handdator

Visa fullständig version : Hur gå till väga för dopingtest?


Ungrim
2009-12-15, 10:55
Hej!

Är det någon som vet om man kan göra dopingtest på lassarettet, Alltså gå dit och be dem utföra ett prov, eller finns det någon annan man kan vända sig till? Samt vad kostar det i sånna fall?

svennebanan
2009-12-15, 10:58
Hej!

Är det någon som vet om man kan göra dopingtest på lassarettet, Alltså gå dit och be dem utföra ett prov, eller finns det någon annan man kan vända sig till? Samt vad kostar det i sånna fall?

ÖÖÖ varför skull nån vilja det? Man vet väl själv vad man stoppat i sig?

mattilainen
2009-12-15, 11:22
ÖÖÖ varför skull nån vilja det? Man vet väl själv vad man stoppat i sig?

Han kanske måste "överbevisa" sina nära och kära. Om det är förklaringen tycker jag TS ska leta efter nya vänner

Gorilla
2009-12-15, 11:44
Säg till dem att du gärna skulle pissa om de är villiga att betala för det. Du ska väll för helvete inte behöva betala för att de inte tror på dig. Bevisbörda, bevisbörda, bevisbörda. Förutsatt att det är någon som vill att du ska bevisa något.

Om du bara vill kolla för din egen skull så måste du ju ha ätit tabletterna/tagit sprutorna själv och borde då veta vad du har stoppat i dig. Isåfall, Fy!

Ungrim
2009-12-15, 12:10
Behöver inte bevisa något för någon, men tänkte att om det inte kostar så mycket kan jag gärna göra det 2-3 ggr per år och tapetsera ena väggen i mitt gym (hemma) med resultaten.

Allt för sitt eget ego när man står där och speglar sig *flex*

Krampus
2009-12-15, 12:15
Behöver inte bevisa något för någon, men tänkte att om det inte kostar så mycket kan jag gärna göra det 2-3 ggr per år och tapetsera ena väggen i mitt gym (hemma) med resultaten.

Allt för sitt eget ego när man står där och speglar sig *flex*

Ah, ok, men eftersom du ändå vet att du är ren kan jag fixa till lite snygga analysresultat i photoshop åt dig för halva priset.. ;)

Gorilla
2009-12-15, 12:17
Behöver inte bevisa något för någon, men tänkte att om det inte kostar så mycket kan jag gärna göra det 2-3 ggr per år och tapetsera ena väggen i mitt gym (hemma) med resultaten.

Allt för sitt eget ego när man står där och speglar sig *flex* Då har du ju uppenbarligen något att bevisa. Det kan inte vara för din egen skull du spikar upp dem.

Det ska dessutom vara ganska dyrt att ta sådana prover. Om det var Sats eller vilken kedja det handlade om minns jag inte men där fick man iallafall betala avgiften för provet om man blev fälld och detta låg på en 3-4000kr.

Mourten
2009-12-15, 12:20
Vet du själv att du är ren är de la skit samma?
De är typ som att blåsa i en alkomätare varje gång innan jag kör bil trots att jag är nykterist lixom :)

Fredrik_S
2009-12-15, 13:00
Om det bara är för dig själv blir det lite knasigt av två anledningar. Dels kostar det nog ett par tusen. Dels går preparat ur kroppen efter ett tag och hela poängen med testning är att göra det när personer inte är beredda så att de inte hinner sluta med det de håller på med...

Nitrometan
2009-12-15, 13:27
De är typ som att blåsa i en alkomätare varje gång innan jag kör bil trots att jag är nykterist lixom :)
Episkt citatmaterial. :thumbup:

Särskilt om man har en breathalyzer med utskriftsfunktion.

Ungrim
2009-12-15, 13:36
Dels kostar det nog ett par tusen. Dels går preparat ur kroppen efter ett tag och hela poängen med testning är att göra det när personer inte är beredda så att de inte hinner sluta med det de håller på med...

Då var det aldeles för dyrt, så bara skippa de planerna då.

Ungrim
2009-12-15, 13:38
De är typ som att blåsa i en alkomätare varje gång innan jag kör bil trots att jag är nykterist lixom :)

hmmm..

Kalla mig *screwy* men jag är nykterist och jag blåser varje gång i alkomätare innan jag kör bil. Alkolås!!!

mattilainen
2009-12-15, 14:35
hmmm..

Kalla mig *screwy* men jag är nykterist och jag blåser varje gång i alkomätare innan jag kör bil. Alkolås!!!

Det är ju en sak om du måste för att starta bilen, men du måste ju inte ta testet.

Som att åka ner till polisstationen och betala för att ta ett alkotest helt random och hänga upp på väggen för att sedan kunna säga "Jag har inte druckit på X antal timmar"