Nej fan! tror inte det spelar så stor roll! som sagt gillar du sötare så är det Exell! personligen gillar jag Whey-80 jordgubb

DiZi
2003-09-13, 16:14
Originally posted by obbe
Köper du 4kg Whey-80 kostar den minsann bara 147.25 kr/kg!
Mmm :rolleyes: , jag många bäckar små...
Nej fan! tror inte det spelar så stor roll! som sagt gillar du sötare så är det Exell! personligen gillar jag Whey-80 jordgubb

Mjo såg att det stämde, hehe, Jo det lutar åt Whey-80 Jordgubb nu alltså.... :) Inget place som är lite billigare än grossisten? Vet att dom har bra priser, men kanske finns ännu billigare? :)

obbe
2003-09-13, 16:24
Originally posted by DiZi


Mjo såg att det stämde, hehe, Jo det lutar åt Whey-80 Jordgubb nu alltså.... :) Inget place som är lite billigare än grossisten? Vet att dom har bra priser, men kanske finns ännu billigare? :)


Njej! Inte vad jag vet i alla fall...
Köper du 4kg Protein så får du köpa 500g Kreatin Monohydrat för 50kr:thumbup: , billigt billigt...

DiZi
2003-09-13, 18:22
Originally posted by obbe



Njej! Inte vad jag vet i alla fall...
Köper du 4kg Protein så får du köpa 500g Kreatin Monohydrat för 50kr:thumbup: , billigt billigt...

Aaa såg det också =P

Thell
2003-09-13, 21:50
kolla frakten oxå, ja har för mej att grossisten har hyfsat billig frakt, vad kolozzeum tar i frakt vet ja dock inte om...

obbe
2003-09-13, 22:28
Köp över 1500kr på ************* så blir det fraktfritt! Kan man ju lätt köpa för antingen själv eller om man är fler som går ihop!!! :thumbup:

Kebab-Arne
2003-09-13, 23:05
Originally posted by obbe



Njej! Inte vad jag vet i alla fall...
Köper du 4kg Protein så får du köpa 500g Kreatin Monohydrat för 50kr:thumbup: , billigt billigt...

Just detta som är en av anledningarna till att jag är fundersam till *********. Dem verkar ju vilja bli av med sina produkter!? Köper dem in gigantiska lager som dem måste bli av med eller? Kreatin kvaliten är nog inte den bästa i Stars kreatin heller. Om ni inte är storanvändare av Kreatin så är det nog värt dem extra kronorna för ett bättre kreatin från t ex Eiselt. Men protein, köp det billigaste skiten som finns och stoppa i er. Det gör jag! :thumbup:

Jarod
2003-09-13, 23:09
Jag måste fan ta å slå ett slag för Exell härifrån webshopen!! Jag tycker det är nästan lite lågt att INTE beställa härifrån om man ändå är aktiv på forumet som FAKTISKT är Sveriges (mig veteligen) största och det som har flest/mest kompetenta personer från branchen!

Å för den delen så är det fraktfritt från 1400kr härifrån...:thumbup:

Så check it out Kolozzeums Webshop (http://www.kolozzeum.com/index_shop.html)

Mvh

Kebab-Arne
2003-09-13, 23:26
Originally posted by Jarod
Jag måste fan ta å slå ett slag för Exell härifrån webshopen!! Jag tycker det är nästan lite lågt att INTE beställa härifrån om man ändå är aktiv på forumet som FAKTISKT är Sveriges (mig veteligen) största och det som har flest/mest kompetenta personer från branchen!

Å för den delen så är det fraktfritt från 1400kr härifrån...:thumbup:

Så check it out Kolozzeums Webshop (http://www.kolozzeum.com/index_shop.html)

Mvh

Jag ska faktist beställa Exell vassle så fort det kommer in!! mummel... :insane:

************* är för den delen inte billigast på allt, Eiselts produkter är t ex dyrare där än här!

Jarod
2003-09-13, 23:32
Originally posted by Kebab- Arne


Jag ska faktist beställa Exell vassle så fort det kommer in!! mummel... :insane:

************* är för den delen inte billigast på allt, Eiselts produkter är t ex dyrare där än här!

Helt rätt!! :love:

Sen vet ju alla som har testat gymgrossens kreatin va det går för..:smash:

..och så finns det en anledning till att Exell är slutsålt i webshopen medans gymgrossens whey inte är det...:D

Quality!!!

