handdator

Visa fullständig version : Avatar


Lasse Kongo
2009-12-18, 12:48
Kunde inte hitta någon direkt tråd, fler som är pepp än jag, brukar sällan bry mig om premiärer etc, hade inte tid idag annars hade jag gått, så imorgon ska jag se den och längtar som ett barn på julafton.

Fler som ska se den eller ha sett den?

Den har verkligen fått fina recensioner med, inte illa.

Kwon
2009-12-18, 12:49
Jag skall se denna på bio. :)

Willis här på Kolo har precis sett den, han skriver lyriskt om den i Senast sedda film-tråden! :)

Ser fram emot denna upplevelse! Har alltid gillat Camerons filmer.

Vill du dock att jag skall sammanfatta filmen med fyra ord från en cynisk amerikan?

Olegh
2009-12-18, 12:56
Helt klart sugen att se den på bio.

Nitrometan
2009-12-18, 12:57
South Park har också sett den... :)

The latest episode of South Park, an episode titled “Dancing With Smurfs,” (spoilers ahead) made an attempt to parody James Cameron’s upcoming 3D sci-fi epic Avatar. During the episode, Cartman becomes a Glenn Beck /Bill O’reilly like character, and at one point recalls a tale about spending time with the Smurfs. He became “one of them,” falling in love with Smurfette, and leading a revolt against the humans (led by Wendy) who have come to pillage and ruin smurfland.

http://www.southparkstudios.com/episodes/251890/?autoplay=false

:cool:

swediGangsta92
2009-12-18, 12:57
fett cool verkar den va

Lasse Kongo
2009-12-18, 12:57
Jag skall se denna på bio. :)

Willis här på Kolo har precis sett den, han skriver lyriskt om den i Senast sedda film-tråden! :)

Ser fram emot denna upplevelse! Har alltid gillat Camerons filmer.

Vill du dock att jag skall sammanfatta filmen med fyra ord från en cynisk amerikan?

Nej, jag vill att du ska sammanfatta den med sex ord när du har sett den, jag ska själv sammanfatta den här imorgon kväll med sex ord tänkte jag.

kaer
2009-12-18, 12:58
Ska se den imorgon, ngn 3Dversion. När jag såg trailern i höstas så blev jag sjukt sugen på att se den, nu känns det faktiskt lite som en gäspning. Tror det kommer vara skit, barnfilm, klyschor och moralkakor, men vi får väl se =)

Slartibartfast
2009-12-18, 13:00
Jag tror den är rejält kass. Som att kolla på när nån spelar ett TV-spel, vad jag sett av den iaf. Grötig barnfilm.

Abyss och Terminator 1-2 står högt på min toplista, men dethär har jag inga höga förhoppningar på.

Lasse Kongo
2009-12-18, 13:03
Jag tror den är rejält kass. Som att kolla på när nån spelar ett TV-spel, vad jag sett av den iaf.

Abyss och Terminator 1-2 står högt på min toplista, men dethär har jag inga höga förhoppningar på.

Beror ju på vad man gillar och föredrar såklart.

Jag förväntar mig ingen extremt bra story etc, utan en sjuhelvetes audiovisuell upplevelse med mycket effekter och pangpang etc, lite episka strider etc, och där tror jag att jag kommer bli nöjd.

Fifan, kommer sitta där som ett litet barn kladdig runt munnen efter all godis och läsk man kommer trycka i sig under filmen :D

Kwon
2009-12-18, 13:03
Nej, jag vill att du ska sammanfatta den med sex ord när du har sett den, jag ska själv sammanfatta den här imorgon kväll med sex ord tänkte jag.

Jag sammanfattar vad jag tyckte med några ord på Måndag då :)

Viktiga är dock att vi inte har FÖR höga förväntningar, det är då vi kommer bli besvikna. :)

Det enda jag hoppas på är schyssta effekter och trovärdig fysik på djuren. :)

Kwon
2009-12-18, 16:45
Jag gillade ju Dansar med Vargar och Last Samurai så jag kommer nog gilla denna också! :)

Poxeman
2009-12-18, 16:47
Jag ska se den ikväll, kommer bli mycket trevligt... hoppas jag!

Kimball
2009-12-18, 17:21
Filmen var ruskigt storslagen rakt igenom! 7.5/10 från mig och mina 3 vänner. Tyckte inte den kändes lång öht, som en vanlig 2h film, tyckte inget kändes långdraget osv. Visst, slutet var väl inge top-notch, men passande. Definitivt en jag hade rekomenderat :) Gåshud 2 stunder under filmen också, BOYAH!

Poxeman
2009-12-19, 09:10
Riktigt bra!

Rahf
2009-12-19, 09:43
Fin film. Skrev mer om den i filmtråden.

Kwon
2009-12-19, 09:53
Ser verkligen fram emot denna film nu när alla givit så bra kritik! :)

It will seal the deal if Lasse Kongo likes it! :D

Brickhead
2009-12-19, 11:58
Såg den på bio igår, riktigt bra film!

Nelson81
2009-12-19, 12:14
Kunde inte hitta någon direkt tråd, fler som är pepp än jag, brukar sällan bry mig om premiärer etc, hade inte tid idag annars hade jag gått, så imorgon ska jag se den och längtar som ett barn på julafton.

Fler som ska se den eller ha sett den?

Den har verkligen fått fina recensioner med, inte illa.

är inte du lite för gammal för semi-tecknade filmer?

Kwon
2009-12-19, 12:16
Inget som e tecknat Herkiz! :D

Det e ju CGI! (ser ju nästan verkligt ut!)

Hade vi sett dessa effekter på 1600-talet hade vi nog inte kunnat skilja på det som de "fuskskapat" och det som var verkligt i denna rulle! :)

Jag ska ju se 3d-versionen, så jag kommer nog tro allt e på riktigt! :D

stevebc
2009-12-19, 12:43
Skrev om den för ett tag sedan i "filmer jag ser fram emot"-tråden, men ändrade mig lite då den verkade bli någon klyschig mastodontfilm. Har dock fått fina recensioner som sagt. Så det får bli en Fuck Yeah-film med min bro nu i veckan.

Nelson81
2009-12-19, 12:44
Inget som e tecknat Herkiz! :D

Det e ju CGI! (ser ju nästan verkligt ut!)

Hade vi sett dessa effekter på 1600-talet hade vi nog inte kunnat skilja på det som de "fuskskapat" och det som var verkligt i denna rulle! :)

Jag ska ju se 3d-versionen, så jag kommer nog tro allt e på riktigt! :D

haha kan tänka mig hur het du måste vara med 3d glasögonen :D


nä ser med fram emot filmen, men orkar dock inte gå på bio för att se den.

Kwon
2009-12-19, 12:46
Steve o Herkan

Om vi säger såhär

ALLA som sett Avatar här på Kolo har ju tyckt om den iaf (de som behagat skriva)

Det om något måste betyda att den är sevärd! (vi har ju riktiga filmconnoisseurer här på brädan)

Bio såklart för bästa upplevelse när det gäller sådana här rullar Herkalainen Den Grofve! :)

Nelson81
2009-12-19, 12:47
yeah jag vet broskie men 50tummarn får duga =)

Kwon
2009-12-19, 12:51
50tummare med ett "Herculean surround-system" borde nog duga! :)

Anna.L
2009-12-19, 12:52
Ni som har sett 3D-versionen, hur funkar det med vanliga glasögon under 3D-glasögonen? Jag har läst lite här och där att det funkar bra men är ändå nojig att jag ska kasta 150:- i sjön för att jag sitter och irriterar mig på glasögonen. Linser är tyvärr inget alternativ.

Vi har iallafall två biljetter bokade på Rigoletto på tisdag. Ser fram emot det. :)

stevebc
2009-12-19, 12:54
Steve o Herkan

Om vi säger såhär

ALLA som sett Avatar här på Kolo har ju tyckt om den iaf (de som behagat skriva)

Det om något måste betyda att den är sevärd! (vi har ju riktiga filmconnoisseurer här på brädan)

Bio såklart för bästa upplevelse när det gäller sådana här rullar Herkalainen Den Grofve! :)Ja, självklart ska jag se den! Det var den jag menade med Fuck Yeah-film. En film där man laddar upp innan, och inne på bion sitter med sin bro och skriker Fuck Yeah (eller dylikt) under laddade actionscener. Eller kanske inte på en allmän bio, men om man ser filmen hemma hos någon t ex.

Kwon
2009-12-19, 12:56
Ni som har sett 3D-versionen, hur funkar det med vanliga glasögon under 3D-glasögonen? Jag har läst lite här och där att det funkar bra men är ändå nojig att jag ska kasta 150:- i sjön för att jag sitter och irriterar mig på glasögonen. Linser är tyvärr inget alternativ.

Vi har iallafall två biljetter bokade på Rigoletto på tisdag. Ser fram emot det. :)

Jag skall se den (3D-verren) innan Tisdag, så jag testar med glasögon utanpå 3D-glasögonen (samt en monokel i fickan) och kommer sedan med en recension om det funkade eller ej! :)

Avatar, Clash of Der Titts och Iron Man 2 är helt klart bio-filmer för mig!

