handdator

Visa fullständig version : Val av kosttillskott newbie


Beef
2009-12-13, 00:50
idagsläget så tar jag protein (cirka 46g) efter träning tillsammans med banan, jag tar även Kreatin (monohydrat), men nu undrar jag om man skulle få ut nått av att köpa HMB medans man är "otränad", funderar även på nån billig PWO,
jag blir alltid febrig efter jag har tränat, speciellt om jag har tränat hårt och då undrar jag om nån tror L-glutamin hjälper? har någon testat duravol?

TehSaxo
2009-12-13, 01:47
Är inte duravol dopingklassat? :s

Yeahvlen
2009-12-13, 03:07
L-glutamin har ju en viss påverkan på immunförsvaret, så varför inte ifall du redan har lätt för att få infektioner.

För övrigt finns redan en tråd om duravol. http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123840

Är inte duravol dopingklassat? :s

Nej, det var inte dopingklassat sist jag kollade. Är du orolig kan du ju titta igenom WADAs uppdateringar för år 2010.
http://www.wada-ama.org/rtecontent/document/2010_Prohibited_List_FINAL_EN_Web.pdf

ChrisDEFC
2009-12-13, 13:22
idagsläget så tar jag protein (cirka 46g) efter träning tillsammans med banan, jag tar även Kreatin (monohydrat), men nu undrar jag om man skulle få ut nått av att köpa HMB medans man är "otränad", funderar även på nån billig PWO,
jag blir alltid febrig efter jag har tränat, speciellt om jag har tränat hårt och då undrar jag om nån tror L-glutamin hjälper? har någon testat duravol?

Mängden vassle protein per portion peakar nånstanst mellan 25-30g enligt en tråd som som nyligne varit aktuell, det är alltså ingen fördel att ta mer än det/tillfälle så dela hellre upp det på två drinkar.
Annars tycker jag du ska köpa EAA och ta det före och efter träning och ev ta vassle som mellanmål (fortsätt med att dra en banan efter passet). Kör du redan med kreatin så blir det ingen enorm skillnad om du lägger till PWO så tycker du kan spara in på det och ta en kopp kaffe före träningen(isf tar du inte kreatinet före utan efter passet då man helst inte ska blanda kreatin med kaffe) om du vill piggna till lite extra (ev koffeintablett).
Om du ALLTID blir febrig efter du tränat så tycker jag du ska uppsöka läkare för det är ett tydligt tecken från kroppen att något inte står helt rätt till, tycker jag. Tror inte att extra glutamin kommer få det att försvinna.

Kauppi
2009-12-13, 13:23
Är inte duravol dopingklassat? :s

nej

och testade 2 burkar..
tycker de är skit, slöseri med pengar helt seriöst..

Beef
2009-12-13, 14:10
ja jag blir febrig varje gång men det är väldigt milt och det blir värre när jag kört riktigt hårt men jag lider inte så mycket så jag ska testa L-glutamin, Eaa har jag också tänkt köpa men glömde visst skriva det, det blir eaa fx brutal berry då den ska smaka riktigt bra, ingen som har nått att säga om HMB? dosering,
jag tror jag köper Nån Pwo och fortsätter ta monohydrat samtidigt, har kollat På Brutal fx + Gakick, det är billigt, och jag känner att jag tränar mycket bättre (har provat lite olika PWO nån enstaka gång) och mycket nöjd med effekten.

Sniggel
2009-12-13, 14:16
ingen som har nått att säga om HMB? dosering,

Det är ju hyfsat billigt nu för tiden men det är ju rätt tveksam effekt.
4-6 gram tror jag man använt i studier (om dagen).