Mvh

Tomten
2003-09-14, 01:44
Här är några andra prisvärda produkter...

progen (self omninutrition) ~ 700 kr för 4 kilo
fast whey ( self omninutrition ) ~ 700 för 4 kilo

Protec blåbär (fairing) ~ 950-1050 för 5 kilo
Protec+ (fairing) ~ 900 kronor för 3 kilo

gillar nog protec blåbär och progen bäst. Progen står snäppet högre för bättre pris och smak. Protec har bättre konsistens.

Alla produkter innehåller mest kasein, utom fast whey som har mest vassle.

Pez
2003-09-14, 02:14
Tomten.... nu är ju Protec iofs från Eiselt inte Fairing.. :smash:

Men Fairings Complete Protein är grymt tycker jag...ska köpa upp mig på IIIan vid nästa inköp (förutom de sedvanliga 10kg Exell såklart.. :D). :thumbup:

/pez

subliminal
2003-09-14, 02:45
Originally posted by Tomten
Här är några andra prisvärda produkter...

progen (self omninutrition) ~ 700 kr för 4 kilo
fast whey ( self omninutrition ) ~ 700 för 4 kilo

Protec blåbär (fairing) ~ 950-1050 för 5 kilo
Protec+ (fairing) ~ 900 kronor för 3 kilo

gillar nog protec blåbär och progen bäst. Progen står snäppet högre för bättre pris och smak. Protec har bättre konsistens.

Alla produkter innehåller mest kasein, utom fast whey som har mest vassle.

Protec+ kostar 718 kr för 3 kg på Kolozzeums webshop. :whipped: Blev orolig där ett tag och undrade om jag hade missat någon chockhöjning av priset.

Tomten
2003-09-14, 05:03
Heh, du har helt rätt Pez, jag har en tendens att förväxla eiselt och fairing... vet inte varför, namnen är ju inte ens lika...

Subliminal : skitbra, hade för mig att jag betalade 900 kr för 3 kilo när jag köpte för typ 5-6 månader sen. Då är det ju bra mycket mer prisvärt än vad jag trodde :D

Visserligen så beställde jag inte från kolozzeum då, tror jag köpte från ************* då. Beställde sedan en billig burk protec blåbär från muskelbyggarn, och nu senast en 8 kilo protein ännu billigare från en lokal återförsäljare... heh,

Mr Zero
2003-09-14, 07:53
Originally posted by Tomten


Visserligen så beställde jag inte från kolozzeum då, tror jag köpte från ************* då.
Men skyll dig själv då!! :D

DiZi
2003-09-14, 10:23
humm humm, frakten här ligger på 125 kr, och på ************* för det paketet på 106 kr, inte så stor skillnad...

Funderar fortfarande på vad jag ska välja ;) Men vi säger såhär, om Excell finns i lager när jag beställer så köper jag det:naughty:

Så får vi se, thx för alla tips, u're the best :thumbup:

ugly_kid
2003-09-14, 14:15
DiZi: Vilket gym tränar du på?

DiZi
2003-09-14, 17:32
Originally posted by ugly_kid
DiZi: Vilket gym tränar du på?

TK inne i city innan, nu kör jag på Friskis... dudå?

obbe
2003-09-14, 19:14
Pez:
Inköp??? Inte kan jag väl tänka mig att Pez betalar för sitt i protein! eller?

ugly_kid
2003-09-14, 19:16
Originally posted by DiZi


TK inne i city innan, nu kör jag på Friskis... dudå?