Anna.L
2009-12-19, 12:58
Jag skall se den (3D-verren) innan Tisdag, så jag testar med glasögon utanpå 3D-glasögonen (samt en monokel i fickan) och kommer sedan med en recension om det funkade eller ej! :)


Schysst! :thumbup:

raQblad
2009-12-19, 13:12
Hade skyhøga førvæntningar så jag blev lite besviken, men det var bra underhållning iallafall. Grymma effekter om inte annat.

exor
2009-12-19, 13:17
Ser fram emot den. Men får vänta tills den släpps på 3D i videobutiken.

stevebc
2009-12-19, 16:31
Fattar ínte 3D-versionen. Är det en annan bio med en annan duk? Eller är det samma duk och bara annorlunda effekter? Eller ska man ha glasögon på sig? Och är det verkligen "äkta" 3D så det verkligen känns som man är inne i filmen, eller är det bara bättre specialeffekter?

Ajin
2009-12-19, 16:33
Ska se den på IMAX-theatre här i London. ;)

Kwon
2009-12-19, 16:37
Fattar ínte 3D-versionen. Är det en annan bio med en annan duk? Eller är det samma duk och bara annorlunda effekter? Eller ska man ha glasögon på sig? Och är det verkligen "äkta" 3D så det verkligen känns som man är inne i filmen, eller är det bara bättre specialeffekter?

Man får glajjer! :)

Folk säger att 3D-effekterna i Avatar förstärker filmen.

Det jag hört av amerikanska recensenter är att man får ett sug att lira WoW efter sett filmen, känns precis som ett MMO etc, låter helgalet!

Lasse Kongo
2009-12-19, 16:54
Bara ett par timmar kvar, måstr köpa chips o smådodis *drool* så jag kan fetta på rejält!

Jag kommer med en åsikt l8, tror den kommer vara underhållande, men ingen Pulp Fiction liksom.

AFanatic
2009-12-19, 16:55
Ska se den om 30 minuter! Dock ej 3D...tyvärr.

Kwon
2009-12-19, 16:56
Vem behöver 3D när man kan kronlyfta 150kg? :)

AFanatic
2009-12-19, 16:58
Vem behöver 3D när man kan kronlyfta 150kg? :)

Hmm Kwon...vad ska jag säga...Jag vet inte hur stor glädje jag har av det i en biosalong? *popcorn*

Kwon
2009-12-19, 17:03
Vad jag menar är... 3D är inte ett måste när man är en Linköpingska av rang!

Bubban
2009-12-19, 17:20
Ska se den på IMAX-theatre här i London. ;)

Åh... det är nästan så att jag åker till waterloo bara för att se den där. :)

Rahf
2009-12-19, 19:51
Fattar ínte 3D-versionen. Är det en annan bio med en annan duk? Eller är det samma duk och bara annorlunda effekter? Eller ska man ha glasögon på sig? Och är det verkligen "äkta" 3D så det verkligen känns som man är inne i filmen, eller är det bara bättre specialeffekter?

Det blir en 3D-effekt, alltså att många scener får ett djup i sig. Det visas väldigt tydligt i den allra första scenen ;). Jag tycker att det blev rätt häftigt med 3D-effekterna. Dock har jag inte sett den vanliga versionen.

Man får glajjer! :)

Folk säger att 3D-effekterna i Avatar förstärker filmen.

Det jag hört av amerikanska recensenter är att man får ett sug att lira WoW efter sett filmen, känns precis som ett MMO etc, låter helgalet!

Det vet jag inget om. Men färgpaletten är liknande, även om Avatar kör lite mer på LSD-varianten. För gamla som nuvarande nördar här så kan vi säga att Avatar påminner lite grann om ett Zangarmarsh med mer växtrikedom :D.

LoTiX
2009-12-19, 19:53
Bokat tredje raden Bromölla Filmpalats den 23e!!

Morty
2009-12-19, 20:46
Det blir en 3D-effekt, alltså att många scener får ett djup i sig. Det visas väldigt tydligt i den allra första scenen ;). Jag tycker att det blev rätt häftigt med 3D-effekterna. Dock har jag inte sett den vanliga versionen.



Det vet jag inget om. Men färgpaletten är liknande, även om Avatar kör lite mer på LSD-varianten. För gamla som nuvarande nördar här så kan vi säga att Avatar påminner lite grann om ett Zangarmarsh med mer växtrikedom :D.

Vad jag har sett på trailern så tänkte jag mer på Sholozar Basin eller Un'guru Crater. Det är alltså mer träskigt än vad man får intrycket av på trailern?

Rahf
2009-12-19, 20:49
Vad jag har sett på trailern så tänkte jag mer på Sholozar Basin eller Un'guru Crater. Det är alltså mer träskigt än vad man får intrycket av på trailern?

Varierande. Du kommer nog dra paralleller till alla möjliga ställen. Kan definitivt säga att färgpaletten är väldigt inspirerad av hallucinogener osv. :D Det måste vara ungefär så som folk ser världen när de tagit LSD osv.

AFanatic
2009-12-19, 22:57
Man blir helt klart sugen på att lira spel igen, det är en sak som är säker.

Jag blev väldigt positivt överraskad, men så hade jag väntat mig en ganska "kass B-film med häftiga effekter". But I stand corrected.

Brukar inte vara speciellt blödig så, men räknade 5 tillfällen som jag fick bita mig lite läppen för att inte fälla en tår.

Liten "pseudo"-mini-spoiler: Filmen i sig var en rejäl känga, speciellt när man tänker på vad som (inte) har hänt i Köpenhamn de sista dagarna, till mänskligheten och hur vi behandlar handen som föder oss.

Lätt en av de bättre filmerna jag sett i år...

Rickard
2009-12-19, 23:23
Såg den idag. Gillade den skarpt och då var jag rätt kritisk innan jag såg den.
Tyvärr inte i 3D. :/

Fattar ínte 3D-versionen. Är det en annan bio med en annan duk? Eller är det samma duk och bara annorlunda effekter? Eller ska man ha glasögon på sig? Och är det verkligen "äkta" 3D så det verkligen känns som man är inne i filmen, eller är det bara bättre specialeffekter?

Det är "äkta" 3D. Mycket bättre än lol-3D med färgade brillor. Här används någon form utav polariserande brillor. Och när man ser filmer av den här typen sitter man och rycker och liknande för saker som ser ut att hoppa ut ur bilden.

Virtual1339
2009-12-19, 23:30
Kollade den nyss i 3D, nu har jag sjuk rumpa.

Inhuman
2009-12-19, 23:33
Jag tyckte den var helt fantastisk. 3D effekterna fick mig att ducka vid minst 3 tillfällen, innan man hann vänja sig =]. Detaljerna är oslagbara och man sugs bokstavligt talat rakt in i filmen. 3D gör verkligen att filmen får ett extra djup och det blir mer upplevelse än film tycker jag (på ett bra sätt). Årets bästa enligt mig.

Lasse Kongo
2009-12-20, 00:21
Jaha nyss hemkommen då, får skippa det där med sex ord...

Jag var lite halvljummen i säg 1/3 av filmen, den var bra man kanske inte så bra som jag hade förväntat mig.

Sen växlar Cameron upp, gasar på och trycker gaspedalen i botten tills det är över, det gick liksom inte att värja sig, fantastiskt, känns som linserna torkad ihop för man knappt hann blinka haha.

Min sambo säger att hon vill flytta till Pandora, jag vet i fan, halvfarlig plats så att säga =)

Ett par episka ögonblick, speciellt ett, vill inte spoila men ni som sett filmen vet säkert vilket jag menar.

Känner mig smått förvirrad i skallen av alla färger, riktigt najs, se den!

stevebc
2009-12-20, 01:08
Man får glajjer! :)

Folk säger att 3D-effekterna i Avatar förstärker filmen.

Det jag hört av amerikanska recensenter är att man får ett sug att lira WoW efter sett filmen, känns precis som ett MMO etc, låter helgalet!Får man glasögon? Är det en viss filmversion som går i 3D som kostar extra då? Lätt värt pengarna. Går dessa versioner på vanliga SF? Ska övertala min polare att gå på den versionen istället.

Det är "äkta" 3D. Mycket bättre än lol-3D med färgade brillor. Här används någon form utav polariserande brillor. Och när man ser filmer av den här typen sitter man och rycker och liknande för saker som ser ut att hoppa ut ur bilden.

Jag tyckte den var helt fantastisk. 3D effekterna fick mig att ducka vid minst 3 tillfällen, innan man hann vänja sig =]. Detaljerna är oslagbara och man sugs bokstavligt talat rakt in i filmen. 3D gör verkligen att filmen får ett extra djup och det blir mer upplevelse än film tycker jag (på ett bra sätt). Årets bästa enligt mig.Fräckt. Ser fram emot den.

Lelle Pelle
2009-12-20, 01:11
Lite seg i början, men sen blev den episk. Som att dricka en rom och cola när all rom ligger längst ner i glaset.

Johan O
2009-12-20, 01:18
Fantastisk film! Synd bara att det är 11-års gräns!!! Lite mer blod så hade det kunnat vara 15år som det borde. Blev vansinnig på alla jävla dagisbarn som satt inne i salongen och flamsade som det vore en jävla barnfilm! Halva publiken bestod av 7-åringar där jag tittade, fruktansvärt irriterande...

kaer
2009-12-20, 01:31
Såg den för några timmar sen. Trodde den skulle vara riktigt dålig så jag blev ju positivt överraskad.
Helt ok, men inte så mycket mer enligt mig. 7/10, vilket väl är någon slags standardgodkänt. Bra underhållning helt enkelt.
Har lite svårt för moralkakor, men den gick väl att få ner den här gången.

Larsson85
2009-12-20, 02:20
Ett par episka ögonblick, speciellt ett, vill inte spoila men ni som sett filmen vet säkert vilket jag menar.


