handdator

Visa fullständig version : Blir detta för mycket?


jizzinmypants
2009-12-14, 20:50
Måndag: Kickboxning
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Kickboxning
Torsdag: Styrketräning + brottning (4-5 hr efter)
Fredag: Kickboxning
Lördag: Sparring + styrketräning (6-7 hr efter)
Söndag: Vila

Alternativt

Måndag: Kickboxning
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Kickboxning
Torsdag: Brottning
Fredag: Kickboxning
Lördag: Sparring + styrketräning (6-7 hr efter)
Söndag: Styrketräning

Vilken av dessa 2 är bäst? Låter kanske lite mycket enligt mig, men vissa har sagt att det ska vara okej, och om inte någon av dom är bra så hur ska jag göra för att förbättra dom? Kan lägga till att det är helkroppspass på styrketräningarna.

Fordon
2009-12-14, 21:03
Med sådär mycket träning hade jag lätt valt att ha med en vilodag. Om inte annat så för den mentala biten. Kan inte så mycket mer då du inte skriver hur hårt du tänker träna på dina helkroppspass, men det ser slitsamt ut.

Mr.Sarkastisk
2009-12-14, 21:36
Detta är inte så mycket, en vilodag kommer nog inte att sitta fel dock. Se till att sköta kosten och sömnen så blir det säkert jättebra.

Elfsberg
2009-12-14, 21:37
Spontant ser det jäkligt jobbigt ut, även om jag själv tränar nästan mer än det där och vet folk som klarar det dubbla.
Det beror helt och hållet på hur vältränad du är och hur hårt du faktiskt tränar. En människa som redan är vältränad kan träna kickboxning i typiska nybörjarmanér dygnet runt.

Pjotor
2009-12-14, 21:37
Förmodligen kommer du efter bara en eller ett par veckor märka att all slags träning går sämre, oavsett alternativ. Det kan vara värt att köra en kort period för att chocka kroppen, men det är definitivt inget schema för längre perioder, åtminstone inte om du pluggar eller jobbar i någon utsträckning.

Träna två vila en dag, eller träna varannan dag, så kan du satsa desto mer på de dagar du tränar. Såväl kickboxning som brottning är (eller ska åtminstone vara) fysiskt krävande. Sparringpass är snäppet värre.