handdator

Visa fullständig version : Gym för fotbollspelare ?


kirilposto
2009-12-12, 14:34
Shulilu kolozzeum ;)

det är så att jag vill veta dem bästa övningarna i gymmet för fotbollspelare.
säsongen är slut och försäsongen har börjat, så dax att börja bygga upp inför nästa säsong. är 14 år och spelar med ett herrlag så det behövs lite mer muskler så jag klarar av att stå emot på planen.

Tiga
2009-12-12, 14:35
Knäböj är en av dem.

kirilposto
2009-12-12, 14:39
för explosiviteten då ?

kirilposto
2009-12-12, 14:43
då antar jag att det är utan maskin ?

-Englund
2009-12-12, 14:46
explosiva marklyft... ^^

z_bumbi
2009-12-12, 14:48
Med tanke på ålder och mål så kör ett vanligt styrkeprogram, hel eller halvkropp.
Fokusera inte på explosivitet utan styrka och muskelmassa vilket just nu är viktigare.

kirilposto
2009-12-12, 15:22
sen är det väll så att mitt mål att bli snabbare och gå ner vikt lite också.
jag är förövrigt 184 långt och väger 75.
sen att köra explosivt är som jag förstått inte att köra med den snabbaste hastigheten utan att köra med tunga vikter ???
har ni tips på kosttilskott jag ska använda ? har nu WNT TRIPPLE PROTEIN, men någonting annat som ni tipsar ?

BB1942
2009-12-12, 17:27
Du är 14 ät vanlig mat. kosttillskott kan vara ett alternativ när man är säker på sina saker och då behöver man inte hjälp för att veta vad man vill ha

kirilposto
2009-12-14, 18:11
hh vanlig mat käkar jag också ;) ,,, men ronaldo ser inte så otränad ut precis tror ni han går på nåniting kreatin osv, eller tränar han bara som vanligt för det har en stor invärkan på snabbheten har jag förstått att vara så stark som möjligt i bålen bröst och i triceps(?)

Rikimaru
2009-12-14, 19:49
Är det inte mer upp till ben och mage när det handlar om speed? :p

Sniggel
2009-12-14, 20:12
hh vanlig mat käkar jag också ;) ,,, men ronaldo ser inte så otränad ut precis tror ni han går på nåniting kreatin osv, eller tränar han bara som vanligt för det har en stor invärkan på snabbheten har jag förstått att vara så stark som möjligt i bålen bröst och i triceps(?)

Om träningen, kost och sömn står för 97%, så kanske kreatin kan vara en del av de andra 3 procenten.

chrilledude
2009-12-14, 20:14
hh vanlig mat käkar jag också ;) ,,, men ronaldo ser inte så otränad ut precis tror ni han går på nåniting kreatin osv, eller tränar han bara som vanligt för det har en stor invärkan på snabbheten har jag förstått att vara så stark som möjligt i bålen bröst och i triceps(?)


Lär väl vara benen och mage? Vad har till e.x. triceps med att vara snabb och göra?

z_bumbi
2009-12-14, 20:21
Lär väl vara benen och mage? Vad har till e.x. triceps med att vara snabb och göra?

Tillbakaförandet av armen vid armpendling men det är inte så himla viktigt för en fotbollspelare att specialträna triceps bara för det syftet då den styrketräning som bedrivs i övrigt räcker gott och väl till för syftet.

Znyggt
2009-12-14, 20:27
Ol

Larsson92
2009-12-14, 20:51
Jag har själv spelat fotboll.. Man brukar satsa på tunga basövningar för att då få upp muskelmassa och samtidigt blir du ganska explosiv.
Då körde jag: knäböj, bänkpress, hypersträck m. vikt, benlyft m. vikt, dips och chins m. vikt.

Tänk också på att du börjar stretcha efter du har kört benpass, man blir stelar i musklerna när man börjar få muskeltillväxt (brukar vara i din ålder) :)

Lycka till :)

way
2009-12-14, 20:55
Jag har själv spelat fotboll.. Man brukar satsa på tunga basövningar för att då få upp muskelmassa och samtidigt blir du ganska explosiv.
Då körde jag: knäböj, bänkpress, hypersträck m. vikt, benlyft m. vikt, dips och chins m. vikt.

Tänk också på att du börjar stretcha efter du har kört benpass, man blir stelar i musklerna när man börjar få muskeltillväxt (brukar vara i din ålder) :)

Lycka till :)

Hur körde du med sets/reps? Antal, intensitet? Berätta mer.

kirilposto
2009-12-16, 11:59
Lär väl vara benen och mage? Vad har till e.x. triceps med att vara snabb och göra?

läste det någon stans att man skulle främst vara stark i triceps hahha jag skrattade första gånge jag hörde det,

kirilposto
2009-12-16, 12:01
tack för svaren, larsson92 jag ska testa köra dina övningar nu på gymmet ;)

EIGuapo
2009-12-16, 18:02
Man skall träna tunga basövningar alltså.
Bättre att köra hypersträck än Marklyft?

chrilledude
2009-12-16, 19:29
läste det någon stans att man skulle främst vara stark i triceps hahha jag skrattade första gånge jag hörde det,


Haha okej :)