handdator

Visa fullständig version : Tråden om iPhone-apps.


Ingrosso
2009-12-12, 03:38
Här samlar vi alla iPhone apps vi tycker är bra.



Ni som rekommenderar får gärna inkludera: Titel, Beskrivning, Rekommenderas, om det är jailbreakat eller original.

Några jag gillar:

3G Imrestrictor
"Lurar" iPhonen att du är på wifi och därmed kan du se på bra youtube kvalité(fungerar utmärkt) och även ringa skype samtal över 3G.
Jailbreak.


Borat soundboard
Rätt rolig app.
Rekomenderas: Ja
Jailbreak.


Google Earth
Det är nästan som på datorn, du kan zooma hus osv osv, jag tycker det är rätt skoj.
Rekomenderas: Ja
Gratis, appstore.

egge
2009-12-12, 07:38
Det enda du behöver:

Doodle Jump
Spel som kostar 7 kr och som är sjukt beroendeframkallande. Påminner om Winterbells.

rife
2009-12-12, 10:31
Air Video
Har ingen iPhone själv utan har bara sett lite på programmet. Du kan streama filmer genom wifi eller 3g från datorn hemma.

Kimball
2009-12-12, 10:46
Jailbreak (Cydia):

Nocyfresh
Gör så att Cydia inte uppdaterar de senaste "paketen" automatiskt och därmed minskar ner starttiden på eländet med minst nån minut.

Categories
Släng in apps osv i mappar för att slippa ha tusen ikoner på olika skrivbord

Bossprefs & SBSettings
Rätt standard för de som JB:at, men ger möjlighet att gömma program man sällan/aldrig använder.

Appflow
Applauncher för att köra programmen man tex gömt osv.

Cycorder
Videoinspelning på din 3G-iphone!

Flashlight
Alltid smidigt att ha!

MxTube
Spara ner youtubeklipp och titta på de när man vill.

Winterboard
Dra in olika teman på iPhonen när man tröttnat på basic.utseendet.

Backgrounder + Multifl0w
Kör tex IM klient i bakgrunden, funkar bäst på 3GS pga de större RAM-minnet men även på 3G så länge man håller sig till "lättare" program. Multifl0w ger ett juste gränssnitt för att byta program. FInns nån gratisvariant också som jag inte kommer på namnet på nu, men det är nog lätt att googla. Men Mutifl0w är det som ser bäst ut än så länge :)

Finns nån VNC variant så du styr iPhonen med datorn också, inte människa att komma på namnet nu dock! Grymt smidigt om man inte orkar pilla på iPhonen när man mekar med den!

Appstore:

Castle Frenzy
Typ "stickwars" om man spelat de i ngn variant, rätt underhållande när mqan ska försvara sitt slott osv.

Palm Heroes
Heroes of Might and Magic i fickvariant, need I say moAr?

Tap Runner
Kom först till Wii sedan portat till iPhone, grymt underhållande tills man klarat alla banor iaf.

Rolando 1 & 2
Småtrevligt pussel för bussfärderna osv.

spann
2009-12-12, 11:39
remote
styr itunes/ iTv me mobilen

zumodrive
som ett usb minne för musik å dokument. tar inget minne heller (om ja inte misstolkar allt)

shazam
letar upp låtar

arlas kokbok
kokbok

rätt gamla apps, menmen..

Ingrosso
2009-12-12, 14:17
Tips på roliga spel i Cydia?

Kimball
2009-12-12, 15:00
Tips på roliga spel i Cydia?

SNES/NES emulatorerna är ju klockrena. Tror t.o.m det finns en någorlunda fungerande psx emulator om jag inte missminner mig.

tossefar
2009-12-12, 17:37
zumodrive
som ett usb minne för musik å dokument. tar inget minne heller (om ja inte misstolkar allt)

Hur tänkte du nu?

hahavaffan
2009-12-12, 17:49
Hur tänkte du nu?Det läggs kanske upp på en server, och tar således ingen plats på iPhonen, men jag gissar hej vilt.

spann
2009-12-12, 18:03
Hur tänkte du nu?

tänkte inte alls. va bara va en polare sa för typ ett år sen eller va de kan ha vart när ja fixa de. sen försökte ja läsa me, men e ju på engleska så.. :s

Ingrosso
2009-12-12, 21:15
Categories
Riktigt bra, slipper man massa apps som ligger på flera sidor.
Rekommenderas: Ja.
Jailbreak (Cydia)

Kimball
2009-12-12, 21:37
Jailbreak (Cydia):

Categories
Släng in apps osv i mappar för att slippa ha tusen ikoner på olika skrivbord


Categories
Riktigt bra, slipper man massa apps som ligger på flera sidor.
Rekommenderas: Ja.
Jailbreak (Cydia)

:) Definitivt ett av de mest användbara programmen there is.

Civilrätt
2009-12-12, 21:42
mx mayhem
trivial pursuit
ragdoll blast
family guy - uncensored
rock band
civilization revolution
monekey island
bebot
quickoffice

Ingrosso
2009-12-12, 21:52
mx mayhem
trivial pursuit
ragdoll blast
family guy - uncensored
rock band
civilization revolution
monekey island
bebot
quickoffice

Du kanske inte läste? Eller?

Civilrätt
2009-12-12, 22:07
Här samlar vi alla iPhone apps vi tycker är bra.



Ni som rekommenderar får gärna inkludera: Titel, Beskrivning, Rekommenderas, om det är jailbreakat eller original.





Med andra ord inte ett måste....:kinky:

egge
2009-12-13, 00:59
Du kanske inte läste? Eller?

Höhö, passande inlägg efter att du just rekommenderat samma app som Kimball rekommenderade 10 posts upp.

Ingrosso
2009-12-13, 01:50
Höhö, passande inlägg efter att du just rekommenderat samma app som Kimball rekommenderade 10 posts upp.

Okej.

ante
2009-12-13, 13:29
Jag kan rekommendera :

"flight control" - 7 spänn på appstore, kul spel där man skall agera flygtorn och navigera plan och helikoptrar till respektive landningsbana.

"Lux touch" - gratis. En variant på det gamla brädspelet risk. Har räddat många långa resor med kommunaltrafiken.

Ingrosso
2009-12-14, 19:07
Ravensword: The Fallen King
Pris: 49 kr
Appstore

Riktigt roligt spel, grym känsla.

Bloons TD
Pris: 7 kr
Appstore.

Beroendeframkallande och riktigt roligt.

Worms
Pris 7 kr

Måste nog vara ett av världens roligaste spel!

davvvan
2009-12-15, 03:39
:) Definitivt ett av de mest användbara programmen there is.

Fråga helt off topic, men är det Goku på din avatar?

rapzidi
2009-12-15, 09:58
Fråga helt off topic, men är det Goku på din avatar?

Jag tar mig friheten att svara, ja! Och så hoppas jag att jag har rätt.

Jag borde inte sitta och läsa såna här trådar när jag väger om jag ska köpa iPhone eller inte.
Ser ju ut att finnas så mycket användbart, men vette fan om jag skulle använda den så mycket heh.

