handdator

Visa fullständig version : Billiga böjskor - var hittar jag dom?


hertzman
2009-12-19, 14:03
Tänkte köpa mig ett par böjskor nu efter jul och givetvis vill jag komma undan så billigt som möjligt som den snart fattiga student jag är påväg att bli. Vad jag hört så ska DoWins skor ligga lägst i pris och hålla en bra kvalité. Dessa skall också ha något högre klack än andra modeller. Hur påverkar detta en speta som mig själv? Bra med högre klack, sämre eller bara en smaksak?

Tyngdlyftning.net har ett par DoWin för 898,- och vad jag förstått så är det ett rätt bra pris. Någonstans man kan få dom billigare?

KniveN
2009-12-19, 22:34
pullum-sports (UK) har några, 12£ i frakt har jag för mig att det var.

http://www.roguefitness.com/store/rogue_dowins.php
Har lägre klack än Do-Win du kollade på

Nitrometan
2009-12-20, 15:19
Yngve Wahlander säljer ett par bra böjskor också. Jag vet inte hur han ligger i pris nu.

Men på dem är det ca 1 cm högre klack än tå (iaf den modellen jag köpte).

Otroligt stabila skor. Sulan komprimeras ingenting.

Fast jag antar att Do-Win och Adidas är lika bra när det kommer till sulan.

Egentligen borde du prova de olika modellerna så att du hittar den du vill ha och gillar.

z_bumbi
2009-12-20, 16:12
Do-Win har väl två olika höjder på klackarna?

tntballe
2009-12-20, 21:34
Do-Win har väl två olika höjder på klackarna?

DoWin Weight 505-02G har 6 mm lägre klack.
http://www.powerzite.se/upload/345_505-02g.small.JPG

Gamla, DoWin weight 505-02D/E
http://www.powerzite.se/upload/247_505-02E.jpg

KniveN
2009-12-21, 13:47
Do-Win har väl två olika höjder på klackarna?

Se andra inlägget :)

Timme
2009-12-21, 13:49
dowin med hög klack är underbara bänkskor :)

nio
2009-12-21, 16:28
Ursäkta om jag kidnappar tråden, men du verkar ju redan ha fått svar. Vad är böjskor bra för?

KniveN
2009-12-21, 19:27
Ursäkta om jag kidnappar tråden, men du verkar ju redan ha fått svar. Vad är böjskor bra för?

Många verkar gilla upphöjd klack, får bättre vinklar då. Samt att dom har en hård sula och är stabila.

hertzman
2009-12-22, 16:33
Tack för alla tips! Är lite för nervig med storlekar för att våga beställa utanför Sverige. Do-Win verkar i alla fall vara okej skor. Ska vara i Gävleområdet ett tag nu, blev tipsad om Svensk Idrottskonsult. Kanske säkrast att besöka dem och pröva ett par skor så man får rätt grejer.

KniveN
2009-12-22, 23:26
Tack för alla tips! Är lite för nervig med storlekar för att våga beställa utanför Sverige. Do-Win verkar i alla fall vara okej skor. Ska vara i Gävleområdet ett tag nu, blev tipsad om Svensk Idrottskonsult. Kanske säkrast att besöka dem och pröva ett par skor så man får rätt grejer.

Om du väljer Adidas via nätet, så var dom du testade US 9.

agazza
2012-07-29, 11:08
Bump, hur är storlekarna på skorna? Är dom normala, små eller stora i storlekarna?

Och hur lång är bältesstorlekarna?

Funderar på Small eller Medium, och jag har en väldigt tanig midja

JakeShaft
2012-07-29, 11:15
Adidas är små i storlekarna. Jag köpte mina av en arbetskamrat för en spottstyver. Han hade beställt sin "vanliga" storlek och kunde inte använda skorna. De är storlek 45½, möjligt att 45 hade varit bättre för mig. Asics joggingskor har jag 44½. "Vanliga" skor 43½-44.

