handdator

Visa fullständig version : Armar växer mycket fortare behöver tips


BobaFett
2009-12-13, 12:48
Jag har fått rätt bra ökningar på hela kroppen men armarna växer ur kontroll känns det som, när jag har pump ser det helt sjukt ut. Jag tränar knappt armar förutom när jag kör bröst och ryggövningar, slänger in nåt set eller två med pushdowns eller bicepscurls.

Kan det vara så att jag är starkare i armarna och drar för mycket med dem när jag kör latsdrag, chins, bänkpress o.s.v?

Kan man göra något så att man aktiverar mer rygg och mindre biceps på latsdrag och rodd?

Tacksam för svar.

JoeyP
2009-12-13, 12:48
Remmar kan vara bra :)

von huff
2009-12-13, 12:50
Kanske behöver du sänka vikterna och se över utförandena i bröst/rygg träningen

BobaFett
2009-12-13, 12:55
Remmar kan vara bra :)
Fast jag vill ju träna underarmarna också, kommer inte remmar att ta bort underarmsträningen? Det är biceps och triceps som är grova. Jag vill komma i samma nivå med resten ;)

Mr.Sarkastisk
2009-12-13, 12:57
Fast jag vill ju träna underarmarna också, kommer inte remmar att ta bort underarmsträningen? Det är biceps och triceps som är grova. Jag vill komma i samma nivå med resten ;)

Träna underarmar vid sidan av då?

BobaFett
2009-12-13, 13:00
Kanske behöver du sänka vikterna och se över utförandena i bröst/rygg träningen

Jag har börjat med progressiv träning, jag sänker alltså vikterna för att öka mer och mer varje gång jag tränar för att sänka igen när jag kommer upp i tre reps. Jag kör alltså inte svintungt varje gång. Det har jag precis börjat med, får se om det hjälper.

Angående utföranderna så är det mest chins/latsdrag/rodd som jag undrar över. Hur utför man de övningarna så att man aktiverar rygg mer än biceps? Bänkpress kör jag ganska brett så det kan inte vara det, det är snarare att jag har gener för armar men jag försöker alltså att träna de mindre så att de inte växer mer för tillfället.

Martin Löwgren
2009-12-13, 13:01
Fast jag vill ju träna underarmarna också, kommer inte remmar att ta bort underarmsträningen? Det är biceps och triceps som är grova. Jag vill komma i samma nivå med resten ;)

Finns det någonstans man kan se dessa kanoner?

BobaFett
2009-12-13, 13:01
Träna underarmar vid sidan av då?

Det känns ju sjukt inspirerande *rolleyes*

BobaFett
2009-12-13, 13:02
Finns det någonstans man kan se dessa kanoner?

Jag har några gamla bilder på min presentation men de är grövre nu.

Martin Löwgren
2009-12-13, 13:05
Jag har några gamla bilder på min presentation men de är grövre nu.

Lägg upp de nya i den stora armtråden i "medlemsbilder" så kanske du ska få lite feedback på vad som behövs göras.

BobaFett
2009-12-13, 13:11
Lägg upp de nya i den stora armtråden i "medlemsbilder" så kanske du ska få lite feedback på vad som behövs göras.

Jag kan ta lite nya bilder men det är svårt att få dem att se så grova ut som i verkligheten på bild (speciellt med mobilkamera) för att jag är 190 lång. Men det är inte det att de är omänskligt grova, de är bara före allt annat.

ispåse
2009-12-13, 18:58
Haha, du var inte på feferoni på ikano och åt i helgen?

Såg någon där med grymma armar på normalkropp. :D

BobaFett
2009-12-13, 19:49
Haha, du var inte på feferoni på ikano och åt i helgen?

Såg någon där med grymma armar på normalkropp. :D

Hehe nej det var inte jag, så illa är det nog inte (hoppas jag).