Ingrosso
2009-12-15, 12:40
Jag tar mig friheten att svara, ja! Och så hoppas jag att jag har rätt.

Jag borde inte sitta och läsa såna här trådar när jag väger om jag ska köpa iPhone eller inte.
Ser ju ut att finnas så mycket användbart, men vette fan om jag skulle använda den så mycket heh.

Du kommer använda den mycket, garanterat :D

Johan O
2009-12-16, 18:19
Settlers 49kr på apstore! Samma känsla som på den gamla goda tiden, funkar faktiskt riktigt bra.

Kimball
2009-12-16, 19:18
Settlers 49kr på apstore! Samma känsla som på den gamla goda tiden, funkar faktiskt riktigt bra.

ojoj, det hade jag missat helt! Ska helt klart kollas upp inför stundande julhemresan!

Ingrosso
2009-12-16, 22:37
Settlers 49kr på apstore! Samma känsla som på den gamla goda tiden, funkar faktiskt riktigt bra.

Sjukt kul!

Johan O
2009-12-18, 12:53
Efter att jag kollat vad datatrafiken kostar i Thailand som jag snart ska åka till (150kr/mb) så laddade jag hem WifiTrak som tydligen ska vara väldigt bra på att söka upp trådlösa internetanslutningar att snylta på. Verkar funka riktigt bra. 7kr på apstore.

swediGangsta92
2009-12-18, 12:54
min homie sa han sälja iphone till mej 700 kr e de en bra pris?????

hahavaffan
2009-12-18, 12:56
min homie sa han sälja iphone till mej 700 kr e de en bra pris?????Låter dyrt.

Bailah
2009-12-18, 13:15
Är väl inte dyrt? O_o

Johan O
2009-12-18, 13:22
Kan vi inte hålla oss till applikationer?

Civilrätt
2009-12-18, 18:46
Någon här som vet om det kommit något program som gör att man kan stänga av/på wifi utan att behöva gå genom inställningar>. Det förra slutade funka iom de senare uppdateringar.

Kimball
2009-12-18, 19:12
Någon här som vet om det kommit något program som gör att man kan stänga av/på wifi utan att behöva gå genom inställningar>. Det förra slutade funka iom de senare uppdateringar.

SBSettings fixar det, kräver dock jailbreak, som de flesta andra händiga apps.. :/

hahavaffan
2009-12-18, 21:09
Finns det verkligen så mycket sköna apps så att det är värt en jailbreak?


Min favoritapp just nu är TiltShift. Sjukt bra app för att få till en bra tilt-shifteffekt på sina bilder, och dessutom göra de lite mer intressanta med bättre färger, kontrast osv. Lätt värt 7kr.

Kimball
2009-12-18, 21:54
Absolut. Känns som att en jailbreak gör iPhone till det telefonen borde varit. Hade inte kunnat njuta av den utan allt mysigt det för med sig. Innebär ju inte direkt några risker heller osv så. En jailbreak:ad iPhone är en klad iPhone!

tossefar
2009-12-18, 22:30
Jag jailbreakade första halvtimmen, installerade allt coolt, tröttnade, kört default sedan dess. Tredjepartsprogram är sällan lika väl- gjorda eller anpassade till iphone os, så batteritiden tog alltid en rejäl smäll.

Det enda jag saknar är MyWi, awesome stuff. Gör din Fön till en trådlös router. Trådlöst.

Civilrätt
2009-12-18, 22:49
klart man har jailbreakat telen, annars världelös juh :D

Aja tack kimball!

davvvan
2009-12-19, 06:35
Nya Swedbank-appen är riktigt skön!

drakfelt
2009-12-19, 11:55
Nya Swedbank-appen är riktigt skön!

GULD!! tack för tipset!

hahavaffan
2009-12-19, 12:20
klart man har jailbreakat telen, annars världelös juh :D

Aja tack kimball!Utveckla tack! Vad blir så mycket bättre, och vad suger nu? Seriös fråga alltså, jag har ingen aning.

Halldin
2010-01-08, 10:40
Är det någon som har fullversionen av The Quest?

Det är lite som Daggerfall eller Might and Magic.

Jag har kört igenom liteversionen men undrar lite över hur mycket mer fullversionen erbjuder, det finns ju i princip bara 2-3 låtar i liteversionen t.ex.

Uppdragen verkar hyfsat monotona med.

a0KMay1T5sA

tomccc
2010-01-09, 15:09
Utveckla tack! Vad blir så mycket bättre, och vad suger nu? Seriös fråga alltså, jag har ingen aning.

Du får en helt ny telefon, apps som du kan använda efter jailbreak:

Backgrounder - Kör flera apps samtidigt
Categories - Mappar i springboard
Cydgets - Widgets på din lockscreen, t.ex. dina kontakter i cover flow
iBluetooth - Låter din bluetooth fungera fullt ut
MxTube - Ladda hem youtubevideos
PrivaCy - Anti-spyware för din iphone (många apps skickar iväg info)
Quickreply for sms - Svara på sms utan att stänga det du gör
SMSHelper - Räknar tecken och antal sms när du skriver sms
Snappy - Ta bilder från vilken app som helst, serietagning och välj avtryckare, t.ex. ljud-knappen
3G unrestrictor - Använd alla apps i 3G, bra för t.ex. skype, tv4play osv.

n1tro
2010-01-09, 16:04
Kan vi inte hålla oss till applikationer?

vaföööö :confused: :(:cryout::hbang::hbang:



MOAAARRR

Aimbert
2010-01-09, 16:06
iVideoCamera har förbättrats från 3 till 10FPS (!) och gör så att man nu har en helt acceptabel videokamera även på en vanlig 3G!

hahavaffan
2010-01-09, 17:08
Du får en helt ny telefon, apps som du kan använda efter jailbreak:

Backgrounder - Kör flera apps samtidigt
Categories - Mappar i springboard
Cydgets - Widgets på din lockscreen, t.ex. dina kontakter i cover flow
iBluetooth - Låter din bluetooth fungera fullt ut
MxTube - Ladda hem youtubevideos
PrivaCy - Anti-spyware för din iphone (många apps skickar iväg info)
Quickreply for sms - Svara på sms utan att stänga det du gör
SMSHelper - Räknar tecken och antal sms när du skriver sms
Snappy - Ta bilder från vilken app som helst, serietagning och välj avtryckare, t.ex. ljud-knappen
3G unrestrictor - Använd alla apps i 3G, bra för t.ex. skype, tv4play osv.Nice. Men är det inte rätt krångligt att jailbreaka? Finns det nån BRA guide?

tossefar
2010-01-09, 17:10
Nice. Men är det inte rätt krångligt att jailbreaka? Finns det nån BRA guide?

www.blackra1n.com

Dubbelklicka. Klart.

spange
2010-01-09, 17:14
iVideoCamera har förbättrats från 3 till 10FPS (!) och gör så att man nu har en helt acceptabel videokamera även på en vanlig 3G!

Yes! och den kommer nog snart bli bättre, kommer väl komma upp i 16fps snart skulle jag tro

trevligt att man kan exportera filmerna till camera roll och redigera dem där:) något jag märkte först för ett par dagar sedan..

kul grej för oss som fortfarande har den ålderstigna 3g:n:D

OneManArmy
2010-01-09, 17:21
www.blackra1n.com

Dubbelklicka. Klart.

