handdator

Visa fullständig version : Någon som sett 1-bens böj på stability boll?


emi23j
2009-12-17, 12:43
Är det någon här som fått bevittna någon göra benböj med 1 ben stående på en stabilitets boll? En polare hävdar ett en på hans gym klarar detta. Jag är dock riktigt jävla skeptisk till att någon klarar denna bedrivt. Har sökt på youtube men har inte lyckats hitta någonting där.

Att stå på bollen och böja med 2 fötter klarar de flesta med lite träning. Men 1-ben? är det ens möjligt? i ofs är väl det mesta möjligt, men det känns lite som fiction i detta fall.

Hur som helst, någon som sett denna bedrivt?

EDIT: Hade varit kul med en omröstning men vet ej hur man skapar en sådan.
Posta gärna clips/bilder om ni har några.

Nitrometan
2009-12-17, 12:47
Vafan? *screwy*

Verkar helt knäppt. Cirkuskonster.


Men nästan iaf...

99FItcgNWt0

mx4OWQjtqqo

emi23j
2009-12-17, 12:57
På både sidor av bosu boll antar jag att det inte är så jätte svårt (även om det fortfarande krävs träning). Men en riktigt stabilitets boll är ju en helt annat sak.

ceejay
2009-12-17, 13:02
njäe fyfan, tycker det är lagom jobbigt att hålla balansen på marken när jag kör 1bensböj

Guddi
2009-12-17, 13:05
Låter som en väldig bedrift. Finns folk som klarar alla möjliga sjuka saker så varför inte. Jag hade dock bett om filmbevis bara för att jag hade velat se det :)

callosum
2009-12-17, 16:02
Är det någon här som fått bevittna någon göra benböj med 1 ben stående på en stabilitets boll? En polare hävdar ett en på hans gym klarar detta. Jag är dock riktigt jävla skeptisk till att någon klarar denna bedrivt. Har sökt på youtube men har inte lyckats hitta någonting där.

Låter sinnes!
Kanske om bollen är riktigt sunkig och dåligt fylld så man sjunker ned rejält *jorgen*

way
2009-12-17, 16:19
Det är svårt, men det finns säkert massor av folk som kan klara det.

Rockhard
2009-12-17, 18:09
Jag har sett folk som gjort situps och crunches och sånt på bollen men aldrig enbensböj.

svennebanan
2009-12-17, 18:13
Vafan? *screwy*

Verkar helt knäppt. Cirkuskonster.


Men nästan iaf...

99FItcgNWt0

mx4OWQjtqqo

Rogntudju!

z_bumbi
2009-12-17, 19:22
Åk till valfri cirkusskola och fråga för utan att faktiskt veta skulle jag bli förvånad om det inte finns ett antal som klarar av det. Jag har flyttat så jag har inte längre någon kontakt med någon som tränar cirkus annars skulle jag fråga själv.