handdator

Visa fullständig version : Prova nå nytt, så här blev det!


Almkvist
2009-12-10, 23:07
Hej jag har kört den klassiska 3spliten innan(Bröst axlar triceps, Ben mage, rygg biceps). Men får det inte att funka så jag kneppa ihop ett nytt schema.
Jag skulle bara vilja ha lite åsikter kring schemat!? Övningar som kan tas bort och även vad som tycks om själva spliten?:) är jag helt ute och cyklar!?=)

Måndag
Bänkpress 4* Varanan vecka lätt
Lutande hantelpress 3*
Frontböj 3-5*
Baksida lårcurl 3*
Chins 1-3*
Latsdrag 3*
Hantelrodd*

Torsdag
Marklyft 3-6*
Dips 3*
Smalbänk 3-5*
Bicepscurl med stång 3*
Mage ca 3 övningar

lördag elr söndag
Utfall 3-5*
Frontböj (Lätta) 3*
Vader 3*
Axel hantelpress 3*
Hantel lyft åt sidan 3*
Cabel x over liggande 3*
Shrugs 3*


Set och reps kan variera men typ som det står.
MVH Almkvist

mn8eii
2009-12-10, 23:16
Varför tränar du frontböj och inte knäböj? Frontböj är en underbar övning, jag kör den själv i mina benpass, men som ett komplement till benböjen.

Almkvist
2009-12-10, 23:45
Jag körde benböj i början men kan inte gå ner nog djupt! Jag stretchar mycket och övar utförandet i benböj men tills det kör jag frontböj;) Tycker bara att de tär onödigt att köra som vissa gör och inte ens komma nära 90 graders vinkel! Likaså att öva och stretcha och sen köra helhjärtat.=)

Frumpish
2009-12-10, 23:48
Vad kör du för stretching för att kunna gå djupare i böjen? Har testat sheos squat stretch men tyckte tyvärr inte den gav så mycket (körde i ca 1 månad).. Skulle vilja ha en stretchrutin man kan göra hemma på kvällarna utan att behöva ha tillgång till skivstång

Almkvist
2009-12-11, 00:02
Jag brukar stretcha benen rejält, sättet baksida lår framsida ljumskar vader sen brukar jag liksom stå lite hukad och svikta på vaderna, det tycker jag ger mycket. Sen så Brukar jag även lägga mig på rygg och rulla benen över mig så knäna hamnar vid huvudet, svårt att förklara. och sen vänder jag mig och till magen och böjer, pressar jag upp ryggen med armarna men låter benen vara kvar på golvet. Sen så övar jag bara utan vikt att sitta i en bra benböjs position och försöka rätta ryggen och liknande.