Jag tränar på alex

DiZi
2003-09-15, 06:22
Originally posted by ugly_kid



Jag tränar på alex

umff k, ålder? ;)

Fairing
2003-09-15, 06:59
Blanda ihop FAIRING med EISELT nu satte jag frukosten i halsen.
Fairing Protec ...skulle inte ens drömma om att hitta på det namnet.....betyder svårlösligt välling på latin:D

shirunai
2003-09-15, 07:31
Fairing och Eiselt de två glada konkurenterna :) de är lika som fasen producerar snuskigt hög kvalité grejjer (från Sverige oxå!)

den ene försöker övertyga att den andre är bättre....deras produkt sortiment är :hbang:


edit: det dåliga är att kvalité = pris är tråkigt men det får man betala om man ska ha det bäste

Tomten
2003-09-15, 08:44
Originally posted by Fairing
Blanda ihop FAIRING med EISELT nu satte jag frukosten i halsen.
Fairing Protec ...skulle inte ens drömma om att hitta på det namnet.....betyder svårlösligt välling på latin:D

Nu blev det helt plötsligt uppenbart varför jag förväxlar er, för ni käftar alltid på forumet, hiho :D :thumbup:

shirunai
2003-09-15, 09:14
Originally posted by Tomten


Nu blev det helt plötsligt uppenbart varför jag förväxlar er, för ni käftar alltid på forumet, hiho :D :thumbup:

visst är dom söta ;)

nej nu har vi spårat ut....in till ämnet igen!

muskelbyggarn
2003-09-15, 09:41
Fairing lasse och Eiselt henke är det månne nya Bill o Bull? Eller kanske snarare Piff o Puff :D
(sorry spinkoo o pecca, ni har tappat stjärnstatusen :D )

Vänl,,,
Tobbe

ps. Lasse jag bjuder 50 spänn kilot för Fairings Protec :naughty:

ugly_kid
2003-09-15, 09:46
Originally posted by DiZi


umff k, ålder? ;)


19år

DiZi
2003-09-15, 12:59
ugly_kid kk..

Ey guys, såg en fördel till hos Whey 80, ska enligt dom inte skumma något alls och vara "Superlättblandat" .... Om det nu stämmer är det en fördel juh ;)

Skummar Excell nått? lättblandat? :D

Jarod
2003-09-15, 13:03
Exell varken skummar eller klumpas...:hbang:

Mvh

Dasse
2003-09-15, 13:04
Whey -80 är inte lika lättblandad som de påstår, dock gillar jag inte söta smaker och hoppar därför över exell. Jordgubben (Whey - 80) tycker jag smakar bra men inte vaniljen. Har inte provat chokladen men jag brukar inte gilla den. Har förresten inte sett röken av det smakprov på exell vassle som jag skulle ha fått för typ ett halvår se´n!!!
Vilken service!!!:confused:

DiZi
2003-09-15, 13:08
okej okej, då har man fått ytterligare klarhet i det hela... :) Blir nog Whey 80 eftersom att dom här på Kolozzeum inte fått in det jag vill ha ännu, nämligen Excell =P

Dasse
2003-09-15, 13:14
Ska väl klargöra att whey - 80 inte på något sätt är svårblandat men gymgrossistens reklam om hur lättblandat det är (rör med en sked i ett glas mjölk typ) är överdriven.

DiZi
2003-09-15, 13:16
Originally posted by Dasse
Ska väl klargöra att whey - 80 inte på något sätt är svårblandat men gymgrossistens reklam om hur lättblandat det är (rör med en sked i ett glas mjölk typ) är överdriven.

Okej okej,men så länge det skummar är jag glad :cool:

Mr Zero
2003-09-15, 19:41
När exellen kommer in igen, blir det den nya mindre söta varianten då?

Pez
2003-09-15, 19:54
Originally posted by obbe
Pez:
Inköp??? Inte kan jag väl tänka mig att Pez betalar för sitt i protein! eller?

