handdator

Visa fullständig version : Min fettförbränning nu.. Hjälp sökes


Björn S
2003-09-12, 16:15
okej, här kommer först en liten insyn på min morgon..

~05:30
---1*Superburner (500mg MaHuang) (typ 40mg ephedra)
---1*Coffein tab (800mg)
---1*Protein shake (~25g protein med mjölk)
---Vatten

~06:00
---Påbörja morgonpromenad

~07:15
---Hemma
---Käka:
---------- ~3-4dl yoghurt
---------- ~0,5 dl proteinpulver (ger typ 15g protein)
---------- ~25g müsli

------------------------------------------------------------------

Okej, så ser min morgon ut nu typ...

Det som gör mig besviken är att jag inte känner minsta effekt av MaHaung och Coffein.... Och nu menar jag absolut inte den minsta effekt........ Någon som vet någonting om detta?


Sen har jag lite frågor...

1. Jag är alltid hungrig! även de dagarna då jag betämmer mig för att käka lite mer..... Jag märker ingen mättnadskänsloskillnad(?) sen om jag äter 500g müsli eller ett äppel är skit samma... jag blir lixom inte mätt av någonting.
*********Vad kan jag göra åt detta? (Beställde just lite Krom tabletter och skall se om de gör någon skillnad..)

2. Jag blir tröttare och tröttare för varje dag..... för två veckor sedan gick jag upp vid 07:15 och lade mig vid 23:00........ Nu har min rutt stegvis ändrats så att jag vaknar typ 05:00 och är skittrött redan vid 21:00 typ..
********** Någon som haft samma problem? Jag är aspigg på morgonen(allmänt pigg, men jag blir ju inte piggare av MaHaung +coffein).. sen bara sinar min energi hela tiden och ingenting kan förändra det, har prövat med ginseng, guerana, MaHaung, Coffein, käka, motionera lite. Men det går bara inte.

3. Hur skall man göra när man "bryter" en deff period? För jag hade tänkt deffa i 8 veckor nu och bli lite rippad. Hur skall jag sedan stegvis kunna komma tillbaks till "ett normalt liv".....

(Käkar ~5-6 mål per dag... Tränar styrketräning, kampsport & gymnastik. Går morgonpromenader 7 dagar i veckan (1 - 1,5 timme) nu under fettförbränningen, Cyklar sammalagt över 5 timmar i veckan (minst)......)


Tacksam för något svar på denna långa relativt svamliga post..
Om någon har någon fråga så är det bara att fråga på.

Det som stör mig mest är att jag inte får någon energikick av MaHaung & coffein..... har aldrig fått, inte ens första gången. (och jag har hört av många andra som kört samma tab som mig (superburner) att de får en riktig energi kick).


Tack tack!

Paolo
2003-09-12, 16:17
---1*Coffein tab (800mg)

:eek:

Din kropp kanske har vant sig vid så höga doser av Efedrin och Koffein. Hur länge har du tagit dessa mängder?

Björn S
2003-09-12, 16:19
Naturensdroger.com ;) ;) ;) ;) ;)

Kaffe för mig är som en piss i nilen... och saken är.. Jag är lixom ingen "big big big boy"....... Men jag är för fan imun mot allt :-P

*jag är inne på min andra vecka av deanna deff :-/

King Grub
2003-09-12, 16:22
Du är våldsamt övertränad! Där har du anledningen till att du blir tröttare och tröttare, och antagligen dina hungerkänslor också. Den makalösa träningsmängden kombinerad med en fettminskningsdiet håller helt enkelt inte.

Paolo
2003-09-12, 16:26
hmm... känner inte till www.naturensdroger.com

Men ifall du inte visste. En kopp vanligt kaffe innehåller runt 100mg koffein. Säger kanske en del av hur mycket du får idig.

Björn S
2003-09-12, 16:28
Jag känner inga symptom från överträningen såfall.. förutom att jag är trött......


Men om "att vara skithungrig" är ett symptom så är det möjligt...

Denna veckan har/skall jag köra:

*Måndag - Morgonpromenad
*Tisdag - Morgonpromenad, 1 timme gymastik (ganska lugnt, lite frivolter och sånt i lugn takt)
*Onsdag - Morgonpromenad
*Torsdag - Morgonpromenad
*Fredag - Morgonpromenad
*Lördag - Morgonpromenad, 2 timmar gymnastik (denna gymnastiken är ganska tidigt på dagen, så jag kommer orka mer och köra mer hardcore här)
*Söndag - Morgonpromenad

(Har vilat från styrketräning, kampsport & cykel)

Så det är bara det som står övan + ~1 timme cyckel till/från gymnastiken.

Men min vanliga vecka är typ:

3 timmar gymnastik
3 timmar kampsport
3*på gymmet (dragit ner till 3 från 4 för att satsa mer på kampsporten nu inför vintern då jag skall köra mer hardcore lifing).
Och sen är det Morgon promenader +några timmar cyckel.