Jomenvisst.. Har fått återställa min 3g typ.. 10 ggr nu.
Provat med varenda jävla tips som jag hittat, kört som admin, lagt i c:, kompatibilitets läge, stänga av autosync i itunes, stänga alla processer som har med itunes att göra.

Enda skiten gör är att starta om telefonen i återställningsläge.. sen står den där "entering recovery mode" och jag får starta om luren och göra en återställning i itunes a 30 minuter

Jazen
2010-01-09, 17:29
köpte mig en 3gs 32gb , ska bli skoj... men vad menar ni med jailbraik ? whats up with that

Halldin
2010-01-09, 17:31
Jomenvisst.. Har fått återställa min 3g typ.. 10 ggr nu.
Provat med varenda jävla tips som jag hittat, kört som admin, lagt i c:, kompatibilitets läge, stänga av autosync i itunes, stänga alla processer som har med itunes att göra.

Enda skiten gör är att starta om telefonen i återställningsläge.. sen står den där "entering recovery mode" och jag får starta om luren och göra en återställning i itunes a 30 minuter

Testat denna med? http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=892436

Halldin
2010-01-09, 17:33
köpte mig en 3gs 32gb , ska bli skoj... men vad menar ni med jailbraik ? whats up with that
Det innebär att du låser upp din iPhone/iPod (detta stöds ej av Apple och garantin ryker, det går dock i princip alltid att återställa telefonen till originalskick via iTunes).

Det leder till att du själv kan styra vilka program du vill lägga in, hur telefonens design ska se ut etc. istället för att allt ska gå via Apples regler och deras appstore.

Jazen
2010-01-09, 17:35
Det innebär att du låser upp din iPhone/iPod (detta stöds ej av Apple och garantin ryker, det går dock i princip alltid att återställa telefonen till originalskick via iTunes).

Det leder till att du själv kan styra vilka program du vill lägga in, hur telefonens design ska se ut etc. istället för att allt ska gå via Apples regler och deras appstore.

jasså okej, är detta nått att rekomendera ?

Halldin
2010-01-09, 17:42
jasså okej, är detta nått att rekomendera ?
Det är helt upp till dina egna krav och önskemål, jag har personligen inte gjort det på min 3rd gen iPod touch.

Hade dock varit roligt att lägga in lite NES/SNES-spel etc., men än så länge klarar jag mig. :)

Jazen
2010-01-09, 17:44
Det är helt upp till dina egna krav och önskemål, jag har personligen inte gjort det på min 3rd gen iPod touch.

Hade dock varit roligt att lägga in lite NES/SNES-spel etc., men än så länge klarar jag mig. :)

mjo känns kanske dumt o göra det som en första sak, kanske väntar med det

Sparrisen
2010-01-09, 17:54
mjo känns kanske dumt o göra det som en första sak, kanske väntar med det

Speciellt när det inte funkar bra på den senaste mjukvaran... vilken säkert är installerad på din nya 3GS ;)

Halldin
2010-01-09, 17:57
Speciellt när det inte funkar bra på den senaste mjukvaran... vilken säkert är installerad på din nya 3GS ;)
Det påstås fungera ypperligt om man kör enligt den här guiden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=892436 (enligt han som har skrivit den förvisso). Dock inte med blackra1n.

Jag har dock inte testat, så jag kan inte garantera något. :)

Trance
2010-01-09, 18:23
Soosiz är ett helt ok plattformsspel som man kan döda lite tid med. Finns som en gratis lite-version om man vill testa det. Hela spelet kostar 22kr.

Civilrätt
2010-01-09, 18:36
jasså okej, är detta nått att rekomendera ?

ja, en iphone som inte är jailbreakad är inte något att ha.... ;)



(ungefär som att köra en bil utan ratt)

tomccc
2010-01-26, 20:15
Någon som testat flera olika gym-apps? Jag använder gymbuddy men även om den utför sin uppgift så är den är rätt begränsad. istayfit, ifitness, gymgoal, gymbio....osv. Det finns rätt många, någon som provat flera och hittat en som är bättre än de andra?

Kimball
2010-01-26, 22:42
iVideoCamera har förbättrats från 3 till 10FPS (!) och gör så att man nu har en helt acceptabel videokamera även på en vanlig 3G!

Hm, Cycorder har alltid funkat gott för mig, ingen aning om FPS där om jag ska vara ärlig dock, men nog tusan måste det vara minst 10fps där med?

Ingrosso
2010-02-05, 21:13
GTA Chinawars är sjukligt kul!

Ingrosso
2010-02-05, 21:17
Någon som har tips på apps som man kan stänga av och sätta på sin dator med?

Kimball
2010-02-05, 22:07
Någon som har tips på apps som man kan stänga av och sätta på sin dator med?

Borde inte VNC kunna göra det? Kanske inte superoptimalt men.

ispåse
2010-02-05, 23:04
jasså okej, är detta nått att rekomendera ?

Är ju först då telefonen blir användbar :) Beror ju visserligen på vad man vill ha den till dock.

Jazen
2010-02-08, 20:14
Har tagit bilder med min iphone. Hur lägger jag över bilderna på itunes så jag sedan kan dra över till datorn ? begriper mig inte på det

Kimball
2010-02-08, 21:40
Har tagit bilder med min iphone. Hur lägger jag över bilderna på itunes så jag sedan kan dra över till datorn ? begriper mig inte på det

Du kommer åt bilderna som från en vanlig kamera i "den här datorn" när du kopplar telefonen till datorn.

Jazen
2010-02-08, 21:58
Du kommer åt bilderna som från en vanlig kamera i "den här datorn" när du kopplar telefonen till datorn.

omg va det så lätt? shoot me

Ingrosso
2010-02-09, 19:14
Du kommer åt bilderna som från en vanlig kamera i "den här datorn" när du kopplar telefonen till datorn.

Tack undrade samma sak!

Jajje
2010-02-18, 13:14
Appstore:
Bredbandskollen Gratisapp som mäter din hastighet för internet/datatrafik. Funkar alldeles utmärkt precis som på datorn. Betyg 5/5.

X2 Soccer 2009 7 kr. Riktigt roligt fotbollsspel med skön spelkänsla. Betyg 4/5

Kimball
2010-02-24, 23:35
Final Fantasy ute till iPhonen om ngn missat det! :D

_Robbie_
2010-02-25, 01:45
Hur lägger man över vanliga mp3-filer så att man kan spela dem i iphonens "ipod" ?

tomccc
2010-02-25, 04:27
Synca med iTunes!

_Robbie_
2010-02-26, 01:01
Synca med iTunes!

Man kan ju inte lägga in sina mp3-spelare till Itunes...Händer inget när man drar över dem till Itunes..

Degpekka
2010-02-26, 01:39
Man kan ju inte lägga in sina mp3-spelare till Itunes...Händer inget när man drar över dem till Itunes..