Beställer du Adidas tror jag att du kan gå upp en storlek.

Edit: Det är de enda böjskorna jag har använt och vill inte vara ansvarig för att du beställer för stora skor. Men så är det för mig.

agazza
2012-07-30, 09:41
Tackar, hur är do-win dojjorna? Någon som vet?

sent from phone

Cinderella
2012-07-30, 09:54
Tackar, hur är do-win dojjorna? Någon som vet?

sent from phone

Jag fick ta samma storlek som jag har i vanliga skor när jag köpte Adidas. Do-win skorna är utav min egen erfarenhet dålig kvallitet. Väldigt sköna att ha på sig men går sönder direkt. Iaf gjorde mina det. Kör med Adidas nu och är hel nöjd.

Slice
2012-08-01, 21:20
Jag slinker in med en fråga här om det är okej...
Vad tror ni om att böja i dessa skor? http://www.jabb.se/adidas-combat-speed-iii-brottarskor/2303-0

Jag tränar inte SL men gillar att köra knäböj på mina pass och är på jakt efter nya skor. Har just nu ett par billiga platta hårda skor (någon kopia på Adidas superstar). Det fungerar bra men jag behöver några med ventilation. Det blir en jävla bastu i dojorna just nu.

Är de skorna jag länkade för instabila kanske?

Pepz
2012-08-01, 21:49
Jag slinker in med en fråga här om det är okej...
Vad tror ni om att böja i dessa skor? http://www.jabb.se/adidas-combat-speed-iii-brottarskor/2303-0

Jag tränar inte SL men gillar att köra knäböj på mina pass och är på jakt efter nya skor. Har just nu ett par billiga platta hårda skor (någon kopia på Adidas superstar). Det fungerar bra men jag behöver några med ventilation. Det blir en jävla bastu i dojorna just nu.

Är de skorna jag länkade för instabila kanske?

jag kör i liknande skor som funkar utmärkt! http://www.boxfituk.com/images/uploads/G03724_SIZE.jpg

Slice
2012-08-02, 10:58
jag kör i liknande skor som funkar utmärkt!

Tack för snabbt svar.

Finns det någon nackdel med dem i jämförelse med t.ex. converse? Jag läste på något amerikanskt forum att någon inte gillade brottarskor för att de var rundade i hälen och att man inte fick så bra stöd i sidled utan foten rullade över så att säga. Inget du märkt?

Pepz
2012-08-02, 11:13
Tack för snabbt svar.

Finns det någon nackdel med dem i jämförelse med t.ex. converse? Jag läste på något amerikanskt forum att någon inte gillade brottarskor för att de var rundade i hälen och att man inte fick så bra stöd i sidled utan foten rullade över så att säga. Inget du märkt?

de är inte lika stabila som ett par böjskor med platt träklack men jag känner mig inte instabil på något sätt med dessa.

och converse är ju bara slappa i hela skon, inget stöd alls.

Slice
2012-08-02, 12:51
de är inte lika stabila som ett par böjskor med platt träklack men jag känner mig inte instabil på något sätt med dessa.

och converse är ju bara slappa i hela skon, inget stöd alls.

Ah, okej det bådar gott.

Ja, det stämmer ju definitivt om converse. Har inte ens reflekterat över det innan.

Tack för hjälpen.

O.W.
2012-08-02, 22:53
de är inte lika stabila som ett par böjskor med platt träklack men jag känner mig inte instabil på något sätt med dessa.

och converse är ju bara slappa i hela skon, inget stöd alls.

Ja, jag förstår inte hur det blivit så populära.

yEk
2012-08-02, 22:54
Pröva Do-Win
Finns billigt.

forsell
2012-08-12, 18:00
Pröva Do-Win
Finns billigt.

tips : köpte nya do-win på heppo.se , fick dom dagen efter beställning, likaså 2 andra på klubben fick dom dagen efter dom la beställning.

bra pris och fri frakt med!

forsell
2012-08-12, 18:15
heppo var dock dyra.