Men min kropp är van vid denna träningen...

King Grub
2003-09-12, 16:30
Originally posted by Feeble
Men min kropp är van vid denna träningen...

Då säger vi det. Bara att köra på då... :rolleyes:

Björn S
2003-09-12, 16:33
;);)

Men är "skithungrig 24/7" ett symptom av överträning?

och vet ni hur det är med typ ephedra/coffein...

OM jag slutar ta det i en vecka och sedan börjar igen.... är det möjligt att jag kan få kick? (skulle vara perfa till gymastiken då det är så otroligt mycket bättre resultat när man har flow).

Paolo
2003-09-12, 16:40
Du måste ha en grym kaloriförbrukning.

Ska du deffa för att gå ner någon viktklass för en kampsportstävling? Eller vad är målet? Bara minska i fett?

Är lite nyfiken.
Vad väger du?
Vad har du för fett%?
Hur många kcal förbrukar du per dag?
Hur många kcal får du idig per dag?

Har du testat att vila från all träning några veckor någongång?
Man blir ju väldigt lätt övertränad när man tränar så mycket som du gör.

Björn S
2003-09-12, 16:50
Vad väger du?
~75kg

Vad har du för fett%?
Vet inte nu.. Hade 13% för typ två månader sedan, men har käkat en hel del.

Hur många kcal förbrukar du per dag?
Detta kan jag inte räkna ut, vet inte vad någonting jag gör förbränner.

Hur många kcal får du idig per dag?
Som sagt så är jag skithungrig hela tiden, så jag vet inte.. Men jag försöker att inte komma över 2500 iaf och det gör jag inte :-) men skulle tippa på att jag i genomsnitt ligger på 2000kcal om dagen.


Varför jag skall deffa...... Som sagt, gymnastik och kampsport... Nu när jag "kommit längre fram" så måste jag gå ner lite i vikt för att få upp min spänst lite (inte bokstavligen, men för att bli "lättare"). Och den nya terminen av kampsporten börjar på tisdag, sen blir det väl ett par veckor ganska lätt tränign sen blir det nog ös igen (kör wushu, chang quan som är en stil med mycket inveklade hopp). Och på gymnastiken så är det ju mycket viktigt att inte ha övervikt i varesig muskler eller fett, bara et nödvändiga.... Mycket lårmuskler, lite vadmuskler, stark mage & rygg, men brösten är inte så värst viktiga (men tränar dem lite med tunga vikter ändå :-P Det kan se lite dumt ut annars ;))

King Grub
2003-09-12, 17:13
Det är uppenbart att du försöker hitta kemikalielösningar för att få din kropp att orka med någonting den egentligen inte klarar av. Du borde koncentrera dig på orsaken till problemen, inte på att försöka medicinera bort symptomen. Helt klart är du både undernärd och övertränad. Om du som ung och aktiv verkligen ligger på runt 2000 kcal med den träningsmängden är det helt vansinnigt, ärligt talat, och leder till raka motsatsen till det du försöker uppnå, och du saboterar ju effektivt alla möjligheter att få några resultat av all din träning.

-GP-
2003-09-13, 09:00
Håller med Grub! Bara 2000 kcal/dag med den där träningen är vansinnigt! Och att ta till såna doser med kemikalier är sannerligen inte nyttigt!

Skåne
2003-09-13, 09:54
Lyssna på Grub!
Det är inte hela världen om du skär ner på träningen lite, tvärtom, du kommer få bättre resultat för du är uppenbarligen övertränad. Man ska inte behöva ta uppiggande för att orka träna. Kroppen vänjer sig snabbt och man måste ta större och större mängder + att det tar på kroppen som bara den.
Ta det lugnt med träningen, ät, vila och skär ner på pillren är mitt förslag.

Jeppetheman
2003-09-17, 12:42
Du måste absolut höja ditt energi intag. Sikta på att äta ungefär 1700 kcal + enegin som behövs för det du gör under dagen samt för uppbyggnad. Om du tränar 3h och har en aktiv vardag lär du få äta upp mot 3000 kcal ( 1700 + 1300 ). Din kropps ämnesomsättning kommer att öka och du kommer att bli piggare. Det är utifrån dessa förutsättningar som man sedan kan börja inrikta sig på byggning eller fettminskning. Du måste få din kropp i balans först.

Försök äta havregrymsgröt eller gröt av blandgyn istället för yoghurt. Yoghurt är ungefär lika energirigt som mjölk och inte det minsta mättande. Försök att äta pasta, sallad med nyttigt fett på. Pröva att äta en grekisksallad med fetaost och druvkärnolja, till denna kan du äta 1-2 kyklingfileer. Det kommer att hålla dig mätt länge.

Om du äter kolhydrater med lågt GI så behöver du inte vara rädd för att äta nyttigt fett. Fettet kommer att ge dig den energi du dehöver och fett har en större mättande effekt än vad kolhydrater har.