Jag såg den idag. Tyckte filmen var bra, men jag kan inte komma på vilken sekvens det är du tänker på som ska vara mer speciell än andra.

Om folk läser i tråden så tror jag dom är beredda på spoilers, om man bara vill höra om folk tycker den är bra eller dålig kan man lika väl kolla snittbetyg på IMDB eller liknande.

LoTiX
2009-12-20, 02:23
Jag såg den idag. Tyckte filmen var bra, men jag kan inte komma på vilken sekvens det är du tänker på som ska vara mer speciell än andra.

Om folk läser i tråden så tror jag dom är beredda på spoilers, om man bara vill höra om folk tycker den är bra eller dålig kan man lika väl kolla snittbetyg på IMDB eller liknande.

Spoilers ska döljas.

Larsson85
2009-12-20, 02:34
Spoilers ska döljas.

Efter att ha skummat igenom reglerna så kan jag inte se att det är tvunget, det verkar mer vara din personliga åsikt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Lelle Pelle
2009-12-20, 02:37
Efter att ha skummat igenom reglerna så kan jag inte se att det är tvunget, det verkar mer vara din personliga åsikt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018
Det är väl lite av en oskriven regel. Om det inte framgår i topic att spoliers kan förekomma så ska de vara "dolda".

Larsson85
2009-12-20, 02:45
It is a non-optional social convention

ahl-
2009-12-20, 05:56
Det är nog den bästa filmen jag har sett, hands down!

Extremt genomtänkt nytänkande. Denna filmen och 3D kommer vara en sak som kommer utvecklas och bara bli bättre.

stenis
2009-12-20, 10:01
Hur fungerar 3D-versionen, har inte riktigt förstått vad skillnaden är.

Mvh

Yes
2009-12-20, 10:20
Hur fungerar 3D-versionen, har inte riktigt förstått vad skillnaden är.

Mvh
Skillnaden är att du tar på dig ett par glasögon som hjälper till att skapa en illusion av att det finns riktig djupinformation i bilden, istället för att den bara projiceras på ett platt duk. Du har säkert sett det förut när man haft olikfärgade platsglasögon(röd och blå). Själva grejen är riktigt gammal, det är bara frågan om en bättre teknik här. Steroskopisk 3D är en bättre benämning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stereoscopy

Avatar använder cirkulär polarisering för att få 3d-effekten.

patanga
2009-12-20, 11:42
Såg den igår. Förutsägbar, barnslig och för lång. Bra effekter dock.

4/10

Jockefoten
2009-12-20, 11:53
Den finns ute på nätet i CAM nu, värt att tanka?.................

grisbil3n
2009-12-20, 12:04
Den va ju inte alls bra om man bortser ifrån effekter o skit, men det är väl sånt som går hem.

coxie
2009-12-20, 12:24
Polaren ringde mig igår och var helt salig men han är en person som med glädjetårar i ögonen skulle ta emot James Cameron i alla kroppsöppningar så jag tar hans "recension" med en nypa salt.

Ska se den ikväll på IMAX och mina förväntningar har höjts sedan man läst lite recensioner.

willis
2009-12-20, 12:44
Den finns ute på nätet i CAM nu, värt att tanka?.................

Nej. Se den på bio i 3D.

Olegh
2009-12-20, 12:47
Var kan man få reda på var dessa biografer som erbjuder "3D" finns? Härjade lite inne på SF's sida men hittade ingen vettig sökfunktion.

spann
2009-12-20, 12:53
Var kan man få reda på var dessa biografer som erbjuder "3D" finns? Härjade lite inne på SF's sida men hittade ingen vettig sökfunktion.


står väll på bions hemsida? så e de iaf för våran "Avatar 3D" etc. ;p

ahl-
2009-12-20, 14:53
se den på imax i den mån det går :)

Lasse Kongo
2009-12-20, 15:58
Hehe, jag längtar redan tills den kommer på blåstråle, ska köpas direkt.

Skulle fan kunna se den igen på bio xD

willis
2009-12-20, 16:02
Hehe, jag längtar redan tills den kommer på blåstråle, ska köpas direkt.

Skulle fan kunna se den igen på bio xD

Haha jag har typ planerat in 2 biobesök för att se den igen!

Lasse Kongo
2009-12-20, 16:06
Haha jag har typ planerat in 2 biobesök för att se den igen!

Haha lol, det har jag aldrig gjort i mitt liv, men även min sambo skulle kunna tänka sig att gå igen, sjukt.

Lelle Pelle
2009-12-20, 16:32
Jag funderar, på allvar, att flyga till London någon helg inom en snar framtid, för att se den i 3D.

LoTiX
2009-12-20, 16:38
Jag funderar, på allvar, att flyga till London någon helg inom en snar framtid, för att se den i 3D.

Ligger din närmaste 3D-biograf i London?

Sparven från Minsk
2009-12-20, 17:08
Såg Avatar i fredags.
Ger den 10/10!

Klart sevärd. Lite mycket natur hokus-pokus ibland, men en riktigt fin historia, otroligt snyggt gjort och bra skådisar.

Är ett måste att se!

ahl-
2009-12-20, 17:21
Haha lol, det har jag aldrig gjort i mitt liv, men även min sambo skulle kunna tänka sig att gå igen, sjukt.

Jag har gjort det ett par gånger. Såg den igår och hade det inte varit för att jag ska till Vegas imorgon så hade jag sett den ikväll igen.

Yes
2009-12-20, 17:36
Den finns ute på nätet i CAM nu, värt att tanka?.................
CAM är aldrig värt att tanka, om man inte är en självplågare av rang(fast även då finns det bättre saker att göra, som att ge sig själv en miljon papercuts och sen bada i salt och vinäger).

Kabuto
2009-12-20, 17:40
Riktigt nöjd! Bra jäkla film, i klass med Blade nästan :D

mjeuuu
2009-12-20, 17:46
Efter att ha skummat igenom reglerna så kan jag inte se att det är tvunget, det verkar mer vara din personliga åsikt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018
Det finns regler och så finns det sunt förnuft.

Jag ska se filmen om 3 timmar ca, dock ej i 3D. Stod mellan ej 3D på enorm bioduk eller 3D på fjuttig duk.

Morty
2009-12-20, 17:53
Fattar inte varför den inte kan visas på IMAX i Sverige, vi har ju en IMAX-biograf... Jäva icke-komersiella Cosmonova >_>

TcAnders
2009-12-20, 19:25
Ni som skriver att ni ska se den i "IMAX".. Vart?

Lelle Pelle
2009-12-20, 19:35
Ligger din närmaste 3D-biograf i London?
Haha, nää. Närmsta är väl Stockholm, men hur kul är det att åka dit?

Kwon
2009-12-20, 20:21
Såg Avatar 3D, den var HELT i klass med Blade!

Pelle2
2009-12-20, 21:56
Sjukt bra film, trots den tunna storyn och lite tarftliga dialogerna! Blev som helt tagen av den, och inte bara pga. effekterna.

Bailah
2009-12-21, 00:34
Fenomenal film. Blev rörd.. Händer mig verkligen inte ofta och ville inte att den skulle ta slut. Ruskigt bra, bästa jag sett på länge faktiskt!

spann
2009-12-21, 00:36
kom precis hem från filmen! filmjävlen va helt jävla galen, seriöst en av de BÄSTA jag sett!! känns som att det finns en sån planet som bara väntar på mig! :( fan.. går å lägger mig och hoppar in i min avatar kropp nu, bye!

Tricce
2009-12-21, 00:40
Coolt aldrig blivit så taggad att vilja gå och se en film förut som efter man läst denna tråd, bara sett trailern för den på tv en gång så visste inte att den va så jäkla hypad.

Ica Lady
2009-12-21, 09:14
Coolt aldrig blivit så taggad att vilja gå och se en film förut som efter man läst denna tråd,

+1...och jag som inte ens gillar Sci-fi :D

Kwon
2009-12-21, 09:16
Bäst var ju Colonel Miles Quaritch.

Stabil bänk.

Nitrometan
2009-12-21, 09:18
Fattar inte varför den inte kan visas på IMAX i Sverige, vi har ju en IMAX-biograf...
Det finns väl mer än en IMAX i Sverige?

D Andersson
2009-12-21, 10:09
Riktigt nöjd! Bra jäkla film, i klass med Blade nästan :D

Sjukt bra film, trots den tunna storyn och lite tarftliga dialogerna! Blev som helt tagen av den, och inte bara pga. effekterna.

Fenomenal film. Blev rörd.. Händer mig verkligen inte ofta och ville inte att den skulle ta slut. Ruskigt bra, bästa jag sett på länge faktiskt!

kom precis hem från filmen! filmjävlen va helt jävla galen, seriöst en av de BÄSTA jag sett!! känns som att det finns en sån planet som bara väntar på mig! :( fan.. går å lägger mig och hoppar in i min avatar kropp nu, bye!

o.s.v.

Läste precis en kommentar på IMDB som är passande:


you've seen this story a hundred times, but never like this. Finally 3D is what it's supposed to be, an instrument at the service of the movie. You'll enjoy the visual experience, no doubt.

If you're 15 or so, you'll have a great time thinking that it's the first time somebody makes something like this. If you're an experienced movie watcher, better leave your skepticism at the door, bring lots of pop corn and enjoy with the usual action-flick-with-moral-and-loads-of-clichés.

"the movie that re-invents movies"??? No way.

Kwon
2009-12-21, 10:22
Javisst känns storyn som Dansar med Vargar, Dansar med Svärd(Sista Samurajen) och ett antal liknande historier, men det är i en helt ny tappning vilket får det att kännas fräscht.

