handdator

Visa fullständig version : för lite mat?


maximuscle
2009-12-12, 12:44
vågen står helt stilla, gjort ett bra tag nu väger mellan 76-78, tycker jag käker mkt och det borde räcka. så här kan en vanlig dag se ut

vaknar 05.30
kommer till jobbet 06.15...då mål 1, 1 banan , 1 drickyoghurt (havredryck) 1kanelbulle.

09.00 frukost 2 ....1 stor ciabbata macka med skinka och tomat, sallad

11.00 lucnh....vanlig lunch portion olika mat varje dag (käkar alltid lunch ute)

14.00 fika....1 banan nått kaffebröd typ

17.00 mat....oftast kycklig med 1 bag in boil ris påse och mangoraja sås

19.00 gym ( kör 5 dagar i veckan)

20.30 mat igen olika rätter oftast korv eller kyckling eller kötbullar

sen kan jag små äta lite godis och annat dylikt efter

22.00 sängen sova...

äter jag verkligen för lite? vad borde jag käka mer av?

Ristretto
2009-12-12, 12:47
Vad jobbar du med? Hur mycket äter du av det du äter? Hur lång är du? Hur gammal är du?

maximuscle
2009-12-12, 12:57
rörmokare,28 år, 178 lång, när jag käkar ute e det ju standard lunch portion, och när jag käkar hemma e det hyffsat stora portioner har svårt att få mig mer än det jag käkar nu... ( kan ej käka gainer eller proteinpulver pga av magproblem annars ahde jag gjort det )

The Ross Sisters
2009-12-12, 12:58
det ser ju inte ut att vara så jättemkt mat iaf

Exhale_
2009-12-12, 12:58
En uppskattning är att ditt energiintag ligger på ca 2500-3500 kcal om dagen. Det är ju väldigt svårt att uppskatta energibehovet av den lilla informationen. Men om min uppskattning är riktig är det ju en hel del energi om ditt mål är viktnedgång.

Det vore kul att veta vad ditt ungefärliga energibehov är?

young_george
2009-12-12, 13:10
Står vikten stilla samtidigt som du vill gå upp i vikt så äter du per defintion för lite.

Ät mer av det du tycker om att äta

hertzman
2009-12-12, 13:12
Jag får nog hålla med Exhale_, det är en hel del mat du stoppar i dig... Om vikten ändå inte går uppåt kanske det skulle vara värt att pröva att lägga till lite mer fett i måltiderna. Kyckingen skulle du kunna äta med någon fetare sås, där har du lite fler kalorier. Kanske byta ut kycklingen mot lite fetare köttfärs eller något liknande ibland. Ladda på morgonmackan med mycket smör och ost. Bör ge några extra kalorier per dag.

Exhale_
2009-12-12, 13:14
En uppskattning är att ditt energiintag ligger på ca 2500-3500 kcal om dagen. Det är ju väldigt svårt att uppskatta energibehovet av den lilla informationen. Men om min uppskattning är riktig är det ju en hel del energi om ditt mål är viktnedgång.

Det vore kul att veta vad ditt ungefärliga energibehov är?

Jaha du ville gå upp i vikt :P

Håll koll på vågen och käka lite mer som sagt :D

Crocker
2009-12-12, 15:06
Det kan vara en bra grej att slänga i något direkt efter träningen också, testa något enkelt med mycket protein&Kolisar. Annars ser det väl ganska okej ut.
Bra smak på mat också!:D

z_bumbi
2009-12-12, 15:31
Eftersom det inte står några mängder kan i alla fall inte jag avgöra om det är mycket mat men går du inte upp i vikt så har du ju svaret där.

maximuscle
2009-12-12, 16:28
Jag får nog hålla med Exhale_, det är en hel del mat du stoppar i dig... Om vikten ändå inte går uppåt kanske det skulle vara värt att pröva att lägga till lite mer fett i måltiderna. Kyckingen skulle du kunna äta med någon fetare sås, där har du lite fler kalorier. Kanske byta ut kycklingen mot lite fetare köttfärs eller något liknande ibland. Ladda på morgonmackan med mycket smör och ost. Bör ge några extra kalorier per dag.


har förskt med det där, händer nada, äter väldigt mkt fast food också men vikten rör sig inte ett gram..och tycker själv jag äter mkt men får väl försöka trycka i mig mer då =)*popcorn*

maximuscle
2009-12-12, 16:29
det ser ju inte ut att vara så jättemkt mat iaf

tycker det e ganska mkt med 3 lagade mål mat per dag + massa annat,.eller e jag helt ute och cyklar :Virro

vad käkar du?

exor
2009-12-12, 20:22
Du ser ut att äta cirkus lika mycket som mig. Möjligen får jag i mig lite mer proteiner och mindre kolhydrater men det gör nog ingen nämnvärd skillnad. Jag har gått upp ca 2,5 kilo på 1,5 vecka sedan jag la om kosten.

hertzman
2009-12-14, 13:40
har förskt med det där, händer nada, äter väldigt mkt fast food också men vikten rör sig inte ett gram..och tycker själv jag äter mkt men får väl försöka trycka i mig mer då =)*popcorn*

Då är det nog bara att börja att slaviskt räkna varje kalori du stoppar i dig och äta mer tills du kommer upp i ett kaloriintag som resulterar i viktuppgång.

Sniggel
2009-12-14, 17:01
vågen står helt stilla, gjort ett bra tag nu

Japp, för lite mat...

maximuscle
2009-12-14, 23:15
Japp, för lite mat...


problemet e att jag får fan inte i mig mer mat... får väl börja mixa maten å dricka:Virro

Eddie Vedder
2009-12-15, 08:11
problemet e att jag får fan inte i mig mer mat... får väl börja mixa maten å dricka:Virro

http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

maximuscle
2009-12-15, 10:10
http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/


stort tack

maximuscle
2009-12-15, 10:15
väldigt bra och läsvärd :thumbup: får uppfattningen när jag läst att jag äter för "nyttigt" ..

Sniggel
2009-12-15, 13:55
Några direkta förändrignar man kan göra, skulle kunna vara detta (fet text):


vaknar 05.30
kommer till jobbet 06.15...då mål 1, 1 banan , 1 drickyoghurt (havredryck) 1kanelbulle, 50g valfria nötter.

09.00 frukost 2 ....1 stor ciabbata macka med smör, skinka och tomat, sallad

11.00 lucnh....vanlig lunch portion olika mat varje dag (käkar alltid lunch ute)

14.00 fika....1 banan nått kaffebröd typ

17.00 mat....oftast kycklig med 1 bag in boil ris påse och mangoraja sås
(Kanske bättre med köttfärssås (gjord av fläskfärs), pasta och ketchup och 1-2 glas mjölk till, lättare att få i sig mer kcal då)

19.00 gym ( kör 5 dagar i veckan)

20.30 mat igen olika rätter oftast korv eller kyckling eller kötbullar, god sås (drick mjölk till maten :))

sen kan jag små äta lite godis och annat dylikt efter

22.00 sängen sova...

maximuscle
2009-12-15, 22:07
Några direkta förändrignar man kan göra, skulle kunna vara detta (fet text):


tack för svaret...men tål tyvärr inte mjölk så måste hitta ngt annat, men nötter och fläskfärs funkar *popcorn*