Det är väl klart jag gör... hur skulle det annars gå till? :confused:

/pez

Pez
2003-09-15, 19:57
Originally posted by Dasse
Whey -80 är inte lika lättblandad som de påstår, dock gillar jag inte söta smaker och hoppar därför över exell. Jordgubben (Whey - 80) tycker jag smakar bra men inte vaniljen. Har inte provat chokladen men jag brukar inte gilla den. Har förresten inte sett röken av det smakprov på exell vassle som jag skulle ha fått för typ ett halvår se´n!!!
Vilken service!!!:confused:

Ogillar du sötma så kan jag starkt rekommendera Whey Hydro (smaskigt som 17 med apelsinjuice!) eller Rapid Hydro från Fairing, eller kanske Complete Protein III - mild, men god smak, dock ett blendprotein.

/pez

Dasse
2003-09-16, 07:42
Originally posted by Pez


Ogillar du sötma så kan jag starkt rekommendera Whey Hydro (smaskigt som 17 med apelsinjuice!) eller Rapid Hydro från Fairing, eller kanske Complete Protein III - mild, men god smak, dock ett blendprotein.

/pez

Visst är dessa utmärkta tips, tyvärr alldeles för dyrt för mig. Får hålla mig till lågbudgetvarianter och då är urvalet begränsat.
Tack ändå.

shirunai
2003-09-16, 08:06
Köp exell allt utom choklad finns inne, stöd kolozzeum, jag har provat båda....de är likvärdiga!

Laan
2003-09-16, 14:01
Exell efter träning, protec annars!!! :eating:

DiZi
2003-09-16, 14:42
Kan säga att för er som ville ha ett smakprov på Eiselt's nya produkter kan man nu få det =) Beställde smakprov igår morse eller i förrgår kväll, fick det idag, DET kallar jag service! :thumbup:

Har inte smakat ännu, sparar det tills ikväll, men ojojoj vad gott det luktar [blåbär] :hbang:

Grandi
2003-09-16, 15:55
Eftersom man bor i Finland finns det inte så mycke svenska kosttillskott att få tag på, men det råkar finnas ett ställe i hela landet där man får tag på Whey-80 och whey-100, och det stället är Åbo:hbang:

Nåjo, till saken. Har testat en hel del finska och 2 amerikanska märken, men vad gäller blandningsförågan finns det inget som klår whey-serien! Åtminstone jag brukar hälla upp 0,4l vatten, tömma dit en deciliter whey-80 och röra om med sked, funkar finfint för mej! Dessutom gillar jag smaken, så min åsikt om whey-80 samt whey-100 är :thumbup:

DiZi
2003-09-16, 17:13
OMG, no fence nu Eiselt, kanske jag som gjorde fel. Men det blev klumpar å skumma nått grymmt, hehe, jag blanda i hela påsen jag fick, kanske jag inte skulle gjort, i mjölk, men det stod ju på paketet, blandas i 4dl valfri vätska... :confused:

DiZi
2003-09-17, 16:38
Ett dygn har gått, å inte en kommentar? Ingen som testat det eller?

EiseltUK
2003-09-17, 16:59
Originally posted by DiZi
OMG, no fence nu Eiselt, kanske jag som gjorde fel. Men det blev klumpar å skumma nått grymmt, hehe, jag blanda i hela påsen jag fick, kanske jag inte skulle gjort, i mjölk, men det stod ju på paketet, blandas i 4dl valfri vätska... :confused:

Var det en silverfärgad påse du fick? Skummet beror nog främst på mjölken.

/ Henrik

Tomten
2003-09-17, 18:00
Originally posted by DiZi
Kan säga att för er som ville ha ett smakprov på Eiselt's nya produkter kan man nu få det =) Beställde smakprov igår morse eller i förrgår kväll, fick det idag, DET kallar jag service! :thumbup:

Har inte smakat ännu, sparar det tills ikväll, men ojojoj vad gott det luktar [blåbär] :hbang:

Hur fungerar det då? Fanns då ingen information på deras hemsida.

Jag skulle vilja testa probar, nya protec och fastwhey

DiZi
2003-09-17, 20:14
Originally posted by EiseltUK


Var det en silverfärgad påse du fick? Skummet beror nog främst på mjölken.

