handdator

Visa fullständig version : Vilken idiot!


clinteastwood
2009-12-19, 03:31
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6310799.ab

Zuljin
2009-12-19, 03:36
mmmm... det gäller ju att prioritera.... :S

Snobbe
2009-12-19, 04:07
ja ibland undrar man hur mänskligheten faktist överlevt såhär länge.

ryss
2009-12-19, 04:17
Bra jobbat..

Fatalist
2009-12-19, 04:47
Världen blir mer och mer sinnessjuk av alla kommunikationsmöjligheter. En annan grej, inte alls lika farlig men fortfarande helt bortom mitt förstånd, är någon idiotpolitiker som jag läste om i Metro som ville lägga skattepengar och polisresurser på att starta en polisstation i onlinespelet "Second Life"...

Eller att en domstol någonstans (Frankrike? England?) dömde någon för att ha stulit något IN GAME i ett onlinespel.

Var är världen på väg. Jaa. Det är galet.

Mvh random rolig DN.se-signatur.

Snobbe
2009-12-19, 05:34
Världen blir mer och mer sinnessjuk av alla kommunikationsmöjligheter. En annan grej, inte alls lika farlig men fortfarande helt bortom mitt förstånd, är någon idiotpolitiker som jag läste om i Metro som ville lägga skattepengar och polisresurser på att starta en polisstation i onlinespelet "Second Life"...

Eller att en domstol någonstans (Frankrike? England?) dömde någon för att ha stulit något IN GAME i ett onlinespel.

Var är världen på väg. Jaa. Det är galet.

Mvh random rolig DN.se-signatur.


Jag kan se hur online världen blir mer o mer reglerad av regler det är ganska självklart. Polisstation låter jävligt larvigt såg det också. Dock så kan ingame items återskapas i riktiga pengar på vissa spel. Om något snott 1000dollar i pokerchips av dig på en online site hade du antagligen blivit rätt lack där också?

Eddie Vedder
2009-12-19, 09:35
Jag kan se en framtida Kolotråd, "King Grub, vilken EAA-produkt är bäst? Svara snabbt för min polare håller på att drunkna!"

Rahf
2009-12-19, 09:39
Jag kan se en framtida Kolotråd, "King Grub, vilken EAA-produkt är bäst? Svara snabbt för min polare håller på att drunkna!"

Snarare: "King Grub, vilken EAA produkt är bäst? Snabbt svar tack! Mina polare och jag är katabola!"

kjell33
2009-12-19, 10:05
Tror aldrig på något som står i aftonbladet.

stafh
2009-12-19, 11:33
"Military_Mom". Något säger mig att hon inte är medlem i mensa.

High1ander
2009-12-19, 11:47
Eller att en domstol någonstans (Frankrike? England?) dömde någon för att ha stulit något IN GAME i ett onlinespel.

Var är världen på väg. Jaa. Det är galet.

Mvh random rolig DN.se-signatur.

Beroende på vilket spel och vilka regler som finns så är det självklart att vissa saker kan vara olagliga. Pengar, vare sig det är "riktiga" fysiska eller ettor och nollor på en bank så symboliserar de ett värde, ett värde som någon äger, samma sak gäller ju vissa spel, där man kan byta in "riktiga" pengar.

OnT: störd morsa.

Zakath
2009-12-19, 11:58
Tycker inte det är så idiotiskt. Det var hennes sätt att hantera något där hon inte kunde göra någonting om jag förstått det rätt, tror det är en ganska snedvriden artikel (som väntat). Det gav henne förmodligen en liten känsla av kontroll i den stunden vilket förhoppningsvis hjälpte henne, även om det finns andra vägar att gå.

hahavaffan
2009-12-19, 12:18
"Military_Mom". Något säger mig att hon inte är medlem i mensa.:D eller hur.

von huff
2009-12-19, 12:37
Finns liknande historier...Får lust att NITA!!!

Tricce
2009-12-19, 12:39
Och för er som inte vill in på AB


Mamma twittrade
– när sonen dog
Tvååringen ramlade i poolen.

Då – medan ambulanspersonalen kämpade för pojkens liv – twittrade mamman med sina 5 000 läsare.

– Snälla, be för min son, skrev hon.

Shakemynuts
2009-12-19, 12:41
Tycker inte det är så idiotiskt. Det var hennes sätt att hantera något där hon inte kunde göra någonting om jag förstått det rätt, tror det är en ganska snedvriden artikel (som väntat). Det gav henne förmodligen en liten känsla av kontroll i den stunden vilket förhoppningsvis hjälpte henne, även om det finns andra vägar att gå.

Ja jag tycker att man ska vara lite försiktig med att döma folk hur de har handlat i en paniksituation, hennes 2åriga barn dog. Alla hanterar en sån situation annorlunda och långt ifrån alla är logiska.

Självklart är det fel av henne, hon loggar in på Twitter tydligen 1min innan ambulans rings till platsen. Men iallafall jag kan inte bli speciellt arg eller sur eftersom jag inte riktigt kan sätta mig in i hennes situation och det där var nog bara hennes sätt att hantera det på.