handdator

Visa fullständig version : Maten vill inte ner


chrillepille
2009-12-10, 21:01
Har svårt att få ner maten nu efter några månaders träning.
Jag äter 3 varma måltider per dag samt mellanmål oftast är mellanmålet 1 whey eller gainer efter träning och 1 frukt.
Mellanmålen brukar slinka ner fort och bra men det är detta med den varma maten, jag får itne ner det.
Har försökt variera maten och ha på kryddor på den men det känns bara som om jag vill kräkas. Innan jag började träna så kunde jag äta hur mycket som helst, det verkade som om det inte fanns något stopp i magen.
Verkar inte spela någon roll vad för mat det är den vill inte ner ändå
Kan tillägga att jag snusar, men har inte haft problem med maten förut pga snusen så
sover bra gör jag också

Har någon bra tips till mig för att lättare få ner maten utan att det ska ta emot så förbannat? tvinga i sig maten är ju en grej man kan göra men tänkte om det finns nåt mer, kanske nåt bra piller kostillskott som höjer aptiten

Exhale_
2009-12-10, 21:07
Det behöver ju inte vara ett lagat mål mat. Ett gäng mackor och en frukt är ju mat det också. Finns det någon form av "mat" som du aldrig har något problem med att käka?

chrillepille
2009-12-10, 21:30
Vitt bröd slinker ner rätt snabbt och bra det med, dock itne mörkt bröd som jag äter nu..
Mussli går ner rätt bra det med, me mycket russin i! mat med Ägg går också ner bra, kokta ägg, omelett osv.

frambogir
2009-12-10, 21:31
Jag brukar alltid köra med mjölk när min aptit sviker, det är rätt ofta det sker!

-Englund
2009-12-10, 21:54
pizzaaa

Seb74
2009-12-10, 22:14
Flytande föda FTW :)

Gör egna protte-drinkar med glass, banan, mjölk, havregryn, protte (duh), osv....kanske spetsa med grädde så det blir mer kcal.

Exhale_
2009-12-10, 22:33
Vitt bröd slinker ner rätt snabbt och bra det med, dock itne mörkt bröd som jag äter nu..
Mussli går ner rätt bra det med, me mycket russin i! mat med Ägg går också ner bra, kokta ägg, omelett osv.

Det känns som om det går att variera sig en hel del med den födan du skriver. Några mackor med pålägg och ett par kokta ägg är ju fy skam som måltid. En tallrik fil eller yoghurt till müslin är ju helt okej det med.

Att hänga upp sig på att man ska äta ett visst antal lagade mål är onödigt.

Tolkia
2009-12-10, 22:40
Det är mycket "slinker ned snabbt" i din text. Har du bråttom när du äter? Dra ned på tempot i sådana fall; tugga maten och låt måltiden vara en måltid, inte bara ett tryckande av näringsämnen. Att alltid kasta i sig maten är ett bra sätt att börja må tjyvigt i samband med måltid.

Ashenshugar777
2009-12-10, 22:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4038628&postcount=6

Apos78
2009-12-11, 08:13
det är mycket "slinker ned snabbt" i din text. Har du bråttom när du äter? Dra ned på tempot i sådana fall; tugga maten och låt måltiden vara en måltid, inte bara ett tryckande av näringsämnen. Att alltid kasta i sig maten är ett bra sätt att börja må tjyvigt i samband med måltid.


+1

shut teh face
2009-12-11, 11:24
När du börjat träna har du förmodligen börjat äta mer nyttigt, fullkornsprodukter och ja, äckligare mat också.

Gör inte det. Kör på vitt bröd om de funkar bättre osv.

thompaboy
2009-12-11, 11:50
Nu skriver du inte vilken mat du äter men är det sånt du vanligtvis tycker om? Varierar du maten? Att äta samma mat hela tiden är ju ofta ett bra sätt att bli less på det.

Scratch89
2009-12-11, 11:57
Vad äter du?