Sälj den och köp en htc-telefon, där är inte allt så jävla krångligt och idiotiskt. *flex**popcorn*

Kimball
2010-02-26, 01:53
Man kan ju inte lägga in sina mp3-spelare till Itunes...Händer inget när man drar över dem till Itunes..

Kör mediamonkey istället.

hampusss
2010-02-26, 14:36
Kör mediamonkey istället.

Är det värt att betala för Gold versionen ? :D

Tricce
2010-02-26, 14:51
Är det värt att betala för Gold versionen ? :D

Jag ser inget behov av gold iaf.

Edit: och med det menar jag att det funkar fint att synca, föra över musik och rent generellt använda mediamonkey som mp3 uppspelare i datorn i standardutförande.

tomccc
2010-02-26, 16:23
Man kan ju inte lägga in sina mp3-spelare till Itunes...Händer inget när man drar över dem till Itunes..
Förstår inte riktigt hur du menar här, men för att lägga till mp3s till din iphone så lägger du in dem i itunes och syncar sedan.

Jag kan tipsa om spotify eller last.fm annars, då slipper man hålla på att lägga över musik.

_Robbie_
2010-02-26, 17:07
Förstår inte riktigt hur du menar här, men för att lägga till mp3s till din iphone så lägger du in dem i itunes och syncar sedan.

Jag kan tipsa om spotify eller last.fm annars, då slipper man hålla på att lägga över musik.

Jag har försökt att lägga till mp3-filerna till Itunes men de går inte. Hur gör man?

johanhej
2010-02-26, 17:08
Jag har försökt att lägga till mp3-filerna till Itunes men de går inte. Hur gör man?

Du drar dem till biblioteket?

Ingrosso
2010-02-28, 12:51
Angry Birds, köp det, är nog världens roligaste spel!

OneManArmy
2010-02-28, 14:20
Testat denna med? http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=892436

Provade men den vägrade ta 3.1.3 firmwaren som jag nyss uppdaterat med.. så jag lade in 3.1.2 i redsn0w istället och nu funkar skiten, och i luren har jag 3.1.3 fortfarande.

YAAAAAY... tack för tipset.

och död åt brackra1n

Torwald
2010-02-28, 15:19
Vad finns det för fördelar med att använda redsn0w istället för blackra1n?

Pepparkakssmurfen
2010-03-04, 22:22
GAAH!

Har laddat ner några gratis spel från itunes,de har hamnat i Program-mappen.
När jag synkroniserar min Ipod(touch) så händer det ingenting?
Jag har inte heller någon programikon på ipodden,eller var är det spelen ska hamna?
Hilfe en n00b vad gäller ipodspel..

Ilse
2010-03-17, 02:20
amateur surgeon är kul! Älskar tv4play och svtplay det borde finnas viasatplay för tv 3,6 och åtta. Det vore awesome!

OneManArmy
2010-03-17, 06:35
Vad finns det för fördelar med att använda redsn0w istället för blackra1n?

blackra1n vägrade fungera på min lur.. Provade 3 olika datorer och varenda jävla lösning men fick återställa telefonen varje gång till grund och synka om den.

Torwald
2010-03-17, 09:09
Trist :/ Jag körde blackra1n när jag jailbreakade för något år sedan. Sedan fick jag en ny telefon, och jag tänkte om det var smartare att göra på något annat sätt. Orkade inte och körde blackra1n igen och det har fungerat toppen. Synd att det inte fungerar för dig. Vilken iPhone har du?

Nelli
2010-03-29, 18:47
Det finns en toppen app för Iphone som heter ShapeUp och är gratis, har de flesta funktioner som finns i matloggen i kost delen/excel arket och det finns svenska och amerikanska livsmedel med möjlighet att lägga till eget! super smidigt (postade detta i kost och närings sektionen med)

Flykt
2010-03-29, 18:55
Har det kommit nån app där man kan spela in ett telefonsamtal där båda parters röster spelas in? Förr har det bara funnits att man spelar in sin egen röst men inte den man pratar med.

Sparven från Minsk
2010-04-10, 08:06
Bump!

Civilrätt
2010-04-10, 09:43
Angry Birds, köp det, är nog världens roligaste spel!

+1
riktigt beroendeframkallande spel.

Larsa_wee
2010-04-19, 23:45
Bump ! Ett halvskoj program är Magicsand. kul att sitta och rita och blir oftast väldigt snygga bilder man gör :)

Allan
2010-04-25, 20:28
Nån som kan tipsa om en bra kalenderfunktion?

Kimball
2010-04-25, 20:34
Nån som kan tipsa om en bra kalenderfunktion?

Vad kräver du av det? Pocket Informant (http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_iphone) kanske kan vara ngt?

Allan
2010-04-25, 20:44
Vad kräver du av det? Pocket Informant (http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_iphone) kanske kan vara ngt?

Verkar intressant.

bear.flowertwig
2010-04-25, 22:29
Någon som testat flera olika gym-apps? Jag använder gymbuddy men även om den utför sin uppgift så är den är rätt begränsad. istayfit, ifitness, gymgoal, gymbio....osv. Det finns rätt många, någon som provat flera och hittat en som är bättre än de andra?

Jag kör iFitness för att hålla kolla på set, reps, max och average. Tycker den är smidig och gillar att kunna se grafer över hur tex snitt- eller maxvikter varierat över tid för olika övningar.

Ingrosso
2010-05-09, 21:47
Bästa träningsappen?

Kimball
2010-05-16, 13:06
Hur kan jag ha missat BiteSMS?! Saknat den funktionen så horribelt länge! Att kunna besvara sms simpelt @ lockscreenen och medan andra program är igång = guld!

Pejij
2010-05-16, 14:28
Jobbigt bara att den inte går att integrera med standard sms-funktionen.

Kimball
2010-05-16, 14:33
Jobbigt bara att den inte går att integrera med standard sms-funktionen.

Hur menar du? Det jag skriver och skickar med Bite hamnar i normala SMS-loggen? Eller tänker du på något annat?

Pejij
2010-05-16, 14:37
Hur menar du? Det jag skriver och skickar med Bite hamnar i normala SMS-loggen? Eller tänker du på något annat?

Jag menar att det vore skönare om det blev en "Add-on" på den befintliga funktionen, snarare än en till. Gillar funktionerna i BiteSMS men gillar "app-symbolen" på vanliga funktionen bättre. Jobbigt med två... Men jag kanske är petig :p

Kimball
2010-05-16, 15:32
Jag menar att det vore skönare om det blev en "Add-on" på den befintliga funktionen, snarare än en till. Gillar funktionerna i BiteSMS men gillar "app-symbolen" på vanliga funktionen bättre. Jobbigt med två... Men jag kanske är petig :p

Haha jamen det är väl bara att gömma BiteSMS-ikonen och vara glad? :)

tomccc
2010-05-16, 16:09
Jobbigt bara att den inte går att integrera med standard sms-funktionen.
Använder själv quickreply, den är integrerad och ger samma funktion.

Kimball
2010-07-24, 11:14
Använder själv quickreply, den är integrerad och ger samma funktion.

