handdator

Visa fullständig version : Lite fråger bara!?


adddee
2009-12-18, 13:25
Jag har typ tränat i 4 månader och har lite mer volym i min vänstra bröst muskel finns det något jag kan göra för att få dem lite mer jämnstora?

Sen har ja även problem med mina biceps känns inte som jag får något resultat! Tips på program?

Deceiver85
2009-12-18, 13:43
4 månader är kanske lite väl kort tid...träna på som vanligt och kom tillbaka om 4 månader till...

malleman
2009-12-18, 13:48
Du skulle kunna träna med hantlar så belastar du var sida lika mycket.

Biceps får ganska mycket med träning allmänt, speciellt vid ryggträning. Om du ökar i de stora basövningarna, så behöver du inte va orolig då hänger armmusklerna med automatiskt.

nlsn
2009-12-18, 13:58
Du lyfter troligtvis lite mer med höger arm, om du nu är högerhänt, vilket gör att du trycker mindre med högra bröstet. Hade själv lite ojämnheter innan. Det jämnar ut sig snart när du får bättre teknik och större volym ska du se :)

hertzman
2009-12-18, 14:00
Jag har typ tränat i 4 månader och har lite mer volym i min vänstra bröst muskel finns det något jag kan göra för att få dem lite mer jämnstora?

Sen har ja även problem med mina biceps känns inte som jag får något resultat! Tips på program?

Bara att fortsätta träna så jämnar det ut sig. Är det en märkbar skillnad som andra faktiskt kan se?

Armarna belastar du i massor av övningar. Hur ser ditt program ut idag?

Griip
2009-12-18, 15:19
Jag har typ tränat i 4 månader och har lite mer volym i min vänstra bröst muskel finns det något jag kan göra för att få dem lite mer jämnstora?

Sen har ja även problem med mina biceps känns inte som jag får något resultat! Tips på program?


Troligtvis har du inte alls mer volym i en av bröstmusklerna(som du kan veta av), utan helt enkelt inte 100% symmetriskt byggd(fästen, hållning, fettinlagring.. kan vara mycket). Och hur som helst så jämnar det ut sig med tiden.

Biceps har alltså inte växt på 4 månader? Hur kan du veta det? Antingen har du lagt på dig mer fett så du tappat definition eller så har du tappat fett så du har fått mindre total storlek. Min personliga åsikt är att du(och sååå många fler) överskattar den visuella bedömningens pålitlighet. Har du bara tränat 4 månader borde du inse detta själv. Eller så har den inte växt, det vore inte heller jättekonstigt.. inte ens konstigt. Finns många bra program här på sidan, kolla i stickies.

adddee
2009-12-19, 23:04
Jag har typ tränat i 4 månader och har lite mer volym i min vänstra bröst muskel finns det något jag kan göra för att få dem lite mer jämnstora?

Sen har ja även problem med mina biceps känns inte som jag får något resultat! Tips på program?

Troligtvis har du inte alls mer volym i en av bröstmusklerna(som du kan veta av), utan helt enkelt inte 100% symmetriskt byggd(fästen, hållning, fettinlagring.. kan vara mycket). Och hur som helst så jämnar det ut sig med tiden.

Biceps har alltså inte växt på 4 månader? Hur kan du veta det? Antingen har du lagt på dig mer fett så du tappat definition eller så har du tappat fett så du har fått mindre total storlek. Min personliga åsikt är att du(och sååå många fler) överskattar den visuella bedömningens pålitlighet. Har du bara tränat 4 månader borde du inse detta själv. Eller så har den inte växt, det vore inte heller jättekonstigt.. inte ens konstigt. Finns många bra program här på sidan, kolla i stickies.

Mja assså de ju inte så stor på d symmetriska ! men de syns att de är olika stora om man kollar noggrant! Mja asså lite resultat har ja fått men sen kan d va som du säger att ja jag inbillar mig. Kanske har skett resultat bara att ögat luras! har kanske lite för bråttom med att få resultat.

Jorgen
2009-12-19, 23:15
Mja assså de ju inte så stor på d symmetriska ! men de syns att de är olika stora om man kollar noggrant! Mja asså lite resultat har ja fått men sen kan d va som du säger att ja jag inbillar mig. Kanske har skett resultat bara att ögat luras! har kanske lite för bråttom med att få resultat.

Om inte annat skriver du riktigt dåliga rubriker. Till nästa gång, skriv en vettig rubrik.

Det finns ingen som är 100% symetrisk, det är lika för alla. Om du fortsätter träna (4 månader är ingen tid) så kommer det dock att jämna ut sig med tiden.

exor
2009-12-19, 23:17
en bra sak kan vara att ta lite mått på sig själv och antecka för att kunna hålla kolla på vart du lägger på dig massa.