handdator

Visa fullständig version : Bionic Band


Salus
2009-12-12, 23:06
Jag är väldigt skeptisk mot denna pryl, men å andra sidan är jag inte alls insatt i ämnet så någon med fysikkunskap (el likn) kan förklara varför det fungerar / alternativt INTE fungerar..

http://www.bionicband.se/index.html


Om det nu är en seriös pryl så måste de iaf fixa hemsidan snarast, att ha ying&yang tecken med infällt "E=MC" skvallrar inte om kvalitet direkt :D

Olegh
2009-12-12, 23:14
Jag skulle nog lagt pengarna på ett Sauna-belt. Från tv-shop.

Salus
2009-12-12, 23:21
Jag skulle nog lagt pengarna på ett Sauna-belt. Från tv-shop.

hahaha :D

Loke
2009-12-12, 23:27
Fungerar för vad?

"Jag vill återigen poängtera: Bionic Band INTE påstår sig kunna bota eller förhindra sjukdomar. Det Bionic Band gör för din kropp är att den får bättre balans och harmoni. "

Det fungerar säkert för att skapa balans och harmoni, placeboeffekten ska inte underskattas, som man brukar säga.

Salus
2009-12-12, 23:30
Fungerar för vad?


Fungerar på det sätt de hävdar att den ska göra...


Klippt från deras hemsida: "Processen som Bionic Band använder är lite kortfattat att man likritar protonerna i nukleus (kärnan) i basmetaller på en subatomisk nivå.
Detta genom "energization" eller "imprinting" av basmetaller"

Det låter som rapakalja, men som sagt, jag saknar kunskapen att bedöma det. Anledningen till att jag kom i kontakt med produkten överhuvudtaget var att man naprapat hade någon folder om det liggandes i väntrummet...

hampfuz
2009-12-13, 00:02
Metaller? Mystiska energier? Påminner väldigt mycket om uppfinnaren som försökte sälja sin odödlighetsring (http://www.alexchiu.com/eternallife/cholestr.htm).

Hur fungerar det? delen på Bionic Band-sidan är dessutom ganska komisk.
Bionic Band innehåller en liten bit kirurgiskt stål som har blivit ”programmerad” eller ”laddad” så alla protoner i metallbiten spinner i samma riktning. När den är i kontakt med huden, skapar metallbiten ett energifält som då påverkar alla protoner (gyroskop) i din kropp att spinna i samma riktning! Den omedelbara effekten är ökad styrka och balans! Du måste uppleva det själv för att tro på det!

Bionic Band ger Dig mer styrka och balans genom teknologin som kallas ”P.A.R.T” vilket står för ”Proton Alignement Resonance Thechnology”.

Jag kan väl inte direkt ge dig någon vetenskaplig förklaring till varför det inte fungerar, mer än att det är rent svammel. :p
It's all based on science and thechnology!

Petoria
2009-12-13, 00:23
I lol'd

Salus
2009-12-13, 03:12
Metaller? Mystiska energier? Påminner väldigt mycket om uppfinnaren som försökte sälja sin odödlighetsring (http://www.alexchiu.com/eternallife/cholestr.htm).

Hur fungerar det? delen på Bionic Band-sidan är dessutom ganska komisk.


Jag kan väl inte direkt ge dig någon vetenskaplig förklaring till varför det inte fungerar, mer än att det är rent svammel. :p
It's all based on science and thechnology!

haha kul ring :D

Tolkia
2009-12-13, 09:21
NMR-apparat i fickformat? Jag trodde dock att man behövde exponera hela det område där man vill påverka spin; att göra det bara under ett armband verkar inte så ändamålsenligt ... men man får kanske en väldigt balanserad handled. :D Mer seriöst så skulle man behöva tillföra energi för att "rikta om" saker inne i atomkärnan - ett rejält elektromagnetiskt fält, mao. precis det som bionic band skall skydda mot. Hm.

Tävlingsidrottare (som de hänvisar till i reklamen) är f.ö. bland det mest vidskepliga som finns.

Salus
2009-12-13, 12:35
yeah, Tolkia - det är väl ingen som glömt Stefan Holms riter inför varje hopp :) Däremot är nanotekniska uppfinningar alltid intressanta, även om detta kanske inte är en av de bästa...

saab900
2009-12-13, 12:42
Haha, precis vad jag tänkte. De skulle börja sälja sin teknologi till tillverkare av dylik elektromagnetisk utrustning istället. Tänk dig en NMR eller en magnetröntgen i fickformat istället för att fylla ett smärre rum, utan att dra någon ström ö. h. t. Jag har för mig att den NMR vi hade i skolan stod för en inte helt obetydande del av elräkningen när den användes mycket. :D
Inga köer till MR, utan doktorn plockar fram den ur fickan direkt. Om det inte var för det här med exponeringen som du tar upp.

Det jävliga är att jag tror det här kommer att sälja precis lika bra som Sauna-Belt, Acai-bär, Noni etc. Folk som går på sånt här verkar ha obegränsat med pengar.
Undrar om dessa idrottare ö.h.t. känner till att de nämns som brukare av denna fantastiska produkt? De kanske chansar på att Blanca Vlasic och Terrence Trammel inte hittar fram till en obskyr site på svenska när de googlar sina namn.