Fått lite småproblem med bitesms på sistone, blir att testa quickreply, det är ändå bara den funktionen jag behöver.
Edit: Verkar inte vara kompatibelt med ios 4 än :(

Jag behöver tips på bästa lösning för att kunna streama mp3-bibliotek från en egen server -> iPhone. Googlar och hittar litegrann, men verkar inte lyckas finna något sådär klockrent. Bästa hade varit om man slapp ha iTunes med i leken och bara peka på en mapp med alla mp3filer för att sedan navigera genom mappar osv utan något fancy interface på iPhonen när man ska streama. Tips någon?

Pompere
2010-09-05, 20:41
Köpte mig en iPhone 4 för par dagar sedan, och är i jakt på några riktigt användbara/schyssta apps. Kanske just anpassade till iPhone 4? Vad vet jag! :)

Så ge oss en update på er top 10 apps till iPhone!

Kimball
2010-09-05, 22:13
Köpte mig en iPhone 4 för par dagar sedan, och är i jakt på några riktigt användbara/schyssta apps. Kanske just anpassade till iPhone 4? Vad vet jag! :)

Så ge oss en update på er top 10 apps till iPhone!

Camera+, Week Calendar, WeatherPro, Evernote, Navigon och Talking Larry är väl några av de som används rätt ofta.

teargaz
2010-09-06, 11:48
Air video. Streamar alla filmer du har på datorn över wi-fi eller 3g. Konverterar typ alla format i luften om man vill. Annars kan man konvertera filerna fysiskt också om man vill synca in dom sen. Riktigt nice.

MyWi: Om du har jailat. Gör din 3g lur till en wi-fi hub. Betyder att du slipper ha ett separat mobiltbredbandsmodem till laptopen. Innebär även att man kan köpa wi-fi paddan utan g3 = billigare och man slipper ett till 3g abb.

de_dave
2010-09-08, 14:26
Jag söker ett robust, bra armband att ha min Iphone 4 i, både när jag springer och styrketränar.

Hittat en del för Iphone 3, men inte för 4an.

Några tips?

de_dave
2010-09-08, 14:57
Ok, ser nu att jag råkade välja fel tråd, armband är ju ej en app…:P

sorry

Pompere
2010-09-09, 09:51
Air video. Streamar alla filmer du har på datorn över wi-fi eller 3g. Konverterar typ alla format i luften om man vill. Annars kan man konvertera filerna fysiskt också om man vill synca in dom sen. Riktigt nice.

MyWi: Om du har jailat. Gör din 3g lur till en wi-fi hub. Betyder att du slipper ha ett separat mobiltbredbandsmodem till laptopen. Innebär även att man kan köpa wi-fi paddan utan g3 = billigare och man slipper ett till 3g abb.

Jag försökte mig på att använda denna app med mitt trådlösa nätverk här hemma. Men pga mitt enorma handikapp när det kommer till tekniska saker så lyckades jag aldrig.

Skulle du vara så snäll att förklara hur man går tillväga? (öppna portar osv?)

Tricce
2010-09-09, 11:21
Vad lider facebook appen av? Har stängt av alla pushnotifikations men ändå så pushar den..

ante
2010-09-11, 12:49
Någon som vet om man kan återställa köpta apps som man tagit bort? Det finns registrerade på mitt ituneskonto, och när jag letar upp dem i appstore så står deras ordinarie pris på köpknappen. Känner inte för att betala dubbelt.

Kan tilläggas att jag hade de på en ipod touch förut och vill nu lassa över dem på en iphone. Går detta? Eller köper man en app "per enhet" sas?

Valvanto
2010-09-11, 13:41
Måste tipsa om Fragger. Sjukt roligt spel!

bear.flowertwig
2010-09-11, 14:01
Samtliga appar för obreakad originallur:

Underhållning
iSwapFaces - ingen app har framkallat så många asgarv. Den är ett måste! Fota två pers och byt ansikten. Sinnessjukt kul, inte minst på förfesten.
NightCamera - ljuskänsligare kamera
PlasticBullet - slumpar fram obegränsat många konstnärligare varianter av foton man väljer från kameraalbumen
GymBabes - inspiration :D
SvtPlay - grymt (så länge man har täckning)

Musik
Soundhound - identifierar musik
Sahazaam - identifierar musik, bra att ha båda då tycks ta lite olika
Spotify premium - används varje dag i kombo med podcasts. Riktigt trevligt när man är "on the go" och kommer på nån låt man vill ha
WunderRadio - den bästa radioappen jag testat (bättre på SR är SR-appen själv)

Nytta
YR.no - väder, YR.no har bästa uppdateringen på väder
Ambiance - lyssna på sköna moods i lurarna. Allt ifrån djupa skogar till regnoväder. Rätt skönt sätt att stänga ute omgivningen.
Res i Sthlm - skriv in var du åker ifrån eller låt den hitta var du är, ange destination. Vips så kopplar appen ihop bästa resväg med kollektivtrafiken.
Flashlight - ställ in skärmen så ljus man vill ha den, använd tex som ficklampa
Units - konverterar och hanterar de flesta enheterna
Inköpslista - självförklarande
Prisjakt - jämför priser när man står i butik (även en scannande funktion för streckkoder, som dock inte verkar ha allt än)
vTie - instruktion för 5 vanliga slipsknutar
WiFiTrak - hittar alla omgivande wifinätverk

Spel
DoodleJump - topp 10 nedladdade eller nåt sånt och väldigt beroendeframkallande
iFighter - tänk "1942" och underbart shoot em up-spel för flyg
iShoot Lite - simpelt men kul spel. en liten stridsvagn som ska sänka andra.

Träning
iFitness - anteckna gympass och se statistik
RunKeeper - trackar löppass och visar karta med hastighet, stigningar osv
ShapeUp - håll koll på mat, vikt och kalorier

Mail
PushGmail - för Gmailkonton, med push
mBox - för hotmail, med push

Shop
Blocket
Ebay - klarar det mesta som webben gör
IKEA - skapa inköpslista, kolla lagerstatus, mm

Mat
Arla Köket - recept
Tasteline - recept

Pungis
2010-09-11, 14:29
Någon som vet om man kan återställa köpta apps som man tagit bort? Det finns registrerade på mitt ituneskonto, och när jag letar upp dem i appstore så står deras ordinarie pris på köpknappen. Känner inte för att betala dubbelt.

Kan tilläggas att jag hade de på en ipod touch förut och vill nu lassa över dem på en iphone. Går detta? Eller köper man en app "per enhet" sas?
De laddas ned gratis trots at de står pris. Kommer upp en ruta som meddelae de när du installerar. Du kan installera appen på vilka enheter du vill!

Lasse Kongo
2010-09-11, 14:30
Någon som vet om man kan återställa köpta apps som man tagit bort? Det finns registrerade på mitt ituneskonto, och när jag letar upp dem i appstore så står deras ordinarie pris på köpknappen. Känner inte för att betala dubbelt.

Kan tilläggas att jag hade de på en ipod touch förut och vill nu lassa över dem på en iphone. Går detta? Eller köper man en app "per enhet" sas?

Bara tanka på, jag gjorde precis samma sak, det kommer komma upp att du redan har köpt spelet och inte behöver betala, så bara att dra hem precis allt du köpt en gång i tiden :thumbup:

isterbuk
2010-09-11, 15:41
Samtliga appar för obreakad originallur:

*love* kärlek!

