handdator

Visa fullständig version : Komma tillbaka från överträning - ben


kuggis
2009-12-13, 15:16
Det är så att jag har haft en oerhörd mjölksyra i mina ben, som kom när jag jobbade de senaste 2 somrarna, och som inte vill försvinna. Senaste 4 månaderna har jag tagit bort benträning och löpning, inte heller marklyft eller något som tar ben.
Allt kom när jag jobbade och cyklade dit (bar möbler hela dagarna). Jag var envis och köpte inget fortskaffningsmedel och det gjorde ont av syran när jag drog till jobbet. Dum som jag var trodde jag att jag kunde träna bort det och bli mjölksyretålig :whipped: Detta var i augusti och sen dess åker jag buss och bil. Promenerar och kör lätt jogging en gång i veckan. Övrig så tränar jag på som vanligt, äter allt man ska och dricker mycket vatten. Men går jag ut och maxar så kan jag inte gå raskt utan att få en ovanlig mjölksyra, detta tar några dagar att få bort av stillasittande. Var ute på stan och gick drygt 3 km igår och idag har jag syra i framsida lår när jag hukar och ska knyta skorna. Funderar på om musklerna har pajat *gah!*
Någon som haft något liknande? Hittills har alla sagt "ät och sov" vilket jag gör ordentligt. Tacksam för svar :)

kuggis
2009-12-13, 16:28
Är för övrigt 20 år, 192 cm och väger 91. Sen jag slutade jobba har jag gått upp 8 kg, då i muskler på överkropp och vader + lite hull. Det är framsida lår som syran sitter. Båda benen.