Denna typ av historia är ju tidlös och går tillbaka långt före filmer såsom tex Dansar mit Krampus.

Nina L
2009-12-21, 10:40
Ska man se den i 3d eller inte 3d? (svara utan spoiler snela)

Kwon
2009-12-21, 10:45
Jag såg den i 3D och gillade.

Det är vilket som dock. Du kommer få en bra helhetsupplevelse oavsett. (3D är inte ett måste men det e "lite" roligare då det är många effektfulla scener med saker som flyger mot en :D)

Mycket flygscener också så kul med lite djupkänsla.

En film såsom Drag me to Hell eller random hoppa-till skräck hade jag nog inte sett i 3D dock! :D

ahl-
2009-12-21, 10:47
Ska man se den i 3d eller inte 3d? (svara utan spoiler snela)

Jag har bara sett den i 3d så jag vet inte vad jag föredrar. Har du tillgång till extremt stor duk så kör 3d, annars ta det vanliga :)

Nina L
2009-12-21, 11:00
Tänkte se den på bio så de har nog rätt stor duk där. :) Tack.

Kwon
2009-12-21, 11:03
Du får coola glajjer också om du skall se 3D också. Very fashionable! :)

Bara en sån sak! Hädanefter kommer jag se alla "effektfilmer" på bio i 3D om erbjudande finns.

Vi snackar Iron Man 2, Clash of the Titans etc

Lasse Kongo
2009-12-21, 11:04
Jag såg den faktiskt i 2d, och kan ju trots det inte sluta tänka på filmen, måste se den igen, låg och spela spelet på iphonen hela kvällen igår, lol :D

Hade dock varit fränt att se den i 3d, men orka åka till Stockholmo bara för det =/

Kwon
2009-12-21, 11:07
Jag som alltid trott Lasse K's residens var i Sthlm!

Colonel spelad av Steven Lang var bäst i hela filmen med en brutal bänkpress!

Prankie
2009-12-21, 11:10
Ska se den ikväll, synd bara 3D visas på miniduk här i Umeå. :(

patanga
2009-12-21, 12:24
Ska man se den i 3d eller inte 3d? (svara utan spoiler snela)


se den inte, helt ärligt den är ej bra

Kwon
2009-12-21, 12:28
Gillar man Dansar med Vargar och Siste Samurajen samt Sci-Fi / Effekter kan man nog gilla den.

Pelle2
2009-12-21, 13:06
3D versionen känns ju som ett måste, grym upplevelse! Alla miljöer och scener fick sånt grymt djup :D

Nitrometan
2009-12-21, 13:44
Tänk även på Aragorn-/Legolas-effekten.

"Never underestimate the power of a fantasy movie whose characters the audience wants to sleep with."

BobaFett
2009-12-21, 13:44
Världens bästaste film som gjorts någonsin

De är så jävla sexiga de där utomjordlingarna asså, man såg lite boobs också *drool*














:devil:

BobaFett
2009-12-21, 13:45
Tänk även på Aragorn-/Legolas-effekten.

"Never underestimate the power of a fantasy movie whose characters the audience wants to sleep with."

Läste du det i Corren (lokaltidning i linköping) eller :D

Nitrometan
2009-12-21, 13:51
Världens bästaste film som gjorts någonsin

De är så jävla sexiga de där utomjordlingarna asså, man såg lite boobs också *drool*
Å svans. Man såg svansen också. :)

Läste du det i Corren (lokaltidning i linköping) eller :D
Nej. Jag tror att alla "lokaltidningar" hade köpt recensionen från TT.

Behi
2009-12-21, 14:25
Asså. Visste smurfarna från början att han var en människa med en "lånad" smurfkropp eller va e dealen?

Pelle2
2009-12-21, 14:29
Haha ja.. har du ens sett filmen?*screwy*

Baan
2009-12-21, 14:31
Å svans. Man såg svansen också. :)


Nej. Jag tror att alla "lokaltidningar" hade köpt recensionen från TT.

TT, fooling people since 1921!

Nitrometan
2009-12-21, 14:34
Navi?

Avatar?

http://i45.tinypic.com/i5293p.jpg

:D

coxie
2009-12-22, 06:22
Nu är den äntligen sedd och jag är inte besviken. Grym 3d och sinnesjukt snygga animeringar kombinerat med en grym story kan inte bli fel.

Världens bästa film är det inte och det är inte Camerons bästa film men den kniper årets bästa film för min del.

Prankie
2009-12-22, 09:49
Jag är helt klart positivt överraskad. :)

Apjavel
2009-12-22, 10:26
Mycket bra film, störigt dock att vi hade två "coola" snubbar som gjorde egna specialeffekter vid diverse scener.

Yes
2009-12-22, 10:39
Mycket bra film, störigt dock att vi hade två "coola" snubbar som gjorde egna specialeffekter vid diverse scener.
Låter som en underbar upplevelse. Själv hade jag ett gäng precis bakom mig som snackade oavbrutet. Eller nåja, efter ett tiotal hyschningar och jag sagt åt dom att hålla käften så var de faktiskt tysta i en hel minut.

Varför är det ALLTID så när man går på bio? Så svårt kan det ju inte vara att sitta still, hålla käft och faktiskt se på filmen(är det inte därför man är där?)?

Kwon
2009-12-22, 10:48
Jag hade tur och kunde se på hela biofilmen utan något som helst stök och ljud.

Yes
2009-12-22, 10:58
Biograferna i Krampusköping måste vara ovanligt bra. :)

Kwon
2009-12-22, 10:58
Krampusköping = Stockholm! :)

Timme
2009-12-22, 11:49
Nu är den äntligen sedd och jag är inte besviken. Grym 3d och sinnesjukt snygga animeringar kombinerat med en grym story kan inte bli fel.

Världens bästa film är det inte och det är inte Camerons bästa film men den kniper årets bästa film för min del.

vilken tycker du är Camerons bästa film? Och vilken tycker du är världens bästa film?

Den bästa filmen jag sett av Cameron är lätt T2 :) Den är grym

High1ander
2009-12-22, 13:42
James Cameron är en så bra regissör och innovatör, han fattar att tekniken är till för att förbättra en story, inte att storyn ska visa tekniken.

Kwon
2009-12-22, 14:00
James Cameron är "The King Grub" of Directors. :D

Nitrometan
2009-12-22, 14:08
Ja, man behöver ju inte ta hela listan...

Bara titta på några av hans filmer för att inse hur bra han är.

T2
Aliens
Titanic
True Lies
The Abyss

Nu påstår jag inte att allt han gör är mästerverk. Men han kan göra bra film. Och som H1ghlander säger låter han inte tekniken ta över framför storyn.

<Mike>
2009-12-22, 14:17
De är så jävla sexiga de där utomjordlingarna asså, man såg lite boobs också *drool*

Ok, that's it, jag ska se den på bio :)

D Andersson
2009-12-22, 14:24
James Cameron är en så bra regissör och innovatör, han fattar att tekniken är till för att förbättra en story, inte att storyn ska visa tekniken.

Fullt riktigt, en mer effekttokig regissör hade lätt kunnat förvandla ex.vis T2 till en kalkon.

Behi
2009-12-22, 14:33
Ja, man behöver ju inte ta hela listan...

Bara titta på några av hans filmer för att inse hur bra han är.

T2
Aliens
Titanic
True Lies
The Abyss

Nu påstår jag inte att allt han gör är mästerverk. Men han kan göra bra film. Och som H1ghlander säger låter han inte tekniken ta över framför storyn.

Asså stopp stopp. Ja blev alldeles chockad när de i Avatartrailern tar upp True lies och nu gör du det också? Räknas den som en bra film, en film som James Cameron är stolt över? Den är väl inte anmärkningsvärd nånstans?

coxie
2009-12-22, 19:02
vilken tycker du är Camerons bästa film? Och vilken tycker du är världens bästa film?

Den bästa filmen jag sett av Cameron är lätt T2 :) Den är grym

Camerons bästa filmer är The Abyss, T2 eller Aliens, lite som att välja mellan världens snyggaste asiat, brunett och blondin.

Bästa filmen någonsin är ännu svårare men dom tre jag nämnde är förmodligen med på top 10.

Nitrometan
2009-12-22, 19:14
Fullt riktigt, en mer effekttokig regissör hade lätt kunnat förvandla ex.vis T2 till en kalkon.
:)
Så sant, så sant.

Nu påstår jag inte att allt han gör är mästerverk.


Asså stopp stopp. Ja blev alldeles chockad när de i Avatartrailern tar upp True lies och nu gör du det också? Räknas den som en bra film, en film som James Cameron är stolt över? Den är väl inte anmärkningsvärd nånstans?

Nej, jag tog bara upp den för att han har gjort den. :)

Arnold är ju med. ;) Bara en sån sak.

Granatgiraffen
2009-12-22, 20:33
60-70% av filmen var riktigt bra.. men vafan?

Spoiler??






Har dom inga distansvapen i framtiden eller? Klart lam slutstrid. Bra rulle annars.

AFanatic
2009-12-22, 20:37
Låter som en underbar upplevelse. Själv hade jag ett gäng precis bakom mig som snackade oavbrutet. Eller nåja, efter ett tiotal hyschningar och jag sagt åt dom att hålla käften så var de faktiskt tysta i en hel minut.

Varför är det ALLTID så när man går på bio? Så svårt kan det ju inte vara att sitta still, hålla käft och faktiskt se på filmen(är det inte därför man är där?)?