Fick hem min iPhone igår och är som litet barn, ska kika närmare på apparna du rekommenderar :)

ante
2010-09-11, 16:38
Bara tanka på, jag gjorde precis samma sak, det kommer komma upp att du redan har köpt spelet och inte behöver betala, så bara att dra hem precis allt du köpt en gång i tiden :thumbup:

Grymt!

Lasse Kongo
2010-09-12, 00:04
Vad gjorde man innan Angry Birds?

Spelet är sett till priset/spelglädjen/speltiden kanske det bästa spelet evar.

Jag är så sjukt svag för "fysikspel" med, Angry Birds är 7:- äkta ärlig och passionerad kärlek, längtar efter nya banor.

Jag har måååånga spel på ajfånen, vissa kostar 10-20xAngry Birds, trots det; ohotat bäst på appstore.

Kimball
2010-09-12, 00:38
Vad gjorde man innan Angry Birds?

Spelet är sett till priset/spelglädjen/speltiden kanske det bästa spelet evar.

Jag är så sjukt svag för "fysikspel" med, Angry Birds är 7:- äkta ärlig och passionerad kärlek, längtar efter nya banor.

Jag har måååånga spel på ajfånen, vissa kostar 10-20xAngry Birds, trots det; ohotat bäst på appstore.

Indeed, simplicity i sitt esse. Tiki Totems kanske skulle passa också? Även om det är något mer simpelt än Angry birds.

Pompere
2010-09-13, 08:40
Någon som prövat Chaos Rings?

Bailah
2010-09-13, 09:25
Någon som prövat Chaos Rings?

Vill testa som fan, men vill inte lägga 100kr. Så måste vänta tills nästa Jailbreak.. :(

Bailah
2010-09-13, 09:26
Förövrigt så är Megajump the bästa liret ever!

Tricce
2010-09-13, 10:29
Vad lider facebook appen av? Har stängt av alla pushnotifikations men ändå så pushar den..

Tog bort den "vanliga" facebook appen och kör Ultimate nu istället.

isterbuk
2010-09-13, 21:35
Vad gjorde man innan Angry Birds?

Spelet är sett till priset/spelglädjen/speltiden kanske det bästa spelet evar.

Jag är så sjukt svag för "fysikspel" med, Angry Birds är 7:- äkta ärlig och passionerad kärlek, längtar efter nya banor.

Jag har måååånga spel på ajfånen, vissa kostar 10-20xAngry Birds, trots det; ohotat bäst på appstore.

Riktigt underhållande faktiskt, kanon tips! :hbang:

J.V
2010-09-13, 21:45
Fått lite småproblem med bitesms på sistone, blir att testa quickreply, det är ändå bara den funktionen jag behöver.
Edit: Verkar inte vara kompatibelt med ios 4 änMenade du att quickreply inte är kompatibelt med iOS4 än?

Vilket jävla misstag att jag uppgraderade precis i så fall. *cry*

LoTiX
2010-09-13, 21:47
Vad gjorde man innan Angry Birds?

Spelet är sett till priset/spelglädjen/speltiden kanske det bästa spelet evar.

Jag är så sjukt svag för "fysikspel" med, Angry Birds är 7:- äkta ärlig och passionerad kärlek, längtar efter nya banor.

Jag har måååånga spel på ajfånen, vissa kostar 10-20xAngry Birds, trots det; ohotat bäst på appstore.

+1 fast det är lite tomt när man har allting. Och den nya "världen" med bara stora fåglar är lite för lätt att komma igenom. Bara att kasta och se dem krossa allt som står i vägen; vilket visserligen är rätt roligt.

Kimball
2010-09-13, 23:40
Menade du att quickreply inte är kompatibelt med iOS4 än?

Vilket jävla misstag att jag uppgraderade precis i så fall. *cry*

Jo för tusan, nu funkar det finfint!

Cat physics rekommenderas för de som gillar "fysik-spel"!

bear.flowertwig
2010-09-14, 17:24
Game Center - jävla skit Apple tvångsinstallerat med nya OS. Snart dags för en backlash för Apple (och Google). De borde få känna på lite gammalt hederligt Microsoft-hat *grr* :whipped:

Kimball
2010-09-14, 17:38
Vill testa som fan, men vill inte lägga 100kr. Så måste vänta tills nästa Jailbreak.. :(

Körde igång och testade lite igår, verkar vara riktigt justa kontroller, filmsekvenser och överlag smooth grafik. Hann inte in i fighterna dock, testar mer ngn annan dag :)

Game Center - jävla skit Apple tvångsinstallerat med nya OS. Snart dags för en backlash för Apple (och Google). De borde få känna på lite gammalt hederligt Microsoft-hat *grr* :whipped:

How so?

Valvanto
2010-09-26, 20:16
Har använt mig av Fitness Muscle som träningsapp. Inne på andra veckan av schemat nu. Såg att jag kunde uppdatera den och trodde att det bara skulle läggas till fler videos som det stod men nu har ju de tidigare försvunnit och jag vill ha dem tillbaka!

Kan man få ner den tidigare versionen på något sätt?

Tacksam för snabba svar!

bug
2010-10-08, 12:29
High Noon 5/5 så sjukt beroendeframkallande, testa!

G_lund
2010-10-13, 19:39
High Noon 5/5 så sjukt beroendeframkallande, testa!

Riktigt kul!
Blir säkert ännu roligare om man spelar mot polare.


Nån som vet en bra msn-app?
Har inte testat msn:s egna app men jag har hört att den är illdålig:confused:

Kimball
2010-10-13, 19:42
Riktigt kul!
Blir säkert ännu roligare om man spelar mot polare.


Nån som vet en bra msn-app?
Har inte testat msn:s egna app men jag har hört att den är illdålig:confused:

Beejive har väldigt gott rykte som IM-klient till iPhone.
IM+ är lite billigare och helt okej med notifikationer osv.

G_lund
2010-10-13, 19:47
Beejive har väldigt gott rykte som IM-klient till iPhone.
IM+ är lite billigare och helt okej med notifikationer osv.

Haha, när jag skrev den frågan tänkte jag:
"Det svarar Kimball på direkt" :D

Testar IM+ Lite nu..

Kimball
2010-10-13, 19:53
Haha, när jag skrev den frågan tänkte jag:
"Det svarar Kimball på direkt" :D

Testar IM+ Lite nu..

:notme:

För de som missat det måste jag än en gång tipsa om Atomic Web Browser med ordentliga flikar och överlag mycket trevligare än standard Safari. 7:- är inte farligt heller :)

babidi
2010-11-11, 22:31
bump

Lando
2010-11-11, 22:46
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-debut-infinity-blade/707130

G_lund
2010-11-11, 22:53
Vilken är den onödigaste appen man kan hitta till en 4a?
De onödigaste jag har nu är den härmande katten, men jag känner att den är lite väl nödvändig trots allt.

LoTiX
2010-11-11, 23:13
Hoppas ingen missat uppdateringen av Fruit Ninja som kommer med ett ofantligt roligt arcade mode!

