handdator

Visa fullständig version : vilka produkter borde jag använda?...


Antoni
2003-09-13, 15:25
tjena alla!

Jag är en kille på 18 år som väger för lite
ska börja träna om några dar.vill verkligen öka muskelmassan.
ska verkligen satsa på gymmet ordenligt! :bpump:
jag hade tänkt o gå till äffaren o köpa twinlabs grejer
men sen va det många som sa till mig att gå ut på nätet o leta lite så jag gjorde det
efter en vecka hade jag bestämt mig att beställa

Whey - 100 1kg
och
Peak nutrition -Creatin Citrate- 300g

eftersom det inte finns kolhydrater i whey 100
så hade jag tänkt o kompletera whey 100 med kolhydrater efter träningen :eating:

men nu har jag sett att Pyruvate är bättre än citrate
så om någon har bra tips vart man kan beställa den "bästa" Pyruvate istället för en citrate skulle det va bra och vilket märke jag ska köpa.

eller om du vet nån/några bättre produkter som jag borde beställa istället så säg till!!

all hjälp uppskattas mycke :bow:

Mvh !

Tomten
2003-09-13, 15:35
Citrate är ju bara meningsfullt att ta om kreatin inte ger effekt. Börja med att testa vanligt kreatin, om inte det fungerar så kör på citrate.

Twinlab ska du inte köra med, dom är väldigt dyra och har väl inte bättre grejer än tillverkare som är bra mycket billigare.

Ninjasmurf
2003-09-13, 15:46
ett bra sätt att gå upp i vikt är att ta en gainer till frukosten (inte istället för frukost!!)...förutom den efter träningen...

obbe
2003-09-13, 16:08
Hade bytt ut Whey-100 mot Whey-80 om jag var du! Billigare och mer prisvärt enligt mig! Som kolhydratkälla , dextropur i din Proteindrink! :thumbup:

Ninjasmurf
2003-09-13, 16:11
Originally posted by obbe
Hade bytt ut Whey-100 mot Whey-80 om jag var du! Billigare och mer prisvärt enligt mig! Som kolhydratkälla , dextropur i din Proteindrink! :thumbup:

eller köpa top of the line gainern priset blir i princip det samma...

Ervin
2003-09-13, 16:15
satsa på top of the line gainer, billig och bra och sen är väl den bäst för vikt uppgång.... sen när den är slut kan du köpa whey 80 :D Så skulle jag gjort iaf...

obbe
2003-09-13, 16:26
Jo det är nog bra! Köp du Gainern!

Fugitive
2003-09-13, 17:26
Jag tycker du borde satsa på en gainer,-100 whey och en kreatin transporter! Om du sen sköter träning,mat å vila korekt kommer du öka grymt bra! Tex ta gainer Till frukost. Efter träning gainer + protein å kreatin efter anvisningarna! biff på nolltid! :eating: :hbang: :bpump: :cool:

Antoni
2003-09-13, 23:42
vad är en kreatin transporter?

om man inte tänker på priset vilket är då
bäst av whey 80 och whey 100? :)


wantstoknow
det du säger verkar en toppen ide
nån mer som tycker det?... :)

JAM
2003-09-14, 01:13
Originally posted by Antoni
Jag är en kille på 18 år som väger för lite
ska börja träna om några dar. [...] bestämt mig att beställa [...] Peak nutrition -Creatin Citrate- 300g

Frågan är väl om det är så "nödvändigt" att börja med kreatin direkt. Den första tiden ökar man ju som fan ändå. Så mitt råd är att skynda långsamt. Köp en gainer och protein, men vänta med kreatinet till våren. Då kommer du att märka om det ger dig något eller inte.

JAM
2003-09-14, 01:15
Originally posted by wantstoknow
Tex ta gainer Till frukost.

Nja, snarare en prottedrink va? :confused:

King Grub
2003-09-14, 06:18
Originally posted by JAM


Nja, snarare en prottedrink va? :confused:

Beror väl på om man vill då upp i vikt eller muskler? :)

JAM
2003-09-14, 12:49
Originally posted by King Grub
Beror väl på om man vill då upp i vikt eller muskler? :)

Hehe, fasen! Tänkte inte på det... ;)

Antoni
2003-09-14, 21:42
King Grub

hur menar du med vikt eller muskler? :confused:
alltså om jag tar en gainer till frukosten går jag upp i vikt i vad?
för jag vill hellre gå upp i muskler :)
mvh

obbe
2003-09-14, 22:18
Jo men ökar du i muskler ökar du också i fett! Automatisk liksom bara så där! Nej men, kan inte förklara vetenskapligt! Är bara vad jag vet!
Det handlar om att ligga på energi överskott, alltså att få i sig mer energi än vad man gör av med! Då kan du öka maximalt i muskelmassa ur den aspekten! Öka maximalt i muskler förutsätter jag att du vill och med detta energiöverskott blir det också lite fett! Skulle kunna säga att det är priset för i slutändan fina muskler!

Tror att jag har nått sånär rätt!annars lär jag bli rättad av proffsen jag lovar!
Är det fel så skyller jag på :sleep:




Mvh obbe:D

shirunai
2003-09-15, 07:35
please låt han köpa whey-100 som är bättre då det är isolat, men jag tror inte han kommer märka nån skillnad förutom på priset.

Köp protein och kompletera med godis,druvsocker,maltsocker eller liknande som du tänkt.