När jag såg den var det snarare tvärtom. När man får se ryggtavlan på Jake i rullstolen, när han sitter tillsammans med sina två partners, strax innan Rodriguez kommer springandes, kan man höra en knappnål falla mot golvet i salongen - totalt knäpptyst. Det var mäktigt. Speciellt i scenbytet, precis innan man ser att de sitter där. Tror de flesta satt med en sten i magen och bet på läppen då...

Mestalla
2009-12-22, 22:55
Såg precis den i 2d, jävligt medioker måste jag säga...skulle inte se om den om jag ens hade fått 5 lax...men 3dn var förmodligen fet som fan.

Tigerkotten
2009-12-23, 00:07
gryyyym film, såg den på 3d idag. Galet najs :)

stafh
2009-12-23, 00:51
Rätt bra, men för mycket klichéer och trams för att den ska vara klockren. Sjuka effekter dock, och ett par riktigt feta scener.

Klart positivt överraskad av 3D-tekniken blev jag i alla fall.

Behi
2009-12-23, 01:06
Jag tycker den va riktigt najs, o då såg jag den i crappy streamversion. Var riktigt häftig miljö men annars var den rätt fånig ibland med de alldeles för stereotypa personerna. "Hjälte som inser vad som är viktigt i livet", "Elak mördarkåt militärsnubbe", "Pocahontas".

Spoiler. Tyckte också det va riktigt billigt gjort när han blev "Daruk natal" eller va det nu kallas när han red den stora flygödlan. För uppenbart och för lätt var det.

Är man döv är det världens ballaste film nånsin. Annars är det inte direkt nåt mästerverk, mer än bildligt.

Baan
2009-12-23, 01:08
Ni som sett filmen, är det alltså fet high tech future och killen får mata en 1850-tals rullstol? Inte ens en liten motor?!

Granatgiraffen
2009-12-23, 01:26
Ni som sett filmen, är det alltså fet high tech future och killen får mata en 1850-tals rullstol? Inte ens en liten motor?!

Doh! Han är ju Marine?? USA USA USA! Hajar du inte det?

Kwon
2009-12-23, 10:15
Han måste ju köra en gammal wheelchair så han får armträning iaf.

Hardcore!

Timme
2009-12-23, 21:36
vilken tycker du är Camerons bästa film? Och vilken tycker du är världens bästa film?

Den bästa filmen jag sett av Cameron är lätt T2 :) Den är grym

Avatar var grym! Älskar den!

Terminator 2 och Avatar är nog mina favoritfilmer.
Notting Hill och American History X är också väldigt bra. Cloverfield var väldigt häftig med.

Shajjn
2009-12-23, 21:39
Är Avatar lika "bra" som 300, tro? *rolleyes*

Timme
2009-12-23, 21:49
Är Avatar lika "bra" som 300, tro? *rolleyes*

jag tyckte den var bättre. 300 var bara häftigt, denna filmen fick jag sköna rysningar av. Viktigt, biosalong med 3D garanterat bättre än framför TV så klart :)

AFanatic
2009-12-24, 00:30
Spoiler

Håller med. Vissa saker var tråkigt uppenbart att det skulle ske.

Spoiler igen: För att inte nämna den lilla kärlekshistorien, att Na'vi skulle göra sin hokuspokus"dans" så att Jake blir en av dem på riktigt, att de flyttade det portabla "labbet" upp på bergen osv osv.


Det är väldigt lätt att ryckas med i allt runt omkring och att "köpa" dessa smärre tillkortakommanden.

shadowfire
2009-12-24, 00:31
vafan ska jag highlighta spoilern för då.. damn... jag faller alltid i fällan "rör inte plattan"... -fräääääääs-

davvvan
2009-12-24, 00:32
Haha shadow är det du som har bytt din text eller?

shadowfire
2009-12-24, 00:35
Haha shadow är det du som har bytt din text eller?

davvvan, ja, jag kommer ändå få min utbytt snart ändå, det dröjer inte länge till innan någon mod kommer hitta på ngn rolig diss.. :)
kul o se dig alive förressten, long time no see

LoTiX
2009-12-24, 00:54
Såg den precis, 6:a. 3D-effekterna var riktigt häftiga men det döljer inte den dåliga storyn, Cameron ska kunna skriva bra mycket bättre än så.

Saknade även ett soundtrack man kommer ihåg.

Shajjn: 300 var en långt häftigare upplevelse på bioduken. Blev faktiskt sugen på att se den under slutscenerna i Avatar.

Baan
2009-12-24, 00:58
Såg den precis, 6:a. 3D-effekterna var riktigt häftiga men det döljer inte den dåliga storyn, Cameron ska kunna skriva bra mycket bättre än så.

Saknade även ett soundtrack man kommer ihåg.

Shajjn: 300 var en långt häftigare upplevelse på bioduken. Blev faktiskt sugen på att se den under slutscenerna i Avatar.

Nu ska vi inte vara sådana med storyn. Han hade ändå bara tio år på sig.

LoTiX
2009-12-24, 01:11
Nu ska vi inte vara sådana med storyn. Han hade ändå bara tio år på sig.

Hehe, för 300 miljoner dollar kan man återuppliva Stanley Kubrick och be honom slänga ihop 5 filmer.

<Mike>
2009-12-24, 02:31
Ok, that's it, jag ska se den på bio :)

Måste ha missat boobflash men alltså.... Helt sjukt vilken.... upplevelse! *gah!* Är fortfarande i extas! Filmen var inte den bästa jag sett, men upplevelsen var större än någon annan film jag sett någonsin! Vilket djup det är i 3D alltså! Läste nånstans att man skulle vänja sig vid effekterna efter 10 minuter men det gjorde jag verkligen inte! Filmen var så vacker rakt igenom att jag nästa blev tårögd på flera ställen! Detta var mer än film, detta var konst.... Och musiken var sjukt bra... Jag överanalyserar alltid filmer men denna gången tänker jag skita i att storyn har gjorts förut och att det finns mycket att störa sig på om man letar... För när jag kom ut ur biografen var jag i extas, lyckan var fullkomlig. Jag älskar 3D och jag älskade den här filmen!

Kwon
2009-12-24, 08:13
Det var en skön upplevelse i 3D dessutom.

Vacker värld indeed med intressant Wildlife. 3d gjorde inte filmen sämre.

Kwon
2009-12-25, 14:30
Racist Subtext in "Avatar"!

Ramaskri!
http://blogs.telegraph.co.uk/news/willheaven/100020488/james-camerons-avatar-is-a-stylish-film-marred-by-its-racist-subtext/ <---

THEY WEAR AFRICAN JEWELLRY AND HAVE DREADLOCKS!

http://blogs.telegraph.co.uk/news/files/2009/12/avatar1.jpg

stafh
2009-12-25, 15:03
En sak jag störde mig på sjukt mycket var att aliensarna inte alls var aliens, utan människor. Visst, de hade lite större näsor och konstiga öron (och svans), men i övrigt var de i stort sett exakt likadana som människor. Likadan kultur till och med.

Det var nästan så att man satt på bion och tänkte "varför bor det människor på en annan planet?".

Kwon
2009-12-25, 15:11
Visst hade vi människor/biotittare haft svårare att identifiera oss samt känna sympati med blåfolket om de istället hade sett ut som bläckfiskar/maneter med sjutti ögonglober? :)

Hade det blivit någon romans då? :D

Baan
2009-12-25, 15:12
Jag höll på dom förväxta insekterna i Starship Troopers!

Kwon
2009-12-25, 15:16
Jag höll på dom förväxta insekterna i Starship Troopers!

:D

Jag höll på skitbaggarna! (De som sket genom röva!)

shut teh face
2009-12-26, 11:32
Jag har ju glasögon på mig vanligtvis, vad händer om jag ser Avatar 3D och ska ha 3d-glasögon på mig också?

Baan
2009-12-26, 11:33
Jag har ju glasögon på mig vanligtvis, vad händer om jag ser Avatar 3D och ska ha 3d-glasögon på mig också?

Inzoomad 3d!

Anna.L
2009-12-26, 12:15
Jag har ju glasögon på mig vanligtvis, vad händer om jag ser Avatar 3D och ska ha 3d-glasögon på mig också?

Det är inga problem. Ställde samma fråga tidigare i tråden och fick svar från Kwon (som också har glasögon) att det funkar bra. Jag störde mig inte heller på det och det var många andra i salongen som också hade glasögon.

Kwon
2009-12-26, 13:14
Det fungerar utomordentligt med vanliga glasögon under 3D-glasögonen, kör på!

Exdiaq
2009-12-26, 18:05
Helt magisk, funderar på om den är bättre än Sagan om Konungens Återkomst till och med!

Exdiaq
2009-12-26, 18:18
Helt magisk, funderar på om den är bättre än Sagan om Konungens Återkomst till och med!

Sen tyckte jag också att ett par av de kvinnliga Avatarerna och Na'vi var rätt snygga..

Putte91
2009-12-26, 21:29
Såg den igår och tyckte den var riktigt bra. Lite väl tunn story och för amerikansk för att bli en 10:a men en 8/10 tycker jag helt klart att den är värd och det är inte fy skam det heller :) Helt klart en av årets bästa filmer.

Tonto
2009-12-26, 23:48
precis hemkommen från bio, helt underbar film. Lätt top 10 av alla filmer jag sett!

Baan
2009-12-27, 00:33
Såg den idag.

