handdator

Visa fullständig version : 21,8% av spelarna i Franska klubblag är dopade


tp_88
2009-12-14, 01:12
http://grg51.typepad.com/steroid_nation/2009/03/french-hair-tests-allegedly-show-1-in-5-soccer-players-with-evidence-of-steroids.html

Of the 32 professional footballers playing in the French First and Second divisions who were tested, out of 138 sportsmen, seven showed clear signs of having used steroids. The 21.8 per cent "hit" rate was the highest in any sport tested.

Här har vi kanske förklaringen till Zidanes skalle i VM-finalen - roid rage!

saab900
2009-12-14, 01:25
Yepp, han har alla andra tecken också, t ex skallighet. Vilken otur att han fick en massa biverkningar utan att få någon nämnvärd muskelmassa i så fall :D

http://www.theage.com.au/ffximage/2006/07/06/WC_GALL_2_gallery__330x400.jpg

Snobbe
2009-12-14, 01:38
Random tests on the hair of professional French football players, has revealed that there is frequent use of illegal, muscle-building steroids in the French game.

Zidane dodgade ju testerna fattar ni väl.

Mestalla
2009-12-14, 01:41
Tror att en stor del av dom dopade är spelare i andradivisionen som inte håller högre klass än Allsvenskan varken spelmässigt eller publikmässigt sett men där finns ju antagligen mer cash att hämta.
Nu är ju vi svennar för ärliga för att dopa oss så tror inte att det är många i Sverige som har dopat sig trotts att klassen saknas. Men det är nog 2-3 st i hela Allsvenskan som är dopade...Pa Dembo, Janne Tauer och Kenny Pavey...frågetecken kring Tauer (som visserligen kommer dra från Sverige). Eventuellt går Kayongo-Mutumba på något han inte borde, om det är anabola vågar jag dock inte yttra mig om.

Fatalist
2009-12-14, 01:50
Google-adsen kanske är något en admin bör kika på (buy clenbuterol). Och angående dopingen, jag är inte förvånad, jag är ändock förfärad.

_slipknot1_
2009-12-14, 01:53
Tror att en stor del av dom dopade är spelare i andradivisionen som inte håller högre klass än Allsvenskan varken spelmässigt eller publikmässigt sett men där finns ju antagligen mer cash att hämta.
Nu är ju vi svennar för ärliga för att dopa oss så tror inte att det är många i Sverige som har dopat sig trotts att klassen saknas. Men det är nog 2-3 st i hela Allsvenskan som är dopade...Pa Dembo, Janne Tauer och Kenny Pavey...frågetecken kring Tauer (som visserligen kommer dra från Sverige). Eventuellt går Kayongo-Mutumba på något han inte borde, om det är anabola vågar jag dock inte yttra mig om.

Sluta svammla en massa skit, eller lägg upp bevis.

Mestalla
2009-12-14, 02:01
Sluta svammla en massa skit, eller lägg upp bevis.

Bevis är inte min starka sida. Ringde dock en skön snubbe med insyn i en Allsvensk klubb och han sa att en kille som kom från Brasilien och gjorde 2 baljor i sitt första DIF derby och som vann Allsvenskan 1a November med 99,9% säkerhet använder otillåtna prepperat för att prestera bättre.

Men du måste ju förstå varför jag tror att Pa Dembo använder anabola, kolla bara killens utkast och hans händer...

tsp
2009-12-14, 02:09
Bevis är inte min starka sida. Ringde dock en skön snubbe med insyn i en Allsvensk klubb och han sa att en kille som kom från Brasilien och gjorde 2 baljor i sitt första DIF derby och som vann Allsvenskan 1a November med 99,9% säkerhet använder otillåtna prepperat för att prestera bättre.

Men du måste ju förstå varför jag tror att Pa Dembo använder anabola, kolla bara killens utkast och hans händer...

lol

Gabriel174
2009-12-14, 02:23
Bevis är inte min starka sida. Ringde dock en skön snubbe med insyn i en Allsvensk klubb och han sa att en kille som kom från Brasilien och gjorde 2 baljor i sitt första DIF derby och som vann Allsvenskan 1a November med 99,9% säkerhet använder otillåtna prepperat för att prestera bättre.

Men du måste ju förstå varför jag tror att Pa Dembo använder anabola, kolla bara killens utkast och hans händer...

http://i46.tinypic.com/10geer9.jpg



Obama är bög. Hans dotter ringde mig igår och sa det, fast jag har inga bevis.

Mestalla
2009-12-14, 02:28
http://i46.tinypic.com/10geer9.jpg



Obama är bög. Hans dotter ringde mig igår och sa det, fast jag har inga bevis.

Bevis är tämligen överskattat så jag har inga som hellst problem med att tro dig. En annan Allsvenskspelare som tar kanske inte olagliga preparat men väldigt konstiga, sägs att Anders Svensson smugglar ner taco-krydda i sin vattenflaska så han kan uppleva tacosmaken i munnen även när han spelar fotboll...*popcorn*


Nej nu ska jag sova och sluta snacka en massa skit.

Gabriel174
2009-12-14, 02:29
Sov gott med dig :D

Degpekka
2009-12-14, 02:29
Zidane har väl redan "åkt fast" en gång om jag inte minns fel, fast då var det väl hans läkare som hade gett honom något utan att han visste om... eller hur var det?

Gabriel174
2009-12-14, 02:35
Zidane har väl redan "åkt fast" en gång om jag inte minns fel, fast då var det väl hans läkare som hade gett honom något utan att han visste om... eller hur var det?