Okej, men vart hittar du billigare?

ceejay
2012-08-12, 18:16
Okej, men vart hittar du billigare?

powerzite är lite billigare, köpte min brors dowin därifrån för typ 650-700 har jag för mig. kostar 1000 på heppo.

Vid första anblick tyckte jag att de var dyra iaf

forsell
2012-08-12, 18:18
powerzite är lite billigare, köpte min brors dowin därifrån för typ 650-700 har jag för mig. kostar 1000 på heppo.

Vid första anblick tyckte jag att de var dyra iaf

Ja det vet jag , men PZ verkar rea ut sina do-win(?), fanns ej i min stl, 43.
Do-win skorna är otroligt prisvärda för 1000kr, hade mina förra i 6 år.

ceejay
2012-08-12, 18:20
okej det låter faktiskt som bra grejer.

GLL
2012-08-17, 11:50
Do-Win skor för 649:- på Lyftarshopen

Doggeh
2012-09-02, 19:49
Är Adidas powerperfect 2 att rekommendera om man eventuellt inom en framtid vill börja med styrkelyft? Kanske bättre att köra på ett par lägre skor?

Jag har alltid böjt med stången ganska högt upp, om det nu ska vara till någon hjälp.

ceejay
2012-09-03, 14:12
powerperfect 2 är bra skor. Adidas gör generellt grymma skor.

Idefi
2012-09-05, 17:09
Funderar på att inhandla ett par Do-win, böjer just nu i ett par inomhus-fotbollsskor (inte instabila alls faktiskt, skön platt hård sula).
Rekommenderas dom? Eller har ni andra förslag? Vill gärna under 1000-lappen, då det bara är för nöjets skull.

Kanske gForce-Lifter eller MIRUNZ?

Edit; Fråga till; Brukar ni använda samma storlek som på t.ex löparskor eller vanliga skor?

Ladugårdsdörr
2012-09-06, 11:41
Funderar på att inhandla ett par Do-win, böjer just nu i ett par inomhus-fotbollsskor (inte instabila alls faktiskt, skön platt hård sula).
Rekommenderas dom? Eller har ni andra förslag? Vill gärna under 1000-lappen, då det bara är för nöjets skull.

Kanske gForce-Lifter eller MIRUNZ?

Edit; Fråga till; Brukar ni använda samma storlek som på t.ex löparskor eller vanliga skor?

Adidas Powerperfect 2 finns att få tag i från UK för under 1000-lappen. Samma storlek som alla mina andra adidiasdojjor.

karbunkel
2012-09-18, 17:25
Gamle tyngdlyftaren Manfred Nerlinger driver en webshop från Tyskland där man kan köpa adidas böjskor och trikåer för euro vilket är jäkligt billigt just nu. Jag fick mina Adidas Power Perfect II för 105 euro och med frakt på tio euro till så blir det bra mycket billigare än i Sverige. Hemsidan är dock på tyska och man kan inte betala med kort utan måste sätta in pengar på hans företags konto men det funkade utan problem för mig. Tog två veckor från beställning till att jag hade varorna hemma.

joker560
2012-09-18, 18:10
Gamle tyngdlyftaren Manfred Nerlinger driver en webshop från Tyskland där man kan köpa adidas böjskor och trikåer för euro vilket är jäkligt billigt just nu. Jag fick mina Adidas Power Perfect II för 105 euro och med frakt på tio euro till så blir det bra mycket billigare än i Sverige. Hemsidan är dock på tyska och man kan inte betala med kort utan måste sätta in pengar på hans företags konto men det funkade utan problem för mig. Tog två veckor från beställning till att jag hade varorna hemma.