Ungefär som jag trodde. Kanske lite bättre. Ingen dålig film men inte märkvärdig nånstans.

Storyn, som ändå borde vara det viktigaste i en film, är typ Pocahontas IN SPACE (eller i framtiden, saksamma). Häftigt. I övrigt är allt svart och vitt när det gäller moral, och hur intelligent är det? Man vill spela på mänsklig historia och hur dom civiliserade förtryckt svarta, indianer och marsianer men komigen... det här var helt verklighetsbefriat och stendumt.

Fight terror with terror som översten säger summerar filmen rätt bra. Eh... vilken terror? Utomjordingarna hade inte gjort något dittills.

Slutstriden var det häftigaste i filmen, men man orkar inte sitta igenom två timmar sömnpiller för det (riktigt så tråkigt var det inte att jag somnade men lite överdrift skadar aldrig).

Morty
2009-12-27, 01:38
Jag gillade den verkligen. Baan har antagligen dålig syn, för även om handlingen var sisådär så var allt så jävla snyggt. Helt magiskt, går inte att uttrycka det annorlunda.

Och vem fan tycker att det var likt Zangarmarsh? Var alldeles för härlig stämning för Zangarmarsh, var snarare Teldrassil för mig... Lite mer vegetation och häftiga lysande saker, dock. Skitsnyggt whatsoever.

BobaFett
2009-12-27, 16:57
Såg den idag.

Ungefär som jag trodde. Kanske lite bättre. Ingen dålig film men inte märkvärdig nånstans.

Storyn, som ändå borde vara det viktigaste i en film, är typ Pocahontas IN SPACE (eller i framtiden, saksamma). Häftigt. I övrigt är allt svart och vitt när det gäller moral, och hur intelligent är det? Man vill spela på mänsklig historia och hur dom civiliserade förtryckt svarta, indianer och marsianer men komigen... det här var helt verklighetsbefriat och stendumt.

Fight terror with terror som översten säger summerar filmen rätt bra. Eh... vilken terror? Utomjordingarna hade inte gjort något dittills.

Slutstriden var det häftigaste i filmen, men man orkar inte sitta igenom två timmar sömnpiller för det (riktigt så tråkigt var det inte att jag somnade men lite överdrift skadar aldrig).

Jag bedömer inte en film efter hur den är gjord, hur bra manuset är eller hur verklighetsbefriat det är, Det är en science fiction film, det är inte meningen att det ska vara verkligt :smash:

Jag bedömer efter hur den får mig att känna. När jag såg filmen var det som att bli kär :) Jag var helt i extas. Jag måste se den igen fast i 3D. Jag ska åka till stockholm från linköping för att se den igen, så bra tyckte jag att den var. Är lätt min favoritfilm.

Edit: Ursäkta det dåliga språket, orkar inte rätta :P

jaaaaag
2009-12-27, 17:01
Ska se den på onsdag, längtar! =D

Arf Pingvin
2009-12-27, 17:26
Se den i 3D för karaktärerna är platta. Ungefär så. Rekommenderar Princess Mononoke istället. Men jag är inte bitter. Det var en underhållande film.

spoiler:Kvinnorna står för det goda hos urinvånarna, rädda skogen-bla-bla medans krigarna/männen är så enfaldiga att jag hejade på soldaterna ett tag. Fast soldaterna är ännu enkelspårigare, suck...

Sebbe_H
2009-12-27, 17:53
Ska se den 21.30 ikväll, 3D. Daee ae naajs.

Kwon
2009-12-27, 18:34
Den e najs i 3D Sebbe :)

Skönt djup när de flyger etc

mikaelj
2009-12-27, 21:08
Jag gillade den verkligen. Baan har antagligen dålig syn, för även om handlingen var sisådär så var allt så jävla snyggt. Helt magiskt, går inte att uttrycka det annorlunda.

Japp! Oerhört bra gjort.

Jag tyckte att de där tre månaderna gick väldigt fort. Hade väldigt gärna läst den i bokform om den funnits.

The_RobRoy
2009-12-27, 21:45
Såg den nyss på Rigoletto 1 i 3D. Känns som utan 3D och i en kass-biosalong hade man tyckt det var en OK film.

Nu kändes det som en riktigt bra film, men man kan inte riktigt säga varför, mer än att man sögs in i filmen och man bara satt och njöt i stolen.

Kauppi
2009-12-27, 21:52
vill också vara en na'vi (eller avatar?) efter ja såg filmen nu för 2 timmar sedan :<
riktigt bra film i 3D iaf!

Torwald
2009-12-28, 11:59
Såg den igår i 3D. Sjukt cool film! Synd på en alltför stereotyp marine, men jag tyckte filmen var riktigt bra.

Pirko
2009-12-28, 12:50
Ska se den ikväll i 3D, måste åka hela vägen genom stan till Heron City för att få kolla. Folk bokar dagar i förväg..

Sebbe_H
2009-12-28, 14:12
Jag tycker den var riktigt fet, är nog få filmer som kommer slå den när det kommer till mäktighet och känsla när man sitter i salongen.

Dock som de flesta har skrivit så var det aningen klichée-igt och stereotypiska karaktärer.

Andy.da.wohoo
2010-01-15, 22:22
Såg filmen för andra gången ikväll. Såg den första gången förra veckan och koncentrerade mig inte fullt på filmen, därav fick den lite halvtaskigt betyg.

Blev övertalad av en polare i skolan att se den en gång till och det gjorde jag, som tur var! Riktigt grym film! Bland det bästa jag sett!!

Kischen
2010-01-15, 22:25
Bland det bästa jag sett!!

Allvarligt? :confused:

Andy.da.wohoo
2010-01-15, 22:25
Allvarligt? :confused:

fo'shizle!

Player
2010-01-15, 22:31
fo'shizle!

Då borde du se mer film. Äldre rullar. ;)

The Swedish Oak
2010-01-16, 00:36
Då borde du se mer film. Äldre rullar. ;)

Börja med Dansa med vargar, sen fundera på hur James Cameron kom på storyn till Avatar. :naughty:

On topic så blev jag bjuden på den för några dagar sedan utan 3D. Men efter som mina vänner hypat upp 3D grejen så mycket funderar jag på o testa se den i 3D före den slutar gå på biograferna.

stafh
2010-01-16, 00:43
Börja med Dansa med vargar, sen fundera på hur James Cameron kom på storyn till Avatar. :naughty:
Eller pocahontas.

http://imagechan.com/images/01e5d0f1bb47756d4b78d2a7316959c1.jpg

Dreas
2010-01-16, 01:24
Jag såg den ikväll, alltså, DEN ÄR BRA!!!

snej
2010-01-16, 09:06
Då borde du se mer film. Äldre rullar. ;)

Eller.... Så har folk olika smak.

Pelle2
2010-01-16, 13:37
"se äldre rullar, för det är så mycket ballare att gilla äldre rullar, helst äldre rullar som ingen förstår sig på eller egentligen gillar men.. det är ju en äldre rulle som är så ball att gilla":Virro

Baan
2010-01-16, 13:45
Eller.... Så har folk olika smak.

Ja, vissa har dålig smak, andra bra! :)

<Mike>
2010-01-16, 14:08
lol at pochahontas... Verkligen exakt samma sak.

Men men... Det var fortfarande riktigt coolt med 3D.

Sparven från Minsk
2010-01-16, 20:50
Kanske inte världens bästa handling eller skådisar, men klart snyggaste filmen jag sett! Sen är handlingen faktiskt tankeväckande.
Måste ses, helt klart.

Gabriel174
2010-01-16, 23:21
Jag som trodde att folk slutat se på filmen nu ett litet tag efter premiären, men icke. Skulle boka biljetter på internet men det var fullt på Rigoletto, Heron City och Kista. Får se om det finns platser imorgon på 3Dn eftersom att jag hört att den ska vara bättre än utan 3D.

eternallord
2010-01-16, 23:49
Fattar ni hur lång Directors Cut kommer vara? typ 3.5 timme kanske? Så enormt mycket av handlingen dom utelämnat, allt om "unobtaniumet" (eller vad det nu kallades), de olika klanerna, den gamla skolan och all den historian, hur människorna kom dit och började ta över osv, osv.

Gabriel174
2010-01-17, 00:05
Kollade också på TV att det tog 10 (!!) år att göra filmen. Kanske tur att karaktärerna inte ser ut som riktiga människor? Annars vore det lite konstigt att i början av filmen så kan vissa se unga ut och sedan ganska mycket äldre efter två timmar in i filmen.

Hur många uppföljare kommer att komma? De sa att man nu har bättre teknik - så att uppföljarna kommer gå snabbare än 10 år.

The Swedish Oak
2010-01-17, 00:54
Hur många uppföljare kommer att komma? De sa att man nu har bättre teknik - så att uppföljarna kommer gå snabbare än 10 år.

Självklart kommer det minst en uppföljare!

Har du inte lärt dig hur filmbranchen funkar? Drar dom in mycket pengar på första filmen gör dom några halvkassa uppföljare som folk tror kommer vara lika bra som ettan. Publiken betalar blint för att se det uppföljande filmerna men blir som vanligt besvikna.

James Cameron (Regissören för Avatar) håller för tillfället på med Terminator 5, och dom filmerna slutade vara bra efter T2. *screwy*

eternallord
2010-01-17, 01:23
Kollade också på TV att det tog 10 (!!) år att göra filmen. Kanske tur att karaktärerna inte ser ut som riktiga människor? Annars vore det lite konstigt att i början av filmen så kan vissa se unga ut och sedan ganska mycket äldre efter två timmar in i filmen.

