handdator

Visa fullständig version : Drop set, bra eller dåligt?


Bear Grylls
2009-12-14, 23:12
Som rubriken; är det bra eller dåligt i syfte att bygga muskelmassa? Tycker det är ganska kul att köra men är lite osäker på om det är så bra om man vill bli stooor o stark. *gah!*

lanzal
2009-12-14, 23:14
Vet bara att det är skitjobbigt och tidsoptimalt, så om det bygger bra vet jag någon som kommer börja med dropset i typ allt!

Bear Grylls
2009-12-14, 23:17
Vet bara att det är skitjobbigt och tidsoptimalt, så om det bygger bra vet jag någon som kommer börja med dropset i typ allt!

I allt tror jag inte man pallar under ett pass. Men en är ju inte fel o köra 1-2 gånger i veckan.

Fordon
2009-12-14, 23:40
Som rubriken; är det bra eller dåligt i syfte att bygga muskelmassa? Tycker det är ganska kul att köra men är lite osäker på om det är så bra om man vill bli stooor o stark. *gah!*

Nån som har kikat in hos Mourten hör jag *rolleyes*

hertzman
2009-12-15, 07:45
Som rubriken; är det bra eller dåligt i syfte att bygga muskelmassa? Tycker det är ganska kul att köra men är lite osäker på om det är så bra om man vill bli stooor o stark. *gah!*

Dåligt. Skippa.

Gorilla
2009-12-15, 08:17
Mjölksyreträning om inte annat. Det sliter dock på nervsystemet kan jag tänka mig.

z_bumbi
2009-12-15, 08:34
Ett bra verktyg av flera men det är sällan allt eller inget i träning och det inkluderar dropsets. I ett generellt träningsprogram skulle jag köra det för prioriterade muskelgrupper och i övningar som är lämpliga för det.

fiskebulle
2009-12-15, 08:45
Ett bra verktyg av flera men det är sällan allt eller inget i träning och det inkluderar dropsets. I ett generellt träningsprogram skulle jag köra det för prioriterade muskelgrupper och i övningar som är lämpliga för det.

Exempel på sådana övningar?

JoeyP
2009-12-15, 08:46
Sittande bröstpress i maskin tex.

z_bumbi
2009-12-15, 08:53
Exempel på sådana övningar?

Övningar som är säkra att köra när man är trött/slut i musklerna. Exakt vilka beror på vilken utrustning och/eller vilken passning man har men isolationsövningar är oftast ganska bra. Sen gäller det att anpassa antalet övningar och antalet sänkningar till vad man tränar i övrigt.

JoeyP
2009-12-15, 09:06
Nåt som jag gillar mer än dropset är ju lätt FST 7 i pecdec fifan.

Action Fighter
2009-12-15, 10:39
Har hört att dropset ska vara bra för att bygga muskelmassa. Det är nog inte bra och köra varje pass dock utan 1-2 ggr vecka kanske. Hantellyft är en bra övning att köra dropset på tycker jag. Generellt övningar där det är svårt att köra force reps är bättre imo.