/ Henrik


Tjena Henke, först å främst vill jag tacka för smakprovet av er, mkt bra och SNABB [framförallt] service... :thumbup:

Det där med skummet förstår jag, nja jag fick bara en genomskinlig plastpåse, eller nått sånt, stod att jag skulle ta det med 4dl mjölk eller valfri vätska, men blev klumpigt åsådärr.. =( Kanske blandade fel ändå, men smaken var bra :thumbup: :thumbup:

DiZi
2003-09-17, 20:15
Originally posted by Tomten


Hur fungerar det då? Fanns då ingen information på deras hemsida.

Jag skulle vilja testa probar, nya protec och fastwhey
Gör som jag, gå in på deras sida, å typ tryck kontakt bara å maila sen till dom å skriv typ

Hej jag heter X och bor där å där, jag skulle gärna vilja ha ett smakprov på Protec Blåbär om detta är möjligt...?

Fick inte enns nått svar =P Men dagen därpå hade jag ett brev i lådan :thumbup:

OBS! Glöm inte att byta ut X mot ditt namn :cool:

EiseltUK
2003-09-17, 20:18
Originally posted by DiZi



Tjena Henke, först å främst vill jag tacka för smakprovet av er, mkt bra och SNABB [framförallt] service... :thumbup:

Det där med skummet förstår jag, nja jag fick bara en genomskinlig plastpåse, eller nått sånt, stod att jag skulle ta det med 4dl mjölk eller valfri vätska, men blev klumpigt åsådärr.. =( Kanske blandade fel ändå, men smaken var bra :thumbup: :thumbup:

Vi har nog slut på de riktiga proverna som är förpackade i aluminiumspåsar om 30 gram. Du har nog fått ett prov från en burk som kan ha varit drabbad av fukt. Vi lagrar vanligen inte produkter på vårt kontor eftersom det inte är fuktkontrollerat och det är därifrån provet kom. Protec ska egentligen inte klumpa sig, speciellt inte om man använder shaker.

Vi håller på att finslipa sammansättningen och förra veckan hade jag ett prov där jag rörde ned pulvret med en gaffel i ett glas vatten utan problem. Inte som Oboj i varm mjölk, men utan en massa krångel med klumpar osv.

/ Henrik

EiseltUK
2003-09-17, 20:20
Originally posted by DiZi

Gör som jag, gå in på deras sida, å typ tryck kontakt bara å maila sen till dom å skriv typ

Hej jag heter X och bor där å där, jag skulle gärna vilja ha ett smakprov på Protec Blåbär om detta är möjligt...?

Fick inte enns nått svar =P Men dagen därpå hade jag ett brev i lådan :thumbup:

OBS! Glöm inte att byta ut X mot ditt namn :cool:

Och maila till staff@eiselt.se, inte skicka pm till mig här på forumet. :insane: :D

DiZi
2003-09-18, 06:23
Originally posted by EiseltUK


Vi har nog slut på de riktiga proverna som är förpackade i aluminiumspåsar om 30 gram. Du har nog fått ett prov från en burk som kan ha varit drabbad av fukt. Vi lagrar vanligen inte produkter på vårt kontor eftersom det inte är fuktkontrollerat och det är därifrån provet kom. Protec ska egentligen inte klumpa sig, speciellt inte om man använder shaker.

Vi håller på att finslipa sammansättningen och förra veckan hade jag ett prov där jag rörde ned pulvret med en gaffel i ett glas vatten utan problem. Inte som Oboj i varm mjölk, men utan en massa krångel med klumpar osv.

/ Henrik

Okej kan stämma ;) Men jag använde faktiskt en shaker också :) Hehe, hoppas det löser sig då till era andra kunder :thumbup:

vwfanatiker
2003-09-24, 15:47
hur mycket protein är per 100g i Exell Vassle Protein och Eiselt Protec+?



//henke

muskelbyggarn
2003-09-24, 15:59
Exell, titta i webshoppen. Protec+ tillverkas inte längre men låg på 86-90% (beroende på smak).

Vänl,,,
Tobbe

edit: glömde lite text

Mr Zero
2003-09-24, 16:01
Exell jordgubb 77.5%, vanilj 77.0% choklad 72.2%
Protec utan + (nya varianten) 84.0-88.0% beroende på smak.