Dom lär ju inte precis ha filmat i 10 år, det har dom kanske gjort i 1 eller 2. Det som tagit tid innan har ju varit saker som storyn, konceptutveckling, grafisk process med mera.

Det lär gå snabbt att göra uppföljaren (relativt sett) eftersom så mycket "ground work" redan är gjort.


James Cameron (Regissören för Avatar) håller för tillfället på med Terminator 5, och dom filmerna slutade vara bra efter T2. *screwy*
Gör han?

stafh
2010-01-17, 01:26
Det som tagit tid innan har ju varit saker som storyn

Ja den måste ha tagit RIKTIGT lång tid att skriva ihop.

panzerpig
2010-01-17, 01:51
Vet inte om detta varit uppe, men min syrra sa under tiden vi såg filmen att det var väldigt likt en tecknad film hon såg som liten. Verkar vara fler som tycker samma sak:
D-SVpZrnF34

Tricce
2010-01-20, 01:22
Har varit och sett den på rigoletto 1 3d, grym film och coolt att dom flög omkring i Nagrand hehe.

hio
2010-01-20, 01:59
http://i.imgur.com/A1knql.png

Fler likheter med FernGully: här (http://thembonez.blogspot.com/2010/01/ferngully-directx-11-avatar.html)

Det är svårt att hitta något som är riktigt orginellt idag. Till och med Pocahontas och FernGully är ju baserade på gamla folksagor. Jag tycker inte Avatar är någon komplett ripoff av dessa men influenser finns självklart. Hoppas det inte tar alltför länge tills extended version kommer!

Langster
2010-01-20, 10:22
Självklart kommer det minst en uppföljare!

Har du inte lärt dig hur filmbranchen funkar? Drar dom in mycket pengar på första filmen gör dom några halvkassa uppföljare som folk tror kommer vara lika bra som ettan. Publiken betalar blint för att se det uppföljande filmerna men blir som vanligt besvikna.

James Cameron (Regissören för Avatar) håller för tillfället på med Terminator 5, och dom filmerna slutade vara bra efter T2. *screwy*

Jag tror inte det kommer någon direkt uppföljare till Avatar, möjligtvis någon spinoff TV-serie eller något sånt. Filmbranschen fungerar inte alltid som du tror, finns massvis med exempel på lyckade filmer utan uppföljare, ju större en film är desto mindre troligt är det faktiskt att det blir en uppföljare. Det finns ett värde i ett IP som inte dras ned i smutsen genom uppföljare och det är ägarna mycket väl medvetna vid.
Om du tänker på vilka filmer som faktiskt brukar få uppföljare i all oändlighet så är det inte de riktiga storfilmerna. Terminator t.ex var en riktig B-rulle som gick bättre än väntat, det är sånt som öppnar upp för mer påkostade uppföljare. Andra exempel är Alien, Robocop, Star Wars, Rocky, Rambo osv...
Andra filmer som ofta får uppföljare är familjefilmer och enkla komedier, där ingen egentligen bryr sig om vad som händer med namnet i slutändan, det är bara snabba pengar.
Sen finns det ju filmer som vissa bolag fångar upp eftersom de ser potential i att skapa leksaker och en hel rad produkter vid sidan av filmen, såsom Jurrasic Park, där finns det planer redan innan filmen är klar på att göra uppföljare bara för att mjölka pengar. Avatar kan förstås lätt tas för en sådan film, men jag tror inte det ingick i Camerons vision för det här projektet och jag gissar på att han kommer att försöka skydda sitt IP i det här fallet, jag tror han ser den här filmen mer som en Titanic än som en Star Wars. Jag kan förstås ha fel, men det är vad jag tror.

Däremot har Avatar satt en ny teknisk standard för den här typen av film, precis som Star Wars, T2, Jurrasic Park, Toy Story och typ Armageddon osv gjorde en gång i tiden och vi kommer säkerligen att se många liknande filmer inom en snar framtid.

Sen tyckte jag faktiskt att senaste Terminator filmen var den bästa i serien! :)

Kwon
2010-01-20, 10:27
Nu är Lego Avatar ute! Easy way of makin a quick buck!
http://img269.imageshack.us/img269/7753/pandora500x452.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/9742/pandora500x389.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/1025/pandora500x271.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/33/pandora375x500.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/6879/pandora500x375.jpg

Nitrometan
2010-01-20, 10:35
Med tanke på att LEGO Harrison Ford sålde bra så hakar de såklart på.

LEGO har varit med och tjänat pengar på flera filmprojekt nu.

Bra för dem!

Tricce
2010-01-20, 12:34
Vad tycker ni om åldersgränsen på 11år för filmen förresten?
Menar det är ju ändå en del hack´n slash?

Lasse Kongo
2010-01-20, 12:42
Jag ser nog ingen större fara att gå med min 11åriga son eller dotter om så vore fallet.

Finns värre grejor, internet tex.

ryss
2010-01-20, 12:53
Tycker filmen var bra efter jag såg den, men med större eftertanke så var den ganska dålig. Men den var riktigt häftig. Det jag menar är att den var så sjukt förutsägbar, men vågar inte spoila här då får man väl pisk

Sundqvist
2010-01-20, 13:11
Den va riktigt jävla bra! rekommenderas grovt!

Langster
2010-01-20, 13:39
Tycker filmen var bra efter jag såg den, men med större eftertanke så var den ganska dålig. Men den var riktigt häftig. Det jag menar är att den var så sjukt förutsägbar, men vågar inte spoila här då får man väl pisk

Jo, precis efter filmen kändes det nästan som att man genomgått något som skulle förändra ens liv. Man blev så bombarderad av intryck och inlevelsen var nästan total. Nu kommer jag knappt ihåg något alls av den... :Virro

Slartibartfast
2010-01-20, 13:40
Avatar-LEGO :D fan va fult.

Langster
2010-01-20, 13:41
Jag ser nog ingen större fara att gå med min 11åriga son eller dotter om så vore fallet.

Finns värre grejor, internet tex.

Men 7-åringar då? När jag var och kollade var det folk som hade med sig ungar som banne mig var under 7 t.o.m.

Det blev lite fnitter när det utövades alien-sex.

Lasse Kongo
2010-01-20, 14:33
Men 7-åringar då? När jag var och kollade var det folk som hade med sig ungar som banne mig var under 7 t.o.m.

Det blev lite fnitter när det utövades alien-sex.

Ja eftersom det finns en gräns på 11 så bör den
väl följas av någon anledning.

Tricce
2010-01-20, 14:35
Tror iof ungar idag är mer härdade pga tvspel osv.

willis
2010-01-20, 19:14
Jag tror inte det kommer någon direkt uppföljare till Avatar, möjligtvis någon spinoff TV-serie eller något sånt. Filmbranschen fungerar inte alltid som du tror, finns massvis med exempel på lyckade filmer utan uppföljare, ju större en film är desto mindre troligt är det faktiskt att det blir en uppföljare. Det finns ett värde i ett IP som inte dras ned i smutsen genom uppföljare och det är ägarna mycket väl medvetna vid.
Om du tänker på vilka filmer som faktiskt brukar få uppföljare i all oändlighet så är det inte de riktiga storfilmerna. Terminator t.ex var en riktig B-rulle som gick bättre än väntat, det är sånt som öppnar upp för mer påkostade uppföljare. Andra exempel är Alien, Robocop, Star Wars, Rocky, Rambo osv...
Andra filmer som ofta får uppföljare är familjefilmer och enkla komedier, där ingen egentligen bryr sig om vad som händer med namnet i slutändan, det är bara snabba pengar.
Sen finns det ju filmer som vissa bolag fångar upp eftersom de ser potential i att skapa leksaker och en hel rad produkter vid sidan av filmen, såsom Jurrasic Park, där finns det planer redan innan filmen är klar på att göra uppföljare bara för att mjölka pengar. Avatar kan förstås lätt tas för en sådan film, men jag tror inte det ingick i Camerons vision för det här projektet och jag gissar på att han kommer att försöka skydda sitt IP i det här fallet, jag tror han ser den här filmen mer som en Titanic än som en Star Wars. Jag kan förstås ha fel, men det är vad jag tror.

Däremot har Avatar satt en ny teknisk standard för den här typen av film, precis som Star Wars, T2, Jurrasic Park, Toy Story och typ Armageddon osv gjorde en gång i tiden och vi kommer säkerligen att se många liknande filmer inom en snar framtid.

Sen tyckte jag faktiskt att senaste Terminator filmen var den bästa i serien! :)

Bästa länken jag orkade leta fram: http://www.mtv.com/movies/news/articles/1628605/story.jhtml

jaaaaag
2010-01-21, 12:24
Någon som vet vad låten heter som spelas till eftertexterna?

ryss
2010-01-21, 12:29
Jo, precis efter filmen kändes det nästan som att man genomgått något som skulle förändra ens liv. Man blev så bombarderad av intryck och inlevelsen var nästan total. Nu kommer jag knappt ihåg något alls av den... :Virro

haha precis, och när dom berättade att endast EN person hade tagit toruk macto då hajade man ju direkt vad som skulle hända, man visste ju att dom inte skulle lyckas bomba etc, allt var uppbenbart.. men men inlevelsen går verkligen inte att klaga på

O_Wao
2010-01-21, 12:34
Någon som vet vad låten heter som spelas till eftertexterna?

http://www.youtube.com/watch?v=HGChoFxzhTE

Leona Lewis - I see you är det officiella temat från filmen, har inte koll på om den spelades under eftertexterna eller ej.

jaaaaag
2010-01-21, 12:50
http://www.youtube.com/watch?v=HGChoFxzhTE

Leona Lewis - I see you är det officiella temat från filmen, har inte koll på om den spelades under eftertexterna eller ej.