Pompere
2010-11-16, 11:02
Tips på schysst fotoredigerings-app?

Det jag är ute efter är en app som gör om ens bilder på olika vis (infinicam är riktigt schysst) och får en skön "feeling" på bilderna utan att de skapar ramar på bilderna/reklam runt om bilden.

Finns så många, så vet inte vilken jag borde lägga någon slant på!

prOtotype
2010-11-16, 11:05
Tips på schysst fotoredigerings-app?

Det jag är ute efter är en app som gör om ens bilder på olika vis (infinicam är riktigt schysst) och får en skön "feeling" på bilderna utan att de skapar ramar på bilderna/reklam runt om bilden.

Finns så många, så vet inte vilken jag borde lägga någon slant på!

Inte fotoredigering, men som fotograferingsapp lär du känna till hipstamatic

Pompere
2010-11-16, 11:39
Känner till den. Bra skit?

Kan du göra tex "retrobilder" utan att skapa onödiga ramar runt bilderna?
Samt redigera bilder från camera roll?

Tricce
2010-11-16, 11:44
http://hipstamaticapp.com/

Om du vill kolla själv.

prOtotype
2010-11-16, 11:50
Känner till den. Bra skit?

Kan du göra tex "retrobilder" utan att skapa onödiga ramar runt bilderna?
Samt redigera bilder från camera roll?

Du kan inte redigera bilder du redan tagit.
Gällande ramarna så finns det olika "filmrullar" som skapar olika varianter - där kan du välja en som inte har ram.

qwerty1
2010-11-16, 12:14
lVmmYMwFj1I

shut teh face
2010-11-16, 12:54
Audiobooks, helt okej för GRATIS ljudböcker.. finns typ 1400 ljudböcker men inte så mycket jättebra kanske, för vissa.. :P

Pompere
2010-11-17, 16:10
Du kan inte redigera bilder du redan tagit.
Gällande ramarna så finns det olika "filmrullar" som skapar olika varianter - där kan du välja en som inte har ram.

Okej, det var tråkigt. Vill ha en app som både kan ta foto utav nya bilder samt redigera gamla från "camera roll"..

KlopFer
2010-11-17, 16:41
Okej, det var tråkigt. Vill ha en app som både kan ta foto utav nya bilder samt redigera gamla från "camera roll"..

Camera+ kan göra det :)

Morrris
2010-12-10, 11:02
Geared!

Klurigt gratisspel där man ska sammankoppla kugghjul. 200 levels och mycket speltid utlovas! Gratis!

babidi
2010-12-16, 14:03
EA sports säljer sina spel för 7kr idag. Köpt fifa 11, madden 11 och need for speed. Lätt värt det.

edit: blev nba 11, nhl 11 och EA MMA också.

Slartibartfast
2010-12-16, 14:11
För folk som spelar gitarr är ju Cleartune Chromatic tuner ett måste!

davvvan
2010-12-16, 15:29
EA sports säljer sina spel för 7kr idag. Köpt fifa 11, madden 11 och need for speed. Lätt värt det.

edit: blev nba 11, nhl 11 och EA MMA också.

Vad heter NHL 11? Hittar det inte.

jokem
2010-12-16, 15:43
Howstuffworks måste ju vara bästa appen på hela appstore, dessutom gratis!

babidi
2010-12-16, 16:55
Vad heter NHL 11? Hittar det inte.

nhl 2k11

davvvan
2010-12-16, 17:14
nhl 2k11

Okej, då är det alltså inte bara EA Sports som rear ut sina spel.

spange
2010-12-17, 13:37
tre spelnyheter (relativt nya) som är intressanta: Rel racing 2, N.O.V.A 2, och battlefield:bad company 2. de två förstnämnda ser grymt snygga ut, BFBC2 ser kanske inte riktigt lika bra ut men är ändå det a de tre jag tankar först! kan vara riktigt kul..

för övrigt så är crash nitrocart 2 förbannat roligt:D

Sparven från Minsk
2010-12-17, 18:59
Någon som kanske vet vad det är för fel på min iphone....

Helt plötsligt kan jag inte uppdatera mina Apps, ladda hem betal eller gratis Apps heller.

Står att det var något fel med ett föregående köp och man ska uppdatera sin betalningsinformation. Jag fyller i den 3 siffriga koden som står på baksidan av alla kort men då klagar AppStore på att min betalningsmetod avslås eller nått sånt.

Har 10 kr på kortet så pengar finns ju där.

Någon med liknande problem? What to do?

AmericanDragon
2010-12-19, 23:52
Någon som kanske vet vad det är för fel på min iphone....

Helt plötsligt kan jag inte uppdatera mina Apps, ladda hem betal eller gratis Apps heller.

Står att det var något fel med ett föregående köp och man ska uppdatera sin betalningsinformation. Jag fyller i den 3 siffriga koden som står på baksidan av alla kort men då klagar AppStore på att min betalningsmetod avslås eller nått sånt.

Har 10 kr på kortet så pengar finns ju där.

Någon med liknande problem? What to do?

Har du VISA?

Isåfall kan problemet uppstå om du inte aktiverat "verified by VISA" genom din internetbank.

PiNG.
2010-12-20, 01:07
Excel till Iphone 4.

Någon som använder och är nöjd, och vad heter appen isåfall?

Ska vara redigerbart, läsa excel kan jag redan, men vill "skapa" med :)

Kimball
2010-12-20, 01:13
Excel till Iphone 4.

Någon som använder och är nöjd, och vad heter appen isåfall?

Ska vara redigerbart, läsa excel kan jag redan, men vill "skapa" med :)

Har själv inte testat, men "Office²" verkar vettigt. Annars verkar "Documents to go" vara populärt för ändamålet!

Sparven från Minsk
2010-12-20, 10:40
Har du VISA?

Isåfall kan problemet uppstå om du inte aktiverat "verified by VISA" genom din internetbank.

Löste det, danke :D

Kimball
2010-12-20, 19:21
Alla Secret of Mana-fans lär bli glada nu när det finns till iFånen !

Doctor Snuggles
2011-01-05, 14:15
Undercroft! Gratis, old school, first person 3d rpg i bästa Dungeon Master anda (aaah, teh memories). Första spelet för touchen som jag faktiskt inte kan lägga ner. :D

JJOHANSSON
2011-01-26, 12:25
*bump*

Slartibartfast
2011-02-27, 14:09
Varför hittar jag inte VLC-appen i Appstore?

http://iphone24.se/vlc-for-iphone-har-landat/

shut teh face
2011-02-27, 14:12
Jag hittar den

köttt
2011-02-27, 14:24
Tips på schysst fotoredigerings-app?

Det jag är ute efter är en app som gör om ens bilder på olika vis (infinicam är riktigt schysst) och får en skön "feeling" på bilderna utan att de skapar ramar på bilderna/reklam runt om bilden.

Finns så många, så vet inte vilken jag borde lägga någon slant på!

Camera+ har lite roliga effekter.

Tiny Wings är lätt grymmaste spelet i appstore!

