handdator

Visa fullständig version : Armen ilar


Gosti123
2009-12-12, 14:18
Hej! Jag har blivit tvungen att hoppa över några styrkepass nu pga smärtan i armen, det känns som om det sitter i benet men kan vara någon sena.

Någon annan som har råkat ut för detta och hur lång tid tog det för er att bli bra igen?

Hatar att inte kunna träna riktigt.


Mvh.

Gosti123
2009-12-12, 18:59
Detta är nämligen andra gången jag råkar ut för det, men första gången brydde jag mig inte så mkt egentligen då jag precis hade börjat. Jag kommer inte ihåg precis hur lång tid det tog för armen att läka, några månader har jag för mig.

Men om det blir samma visa nu igen så blir det väldigt svårt för mig att ta mentalt.

Det sitter i överarmen på utsidan, har läst runt lite och vissa skriver att det kan vara en benhinneinflammation.

Min riktiga fråga är om det går att skynda på läkeprocessen på något vis, varmt vatten etc?

Gosti123
2009-12-12, 19:18
Har tagit på tigerbalsam nu, vet dock inte om det ger någon effekt.

Vad säger ni om det?

Martin Löwgren
2009-12-12, 20:48
Kan vara alt från ett irriterat muskelfäste till en lokalvävnadsskada. Fyll i mallen i skadeforumet om du behöver hjälp.

tjabon
2009-12-12, 20:53
Hej! Jag har blivit tvungen att hoppa över några styrkepass nu pga smärtan i armen, det känns som om det sitter i benet men kan vara någon sena.

Någon annan som har råkat ut för detta och hur lång tid tog det för er att bli bra igen?

Hatar att inte kunna träna riktigt.


Mvh.

Råkade ut för exakt samma sak i vänster underarm.
Det utgick från bicepsfästet, så jag tror att det var en seninflammation.
Vilade helt en vecka, sen tränade jag biceps, rygg, m.m. med väldigt lätta
vikter. Det gick bra, och tre veckor senare var smärtan helt borta ....:)

Gosti123
2009-12-12, 21:05
Härligt! Jag får hoppas att det ej håller i sig så länge.

Martin, hur hittar jag till skadeforumet?

Trashcan
2009-12-12, 21:06
Härligt! Jag får hoppas att det ej håller i sig så länge.

Martin, hur hittar jag till skadeforumet?

Högst upp i träningsforumet - det här forumet. Det är liksom ett delforum/subforum.