handdator

Visa fullständig version : Reparera dator i Göteborg.


miss_incorrigible
2009-12-12, 20:22
Känner någon till ett bra ställe (helst centralt men resten av stan funkar också) som man kan gå till med en XP PC som behöver rensas... och det andra som behöver göras innan man ger bort den?

Tack!

WHITEFOLKS
2009-12-12, 21:03
Baka en paj åt nån snäll göteborgare så gör de det åt dig :)

Kladdkaka ska vara populärt :D

miss_incorrigible
2009-12-12, 21:04
Orkaaa-h! *gah!*

WHITEFOLKS
2009-12-12, 21:05
Orkaaa-h! *gah!*

Haha sorry om det var ett dåligt svar. Tycker bara det vore synd om du skulle behöva betala för något som är så enkelt för någon som har kunskapen :)

miss_incorrigible
2009-12-12, 21:08
Haha sorry om det var ett dåligt svar. Tycker bara det vore synd om du skulle behöva betala för något som är så enkelt för någon som har kunskapen :)

Jag tycker om att klara upp saker själv men det här är inte en av de sakerna jag hinner ta mig tiden att lösa på egen hand. *grr*


Nej, jag är inte alls grinig. :D

WHITEFOLKS
2009-12-12, 21:09
Vad precis är det du vill göra? ska du ge bort datorn till någon och vill att den ska vara "ren"?

miss_incorrigible
2009-12-12, 21:12
Vad precis är det du vill göra? ska du ge bort datorn till någon och vill att den ska vara "ren"?

Ja. Pc:n slutade fungera för ett tag sedan vilket ledde till att jag köpte en Mac. Den kommer inte igång så jag vill se om det går att rädda filer från minnet (om det nu inte är det som är problemet) och sedan får de rensa datorn.

shadowfire
2009-12-12, 21:12
i can fix.

Jagärsvag
2009-12-12, 21:54
Det lättaste vore väl att koppla hårddisken till din nya datamaskin, krävs väl en sladd för några kronor och armar.

När du fört över filerna du vill ha, sätt tillbaka hårddisken och sedan skriver du över all data som finns på hårddisken, må vara foliehatt-varning men bättre att vara på säkra sidan.

Jag tror faktiskt att med lite påläsning i ämnet innan och lite glögg så går det fortare att göra det själv än att köra den till en butik plus att du vet att det blir riktigt gjort.

jakke
2009-12-12, 22:31
Det lättaste vore väl att koppla hårddisken till din nya datamaskin, krävs väl en sladd för några kronor och armar.

När du fört över filerna du vill ha, sätt tillbaka hårddisken och sedan skriver du över all data som finns på hårddisken, må vara foliehatt-varning men bättre att vara på säkra sidan.

Jag tror faktiskt att med lite påläsning i ämnet innan och lite glögg så går det fortare att göra det själv än att köra den till en butik plus att du vet att det blir riktigt gjort.

Det är ändå ganska pilligt att skruva i sär vissa laptopmodeller.

miss_incorrigible
2009-12-12, 22:43
Det är ändå ganska pilligt att skruva i sär vissa laptopmodeller.

Det är en stationär dator. Glömde att skriva det, sorry.