Var det inte för kreatin, eller är jag helt ute och cyklar?

xarizma
2009-12-14, 02:37
Kanske därför Lyon tog guld så många år irad? :)

Lelle Pelle
2009-12-14, 05:24
Fransmän och tyskar, de ska fan alltid fuska. Jävla WH, noflash/nosmoke och aimkey.:banned

svennebanan
2009-12-14, 10:20
http://grg51.typepad.com/steroid_nation/2009/03/french-hair-tests-allegedly-show-1-in-5-soccer-players-with-evidence-of-steroids.html



Här har vi kanske förklaringen till Zidanes skalle i VM-finalen - roid rage!

Spelade han i franska ligan då?

tp_88
2009-12-14, 11:44
Spelade han i franska ligan då?
Då? Detta är såvitt jag vet ganska färskt.

Jag var inte särskilt seriös med den meningen, om folk nu trodde det?

L-Sami
2009-12-14, 11:52
Jag tror att det är väldigt vanligt i professionell idrott. Varför skulle just spelare och idrottare utanför norden vara bättre, jag tror inte att svenskarna tränar sämre eller fel.

Dreas
2009-12-14, 11:54
Jag tror att det är väldigt vanligt i professionell idrott. Varför skulle just spelare och idrottare utanför norden vara bättre, jag tror inte att svenskarna tränar sämre eller fel.Sämre? Sett till våran storlek är vi väl väldigt bra inom de flesta grenar? Förutom kanske fotboll då...

_slipknot1_
2009-12-14, 12:12
Spelade han i franska ligan då?

Juventus, 1996-1997. Flera spelare som systematiskt var dopade då.

L-Sami
2009-12-14, 12:20
Sämre? Sett till våran storlek är vi väl väldigt bra inom de flesta grenar? Förutom kanske fotboll då...

Fotboll, volleyboll och basket som är tre av de största lagsporterna i hela världen, finns länder som är mindre som är bättre. I ishockey är Sverige en dominerande land i världen, men ishockey är ingen stor sport i de varmare länderna. I friidrott och kraftsport som tyngdlyftning och styrkelyft finns det länder som är mindre och som är bättre.

AmericanDragon
2009-12-14, 12:29
Fransmän och tyskar, de ska fan alltid fuska. Jävla WH, noflash/nosmoke och aimkey.:banned

Orka spela cs mot franskar och tyskar :D

stevebc
2009-12-14, 13:21
Oväntat att detta skulle bli en lol-tråd.

saab900
2009-12-14, 14:12
Många fotbollsspelare som åker fast använder sig nog av förbjudna preparat under kortare perioder för att snabbare återhämta sig från skador. Om en spelare kostat en klubb tiotals miljoner för en säsong vill de ju inte ha denne ligga hemma och spela Playstation ett par månader längre än nödvändigt. Nej, jag har ingen källa, det var bara en tanke som slog mig. Att dopa sig för muskelmassa har inte en toppfotbollsspelare någon större nytta av.

svennebanan
2009-12-14, 14:13
Då? Detta är såvitt jag vet ganska färskt.

Jag var inte särskilt seriös med den meningen, om folk nu trodde det?

Neeeeeeeeeeeeej du har fel och kan ingenting !!!! gahhha

Baan
2009-12-14, 14:35
Det låter rätt högt. Jag har alltid trott att det kan röra sig om enstaka spelare som t.ex. kan få ut mycket av att få bättre uthållighet (säg en yttermittfältare) men där ser man. Egentligen vore det ganska naturligt att varannan spelare skulle kunna tänka sig doping - det är ändå ganska bra cash i fotboll. Om lågdosering av preparat x kan göra skillnaden så att lönen går från 5k kr i veckan till 50k kr i veckan borde doping locka en del... samtidigt som risken att åka fast inte är stor.

shadowfire
2009-12-14, 14:39
Tror att en stor del av dom dopade är spelare i andradivisionen som inte håller högre klass än Allsvenskan varken spelmässigt eller publikmässigt sett men där finns ju antagligen mer cash att hämta.
Nu är ju vi svennar för ärliga för att dopa oss så tror inte att det är många i Sverige som har dopat sig trotts att klassen saknas. Men det är nog 2-3 st i hela Allsvenskan som är dopade...Pa Dembo, Janne Tauer och Kenny Pavey...frågetecken kring Tauer (som visserligen kommer dra från Sverige). Eventuellt går Kayongo-Mutumba på något han inte borde, om det är anabola vågar jag dock inte yttra mig om.

Du får nog be din fröken i skolan upplysa dig om vad förtal innebär - samt att det är brottsligt, lol. Sluta tramsa.

Bullen!
2009-12-14, 16:30
"21,8% av spelarna i Franska klubblag är dopade"


*ironimode on*

det lär ju bara vara de dåliga spelarna, de som inte är kända eller förebilder. kan ju inte var de som gör många mål och som alla människor har som idoler. de som är bäst i världen är alla rena. de som dopar sig är bara nollorna som tror man måste det för att bli lika bra som de duktiga idrottshjältarna.

*ironimode off*


det är fasen killar i lokala division 5 laget som tar aas för att prestera bättre på plan. så självklart finns det i de stora ligorna där det handlar om mer än att få ett par fotbollsskor per säsong.

Tryman
2009-12-14, 16:40
Det gick väl snack om att både Barca och Real nämndes i "Operation Puerto"

Amfksp
2009-12-14, 16:41
Det gick väl snack om att både Barca och Real nämndes i "Operation Puerto"

Guardiola åkte ju för nandrolone på sin tid som aktiv, inte konstigt om han ett finger med i spelet.