handdator

Visa fullständig version : Ont i knät efter träning, skadade knät i somras..


blåvalen
2009-12-09, 21:19
Lite bakgrundsinfo först. Spelade en fotbollsmatch i sen somras, ca 5 min hade gått av matchen när en boll kommer mot mig, mot mig kommer också en forcerande motståndare. Jag klappar till bollen med en bredsida, motståndaren kommer och drar med sig mitt ben. Hela mitt ben gör då en utåtrotation och jag får förbannat ont på insida knät och tvingas utgå. Sträckte även ljumske i denna rotation.
På den kommande natten vaknar jag flera gånger att det gör fruktasvärt ont och tvingas gå upp o ta ett par smärtstillande tabletter. Ber mamma ringa vårdcentralen och får en tid. De undersökte o ingenting var av. Fick tabletter (diclofenac(?)) och order att vänta 2v om de inte blivit bättre då skulle jag återkomma och isf kolla mensiken. Blev bättre men gjorde ändå återbesök, samma läkare kollade knät igen. Menisken var hel, möjligen kunde det vara något utstäckt ledband eller nåt. Jag började träna och spela som vanligt igen. Ibland utan minsta smärta. ibland högg det till på insida knät, i passningsögonblicket.

Nu 3-4månader senare, "upptäckte" jag att det börjat göra ont i knät igen. Nu också udner knäskålen. Även i ljumsken kan det hugga till. Det kommer båda efter fotbollsträningar och benpass på gymmet och endast i mitt föredetta skadade knä.

Min tanke(inga medicinska grunder) är då att knät kanske inte helt återställt och som kanske borde undersökas igen, men hos sjukgymnast/naprapat/ortoped? Skulle vara intressant att höra vad ni tycker att jag bör göra.

Tack på förhand.

blåvalen
2009-12-12, 16:18
Fortfarande öm efter onsdagens fotbollspass. Denna gång lite längre ner på insidan. Typ nedre delen av insida knä, väldigt svårt att förklara. Hittade ingen bra bild heller:(