handdator

Visa fullständig version : Bars!


Pendelous
2009-12-14, 18:38
Tja!

Har börjat köpa lite bars då och då. Rätt dyrt, men smidigt. Det är bara det att jag inte vet så mycket om bars. Innehåller det mycket "dåligt"? Finns 3st olika sorter där jag tränar; dietbra, proteinbar samt energibar. Alla från ett svenskt känt märke. Finns några fler av något mysko märke. Kollade lite snabbt på näringsinnehållet och märkte att det knappt var någon skillnad på kalorier mellan protein och energibaren. Men skillnaden på protein var rätt stor.

Jag vill ha någon som innehåller en del kalorier och gärna lite protein men inte mättar. Vilken ska jag välja? Eller ska man skita i att äta bars? Hade inte tänkt äta varje dag eller så...

Det finns även billiga utgånga bars, finns det några "risker" med dessa?

Tacksam för svar.

young_george
2009-12-14, 18:44
Det är proteinrikt godis. Innehållet står på baren. Läs där

Fredrik_S
2009-12-14, 19:20
Det är ofta identiskt med att äta vanligt godis och dricka en litenproteindrink till. Men lika ofta är det sämre än godis+vassledrink. Inte helt sällan har de dåliga proteinkällor(kollagen/gelatin) eller dåliga kolhydratkällor(fruktossirap) i sig

Sniggel
2009-12-14, 20:19
Inte helt sällan har de dåliga proteinkällor(kollagen/gelatin) eller dåliga kolhydratkällor(fruktossirap) i sig

Precis, håll utkik efter dessa ingredienser ock försök undvika de barsen, man kan säga att man blir lite blåst om de har blandat i kollagenprotein i barsen och man köper dem.