Phoenix Wright: Ace Attorney är också helt okej!

hahavaffan
2011-02-27, 15:14
Jag hittar denÄr det inte bara VLC Remote då? För den "riktiga" VLC-appen blev borttagen vad jag vet. Den låg ute nån månad, så de som hann ladda ner den får ha den kvar, men något bröt mot något, och Apple tog bort den från Appstore.

Slartibartfast
2011-02-27, 15:15
Är det inte bara VLC Remote då? För den "riktiga" VLC-appen blev borttagen vad jag vet. Den låg ute nån månad, så de som hann ladda ner den får ha den kvar, men något bröt mot något, och Apple tog bort den från Appstore.

Jo, jag hittar bara remotes, streamers å annat skit. faen också.

köttt
2011-02-27, 15:17
"Riktiga" VLC appen finns på Installous

Doctor Snuggles
2011-02-27, 15:24
Skönt att man hann ladda ner den då. :D

G_lund
2011-05-30, 13:25
Har sett recensioner för spelet "gunman" där man genom kameran ska skjuta sina polare.
Men jag hittar den inte i appstore??
Någon som testat spelet?:)

babidi
2011-05-30, 14:05
finns nu en fungerande torrentklient för alla JB-bros out there. iTransmission @ cydia.

Kimball
2011-05-31, 00:03
finns nu en fungerande torrentklient för alla JB-bros out there. iTransmission @ cydia.

Och för de som inte jailbreakat: http://www.redmondpie.com/how-to-download-torrents-on-iphone-ipad-without-jailbreaking-tutorial/

Snobbe
2011-06-28, 06:11
Låt inte denna tråden dö nu, jag har iaf hittat en cool app kanske har funnits förslag på den innan. Iaf den heter Parcel och man kan skriva in kolliID/paketID på typ alla paket i världen vad jag fattat det som och den uppdaterar auto och du får upp det på telefonen. Funkat bra på alla jag hunnit testa iaf!

Morrris
2011-06-28, 11:58
Ska man resa är Lonely Planets appar oslagbara.

Tabbe
2011-06-28, 12:00
Zippo-tändare appen har jag lekt rätt mycket med :D

Juxta
2011-06-28, 12:18
Ska man resa är Lonely Planets appar oslagbara.

Lonely Planet firade nånting för nåt år sen och gjorde alla sina appar gratis för en kort stund. Jag hann ladda ner allihopa woho! Jag tyckte dock att dom var rätt sega på min 3G.

FillilutteN
2011-06-28, 13:34
ShapeUp! Underbar liten app för att hålla koll på kalorier in och ut. Finns en superstor användargenererad databas med alla varor och råvaror du kan tänka dig. Finns de inte så går det enkelt att lägga in manuellt.
Har haft svårt att gå upp och framförallt hitta motivationen och få struktur på ätandet. Denna har hjälpt mig med allt detta. Redan gått upp mer än jag räknat ut med appen.
Testa!

http://itunes.apple.com/se/app/id286906691?mt=8

Snobbe
2011-07-04, 07:17
ShapeUp! Underbar liten app för att hålla koll på kalorier in och ut. Finns en superstor användargenererad databas med alla varor och råvaror du kan tänka dig. Finns de inte så går det enkelt att lägga in manuellt.
Har haft svårt att gå upp och framförallt hitta motivationen och få struktur på ätandet. Denna har hjälpt mig med allt detta. Redan gått upp mer än jag räknat ut med appen.
Testa!

http://itunes.apple.com/se/app/id286906691?mt=8

Blir nog att ladda ner.

Jag söker en app som har något slags notepad som går att synca mellan dator och iphone, jag trodde detta skulle va sjukt simpelt eftersom google docs finns men tydligen gillar inte iphonen det eller så är jag bara dålig??

Det jag skulle vilja ha är bara en vanlig notepad som syncas helt enkelt på nätet så man kommer åt den överallt, plus är om den kan ha tidpunkter som den skickar ut på iphonen som alarm och gärna datum osv... :) Men bara en som kan synca är bra nog för mig.

Morrris
2011-07-04, 14:04
Blir nog att ladda ner.

Jag söker en app som har något slags notepad som går att synca mellan dator och iphone, jag trodde detta skulle va sjukt simpelt eftersom google docs finns men tydligen gillar inte iphonen det eller så är jag bara dålig??

Det jag skulle vilja ha är bara en vanlig notepad som syncas helt enkelt på nätet så man kommer åt den överallt, plus är om den kan ha tidpunkter som den skickar ut på iphonen som alarm och gärna datum osv... :) Men bara en som kan synca är bra nog för mig.

Mina Notes syncas automatiskt med mitt gmail konto. Fungerar det inte för dig?

PixelMiner
2011-08-20, 20:48
yND4pWqeuGc

Sprinkle - Ett spel utvecklat av ett Svenskt utvecklingsteam släpps den 25:e på Iphone, Ipad samt Android Tegra plattformen.

Verkar ha rätt cool vattenfysik...

elArne
2011-08-20, 21:26
Min brorsa har gjort ett spel där man drar ner byxorna på folk, det gick bra på android men apple var lite känsligare, så efter många försök att få det släppt fick han göra om det så att man drar upp byxorna istället. *rolleyes*http://itunes.apple.com/us/app/trouser-trouble/id430194983?mt=8

lite kul är det :D

Doctor Snuggles
2011-12-01, 21:48
Infinity Blade 2 är ute. Någon som kört?

slwannabe
2011-12-10, 15:01
Något tips på bra app som man kan skapa grafer, diagram etc och enkelt exportera till kamerarullen och ladda upp, ex i sin journal. ;D

xan
2017-07-11, 18:46
Finns det någon app som kan filma skärmen på en Iphone?

Vill överföra ett videoklipp som en kompis lagt upp på sin Snapchat story till min dator.

Kimball
2017-07-12, 12:32
Finns det någon app som kan filma skärmen på en Iphone?

Vill överföra ett videoklipp som en kompis lagt upp på sin Snapchat story till min dator.

Funktionen skulle introduceras i iOS 11, osäker på om det funkar som det skall i nuvarande betastadie dock? Utan jailbreak har jag för mig det är knepigt annars :/

Yes
2017-07-12, 12:50
Funktionen skulle introduceras i iOS 11, osäker på om det funkar som det skall i nuvarande betastadie dock? Utan jailbreak har jag för mig det är knepigt annars :/
Funkar utmärkt på iPad som kör iOS 11 Public Beta. Bara lägga till record-knappen i Control Center och trycka på den för att spela in.
Betan kan dock dra mer batteri då den inte optimerats än. Jag märker det ganska tydligt på min iPad och det är därför jag inte kör den på telefonen. Kommer dock snart en nu beta-version som kanske förbättrar batteritiden lite.

Gör en backup innan du drar in betan bara, så kan du ju återställa sen om den funkar dåligt för dig.

Annars ska QuickTime i MacOS kunna spela in skärmen från telefonen, men det förutsätter att du kör MacOS på datorn.

J.V
2017-07-12, 14:06
Finns det någon app som kan filma skärmen på en Iphone?

Vill överföra ett videoklipp som en kompis lagt upp på sin Snapchat story till min dator.Kan du inte bara be kompisen spara klippet sjalv i Snapchat och skicka det till dig?