Enligt forex är 115 euro = 1036skr

Köp adidas ppII hos lyftarshopen så har du dom fraktfritt på 1-2dagar för 1198.. inte bra mycket billigare kanske?

karbunkel
2012-09-18, 20:21
Enligt forex är 115 euro = 1036skr

Köp adidas ppII hos lyftarshopen så har du dom fraktfritt på 1-2dagar för 1198.. inte bra mycket billigare kanske?

Jag fick betala 977 för mina 115 euro. Om det är bra mycket billigare eller bara billigare får du bestämma helt själv.

Dissector
2012-11-18, 23:03
Heppo.se (skobutik, borde nog vara lugnt att nämna här?) rear ut kvarvarande skor av den utgångna modellen av Do-Win och Mirunz just nu. Enbart stora storlekar kvar, undertecknad knep det sista paret stl. 42 av Do-Win-skorna :naughty:

bustz0rz
2013-01-23, 18:21
Var in i lyftarshopens butik idag och skulle kika på storlekar på Adidas PP2, men det var typ helt slut på de skorna, och de skulle inte få in nya förrän i mars. Så istället hittade jag G-Force Competition som, vid ett snabbt test, var rätt så sköna.

Är det någon här inne som har något att säga om G-Force-skorna? Är det bra skor? Det är SL-momenten jag ska ha dem till (kanske inte marklyft då).

joker560
2013-01-23, 19:00
Var in i lyftarshopens butik idag och skulle kika på storlekar på Adidas PP2, men det var typ helt slut på de skorna, och de skulle inte få in nya förrän i mars. Så istället hittade jag G-Force Competition som, vid ett snabbt test, var rätt så sköna.

Är det någon här inne som har något att säga om G-Force-skorna? Är det bra skor? Det är SL-momenten jag ska ha dem till (kanske inte marklyft då).

Ja den verkar fin, bra hård träklack och ett förmånligt pris.

bustz0rz
2013-01-24, 09:46
Ja den verkar fin, bra hård träklack och ett förmånligt pris.

Ja, den verkade väldigt stabil och bra.

Är det någon här som faktiskt använt skon?

sunetdanne
2013-02-17, 23:09
Pma gärna mig för info om lyftarskor i Stockholm.

/Daniel

Slice
2013-03-02, 19:46
Är alla lager uttömda på lyftarskor? Inte en enda (svensk) sida som t.ex. har Adidas Power Perfect II nu, i vanliga storlekar.

Någon skrev att lyftarshopen får in nya i mars. Det finns inget mer precist datum till hands?

G-force har jag sneglat lite på men hittar ingenting om märket när jag googlar.

z_bumbi
2013-03-02, 19:51
Powerzite verkar ha Powerperfect II hemma i de flesta storlekarna?

Slice
2013-03-02, 20:19
Powerzite verkar ha Powerperfect II hemma i de flesta storlekarna?

Ja jäklar! Undrar hur jag missat det... Tack ska du ha.

sunetdanne
2013-03-04, 12:50
Är alla lager uttömda på lyftarskor? Inte en enda (svensk) sida som t.ex. har Adidas Power Perfect II nu, i vanliga storlekar.

Någon skrev att lyftarshopen får in nya i mars. Det finns inget mer precist datum till hands?

G-force har jag sneglat lite på men hittar ingenting om märket när jag googlar.

Kan bero på att(jag vet inte jag gissar) G-force är skor som är gjorda i kina på beställning och att någon person/företag helt sonika valt att dem ska stoppa en g-force logga på skon.

Detta är mycket vanligt förekommande.

GLC
2013-03-04, 12:58
Heppo.se (skobutik, borde nog vara lugnt att nämna här?) rear ut kvarvarande skor av den utgångna modellen av Do-Win och Mirunz just nu. Enbart stora storlekar kvar, undertecknad knep det sista paret stl. 42 av Do-Win-skorna :naughty:

Samma här. 599:- inkl frakt. Jag knep det sista paret av 49orna :hbang:

Riktigt bra skor, helnöjd!

maattee10
2013-04-28, 21:18
http://forumbilder.se/CE146/1589s