King Grub
2003-09-15, 09:52
Originally posted by Antoni
King Grub

hur menar du med vikt eller muskler? :confused:
alltså om jag tar en gainer till frukosten går jag upp i vikt i vad?
för jag vill hellre gå upp i muskler :)
mvh

En gainers kolhydratinnehåll består av kolhydrater som höjer ditt blodsocker snabbt och ger ett stort insulinpåslag. Det är perfekt efter träningen, då det vid det tillfället kommer att leda till återhämtning och glykogeninlagring i musklerna. Om du äter snabba kolhydrater vid andra tillfällen kommer insulinpåslaget antagligen leda till fettinlagring, om du ligger på kaloriöverskott, så visst går du upp i vikt, men det är inte muskelmassa det är frågan om. Det är en fördel med ett rent proteintillskott: du kan bestämma vilka kolhydrater du vill äta till själv - snabba efter träningen, långsamma annars.

Assazel
2003-09-15, 10:38
det är viktigt att inte stirra sig blind på hur mycket andra äter. Jag gjorde det misstaget innan. Alla åt som fan och tyckte jag åt som en mus. Men att äta lika mycket som dem (de vet ju inte hur din kropp fungerar) kan snabbt leda till att du lägger på dig fett.

Därför öka lite hela tiden i mat så slipper du bli onödigt fet.

Bara ett tips!

spas
2003-09-15, 10:41
Originally posted by Antoni
tjena alla!

Jag är en kille på 18 år som väger för lite
ska börja träna om några dar.vill verkligen öka muskelmassan.
ska verkligen satsa på gymmet ordenligt! :bpump:
jag hade tänkt o gå till äffaren o köpa twinlabs grejer
men sen va det många som sa till mig att gå ut på nätet o leta lite så jag gjorde det
efter en vecka hade jag bestämt mig att beställa

Whey - 100 1kg
och
Peak nutrition -Creatin Citrate- 300g

eftersom det inte finns kolhydrater i whey 100
så hade jag tänkt o kompletera whey 100 med kolhydrater efter träningen :eating:

men nu har jag sett att Pyruvate är bättre än citrate
så om någon har bra tips vart man kan beställa den "bästa" Pyruvate istället för en citrate skulle det va bra och vilket märke jag ska köpa.

eller om du vet nån/några bättre produkter som jag borde beställa istället så säg till!!

all hjälp uppskattas mycke :bow:

Mvh !


Det låter som om du just ska till att börja träan. Mitt råd ta det lugnt med alla tillskott och liknande. Träna på bra och käka mer än vad du gör nu så kommer du få resultat, vänta med att lägga ut en massa pengar på tillskott tills du kommit in lite i det hela. Gick upp mina första 25 kilo utan att ens veta att det fanns något som hette kreatin.

shirunai
2003-09-15, 11:13
Klart han ska köpa vassle(protein) och äta snabba kolhydrater efter träningen!

Sen allt annat skulle jag lägga på hyllan. Som spas sa ät mycket !Sen ta protein och snabba kolhydrater efter passet klart du kommer växa!

Antoni
2003-09-15, 19:29
hmm..tack för alla svaren:bow:

tror jag har bestämt mig för

gainer+ Whey-100(protein) + kreatin

eller

Whey-100(protein) + kretain och äta i mig kolhydrater efter träningen

har inte riktigt bestämt mig än hm..
________________________________________________

skulle nån kunna rekomendera en riktig bra gainer då?
såg gainers pro 4 kilo + 500 gram kreatin monohydrat på köpet för 349 kr
är det en bra gainer?

shirunai
2003-09-15, 19:33
köp för gudsskulle inte whey100 gjorde misstaget själv :)

Shirunai rekomenderar: Köp whey80 + Kreatin sen köp dextropur/druvsocker att ta efter passen detta blir billigare och lika effektivt

du som är nybörjare känner ingen skillnad på whey100 och whey80 bara skillnaden i plånboken

Antoni
2003-09-15, 19:55
shirunai

du verkar säga vettiga ord :) jag ska beställa en whey 80 istället som du säger ;)
e du säker att det blir lika effektivt med dextropur och druvsocker istället för en gainers?...

Shirunai rekomenderar: Köp whey80 + Kreatin sen köp dextropur/druvsocker att ta efter passen detta blir billigare och lika effektivt

va kostar dextropur?..hm hur menar du efter passen?..alltså efter träningen eller??

King Grub
2003-09-15, 20:17
e du säker att det blir lika effektivt med dextropur och druvsocker istället för en gainers?...

En gainer är protein+toksnabba kolhydrater, bara att du får betala proteinpris för kolhydraterna också.

va kostar dextropur?

Ca 20 kronor för 500 g, i alla livsmedelsaffärer.

..hm hur menar du efter passen?..alltså efter träningen eller??

Blanda i proteindrinken och svep, direkt efter träningspasset.

Men skum- och gelégodis går minst lika bra, och smakar godare än äckelsött dextropur!

shirunai
2003-09-15, 21:20
Spela roll drinken är ju uppdrucken på 5sekunder (japp jag har tagit tid)

Jag kör själv med whey80, blanda 2dl vatten(det är lite) och tryck i en deceliter dextropur (ca 80gram kolhydrater)

Ät ungefär 1gram kolhydrater/kg
väger du 100kg ta då 1.25dl dextropur hoppas du fattar !