Det var den, tack ska du ha.

Andy.da.wohoo
2010-01-21, 19:17
Soundtracket till Avatar är en av de bättre som finns. I see you ger mig rysningar varje gång jag hör den.

King Grub
2010-02-01, 21:57
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide

Det gick undan.

Blomstrande
2010-02-01, 22:01
Men 7-åringar då? När jag var och kollade var det folk som hade med sig ungar som banne mig var under 7 t.o.m.

Det blev lite fnitter när det utövades alien-sex.

Jag hade med mig min 9-åriga gudson. Det gick utmärkt. Han fnissade lite också när det gick lite hett till och jag fick hålla för ögonen på honom när det var lite väl våldsamt, men han blev inte rädd.

Jag tror inte man kan ta med någon under 7 på en 11-årsfilm...7 är gränsen med en vuxen.

Langster
2010-02-02, 08:03
Jag tror inte man kan ta med någon under 7 på en 11-årsfilm...7 är gränsen med en vuxen.

Jag tror dock inte biopersonalen frågar efter leg på barnen...

Nitrometan
2010-02-02, 08:26
Jag tror inte man kan ta med någon under 7 på en 11-årsfilm...7 är gränsen med en vuxen.
Jag som trodde att 11 år betydde 11 år.

Statens Biografbyrå skriver:
11-årsgränsen
En film med 11-årsgräns ska kunna ses på biograf av en ensam 11-åring. Barn i 11-14-årsåldern är generellt duktiga på att skilja film och verklighet åt. Därför kan filmer med 11-årsgräns innehålla en hel del rejält spännande och hotande sekvenser. När det handlar om våldssekvenser tolereras inte scener med fokus på lidande eller omfattande blodsutgjutelse. 11-årsgränsen är en mycket vid åldersgräns som kan ges till såväl barnfilmer med ångestladdning som actionfilmer avsedda för en i huvudsak vuxen publik. Avgörande för bedömningen är ofta graden av realism och identifikationsmöjlighet: en film med tydlig sagokaraktär och få beröringspunkter med publikens vardag kan få en lägre åldersgräns än motsatsen.

I 5§ i Granskningslagen står det:
Framställningen i en film eller ett videogram får inte godkännas för visning för barn under sju år, under elva år eller under femton år, om den kan vålla barn i den aktuella åldersgruppen psykisk skada.

När byrån sätter en åldersgräns handlar det alltså aldrig om att bedöma om filmen är lämplig eller passande för den aktuella åldersgruppen. Biografbyrån använder heller aldrig formuleringen ”rekommenderad från X år”. Det finns ett antal företeelser och beteenden som av många anses anstötliga eller olämpliga, men som emellertid här inte bedöms skada barn psykiskt. Bland dessa kan nämnas skildringar innehållande grovt språk, drogmissbruk, nakenhet, sexskildringar.

Bedömningarna grundas i en föreställning om en ”genomsnittspublik”. Olika tittare kan uppfatta samma film på olika sätt, inte bara beroende på sin fysiska ålder. Intellektuell och emotionell mognad, uppväxtförhållanden och medievana är exempel på andra faktorer som påverkar hur personer tolkar filmer. Ett känsligt och utsatt barn kan reagera helt annorlunda än ett tryggt barn.

Det sägs inget om att 7 år är 11 år i sällskap med vuxen.

Blomstrande
2010-02-02, 10:03
Jag som trodde att 11 år betydde 11 år.

Statens Biografbyrå skriver:


I 5§ i Granskningslagen står det:
Framställningen i en film eller ett videogram får inte godkännas för visning för barn under sju år, under elva år eller under femton år, om den kan vålla barn i den aktuella åldersgruppen psykisk skada.



Det sägs inget om att 7 år är 11 år i sällskap med vuxen.

Nej, det är när det är 11-årsgräns som det är okej med 7-åringar i sällskap med vuxen.

Vid 7-årsfilmer får yngre barn följa med i sällskap med vuxen.

15-årsgränsen är absolut.

http://www.sf.se/faq


När filmen är tillåten från 7 år så får barn under 7 år följa med i vuxens sällskap.

Vid 11 års gräns får barn som har fyllt 7 år följa med i vuxens sällskap. Med vuxen avses en person som fyllt 18 år och är myndig.

Nitrometan
2010-02-02, 10:25
Ja, SF säger det, de vill sälja biljetter. Men biografbyrån som sätter gränserna säger inte att det är så.


Ah. Jag hittade skrivningen i granskningslagen nu. 6§, andra stycket står det:
Barn som inte fyllt sju år och som är i sällskap med en person som fyllt arton år får medges tillträde till visning av en framställning som är tillåten för barn från sju år. Barn som fyllt sju år men inte elva år och som är i sällskap med en person som fyllt arton år får medges tillträde till visning av en framställning som är tillåten för barn från elva år.

:thumbup:

Då får man ta med dem i sällskap. Bra att veta.

L Johnsson
2010-02-02, 11:58
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide

Det gick undan.

Jävlar det var kvickt måste jag säga :cool:

Kwon
2010-02-02, 14:48
Bra jobbat av Cameron, mkt skönt att se Leonardo DiCapriciossa och Titanic nedputtad av en lite "roligare" film.

Kul dock att vara Cameron och äga alla med sina filmer.

Kwon
2010-07-14, 16:54
Äg

Still Want To Be A Doctor? James Cameron Pockets $350 Million For ‘Avatar’

This news is so very incomprehensible, you might just find yourself staring at the numbers for an hour or two before snapping out a shock-induced coma.

It’s no secret that Avatar was the biggest movie that this or any other world has ever seen (maybe…I hear Omicron Persei 8 is remaking Bikini Party Summer). With a budget somewhere in the $250 million to $300 million budget, the risk was unheard of and failure would have been of cataclysmic proportions. But we should all know by now that James Cameron knows best, and he’s about to have a very good day because of it.

Avatar went on to destroy the box office and all records in its path. Before we knew it, the only significant record left was Cameron’s other dominant force, Titanic, and its untouchable $600 million domestic gross bar-setter. Avatar not only touched that record but assaulted it, now sitting $150 million past previous record…and with a special theatrical re-release still to come in August, no less.

So how much does a director make for this? It all comes down to percentages. Big name talents usually sign a sizable contract consisting of a salary percentage that will be paid based on how the movie performs at the box office. Cameron, acting as not only the director but also as writer and producer, had a nice, fat percentage coming his way, as you might imagine. With Avatar pulling in $2.7 BILLION to date, the payday for the man at the wheel is beyond anything anyone could have imagined.

According to a report by Deadline, James Cameron will be taking home a $350 million paycheck for his work on Avatar. Yes, you read that correctly — Cameron will be making more than even the biggest movies cost to make, and more than the majority of films ever come close to scoring in their own respective box office runs.

What could be even more surprising than this, you ask? The reason this payoff is so big is not due to this unheard of box office run, but the success that Avatar has since found on DVD and Blu-ray. There’s a reason movies go from theaters to the disc in only a few short months these days, and this is just further proof of the dollars to be had on screens big and small.

MasterChief
2010-07-14, 17:19
Jag får inte riktigt ihop ekonomin i hans "bonus". Enligt dessa siffror skulle han ha 13% i bonus av omsättningen av filmens totala intäkter i slutet av transaktionskedjan. Vanligtvis får man sin bonus efter specifika nyckeltal som bolaget man arbetar för uppnår och inte i slutet av värdekedjan. Med tanke på hur länge han kämpat att få göra filmen verkar det konstigt om filmbolagsdirektörerna gått med på en sådan extrem bonus till regissören.

Kwon
2010-07-14, 17:23
http://www.deadline.com/2010/07/exclusive-james-cameron-will-make-record-setting-350m-from-avatar/

(352 kommentarer från Haters, nåja, några fans också) :D

http://www.hollywoodnews.com/2010/07/09/james-cameron-has-netted-350-million-of-personal-income/

snej
2010-07-14, 17:30
Jag får inte riktigt ihop ekonomin i hans "bonus". Enligt dessa siffror skulle han ha 13% i bonus av omsättningen av filmens totala intäkter i slutet av transaktionskedjan. Vanligtvis får man sin bonus efter specifika nyckeltal som bolaget man arbetar för uppnår och inte i slutet av värdekedjan. Med tanke på hur länge han kämpat att få göra filmen verkar det konstigt om filmbolagsdirektörerna gått med på en sådan extrem bonus till regissören.

De e Hollywood för faen. Dom skiter i hur bonusar vanligtvis utdelas :)

MasterChief
2010-07-14, 17:37
De e Hollywood för faen. Dom skiter i hur bonusar vanligtvis utdelas :)

Men om man betalar ut en bonus så är det någon annan som får mindre pengar. :)

Nåja, han kommer givetvis tjäna otroligt mycket pengar, vilket är i sin ordning.

snej
2010-07-14, 20:15
Men om man betalar ut en bonus så är det någon annan som får mindre pengar. :)

Nåja, han kommer givetvis tjäna otroligt mycket pengar, vilket är i sin ordning.

Det kanske var hans krav för att göra skiten. Det var väl ingen som trodde den skulle dra in så in iiiii med stålar heller. Jag tycker han ska göra en Gudrun och bränna upp allt, då är han hardkår!